بازدید 13969
وزیر بهداشت خبر داد

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از فردا/ واکسیناسیون دانش‌آموزان به منزله بازگشایی مدارس نیست

پیشتر اعلام کرده بودیم دانش‌آموزان ۱۷ ساله و کنکوری واکسن تزریق کنند، اما با توجه به مطالعات صورت گرفته و واکسن‌های موجود، سن واکسیناسیون برای ۱۲ تا ۱۸ سال تایید شد. البته برای بازگشایی مدارس لازم است، هر دو دوز واکسن تزریق شود. توصیه ما این است که از فردا دانش‌آموزان به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند و همچنین به مراکز توصیه کردیم برای دانش‌آموزان حق تقدم قائل شوند.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵ 18 September 2021
تابناک اجتماعی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از فردا (یکشنبه، ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰) خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر بهرام عین‌اللهی، با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان، تنها به منزله بازگشایی مدارس نیست، گفت: این موضوع در واقع می‌تواند ایجاد زمینه کند؛ برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دوز واکسن تزریق شود. البته پیشتر اعلام کرده بودیم دانش‌آموزان ۱۷ ساله و کنکوری واکسن تزریق کنند، اما با توجه به مطالعات صورت گرفته و واکسن‌های موجود، سن واکسیناسیون برای ۱۲ تا ۱۸ سال تایید شد.

وی در ادامه افزود: توصیه ما این است که از فردا دانش‌آموزان به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند و انشاءالله واکسیناسیون شروع شود. همچنین به مراکز توصیه کردیم برای دانش‌آموزان حق تقدم قائل شوند.
 
آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از فردا/ واکسیناسیون دانش‌آموزان به منزله بازگشایی مدارس نیست

پیرو اعلام این خبر، سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳) باز شد و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که «حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه خواهد بود.»

بر اساس اطلاعیه این مرکز، واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روز‌های آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان مقدور خواهد بود؛ لذا «از دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های ایشان صمیمانه تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلا در مراکز واکسیناسیون، صرفا در زمان نوبت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.»

این در حالی است که پیش از اعلام این خبر، دکتر شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو، از صدور مجوز تزریق واکسن‌های "پاستور" و "سینوفارم" برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران خبر داده بود؛ خبری که معنای آن، تزریق یکی از این دو واکسن برای دانش آموزان در کشورمان است که اولی در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال کارآزمایی شده و دیگری در چین برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مورد آزمایش قرار گرفته و هر دو از آزمون سربلند بیرون آمده اند.

نکته قابل تامل در این میان، ضرورت دریافت مستندات کارآزمایی این دو واکسن توسط مقامات وزارت بهداشت کشورمان است که به نوعی تاییدیه شروع واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال با این واکسن هاست. این در حالی است که افزون بر این، شروع واکسیناسیون با واکسن کوبایی، نیازمند دریافت محموله‌هایی از این واکسن از آن کشور یا ارائه مقادیر تولید شده آن در انستیتو پاستور ایران است که همکار انستیتو فینلای کوباست.

ابهاماتی که احتمالا به زودی با ارائه گزارش‌های تکمیلی توسط مقامات بهداشت و درمان کشورمان رفع خواهند شد و بدین وسیله، مقدمات بازگشایی مدارس در کشورمان طی خواهد شد؛ بهار تعلیم و تربیت در مدارس که بالغ بر یک و نیم سال است که بسیاری چشم انتظار از راه رسیدنش هستند و واکسیناسیون می‌تواند نویدبخش از راه رسیدنش باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
به منزله بازگشایی مدارس نیست رو میگین که خانواده ها اجازه واکسیناسیون بچه هاشون رو بدن بعدش مدارس رو باز کنید!
واکسن های موجود برای این گروه سنی ضرر دارد. بعلاوه واکسن های حاضر اثربخشی و عوارضشان برای بزرگسالان هم جای تردید دارد . من نه به فرزندم واکسن میزنم نه اجازه میدم حضوری بره مدرسه
پاسخ ها
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
اینقدر بشین خونه تا فرزندت بی سواد بمونه و دارای اضافه وزن بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
شما به بچه هات تزریق کن عوارضش هم را بپذیر
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
اگه واکسن تاثیر داره اسرائیل که در صدر واکسیناسیونه چرا با جمعیت 8 میلیونی 30 تا کشته داده دیروز میشه معادل 300 نفر ما یا امریکا.عقلم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
خدا خیرت بده واکسن نمی زنی مدرسه هم نفرست چون باعث بیماری اونهایی که واکسن زدن هم میشه.
من هم موافقم واکسن های موجود در دنیا مجوز اورژانسی و اضطراری از who گرفتند بررسی های لازم بر روی آن انجام نشده . عوارض واکسن هنوز بر روی بزرگسالان مشخص نشده . تزریق بر روی کودکان تصمیم درستی نیست . من هم نه به بچه هام واکسن میزنم نه مدرسه حضوری میفرستم ترجیح میدهم بی سواد بماند اضافه وزن بگیرد ولی زنده و سالم باشد نه اینکه با سواد شود و کنج قبرستان بخوابد
از کی تا حالا کوبا پیشرو شده است؟!!!!
سازمان بهداشت جهانی تزریق حتی فایزر تایید شده را به زیر18 ممنوع کرده است
بعد ما چیکار داریم می کنیم؟!!
بچه ها مگه موش آزمایشگاهند؟!!!
بچه ها مگه موش آزمایشگاهند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
بهیچوجه نزنید
ارائه گزارشهای تکمیلی از سوی مسوولین؟ اینا هنوز گزارش واکسن برکت که این همه دربارش ادعاشون میشه رو ندادن
متحد بشیم و بچه ها را نجات دهیم. نه به واکسن دانش آموزان. نه به بازگشایی بدون برنامه مدارس.
خدایا نجاتمون بده. اللهم عجل لولیک الفرج
تورو خدا اقای وزیر بهداشت شما چرا؟ بچه ها موش ازمایشگاهی نیستند من بعد از واکسن کرونا مبتلا به عوارضی شبیه زونا شدم که درمان ندارد و دارد بد تر می شود .هر خانواده یک نهایت دو فرزند دارد اگر اسیبی ببینند ان خانواده کلا نابود می شود چند تا خانواده در مدارس می توان پیدا کرد که سه فرزندی هستند انگشت شمار به خانواده های ایرانی رحم کنید با همه چیز کنار امدن تو رو خدا داغ دار فر فرزندانشان نکنید
زوریه ؟؟؟
آیا این واکسن توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده؟ چرا اتحادیه اروپا سینوفارم رو هم قبول نداره؟ آیا میخوایم ایندگان دچار بیماری بشن و یه عمری مشکلانش گریبان گیر نسل اینده بشه؟ بچه خنگ بشه...چاق بشه..مدرسه نره بهتر از اینه که با واکسن بدون پشتوانه کجو کوله بشه
من یک دختر دارم نه می گذارم بره مدرسه و نه واکسن بزنه
من بیمار خاص هستم و هموفیلی!!!
چجور باید واکسن بزنم
ما چاقیم واکسن بزنیم دیگه باید کامیون میریم مدرسه؟(:
یچیز
سینوفارم برا چین هست
به نوجوانان و کودکان خودشون هم زدن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر