بازدید 4437

ادامه اعتراض‌های مردمی به اوضاع اقتصادی عدن

معترضان در شهر عدن مرکز استانی به همین نام واقع در جنوب یمن، معابر منتهی به کاخ المعاشیق را بستند و به دروازه کاخ مزبور حمله کردند.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲ 15 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معترضان با ادامه تظاهرات مردمی در عدن در اعتراض به فروپاشی اوضاع اقتصادی و امنیتی، روز سه شنبه دروازه کاخ المعاشیق را مورد حمله قرار دادند.

رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش دادند که صد‌ها معترض امروز تمامی راه‌های منتهی به قصر المعاشیق در منطقه «کریتر» را بستند و اقدام به آتش زدن لاستیک در جریان تظاهرات علیه وخامت اوضاع معیشتی و نابسامانی خدمات رسانی در شهر عدن کردند.

معترضان همچنین شعار‌هایی در محکومیت ائتلاف متجاوز سعودی و شبه نظامیان اماراتی که در حال حاضر کنترل این شهر را در دست دارند، سر دادند.

آنان همچنین شعار‌هایی در محکومیت فروپاشی اقتصاد، پول ملی و بالا بودن قیمت‌ها و نبود خدمات سر دادند.

این منابع خاطرنشان کردند که تظاهرکنندگان قصد دارند در اعتراض به تیراندازی شبه نظامیان اشغالگر وابسته به شورای انتقالی، فعالیت‌های اعتراض آمیزخود را مقابل قصر معاشیق ادامه دهند.

شهر عدن برای دومین روز پیاپی شاهد اعتراضات مردمی و نیز برخی تلاش‌ها برای سرکوب این اعتراض‌ها از سوی نیرو‌های اشغالگر و مزدوران آنهاست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار