بازدید 6442

مخالفت غذا و داروی آمریکا با تزریق واکسن تقویتی کرونا

گروهی از دانشمندان بین المللی شامل ۲ تن از کارشناسان ارشد سازمان غذا و داروی آمریکا، با طرح این نکته که انسان متوسط تاکنون نیازی به تزریق واکسن تقویتی نداشته، با برنامه دولت آمریکا برای تزریق واکسن تقویتی مخالفت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 14 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ نشریه معتبر پزشکی لنست نوشته است که این کارشناسان با بررسی مطالعات عملکرد واکسن نتیجه گرفته اند که ۲ واحد واکسن تزریق شده به رغم انتشار گونه بسیار مسری دلتا و به ویژه برای پیشگیری از ابتلای شدید به بیماری کووید ۱۹، به خوبی تاثیرگذار است.

این گروه افزودند: حتی در جوامعی با میزان بالای دریافت واکسن، در این مرحله از همه گیری، بازهم واکسینه نشدگان، انتقال دهندگان اصلی ویروس کرونا هستند.

این نقطه نظر که در لنست منتشر، شده نشانگر وجود بحث و جدل‌های شدید و عمیق علمی در باره افراد نیازمند به دریافت واحد‌های تقویتی و زمان تزریق آن است که هنوز هم ایالات متحده ودیگر کشور‌ها برای یافتن پاسخ دقیق آن تلاش می‌کنند.

با اینکه در پی افشای مداخله‌های سیاسی در واکنش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به همه گیری ویروس کرونا، جو بایدن جانشین او قول پیروی از دانش را داده، اما این بررسی، در باره پیشی گرفتن دولت او از کارشناسان، پرسش ایجاد کرده است.

۱۸ پژوهشگر برجسته واکسن از ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آفریقای جنوبی و هند، در کنار دانشمندان سازمان جهانی بهداشت، پدیدآورندگان این گزارش هستند که شامل دکتر فیل کراوس و ماریون گروبر کارشناسان برجسته سازمان غذا و داروی آمریکا نیز هست که اخیرا قصد خود را برای کناره گیری در پائیز سال جاری، اعلان کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد، اخیرا خواستار فاصله گذاری در تزریق واحد سوم واکسن، به منظور واکسینه شدن کامل شهروندان کشور‌های فقیر شده است.

کاخ سفید واشینگتن قرار است در همین ماه (سپتامبر) به شرط موافقت سازمان غذا و دارو و مراکز مهار و پیشگیری بیماری ها، برنامه ریزی برای تزریق واکسن تقویتی را آغاز کند. ایالات متحده پیش از این پیشنهاد تزریق یک واحد واکسن فایزر یا مدرنا به شهروندانی با سیستم ایمنی ضعیف را مطرح کرده بود.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که قرار است به شهروندان بالای ۵۰ سال انگلیس، واکسن تقویتی تزریق شود. دوز تقویتی افزون بر شهروندان بالای ۵۰ سال به افراد آسیب پذیر و کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز تزریق خواهد شد.

دولت این کشور همچنین اعلان کرد که تزریق واکسن‌ها از مرگ بیش از ۱۰۰ هزار شهروند این کشور جلوگیری کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر