بازدید 3958
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری:

عرضه بلیت یک‌طرفه اربعین تخلف است

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عرضه نکردن بلیت دو طرفه اربعین تخلف است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری شکایت از مراکز فروش بلیت را پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 20 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سیاوش امیرمکری با اشاره به برخی تخلفات در فروش بلیت اربعین گفت: علی رغم اینکه قیمت تمام شده بلیت در این ایام برای سفر به عراق، چه نجف و چه بغداد در حدود ۷ میلیون تومان است، سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی داخلی،شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی برای تعدیل قیمت و کاهش هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام داده و در نهایت این تصمیم اتخاذ شد که که قیمت بلیت ایام اربعین را برای مسیر تهران به نجف، به صورت رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و به صورت یکطرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد. علت تعیین نرخ برای بلیت یکطرفه این بود که اگر زائری بخواهد به صورت زمینی به کشور بازگردد، این امکان برای او فراهم باشد.

وی ادامه داد: اما در یکی، دو روز گذشته گزارش‌هایی به ما رسیده است که بعضی از مراکز فروش بلیت هواپیما صرفا بلیت یکطرفه برای سفر به عراق عرضه کردند که این خلاف توافق حاصل شده و مقررات است. سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر پیگیر رفع این مشکل است که بلیت دو طرفه به متقاضیان ارائه شده و خرید بلیت یکطرفه اختیاری باشد.

امیرمکری افزود: چنانچه هر یک از زائران با این شرایط مواجه شدند و نتوانستند بلیت دوطرفه خریداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش رسیدگی به شکایات، شکایت خود را ثبت کرده و سازمان در اسرع وقت این شکایت را پیگیری کرده و مشکل را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به آمادگی سایر فرودگاه‌های کشور برای برقراری پروازهای اربعین گفت: در حال حاضر و در مرحله اول ۶ فرودگاه برای اعزام و پذیرش زوار اربعین در نظر گرفته شده‌اند. اما بقیه فرودگاه‌ها نیز آمدگی دارند در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی با رسیدن به حد نصاب مسافر و زائر درخواست پرواز اربعین را داشته باشند، به زائران خدمات فرودگاهی ارائه کنند.

وی ادامه داد: در فرودگاه‌های در نظر گرفته شده اقدام به ایجاد موکب‌هایی خواهیم کرد که پذیرای زائران باشد تا حداکثر رفاه ممکن برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان