بازدید 10728

ارزيابي سازمان جهاني بهداشت از واکسن‌هاي ايراني

نماينده سازمان جهاني بهداشت در ايران ضمن قدرداني از اقدامات و همکاري سازمان غذا و دارو ، گفت: عليرغم شديد بودن ويروس کوويد ۱۹، جمهوري اسلامي ايران توانسته با اتخاذ تمهيداتي تا حد قابل قبولي اين بيماري همه‌گير را کنترل کند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 17 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر جعفر حسين سيد در نشست خبري که به صورت مجازي با حضور مدير منطقه اي مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت و مدير اورژانس منطقه اي امرو (EMRO) برگزار شد، در سخناني گفت: ايران تمهيداتي را از قبيل تعطيلي مراکز آموزشي، تعطيلي کسب و کار تجاري، استفاده اجباري از ماسک در مکان‌هاي عمومي انجام داده است و با وجود مشکلات و شرايط نيز توانسته مقدار قابل توجهي دز واکسن را به مردم تزريق کند.

وي با اشاره به واردات حدود ۹.۶ ميليون دز واکسن تا روز چهارشنبه توسط ايران اضافه کرد: بنده دو هفته پيش شخصا از مراکز تزريق واکسن بازديد کردم و کار بصورت کاملا حرفه اي مديريت مي شد.

وي درباره ارزيابي سازمان جهاني بهداشت از واکسن‌هاي ايران، گفت: همانطور که پيش‌تر راجع به واکسن هاي بومي هم گفتم، در حال جمع آوري اطلاعات لازم براي ثبت و تصديق واکسن هاي ايراني هستيم و طبق آن‌ها تصميم گيري مي‌کنيم و در اين باره نيز از اقدامات و همکاري "سازمان غذا و دارو" ايران قدرداني مي کنيم.

جعفر حسين سيد در پاسخ به اين سوال که آيا حقيقت دارد افراد ايراني که واکسينه شده اند، از نو مبتلا به بيماري شوند، گفت: اين موضوع صرفا به ايران محدود نمي‌شود بلکه بايد در نظر داشت هميشه يک احتمالي وجود دارد زيرا واکسن سيستم ايمني بدن را افزايش مي دهد و اگر شخصي مجدد مبتلا شود، وضعيت بيماري و علائم وي بسيار سطحي و ضعيف خواهد بود در حدي که نيازي به بستري در بيمارستان نيست.

نماينده سازمان جهاني بهداشت در ايران همچنين با اشاره به واکسيناسيون اتباع نيز ابراز اميدواري که ۱.۶ ميليون دز واکسن براي پناهندگان افغان در اختيار دولت جمهوري اسلامي ايران قرار گيرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر