بازدید 5735

۲۷ نفر از کادر درمان کیش به کرونا مبتلا شدند

رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش گفت: ۲۷ نفر از کادر درمان این جزیره در جریان مبارزه با پیک پنجم کرونا به این ویروس مبتلا شدند.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 19 September 2021

به گزارش «تابناک»، مصطفی نادعلی نژاد روز یکشنبه با اشاره به اینکه این جزیره از ۱۲ تیر تا ۶ شهریور سال جاری با قرار گیری در وضعیت قرمز وارد پیک پنجم کرونا شد در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در این پیک ۲۷ نفر حین مبارزه با این ویروس درگیر بیماری شدند اما اکنون تمام این افراد بهبود یافته‌اند و در حال ارایه خدمت به مردم هستند.

وی اضافه کرد: برخی از پرستاران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و شرایط سختی را سپری کرده‌اند ولی توانستند همپای سایر همکاران خود از این بحران به سلامت عبور کنند.

نادعلی نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ پرسنل در بخش های مختلف بیمارستان فوق تخصصی کیش مشغول ارایه خدمات به مردم هستند افزود: خستگی و فشار روانی پرسنل ناشی از طولانی شدن دوره شیوع ویروس کرونا عمده مشکلات کادر درمان در شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه در با وجود اینکه رنجیره انتقال ویروس در جزیره نسبت به اواسط پیک پنجم به شدت کاهش یافته است یادآور شد: ویروس همچنان در حال گردش بوده و توصیه می شود کیشوندان و مسافران کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش اظهار داشت: در پیک پنجم این بیمارستان روزانه به صورت میانگین شاهد مراجعه ۳۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بود که رکورد این مراجعه در ۱۷ مرداد با ۵۷۷ نفر شکسته شد.

وی گفت: در این مدت شناسایی بیماران مثبت کرونایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود که در این زمینه نیز میانگین تعداد بیماران شناسایی شده ۳۲ نفر در هر روز بود که بیشترین رکورد آن نیز با ۹۶ بیمار در ۱۷ مرداد ثبت شد.

جزیره کیش از ۱۲ تیر تا ۶ شهریور در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که با اعمال محدودیت های شدید کرونایی و رعایت آن توسط کیشوندان از ۱۷ مرداد تا ۶ شهریور منجر به کاهش گردش ویروس و در نهایت خالی شدن بیمارستان در تاریخ ۱۹ شهریور به مدت سه روز از بیماران کرونایی شد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره حدود هشت هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

همچنین تا کنون ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در این جزیره جان خود را از دست داده اند که ۲۳ نفر آنان در پیک پنجم مقابل این ویروس جان باخته اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار