بازدید 7289

ژاپن و ایران؛ فینال انتقامی والیبال آسیا ۲۰۲۱

کد خبر: ۱۰۷۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 18 September 2021

مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن برگزار شد و تیم‌های ایران و چین به مصاف هم رفتند. تیم ملی والیبال ایران در این رقابت توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد تا ضمن کسب سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ روسیه به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

در دیگر بازی‌های نیمه نهایی این رقابت‌ها، از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران تیم ملی والیبال ژاپن به مصاف تیم ملی والیبال چین تایپه رفت. ژاپن در یک بازی نزدیک موفق شد حریفش را بانتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد تا حریف والیبال ایران در فینال مسابقات آسیایی شود.  

بازی ژاپن و چین تایپه در چهار ست و به ترتیب با نتایج  ۲۵ بر ۱۶، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ به سود ژاپن پایان یافت.

به این ترتیب بازی فینال روز یکشنبه ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد، والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند.

شاگردان عطایی درحالی به مصاف ژاپن خواهند رفت که تیم ملی والیبال ایران تغییرات زیادی را در بازیکنان خود داده و از ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه استفاده می‌کند.  

ملی پوشان والیبال ایران برای انتقام شکست المپیک توکیو و لیگ ملتهای ۲۰۲۱ در خاک ژاپن به مصاف این تیم خواهند رفت تا شاید بتوانند انتقام شکست بازی‌های قبل را در خانه ژاپن از این تیم بگیرند.  

نکته جالب اینکه رقابت‌های آسیایی با حضور تماشاگر برگزار می‌شود درحالی که المپیک توکیو و لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ بدون حضور تماشاچی برگزار شده بود، حضور تماشاگران ژاپنی می‌تواند کمی کار را برای ملی پوشان والیبال ایران سخت کند اما شاگردان عطایی بیشتر از گذشته مصمم به قهرمانی در این رقابت‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر