بازدید 19417
پیمانه اقتصادی

هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه می‌گیرد/ پیش بینی صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال/ بورس دوباره منفی شد/ دلالان دلار تماشاچی شدند؟!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط بهای سهام در جهان به دلیل بحران مالی یک شرکت عظیم چینی، قیمت طلا در بازار، بازگشت قیمت جهانی نفت خام از سقوط ۲ درصدی، هر مثقال زعفران چند هزار تومان است؟ افزایش قیمت گاز در اروپا، با هر گونه گران‌فروشی بلیت اربعین برخورد می‌کنیم و کاهش ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 21 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط بهای سهام در جهان به دلیل بحران مالی یک شرکت عظیم چینی، قیمت طلا در بازار، بازگشت قیمت جهانی نفت خام از سقوط ۲ درصدی، هر مثقال زعفران چند هزار تومان است؟ افزایش قیمت گاز در اروپا، با هر گونه گران‌فروشی بلیت اربعین برخورد می‌کنیم و کاهش ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه می‌گیرد

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به آمار رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه سالانه در ایران ۶۳ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌شود افزود: براساس آمار آژانس بین‌المللی انرژی، از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۲۰، ۹۸۶ میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران پرداخت شده که معادل پرداخت ۹۸ میلیارد دلار یارانه انرژی در سال است، اما اگر همان رقم ۶۳ میلیارد دلار سازمان برنامه و بودجه را در نظر بگیریم، این یعنی به هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه تعلق می‌گیرد که اگر هدفمند درصدی از آن را به بخش‌های آسیب پذیر بدهیم، اقتصاد کشور به حرکت درمی‌آید و از آسیب بیشتر دهک‌های پایین جلوگیری می‌کند، زیرا اکنون بیشترین سود را از یارانه بنزین دهک‌های بالا می‌برند.

هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه می‌گیرد/ پیش بینی صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال/ بورس دوباره منفی شد/ دلالان دلار تماشاچی شدند؟!

وی اضافه کرد: ادامه روند فعلی موجب افزایش اختلاف طبقاتی می‌شود؛ ضمن اینکه آثار مثبتی هم در رفاه مردم نخواهد داشت بلکه با کنترلی که روی قیمت‌ها صورت می‌گیرد از آزادسازی قیمت‌ها جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود، کالا و محصولات تولیدی در کشور به خارج از کشور قاچاق شود. اگر قرار است، اقتصاد کشور ساماندهی شود، دولت باید به دو نکته توجه کند: نخست بحث یارانه‌های پرداختی و دوم یکنواخت کردن نرخ ارز است، زیرا همچنان ارز ترجیحی را پرداخت می‌کنیم و در بودجه امسال هم این ارز آمده است. وی افزود: امیدوارم هر چه زودتر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف ارز چند نرخی در دستور کار دولت قرار گیرد؛ ضمن این که مهمترین بحثی که می‌تواند در دستور کار دولت باشد، جلوگیری از تورم است که همچنان به اقتصاد کشور آسیب می‌زند. از این روی درخواست ما این است نخستین اولویت دولت به ویژه مسئولان اقتصادی و معاون اول دولت، جلوگیری از تورم بیشتر در روز‌های آینده باشد.

بورس به مدار منفی بازگشت

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۲۷۹ واحدی معادل ۰.۵۱ درصد به یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۵۸ واحد رسید، حال در معاملات امروز بازار سرمایه، نماگر کل بورس در لحظه انتشار این پیمانه با کاهش سی هزار واحدی مواجه شده است. 

ارزش سهام عدالت چه تغییری کرد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۴۵ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۷ درصد معادل ۱۰۵ هزار و ۴۶۱ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۷ هزار و ۸۴۷ تومان رسیده است. /نبض بورس

سقوط بهای سهام در جهان به دلیل بحران مالی یک شرکت عظیم چینی

بحران مالی یک شرکت بزرگ چینی به نام «اورگرند» که در زمینه املاک فعالیت دارد، بهای سهام در بسیاری از کشورهای جهان را با سقوط مواجه کرده است. به گزارش ایرنا از ساوث چاینا مورنینگ پست، بهای سهام در بازارهای بورس در سراسر جهان افت کرده است، زیرا سرمایه گذاران نگرانند که تاثیرات بحران مالی این شرکت بزرگ املاک چین به بخش های دیگر سرایت کند.

هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه می‌گیرد/ پیش بینی صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال/ بورس دوباره منفی شد/ دلالان دلار تماشاچی شدند؟!

شاخص میانگین صنعتی داو جونز نیویورک روز گذشته (دوشنبه) برای مدت اندکی بیش از ۹۷۰ واحد افت کرد. این بزرگترین کاهش در معاملات یک روز در سال جاری است. این شاخص کلیدی روز را در سطح ۳۳ هزار و ۹۷۰ واحد به پایان برد که نسبت به پایان معاملات روز جمعه ۶۱۴ واحد یا حدود ۱.۸ درصد کمتر بود. سهام بازار بورس آمریکا در پی نگرانی از اورگراند چین بزرگترین رکود را در چهار ماه گذشته تجربه کرده است. دست اندرکاران بازار می گویند، سرمایه گذاران نگران احتمال گسترش مشکلات گروه مالی اِورگرند به سایر سهام از طریق اوراق قرضه دلاری آن هستند. بهای سهام در بازارهای بورس اروپا نیز سقوط کرد، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران به فروش دارایی های پرخطر خود روی آوردند. بازار بورس فرانکفورت شاهد یک افت حدود۲.۴ درصدی بود. شاخص نیککی ژاپن از ۲۲۵ سهم برگزیده بازار توکیو بلافاصله پس از آغاز معاملات صبح سه شنبه بیش از ۶۰۰ واحد سقوط کرد. این شاخص کلیدی جلسه صبح را در سطح ۲۹۸۹۸ واحد به پایان برد که در مقایسه با معاملات روز جمعه ۶۰۱ واحد کمتر بود.

گزارش ها حاکی است علاوه بر مشکلات گروه مالی اورگرند،  چندین نگرانی دیگر نیز در زیر سطح عمدتا آرام بازار سهام کمین کرده اند. علاوه بر این که فدرال رزرو احتمالاً اعلام می کند که حمایت خود از اقتصاد را کنار می گذارد، کنگره آمریکا نیز ممکن است به خزانه داری ایالات متحده اجازه بدهد، پول بیشتری قرض دهد. همه گیری کووید -۱۹ نیز همچنان بر این شرایط افزوده است. کاهش نقدینگی گروه چاینا اورگرند (China Evergrande) باعث نگرانی دیگر توسعه دهندگان شده که ممکن است فشار ناشی از افزایش هزینه های استقراض را احساس کنند، زیرا وام دهندگان نسبت به قشرهای ضعیف وام گیرنده محتاط تر عمل می کنند.

قیمت جهانی طلا چقدر شد؟

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر ریسک سقوط اورگرند چین رشد کرد، در حالی که نگرانی‌ها از اجلاس این هفته فدرال‌رزرو قیمت‌ها را پایین آورد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران ۰.۰۵ درصد افت کرد و به ۱۷۶۳.۶۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۶۴.۵۰ دلار رسید. پیش از اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو ارزش دلار تقویت شده و به قیمت طلا فشار آورده است؛ اما نگرانی از اینکه سقوط شرکت اورگرند، غول ساخت‌وساز چین، باعث سقوط بازارهای مالی جهان شود سرمایه‌گذاران را به خرید طلا ترغیب کرده است. نتیجه اجلاس دو روزه بانک مرکزی آمریکا و تصمیم اعضای این بانک در مورد آینده برنامه‌های حمایتی مالی، می‌تواند مستقیم بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

قیمت جهانی نفت خام از سقوط ۲ درصدی بازگشت

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، در حالی رشد کرد که در معاملات دیشب تحت تأثیر تقویت ارزش دلار ۲ درصد سقوط کرده بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۲۸ به وقت تهران، ۰.۸۴ درصد رشد کرد و به ۷۴.۵۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۹۱ درصد بالا آمد و به ۷۹.۹۳ دلار رسید. در معاملات دیشب شاخص برنت ۱.۹ درصد و شاخص نفت آمریکا ۲.۳ درصد سقوط کرده بودند. تقویت ارزش دلار باعث می‌شود، قیمت خرید نفت برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا رفته و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد. قیمت نفت برنت دیشب تا ۷۳.۵۲ دلار و قیمت نفت آمریکا تا ۶۹.۸۶ دلار هم پایین آمد. نگرانی‌ها از سرنوشت غول ساختمان‌سازی چین، اورگرند، که زیر فشار سنگین بدهی در آستانه ورشکستگی قرار دارد، در کنار اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو، ارزش دلار آمریکا را تقویت کرده بود؛ اما آنچه باعث شد قیمت نفت امروز تقویت شود انتشار گزارشاتی بود که نشان می‌داد خسارت ناشی از توفان آیدا به اسکله‌های نفتی آمریکا به حدی بوده که بخشی از تولید آنها ماه‌ها به مدار باز نمی‌گردد.

پیش بینی صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال

گلدمن ساکس پیش بینی کرد یک زمستان سردتر و افزایش قیمت گاز طبیعی در بازار جهانی ممکن است به قیمت بالاتر از حد انتظار نفت در پایان سال ۲۰۲۱ منتهی شود و پتانسیل صعود قیمت ها به ۸۵ دلار در هر بشکه در سه ماهه چهارم وجود دارد. /ایسنا

دلار جهانی کماکان کم تحرک

دلار برای سومین روز متوالی کم نوسان ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۳۷ واحد بسته شد. 

دلالان دلار تماشاچی شدند؟!

دنیای اقتصاد: در روزهای اخیر دامنه نوسانات قیمت دلار بسیار محدود شده است. دلار از یک سو توان شکست محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را از خود نشان نداده و از سوی دیگر، در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان مورد حمایت معامله‌گران قرار گرفته است. در فضایی که شدت نوسانات بازار کاهش پیدا کرده است، معامله‌گران ارزی دو تاکتیک متفاوت را در پیش گرفته‌اند: دسته‌ای از معامله‌گران ترجیح می‌دهند در این روزهای کم نوسان، خریدوفروش خاصی را انجام ندهند و بیشتر تماشاچی وقایع بازار باشند. آنها تصور می‌کنند که در معاملاتی با شدت نوسان محدود، میزان پاداش و سود به اندازه‌ای نیست که ریسک زیادی را به جان بخرند.

هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه می‌گیرد/ پیش بینی صعود نفت به ۸۵ دلار تا پایان امسال/ بورس دوباره منفی شد/ دلالان دلار تماشاچی شدند؟!

به گفته تحلیل‌گران، این دسته از معامله‌گران زمانی وارد بازار خواهند شد که سقف یا کف زندان قیمتی فعلی دلار شکسته شود. در واقع در صورتی که اسکناس آمریکایی از محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند، این دسته از معامله‌گران، موقت به صورت خریدار وارد بازار خواهند شد و در حالتی که محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی از دست برود، معامله‌گران یاد شده بخشی از ارزهای ذخیره شده خود را به فروش خواهند رساند. به عبارت دیگر، دسته‌ای از معامله‌گران در فضای کم‌نوسان فعلی بیشتر دنبال‌کننده روند قیمت هستند و تصمیم دارند پس از شکست محدوده‌های حساس، خریدوفروش‌های خود را از سر بگیرند. در مقابل معامله‌گران تماشاگر، دسته دیگری از معامله‌گران، بیشتر اقدام به خریدوفروش‌های سریع می‌کنند. با این حال، این دسته از معامله‌گران خریدوفروش‌های خود را در دامنه نوسانی کوچکی انجام می‌دهند. در واقع آنها به سرعت ارز خریداری شده خود را به فروش می‌رسانند و به دنبال کسب سودهای محدود هستند.

هر مثقال زعفران چند هزار تومان است؟

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو زعفران دسته ۸ میلیون تومان و زعفران سوپر نگین ۱۶ میلیون تومان است. وی ادامه داد: عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومان گرانفروشی است، با توجه به قیمت انواع زعفران، حداقل قیمت هر مثقال زعفران ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است. به گفته عضو شورای ملی زعفران، ایران بیشترین آمار سرانه مصرف در دنیا را دارد، بنا بر آمار، ایران با یک گرم بالاترین سرانه مصرف را به خود اختصاص داده است و با افزایش قیمت در بازار داخل، سرانه مصرف به نیم گرم هم می‌رسد.

کاهش ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۱.۶۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

قیمت گاز در اروپا افزایش یافت

با ادامه بازی موش و گربه بر سر صادرات گاز روسیه به اروپا، شرکت گازپروم حاضر نشد برای اکتبر گاز بیشتری از طریق اوکراین به اروپا ارسال کند و باعث افزایش ۱۰ درصدی قیمت ها در روز دوشنبه شد. به گزارش ایسنا، اقدام روسیه برای حداقل نگه داشتن جریان گاز به اروپا به معنای آن است که این قاره نمی تواند در آستانه ماه های زمستان، گاز کافی ذخیره کند. ذخیره گاز اروپا ۷۲ درصد ظرفیت آن است که پایین ترین میزان در بیش از یک دهه گذشته به شمار می رود. گازپروم تقریبا یک سوم از ظرفیت ترانزیت گاز خط لوله یامال-اروپا را رزرو کرده است. همزمان این شرکت هیچ ظرفیت ترانزیت اضافی از طریق اوکراین رزرو نکرده است. در دو نقطه شبکه گاز طبیعی گازپروم که در مرز روسیه-اوکراین قرار دارند، این شرکت از ظرفیت ۹.۸ میلیون متر مکعب در روز که عرضه شده را رزرو نکرده است. قیمت گاز TTF هلند که قیمت پایه گاز طبیعی اروپاست، روز دوشنبه بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت. بهای معاملات اکتبر بیش از ۱۱ درصد و بهای معاملات نوامبر بیش از ۱۴ درصد و معاملات دسامبر حدود ۱۵ درصد افزایش یافت. جیمز وادل، مدیر بخش گاز اروپا در شرکت انرژی اسپکتس به بلومبرگ گفت: عدم رزرو ظرفیت ترانزیت احتمالا باعث کاهش عرضه روسیه در زمستان امسال نسبت به سال گذشته می شود.

قانونگذاران اروپایی اکنون از کمیسیون اروپا درخواست کرده اند درباره احتمال دستکاری بازار توسط شرکت گازپروم که اصرار دارد به قراردادهای فعلی پایبند است، تحقیق کند. شرکت گازپروم با اشاره به برداشت ۶۶ میلیارد متر مکعب گاز در ذخایر در مدت ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ که باعث تاخیر در عرضه جدید گاز به مدت سه هفته شد، اروپا را مقصر این بحران می داند.

با هرگونه گران‌فروشی بلیت اربعین برخورد می کنیم

رستم‬ قاسمی‬ وزیر‬ راه‬ و‬ شهرسازی، در‬ توئیتی‬ در‬ صفحه‬ شخصی‬ خود‬ نوشت: ‬ ‏رفاه و آرامش زائرین ‎اربعین خط قرمز ماست. به معاون حمل و نقل، رئیس سازمان هواپیمایی و تمام مسئولین زیربط دستور دادم، با هرگونه گران‌فروشی بلیت اربعین برخورد کنند. قاسمی ادامه داد: شخصاً گزارش ها را پیگیری و بازرس ویژه‌ای در فرودگاه‌ها مستقر کرده‌ام و از فردا نظارت میدانی در دفاتر فروش نیز ایجاد خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
معامله گران ارز ؟ ارز مگر باید خرید و فروش بشه ! همه این گرانی ها فقط سر همین دلال هاست و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
ساده لوح
سلام من تا به امروز یک ریال یارانه نگرفته ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
نگرفته ای یا ندادن بهت؟
کدام یارانه؟
این یارانه از کجا می آید؟
چرا ملت را این همه بدهکار می کنید؟ !!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
نفت کشور خودمان را که متعلق به همه ی ملت است به عنوان یارانه حساب کرده .
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
يكي نيست بگه حقوق ها رو هم عين كشورهاي متمدن بالا ببريد اينقدر منت سر مردم نگذاريد
سلام با تیتر درشت بنویسید هر ایرانی چند ملیون ضرر مالی وجانی را تحمل میکند.
هر ایرانی در سال ۱۹ میلیون تومان یارانه می‌گیرد! یکبار زمان احمدی نژاد با همین روش کلاه بزرگی سر مردم بدبخت گذاشتین بسه دیگه همین الان هم مردم رو به فلاکت انداختین ...
... این ارقام به کام یه عده خاص فقط داره میرسه نه مردم. دزدی های دیگران را به پای دریافتیهای مردم نگذارید.
سالانه 63 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت میشود و از سال 2010 تا 2020، 986 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت شده است؟؟؟!!!!!!!
مگه کل درآمدهای سالانه ایران چقدره که اینهمه فقط یارانه انرژي پرداخت شده و میشه؟؟؟!!!!!!
دوست گرامی یارانه لزوما به مردم پرداخت نمی‌شود و بیشتر آنرا شرکتهای دولتی و شبه خصوصی می بلعند و مابقی را سو مدیریت دولتی در شبکه توزیع حیف و میل میکند و...
حالا کمک های بلاعوض به سایر کشورها مانند ارسال میلیون ها لیتر بنزین و سوخت و گاز ... به کشورهای دیگر بماند.
حالا منتش را سر مردم نگذارید که با این حقوق ناکافی و خدمات کم ارزش طلب هزینه معادل اروپا و آمریکا را از ایشان دارید...
در کشوری که تمام انرژی تولیدی از منابع نفت و گاز داخلی و متعلق به همه مردم است چگونه دولت به آن یارانه پرداخت می کند اختلاف قیمت انرژی در ایران با قیمت های جهانی را یارانه محاسبه می کنند در حالی که یارانه مردم باید از پول صادرات منابع ملی محاسبه شود
سالانه میلیونها تومان پول از مردم به انحاء مختلف از جمله غزوش ارز با قیمت بالاتر،فروش حامل های انرژی و..درسافت میشه،این مردم هستند که خواسته یا ناخواسته به دولت یازانه می دهند ،فرضا این ۱۹ میلیونم گرفتید،تکلیف من بیکار چی میشع،
سالیانه 19 تومان میانگین است. عمده این یارانه، بنزین است و چون فقرا بنزین نمی سوزانند سهم آنها بسیار کمتر است. در این ساختار اقتصادی، هرچه ثروتمندتر باشید یارانه بیشتری می گیرید.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
مگر یک خانواده پولدار چقدر بنزین در ماه میسوزاند ...
بیشترین یارانه انرژی به شرکت های خصولتی تعلق می گیرد.قیمت انرژی و همچنین حقوق را به قیمت جهانی حساب کنید.یارانه هم مبارک خودتان.در ضمن دولت بابت هر خدمتی که ارائه میدهد هزینه آنرا در یافت میکند.سری به دوایر دولتی بزنید.در ازای خدمات بسیار ضعیف دستگاه چاپ پول برای دولت راه انداخته اند.مالیات و عوارض هم که الی برکت ...
بوی گرانی میاید
شعارها خیلی زود توخالی از آب درآمد

رای دادن ما با رای ندادن فرقی نداشت
هر ایرانی چقدر یارانه میدهد برای اینهمه تورم دولتی قبض برق بنده نسبت به سال قبل سه برابر شده است ووووووووووووووووو
زیرا اکنون بیشترین سود را از یارانه بنزین دهک‌های بالا می‌برند.
این جمله باید تصحیح شود، بیشترین سود از همه مواهب مادی در کشور متعلق است به قانونگذاران که همواره حقوق خود را افزایش می دهند و حداقل حقوق را به ریال 100 سال پیش. هزینه های مردم را هم هر از چند روزی با بیان لزوم حذف یارانه ها و پرداختن به نیازمندان واقعی، چند برابر می کنند. به نظرم یک بار حقوق افراد را به دلار و مشابه میانگین دنیا برای گروه های شغلی مختلف پرداخت کنند و همه یارانه ها را هم حذف کنند
این ریس اتاق به این سوالات پاسخ بده
۱ هر ایرانی چه مقدار به دولت و اعوان و انصار یارانه میدهد
اول سرشکن هزینه درامدهای نفتی و غیر نفتی اشکار و پنهان و درامد مالیاتی متفی که اقایان از فرار مالیاتی بدست میارن بعد یارانه را کم کن بقیه اش را بده به ملت
۲ هزینه های افراط و تفریط بیت المال از طریق اقا زاده ها خاوری ها نرخ اختلاف ارز و .... را محاسبه کن یارانه را کم کن
۳ رانتهای طبیعی و منابع ملی را که اقایون بردن میبرن را حساب کن ازشون بگیر اون عدد را کم کن رد کن بیاد
۴کارخونه هایی را که با نابودی فروش صنایع مادر و انحصارش برای اقایون از فولاد و شکر و ماکاراتی و لوازم خانگی را مصادره کن پولش را از یارانه کم کن تفاوتش را بده بیاد
من از اقای ریسی عاحزانه درخواست دارم برای نجات مردم از زباله گردی فورا اقدام کنن تا کسانی که بیتالمال را تاراج کردن بدونن نظام جمهوری اسلامی همه را حساب میکشه به دینار به میزان شک ندارم اقای ریسی این کار را خواهد کرد من حساب کردم هر ایرانی میلیونها ریال یارانه پرداخت میکنه وحقش نیست تا کمر به سطل زباله فرو بده
19 میلیون یارانه می ده و با تورم های نجومی حد اقل نصف درامد خانواده ها را هر ماه خالی می کنه یعنی اگه 10 میلیون ماهی درامد داشته باشه 5 میلیون شو ارام از جیبت می زنه در سال می شه 60 میلیون
یارانه من بازنشسته نیروی انتظامی روقطع کردن فقط به خاطر داشتن خودرو ۱۵۰میلیون تومانی توسال ۹۶ والان خودرو۲۰۶ دارم.کجاهرایرانی ۱۹میلیون یارانه میگیره!!!!؟
ما حاضریم همین رقم را سالانه به هر ایرانی بدهند و همه چیز بر اساس قیمت تمام شده برای همه باشد.
و هرکس خریدش را بر اساس قیمت واقعی بخرد حتی ماشین وارداتی را تا همه چیز نصف قیمت می شود الا بنزین
روز بخیر ، خیلی جالب است ، بر ارقام زیر توجه بفرمائید:

۱– سازمان بین‌المللی انرژی. یارانه پرداختی بهر ایرانی را. ۹۳ $ اعلام می‌کند
۲–. سازمان برنامه و بودجه ایران “. “. “. “. ۶۳ $. “”. “”
۳– رئیس اطاق بازرگانی ایران نقل می‌کند از رئیس سازمان برنامه و بودجه !
واما شما راحت نتیجه می گیرید که سالانه سهم هر ایرانی ۱۹ میلیون. تومان سهم دارد!
هدف از بزرگ کردن رقم چیست ؟. میخواهید کمک کنید که دولت پیشنهاد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بدهد؟
با سلام واحترام
بطور متوسط هر ایرانی بخاطر "تحریم ها و عدم امکان صادارات نفت"، سالی 30 میلیون تومان ضرر میدهد.
یه آماری هم از اختلاف حقوق و دستمزد در ایران و جهان هم می دادید تا معلوم شود که مردم در سال چقدر به دولت یارانه می دهند.
دفعه پیش بنزین رو گرون کردید گفتید پولش رو میدید به مردم . نتیجش شد ۲۰۵ هزار تومن به خانواده های ۵ نفره و افزایش چند برابری قیمت ها .
این کجاش عدالت بود؟؟
حالا باز میخواید همون کارو بکنید؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
شما یارانه انرژی را از پتروشیمی ها و فولادی ها پس بگیرید که درآمد ارزی دارند و مفت و مسلم قیمت یک پنجم جهانی انرژی میپردازند.
دولت هم با همکاری تولید کننده و افزایش قیمت
چند برابرش را پس میگیره.
فقط ارزش گاز مصرفی کشور در سال 150 میلیارد دلار است و ان وقت مردم در نان خود مانده اند انرژی را چون داریم تباه می کنیم و حتی عرضه ان را نداریم که با بهینه مصرف کردن تباه نکنیم تا مقدار صرفه جویی شده را صادر کنیم و با پولش مملکت را بسازیم
۱۹ میلیون تومان یارانه هر ایرانی در سال؟
ببخشید این نفت خامی که سر سفره اومده بود مسمومم کرده بود ندیدم. از مسوولین محترم کمال تشکر را دارم و از اینکه به عنوان یک ایرانی زنده ام و یارانه ۱۹ میلیونی سالانه مصرف می کنم شرمنده ام.
... اگ ر به شما باشه که باید یه کنترم واسه نفس کشیدنمون بزارن تو رو به امام حسین این حرفها رو نزنید...
هر ایرانی در سال 540 هزارتومان یارانه می گیرد اما فیش یک ماه برق یک میلیون تومان است
نمیشه این یارانه را یکجا اول سال بدهید به یه زخمی بزنیم
این یارانه ها از جیب مردم به خودشان پرداخت شده است.تورم بالای صد در صد نشان میدهد که چند برابر هزینه این یارانه ها از جیب مردم بوده است
1400 هزار میلیارد تومان یارانه که پول کمی نیست و جای تاسف این است که با این مبلغ بالای یارانه کشور دچار تورم 500 درصدی است در حالی که با این مبلغ بالای یارانه تورم 5 درصدی هم بالا است
مسلماً یارانه 19 میلیون تومانی بین مردم بطور یکسان توزیع نمی شود و شاید فقیرها مثلا مبلغ 500 هزار تومان بگیرند و ثروتمندان مبلغ 200 میلیون تومان
یعنی دو تا مصیبت در خصوص یارانه داریم اول توزیع نا عادلانه دوم یارانه های بی مورد
اگر دردم یکی می بودی چه می بودی؟
خیلی ممنون که ما بیکار و بی عار علاف می چرخیم و شما از جیب تان به ما یارانه می دهید!
انشالله بتوانیم جبران کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
:))
شما یارانه را هم که قطع کنید باز هم اقتصادتان لنگ و بیمار است. تحریم ها ما را فلج کردند.
افرایش بهای گاز در اروپا، بخاطر طرد خط گازی که از اوکراین میگذرد میباشد.
زیرا روسیه و آلمان خط لوله گاز استریم دو را تمام کرده اند و نیاز به اجبار به استفاده از آن هستند که برای رییس جمهور سابق آلمان گرهارد شرودر رییس گاز پروم هم نان بیشتری دارد.
اکنون بیش از نیمی از استفاده از فروش گاز به اروپا را اوکراین از دهان روسیه میدزدند در واقع بدست آمریکایی ها تلکه میگیرند!
باد هوا را هم جزو تحلیل بیاورید این جوری هر ایرانی سالی ۱۰۰ میلیون تومان یارانه پنهان میگیره
تاسف اوره این حساب و کتاب برای مردم و این سفره های خالی
من یک ماشین ۳۰ هزار دلاری را خریدم ۲ ملبارد
یعنی در ایران هر نفر که یک ماشین خارجی می خرد حداقل یک میلیارد به دولت یارانه می دهد
سلام
باتوجه به عدم درایت مسئولین و کاهش ارزش پول ملی به زیر 10 درصد،باتورم ایجاد شده ماهیانه تمام مردم ایران بالای 70 درصد از دامدشون به دولت یارانه میدن که تونستن سرپا بمونن .
نرخ تورم = یارانه مردم به دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
احسنت
پس پیشنهاد می دهم کل یارانه ها را حذف کنید و همه چیز را آزاد کنید و به هر فرد یک کارت بانکی با 19 میلیون شارژ سالانه بدهید یعنی به یک خانوارد 4 نفره کارت شار شده 80 میلیون سالانه داده شود خودش می داند که کجا خرج کند فقیر و ثروتمند هم ندارد
یکبار برای همیشه حقوق ها رو به دلار و معادل متوسط کشورهای اروپایی پرداخت کنید تعرفه گمرکی رو هم حذف بفرمایید یارانه رو هم حذف بفرمایید
کا شبه مردم می گفتین به هر غیر ایرانی چند هزار دلار یارانه از جیب مردم ایران می دهند.
یارانه ای که زمان اقای احمدی نژداد دست کاری شد پرداخت شد تورم که هنوز هم دارد می رود بالا برا ی هفت پشتمان بس است همین یارانه را هم که می دهید قطع و اجناس ثابت بماند
19 میلیون یارانه؟؟؟؟ از گرانی به خاک سیاه نشسته ایم پول تعمیر گوشی ام رو ندارم همه چیز ده برابر شده کره 14000 برنج 60000 همش بهانه گرانی؟؟؟من بیکارم هر روز دارم کمتر کمتر نسبت به روز قبل خرج خوراک و غذا میکنم.یارانه من رو هم قطع کردین
شکم سیر از شکم گرسنه خبر ندارد
کدوم یارانه؟ کدوم پولدار؟!
خودتونو و مردمو گذاشتید سرکار با یارانه!
یارانه یعنی گران کردن کالاها بخصوص کالاهای اساسی و محروم کردن قشر پائین و فقیر جامعه از خرید اونها و فقط پرداخت چندر غاز بعنوان یارانه به اونها! و خرید بیشتر اون کالاها توسط پولدارها با گران کردن اون کالاها و دیگر کالاها و بدست آوردن پول بیشتر توسط پولدارها برای خرید بیشتر! و این دور تسلسل باطل همچنان ادامه دارد!
هر وقت تصمیم بر این شده است که کلاه بزرگی سر اکثریت ملت گذاشته شود ، اعلام میشود که میخواهیم یارنه ثروتمندان را حدف کنیم وبه اقشار کم درآمد یارانه بیشتری بدهیم . کسی که چنین مطلبی را بیان میکند کمترین اطلاعی از اقتصاد و بهم پیوستگی آن در سطوح مختلف اجتماع ندارد. اقتصاد مثل همه مسائل دیگر همانند توپی ژله ایست که هر ضربه به آن به همه جای آن منتقل خواهد شد.
حداقل دریافتی هر ایرانی درماه ۱۶۰ دلاره و هر اروپایی و امریکایی ۲۵۰۰ . هر ایرانی ۱۲۰ درصد عوارض خودرو میده و ۱۰۰ درصد برای اجناس خارجی مالیات ورودی کشور.
این اعدا رو به نرم جهانی برسونید درامدها جهانی شه یارانه نمی خواهیم.
اکثر این مبالغ ادعایی داره در بین آقازاده ها خورده میشه پای مردم نوشته میشه
بابااین بورس بورس بشونیست
یارانه کمک و غیره از جیب خود که نمیدههید
کل سرمایه این مملکت مطعلق به ملت عزیز ایران است
یارو دوکلاس خوندن بلد نیست روزی خدا تومان ارز غرید فروش مکنند جمع کنید سرافی ها رو با نک شعبه ارزی بزنه دولت ........
تمام ثروت ایران مال همه ایرانیها است ومال هیچ فردخارجی یاکشورخارجی ویافردخاصی ویادولت خاصی نیست بنابراین
عنوان اینکه هرایرانی سالی چقدریارانه میگیردغلط است این ارث پدر وجدوآبادمان است که بایدبهمه یکسان بدهند اینجاخاک
مااست وثروتش ما‌ل همه است هیچکس حق نداردبگویدارث یدر
خودش است وبه بقیه یارانه میدهد خیرچنین چیزی نیست مالمان
است حق خودمانرابامنت بماندهید مگرثروتهای این مملکت ازکشورهای دیگرمیآیدوآنها بماصدقه میدهند...
سلام
حقوق ها را به دلار بدهید آنگاه یارانه ندهید
نمیشود حقوق را به ریال بدهید و یارانه را به دلار حساب کنید
این روش های نخ نما را کنار بگذارید
با شعار و فرار رو به جلو نمیشود مملکت را اداره کرد.
متاسفانه در مواردی اطلاعاتی که مبنای تصمیم گیری برای امتیازات شهروندان قرار می گیرد غلط و این غلط سالهای سال ادامه دارد مثال :
1- فردی با 25 میلیون حقوق آیا باید یارانه بگیرد یا خیر ؟ ولی دارد می گیرد
2- فردی با حقوق 6 میلیونی آیا باید یارانه بگیرد یا خیر : قطع شده است
3- فردی دارای خانه 50 میلیاردی است آیا باید یارانه بگیرد یا خیر ؟ دارد می گیرد
5- فردی از تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی آپارتمانی دز سال 1380 به عنوان امتیاز دولتی و با هزینه آزاد (قیمت عرصه و اعیان را پرداخت کرده ) تحویل گرفت داده شده بند "ج" قرمز شده الان 20 سال است که همان زمین معارض دارد و نمی تواند بفروشد آیا بابد بند ج این بنده خدا قرمز باشه یا سبز: ولی قرمزه هست
6- کارمندی دارای همان شهرک واحد بدون معارض گرفته دارای واحد آپارتمان هست عضو تعاونی مهر هم هست و واحد گرفته آیا باید بند ج قرمز باشه یا سبز ؟ ولی سبزه
چرا ما نمیگیریم پس؟
هر ایرانی نمیگیرد. انهایی که بارانه بگیر هستند در سال ....تومان میگیرند
ما کلا 130 هزار تومان در ماه یارانه می گیریم. در سال می شود یک میلیون و 560 هزار تومان!! این 19میلیون تومان از کجا زاییده شد؟
واقعیت را در یک مقطع زمانی جناب آقای قالیباف بیان نمودند ،؟ بیش از هشتاد درصد ثروت ایران ،در دست و اختیار چهار درصد است و کمتر از بیست درصد ثروت کشور در اختیار بیش از نود و شش درصد میباشد ،پس یارانهٔ‌ ونهان را همان چهار درصدیها میبرند ،و با تغیر هرنوع قیمت حاملهای انرژی هم سود ناشی از گرانی که همان تورم است را همان چهاردرصدیها میبرند ، اقتصاد ایران نیاز به یک انقلاب دارد که برای یک مقطع معین ، همهٔ‌ دارایی های مردم و کشور را بصورت واقعی ملی اعلام نماید ،، چند هزا. خانوادهٔ ایرانی که همهٔ فکر و ذکرشان ارتقاع ایران و پیشرفت مردم ایران باشد را بدرستی شناسایی نماید و آزاد سازی اقتصاد را بعد از آن دوره معین به این خانواده ها واگذار نماید ،، و قوانین را اصلاح وشفاف و گویا ،و کوتا تقنین نمایند ؟،،
اقای خوانساری همش مال
خودتون
همه چی به نرخ روزدلار وآزاد شده پس چرا مثل کشورهای نفت خیز مانند عربستان وکویت وقطر وعمان و...........پول نفت مردم را نمیدهند؟ 45 هزار تومان یعنی چی ؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی