بازدید 3388

نشست اضطراری انگلیسی‌ها درباره قیمت گاز

وزیر بازرگانی انگلیس خواستار برگزاری دور دیگری از دیدارهای فوق العاده با مدیران صنعت گاز طبیعی برای مهار بحران افزایش کم سابقه هزینه های انرژی شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 19 September 2021

نشست اضطراری انگلیسی‌ها درباره قیمت گاز

به گزارش ایسنا، کواسی کوارتنگ روز شنبه با مدیران ارشد شرکتهای انرژی و رگولاتور این کشور برای گفت و گو درباره افزایش قیمت گاز دیدار کرد. جهش نگران کننده قیمت گاز تامین کنندگان را در خطر تعطیلی قرار داده و بیم آن می رود که فعالیت صنایع مختلف از تولید کود تا گوشت را مختل کند. کوارتنگ روز یکشنبه با رگولاتور انرژی انگلیس (Ofgem) دیدار می کند و سپس روز دوشنبه دیدار دیگری با مدیران صنعت گاز برگزار خواهد کرد.

بحران انرژی اروپا قیمت گاز طبیعی در انگلیس را به رکورد بالایی افزایش داده است. محدود شدن عرضه گاز طبیعی و افزایش قیمتها دستکم پنج تامین کننده انرژی انگلیس را وادار به تعطیلی کرده است. مدیران صنعت گاز به کوارتنگ اطمینان دادند که با نزدیک شدن به ماههای سرد زمستان، هیچ تهدیدی برای تامین گاز وجود ندارد.

دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد رگولاتور انرژی این کشور تمهیدات قوی به اجرا گذاشته تا مطمئن شود مصرف کنندگان نگرانی پیدا نمی کنند و نیازهایشان تامین می شود و تامین گاز و برق آنها در صورت بروز مشکل برای یک تامین کننده، بدون اختلال ادامه پیدا خواهد کرد.

گاز طبیعی برای تولید نیرو برای خانه ها و صنعت و برای تامین گرمایش در زمستان حیاتی است. بیش از دو ۲۲ میلیون خانوار در سال ۲۰۲۰ به شبکه وصل شدند. صورتحساب ۱۱ میلیون خانوار از اول اکتبر افزایش پیدا می کند و این افزایش فشارهای تورمی را تشدید خواهد کرد که طی چند ماه گذشته به بالای هدف دو درصدی بانک مرکزی انگلیس صعود کرده اند. جدا از آسیبی که مصرف کنندگان می بینند، قیمتهای بالاتر و عرضه محدودتر در کل اقتصاد انگلیس تاثیر منفی بر جای می گذارد و به تعطیلی تولید دو کارخانه کود منتهی شده و خطر کمبود دی اکسید کربن را که محصول جانبی تولید کود بود و صنعت غذا به آن متکی است، برانگیخته است.

دی اکسید کربن برای کشتار دام استفاده می‌شود. انجمن تولیدکنندگان گوشت انگلیس هشدار دادهکه موجودی دی اکسید کربن تا دو هفته دیگر به پایان می رسد و کشتارگاهها را ناچار می کند تعطیل شوند آن هم درست زمانی که پرورش دهندگان خوک با چشم انداز کشتار قریب الوقوع دامشان روبرو هستند.

کمبود انرژی کم سابقه در اروپا سالها در حال تکوین بوده است زیرا این قاره وابستگی رو به رشدی به منابع انرژی بادی و خورشیدی پیدا کرده و همزمان سرمایه گذاریها در سوختهای فسیلی کاهش پیدا کرده است. اوج گیری تقاضای جهانی برای گاز همزمان با بهبود فعالیت اقتصادهایی که قرنطینه های کرونایی را پشت سر گذاشته اند و کاهش سطح ذخایر گاز اروپا پس از زمستان بسیار سرد سال گذشته، قیمتها را با فشارهای صعودی روبرو کرده است.

صنعت کشاورزی هم از بحران انرژی زیان می بیند. تولیدکننده کود نروژی یارا روز جمعه اعلام کرد تا هفته آینده ظرفیت تولید آمونیاک اروپایی خود را حدود ۴۰ درصد کاهش می دهد زیرا قیمت بالای گاز به تولید این شرکت آسیب زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت کود سال گذشته که صعود قیمت محصولات به کشاورزان کمک کرد خریدشان را افزایش دهند، جهش پیدا کرد. قیمتها پس از این که طوفان آیدا قلب صنعت کود آمریکا را درنوردید و طوفان نیکلاس خلیج مکزیکو را در معرض آسیب بیشتری قرار داد، تقویت شدند. هزینه بالاتر کود ریسک تشدید تورم جهانی مواد غذایی را برانگیخته است آن هم زمانی که گرسنگی به خصوص در کشورهای فقیر رو به افزایش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان