بازدید 13820
۳
کیوسک بین الملل تابناک

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا / شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا، شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا، جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان، اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان و درخواست در کنگره آمریکا برای منع صادرات سلاح به اسرائیل و عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 19 September 2021

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا/ شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

کیوسک بین الملل تابناک: درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا، شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا، جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان، اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان و درخواست در کنگره آمریکا برای منع صادرات سلاح به اسرائیل و عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا

بر خلاف انتظار نیروهای امنیتی و رسانه‌های آمریکا، تنها بین صد تا دویست طرفدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمع مقابل ساختمان کنگره این کشور حاضر شدند.

به نوشته «رویترز»، با وجود پراکنده بودن این تجمع و حضور سنگین نیروهای امنیتی در برابر ساختمان کنگره، درگیری‌هایی بین هواداران ترامپ و مخالفان او رخ داد.

در این تجمع، از یک سو هواداران ترامپ و از سوی دیگر، مخالفان چپ‌گرای رئیس جمهور سابق آمریکا شعارهایی علیه یکدیگر سر داده و در نهایت با هم درگیر شدند؛ این درگیری با دخالت مأموران پلیس خاتمه یافت و چهار تن نیز بازداشت شدند. البته فردی مجهز به سلاح گرم در میان بازداشت‌شدگان بود؛ اما پلیس پایتخت آمریکا اعلام کرد هنوز مشخص نیست که این فرد به کدام دسته تعلق دارد.

طرفداران ترامپ، یکی پس از دیگری با در دست گرفتن بلندگو، علیه بازداشت شرکت‌کنندگان در حادثه حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال جاری میلادی شعار سر داده و آن‌ها را «زندانی سیاسی» توصیف کردند و آزادی آن‌ها را خواستار شدند.

برگزارکنندگان این تجمع که «عدالت برای ۶ ژانویه» نام‌گذاری شده بود، پیشتر خواستار برگزاری مسالمت‌آمیز آن شده بودند. با این حال رئیس پلیس کنگره، روز جمعه اعلام کرد، تهدید به خشونت و برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن برخی نمایندگان کنگره در میان برخی هواداران ترامپ صورت گرفته بود.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا/ شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

پیش از شروع این تجمع ـ که به گفته برگزارکنندگان قرار بود حدود هفتصد تن در آن شرکت کنند ـ صدها مأمور پلیس و شمار بالایی از خبرنگاران در برابر ساختمان کنگره مستقر شده بودند. همچنین حصارهایی به ارتفاع دو و نیم متر دور تا دور این ساختمان کشیده شده بود و نیروهای گارد ملی نیز در حالت آماده‌باش برای مداخله بودند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه، یک روز پیش از برگزاری این تجمع، در مصاحبه‌ای، از جمهوری‌خواهان خواست حزب خود را از افراط‌گرایان پس بگیرند.

پلوسی در این مصاحبه بار دیگر درخصوص حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه تأکید کرد: «این شورشی بود که به تحریک رئیس جمهور ایالات متحده انجام گرفت.»

ترامپ پس از شکست در برابر رقیب خود در انتخابات سال گذشته آمریکا، ادعای وقوع تقلب گسترده را مطرح کرد و شکایات متعددی را در دادگاه‌های ایالات مختلف مطرح نمود که تقریباً هیچ یک به نتیجه نرسید.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج تن از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا 

رسانه‌ها یکشنبه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر با موفقیت دو موشک اتمی را از زیر دریا شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیروی دریایی آمریکا، روز جمعه دو موشک اتمی بالستیک از نوع «تریدینت- ۲» را از سواحل «کیپ کارناوال» در فلوریدا از زیر دریایی اتمی کلاس اوهایو شلیک کرد. این موشک‌ها آخرین مدل موشک تریدنت -۲ هستند و قرار است تا سال ۲۰۲۴ در خدمت نیروهای مسلح آمریکا باشند.

دریادار «جانی والف» از مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت که این عملیات به منظور نشان دادن قابلیت اطمینان بی نظیر به قابلیت بازدارنده اتمی دریایی ما، به آمریکایی‌ها، متحدان و رقبا بود.

تریدنت -۲ یک موشک بالستیک زیر دریایی است که توسط «لاکهید مارتین» ساخته و در نیروی دریایی آمریکا و انگلیس مستقر شده است. این موشک عنصر کلیدی سه گانه اتمی راهبردی ایالات متحده است و بازدارندگی راهبردی ایالات متحده را تقویت می‌کند. موشک تریدنت -۲ یک سیستم مبتنی بر دریاست که می‌تواند با اهداف زیادی درگیر شود.

این موشک توسط چهارده فروند زیردریایی کلاس اوهایوی ایالات متحده و چهار زیردریایی کلاس ونگارد انگلیس حمل می‌شود.

این در حالی است که تحقیقات یک موسسه دفاعی نشان می‌دهد نیروی دریایی چین با تجهیز هرچه بیشتر در حال به چالش کشیدن ارتش آمریکاست.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا/ شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

موسسه تحقیقات دفاع ملی و امنیت در گزارشی اشاره کرده که ناو‌های جنگی جدید نیروی دریایی چین قصد این کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ دریایی و به چالش کشیدن ایالات متحده را نشان می‌دهد.

«سو زویان» تحلیلگر نظامی موسسه تحقیقات دفاع ملی و امنیت معتقد است که موشک های بالستیک از زیردریایی اتمی، این امکان را به چین می‌دهد که از دریای چین جنوبی به سواحل غربی ایالات متحده حمله کند. این تحلیلگر نظامی همچنین به قابلیت‌های پرتاب موشک ناوهای جدید چین اشاره کرد.

چندی قبل نیز یک مقام نظامی ارشد سابق چین از آمادگی بالای یگان‌های مختلف ارتش این کشور برای مقابله با حملات اتمی آمریکا و به‌کارگیری انواع موشک‌ها خبر داد.

وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه اتمی خود در دریا و زمین وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش از سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که در ۲۰ سال گذشته انجام دادیم، آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت. وی با رد ادعای آمریکایی‌ها درباره سالم ماندن بخش محدودی از کلاهک‌های اتمی چین در صورت حمله گفت که چین برای ایجاد قابلیت حمله دوم و پاسخگویی به حمله اتمی، یکسری اقداماتی انجام داده است.

در حالی که چین متعهد شده از سلاح اتمی به عنوان گزینه نخست حمله استفاده نکند، گمان می‌رود که این کشور ۲۰۰ یا ۳۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد. رسانه های دولتی چین سال ۲۰۱۸ گزارش دادند که ارتش این کشور برای مخفی کردن، جابجایی و راه اندازی نیروهای ضد حمله اتمی خود، تونل زیر زمینی از ۵۰۰۰ کیلومتر در سراسر کشور ساخته است.

چین همچنین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد کرد.

جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان

روزنامه انگلیسی تلگراف جزئیات ماموریت مشترک محرمانه امارات و اسرائیل را که اولین بار در نوع خود بود، فاش کرد. این ماموریت مربوط به خارج کردن ده‌ها افغان از کشورشان پس از تسلط طالبان بر افغانستان بود.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: این ماموریت در اوایل ماه جاری میلادی انجام گرفت و جزئی بوده و اولین پروژه انسانی بین امارات و اسرائیل محسوب می‌شد که بدون اطلاع طالبان اجرا شد.

طبق گزارش این روزنامه، تیمی که ماموریت را اجرا کرد از تماس‌های محلی برای جمع‌آوری 41 شهروند افغان از مخفیگاه‌های مختلف در کابل استفاده کرد و آنها را با اتوبوسی از نقاط ایست بازرسی طالبان عبور داد و پس از عبور از مرزها به سمت تاجیکستان و سپس هوایی به امارات منتقل کرد.

این روزنامه در گزارش خود توضیح می‌دهد: ماموریت شامل ده‌ها دختر از دو تیم ورزشی موتورسواری، تیم رباتیک، فعالان حقوق بشر، خواننده‌ای معروف و تعدادی از نزدیکانشان بود. برخی نیز از روحانیونی بودند که بیشتر در معرض خطر از جانب طالبان قرار داشتند.

یوتام بولیزیر، مدیر اجرایی سازمان IsraAID، به روزنامه تلگراف گفت، تیمی که این ماموریت را اجرا کرد، طی جمع کردن این افراد از مخفیگاه‌هایشان در کابل بدون اطلاع طالبان نهایت احتیاط را به خرج داد.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا/ شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

این روزنامه افزود: این افغان‌ها به سلامت از نقاط ایست بازرسی گذشتند، ولی موقت در مرزهای تاجیکستان گیر کردند و دو روز را در منزلی امن در میان حالتی از تنش و نگرانی به دلیل وجود گسترده نیروهای طالبان در منطقه به سر بردند.

اما در نهایت، دولت تاجیکستان به آنها برای ورود به خاک خود چراغ سبز نشان داد و از آنجا با هواپیمایی که سیلوان آدامز، میلیاردر اسرائیلی کانادایی اجاره کرده بود، به سلامت به امارات منتقل شدند و آدامز نقشی مهم در قانع کردن دولت دوشنبه برای گشودن مرزهایش به روی این افغان‌ها داشت.

اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

یک رسانه انگلیسی یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شد سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان بارگیری شده و به راه افتاده است.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از پایگاه «تانکر تراکرز» که در زمینه ردیابی نفتکش‌ها فعالیت دارد، نوشت: سومین نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد لبنان از ایران حرکت کرده است.

پنجشنبه گذشته ورود نفتکش‌های ایران به لبنان، در صدر اخبار رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت؛ امری که بیانگر شکست محاصره آمریکا علیه این کشور در نتیجه اتحاد و اقتدار سه‌جانبه میان تهران، حزب‌الله و دمشق است.

دومین نفتکش حامل سوخت ارسالی ایران برای لبنان نیز بامداد شنبه به وقت تهران از مرز سوریه عبور کرد. لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا، از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت شدید سوخت روبه‌رو شده است.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا/ شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

حزب‌الله لبنان برای کمک به کاهش فشارها بر مردم لبنان، اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است. تانکرهای حامل سوخت ایران از روز پنجشنبه گذشته در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند.

روزنامه «العربی جدید» چاپ لندن نیز با اشاره به خروج از رکود بحران سوخت در لبنان با ابتکار عمل حزب‌الله و همکاری ایران و سوریه، این دستاورد را مهم دانست و نوشت که این اقدام اثر مهمی در وضعیت کنونی لبنان دارد.

درخواست در کنگره آمریکا برای منع صادرات سلاح به اسرائیل و عربستان

قانونگذار آمریکایی طرح مربوط به ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی و عربستان را ارائه کرد.

به گزارش رویترز، اوکاسیو کورتز، قانونگذار آمریکایی در صفحه خود در توییتر نوشت: اصلاحیه‌ای در پیش‌نویس قانون بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۲ ارائه کرده که منع صادرات برخی انواع سلاح‌ها به عربستان به دلیل پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و نیز به اسرائیل به دلیل حملات علیه غیرنظامیان و مقرهای رسانه‌ها در غزه و نیز کلمبیا به دلیل حمله سرکوب گرانه به تظاهرکنندگان را مطرح می‌کند.

این اصلاحیه مربوط به منع صادرات سلاح‌های بسیار دقیق به اسرائیل است که در صورت تصویب، منجر به منع صادرات بسته "ذخایر حمله مستقیم مشترک" (JDAM) به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به دولت عبری می‌شود.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در مقابل کنگره آمریکا/ شلیک دو موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا/ جزئیات ماموریت بی‌سابقه امارات و اسرائیل در افغانستان/ اعزام سومین نفتکش ایران به لبنان

این طرح، خشم سفیر اسرائیل در آمریکا و نیز گلعاد آردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل را برانگیخت، به طوری که آردان در توییتر خود نوشت: انتظار داشتم این نماینده کنگره درک کند، اسرائیل از شهروندان خود مقابل حماس حمایت می‌کند که یک تشکیلات تروریستی در لیست ترور است. اصلاحیه تو مشروعیت بیشتری به حملات شنیع حماس به غیرنظامیان و دروغ‌های یهودی ستیزی می‌بخشد!

آردان تاکید کرد: ائتلاف بین اسرائیل و آمریکا ماهیت استراتژیکی دارد و از اهمیت زیادی برای دو طرف برخوردار است. اسرائیل رهبر جهانی در مقابله با تروریسم است و شراکت ما بارها در گذشته، منجر به منع وقوع حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
ما هم باید زیر دریایی دست کنیم بفرستیم اقیانوس موشک پرتاب کند
گزارش در مورد آزمایش اتمی آمریکا بود ۷۰ درصدش از قابلیت های چین نوشته بود . پروپاگاندا کافی نیست؟؟؟
جالبه بدونید امریکا حدود ۷۰۰۰ موشک اتمی در اختیار دارد در برابر ۳۰۰ موشک چین .
تیتر خبر رو میزدید قدرت نظامی چین . چون همش در مورد چین بود تا ازمایش موشکی آمریکا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار