بازدید 30355
پرسشی ویژه از کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

دلیل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شما درباره واکسن کرونا چیست؟ به راستی «چه کسانی واکسن را سیاسی کردند»؟!

چه کسانی واکسن کرونا را سیاسی کردند؟ این پرسشی است که کمیسیون اصل نود مجلس در تلاش است به آن پاسخ دهد و از قضا به نظر می‌رسد که پاسخ‌هایی محکم هم برایش یافته تا جایی که سخنگوی این کمیسیون بر «ضرورت ورود دادستانی به پروژه واکسیناسیون» تاکید دارد. اما واقعیت چیست و مرور اظهارنظر‌های شش ماه قبل این کمیسیون چه چیزی را نشان می‌دهد؟!
کد خبر: ۱۰۷۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 14 September 2021
تابناک اجتماعی
چه کسانی واکسن کرونا را سیاسی کردند؟ این پرسشی است که کمیسیون اصل نود مجلس در تلاش است به آن پاسخ دهد و از قضا به نظر می‌رسد که پاسخ‌هایی محکم هم برایش یافته تا جایی که سخنگوی این کمیسیون بر «ضرورت ورود دادستانی به پروژه واکسیناسیون» تاکید دارد. اما واقعیت چیست و چه کسانی واکسن را سیاسی کردند؟

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با شتاب گرفتن روند ورود واکسن به کشور و به دنبال آن، افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، بحث و جدل‌ها پیرامون این تغییر روند داغ شده است تا جایی که برخی می‌کوشند عاملان کندی ورود واکسن به کشور را شناسایی کرده و به محاکمه بسپارند و آنقدر در این مسیر از خود جدیت به خرج نشان می‌دهند که گویی اظهارات چندماه قبل خودشان را هم به یاد نمی‌آورند!

امثال کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که علی خضریان، سخنگویش تاکید دارد: «ضروری است که نهاد‌ها و متصدیان حوزه امنیتی و قضایی کشور، سیاسی‌کاری عده‌ای را که در پی منازعه بر سر قدرت و ثروت باعث اخلال در نظام سلامت و تأخیر در واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور شدند، در ترازوی تحقیق و بازپرسی قرار دهند.»
 
دلیل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شما درباره واکسن کرونا چیست؟ براستی «چه کسانی واکسن را سیاسی کردند»؟!

اما منظور این نماینده مجلس چیست؟ خضریان به طور مشخص مدعی است: «یک: دیپلماسی منفعل دولت روحانی و دو: سیاسی کردن واکسیناسیون از سوی برخی طیف‌های اصلاح‌طلب»، عواملی بودند که منجر به «از دست دادن فرصت طلایی تأمین واکسن از چین و روسیه» شد و در ادامه تاکید می‌کند که «در ایران عده‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی به دلیل مخالفت‌های جناحی با چین و روسیه، واکسن را سیاسی و در نظام سلامت اخلال ایجاد کردند و بر تصمیم‌گیری‌ها در وزارت بهداشت تاثیر گذاشتند...»

یادآوری «مرگ و میر هر روزه هموطنانمان بر اثر کرونا که نمی‌توان ساده از کنارش گذشت»، دیگر موضوع مورد تاکید سخنگوی کمیسیون اصل نود است که در ادامه آن می‌گوید: «ظاهراً حافظه برخی ضعیف شده است... زمانی که به دنبال خرید واکسن از روسیه و چین بودیم، کسانی پشت تریبون اعلام کردند، اگر از روسیه و یا چین واکسن بیاورید، این واکسن را نمی‌زنیم، چون خطرناک است!»

این‌ها نکاتی است که ممکن است از زبان طیف مقابل این نماینده مجلس هم شنیده شود یا حتی در زمره مطالبات عمومی در کشور هم قرار گیرد، به ویژه زمانی که می‌بینیم تجربه واکسیناسیون گسترده در استان سیستان و بلوچستان در کشورمان، منجر به مهار پیک پنجم بیماری در این خطه و حتی رقم خوردن روز‌هایی بدون فوتی کرونایی گردید و تردید‌ها در خصوص تاثیر مثبت واکسیناسیون آنقدر برطرف شد که همه مسئولان متفق القول بر واردات سریع واکسن و تسریع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ تاکید دارند.

رویدادی که ظاهرا موجب شده نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود هم چاره‌ای جز چرخش از مواضع قبلی خود نداشته باشند و حتی بکوشند با کنایه زدن به حافظه دیگران، خود را همسو با طیف‌های منتقد تاخیر‌های فراوان در برنامه ملی واکسیناسیون نشان داده و بر ضرورت شناسایی و محاکمه عاملان این تاخیر اصرار کنند. همان نمایندگانی که ظاهرا گزارش شش ماه قبل خودشان در بهمن ماه ۱۳۹۹ درباره واکسن را به یاد نمی‌آورند: «...اکنون بعد از گذشت حدود یک سال از شیوع این ویروس، برخی شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی داروسازی جهان، نهایی شدن تولید واکسن را اعلام نموده و وارد تست‌های انسانی شده اند. در این میان، واکسن شرکت آمریکایی فایزر (با مشارکت بیون تک آلمان)، واکسن شرکت آمریکایی مدرنا و واکسن موسسه اکسفورد کشور انگلیس (شرکت آسترا زنیکا) بیش از سایر واکسن‌ها مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی جهان قرار گرفت. در همین راستا از مدتی پیش رسانه‌های فارسی زبان جریان معاند با انتشار هشتگ #واکسن_بخرید و بازتاب گسترده رسانه‌ای آن، موجی در اذهان عمومی کشور به منظور تحت فشار قرار دادن نظام برای خرید واکسن‌های آمریکایی، ایجاد نمودند.
 
نکته جالب توجه در این خصوص اینکه افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته و واکسن‌های شرکت‌های مذکور به آنان تزریق شده، دچار مشکلاتی شده و در برخی از آنان منجر به مرگ شده است. از سویی رصد‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های سازنده اطمینان قطعی نسبت به عملکرد و واکنش مثبت واکسن نداشته و تلاش دارند تا دوز‌های بیشتری از واکسن تولیدی را در سایر کشور‌ها تست کنند. به عنوان نمونه کشور کانادا واکسن آمریکایی فایزر را برای اتباع غیرکانادایی و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بر اقشار کارگر خود آزمایش نموده اند که به نوعی استفاده از انسان در قالب حیوان آزمایشگاهی بوده و چنانچه عوارضی در پی داشته باشد، مشکلی متوجه شهروندان آن کشور نشود...
 
دلیل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شما درباره واکسن کرونا چیست؟ براستی «چه کسانی واکسن را سیاسی کردند»؟!
 
همچنین تزریق واکسن‌هایی که تاکنون عوارض خود را آشکار نکرده اند، می‌تواند جامعه را از فضایی با خطر قابل تخمین گسترش کرونا به پرتگاهی غیرقابل تخمین سوق دهد که ریسک فراوان در این کار وجود دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که جمعیت کشور به ترتیب ضرورت و نیاز سطح بندی شود و برای هر سطح اقدام مقتضی صورت گیرد و عموم جامعه تا رسیدن به واکسن مطمئن مورد آزمون و خطا قرار نگیرد.
 
همچنین تأکید می‌شود که در تهیه واکسن‌ها به عوامل متعددی از جمله سوابق شرکت‌های تولیدکننده توجه جدی صورت گیرد... دولت باید حداکثر تلاش خود را برای تأمین واکسن از منابع مطمئن با اولویت منابع داخلی صورت دهد. در عین حال این تلاش حداکثری باید همراه با رعایت جوانب ایمنی و اثربخشی و امنیتی باشد. سفارش‌ها خرید باید با حجم محدود و به‌صورت مرحله‌ای انجام شود تا به مرور زمان واکسن‌های ایمن و موثر در داخل کشور تولید و یا در سطح جهانی مطرح شود.

با توجه به سابقه تخلفات گسترده شرکت‌های فایزر آمریکا، آسترازنکا انگلیس و انستیتو مریو فرانسه و همچنین پنهان بودن عوارض ناشی از واکسن در دوره‌ای چهار تا پنج ساله، استفاده از واکسن شرکت‌های مزبور یا شرکت‌های پیش‌گفته که قبلا سابقه تخلف و عدم پاسخگویی داشته‌اند انجام نشود. همچنین باید مراقبت شود که در چارچوب فرآیند تأمین واکسن از سازوکار کووکس نیز این واکسن‌ها تحت عنوان‌های دیگر وارد نشود... .
 
در نهایت راهبرد موثر برای خرید یا ساخت واکسن در ایران بدین نحو پیشنهاد شد که تا عوارض ناشی از تزریق واکسن‌ها و مقایسه بین آن‌ها بطور کامل مشخص نشود، تزریق عمومی هیچ نوع واکسنی در دستور کار قرار نگیرد. همچنین واکسن‌های طراحی شده با پلتفرم mRNA به دلیل بالا بودن قیمت آن‌ها نسبت به سایر واکسن ها، جدید بودن تکنولوژی و ناشناخته بودن عوارض بلندمدت آن‌ها و نگه‌داری در دمای منفی بیست تا منفی هفتاد درجه و مشکلات حمل و نقل نمی‌توانند برای تجویز عمومی پیشنهاد شوند.

علاوه بر آن تخلفات گسترده شرکت‌های فایزر، آسترازنکا و همچنین انستیتو مریو فرانسه در ارسال خون‌های آلوده و همچنین مشخص نبودن عوارض طولانی مدت ناشی از واکسن، استفاده از واکسن کشور‌هایی که قبلا سابقه تخلف و عدم پاسخگویی داشته‌اند در سطح عمومی و حتی خرد، عقلایی به نظر نمی‌رسد... ایران می‌تواند برای بخشی از جمعیت خود که در مواجهه مستقیم با بیماری هستند (مانند کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر) در زمان کوتاه و از منابع مطمئن واکسن خریداری کند و یا اینکه ایران خود به تولید واکسن مورد اعتمادی برسد، که انتظار می‌رود این اتفاق نهایتاً تا بهار ۱۴۰۰ بیفتد.
 
دلیل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شما درباره واکسن کرونا چیست؟ براستی «چه کسانی واکسن را سیاسی کردند»؟!

شرکت‌های داروسازی چندملیتی سوابق فراوانی در تخلفات دارویی دارند... شرکت آسترازنکا که شرکتی انگلیسی است نیز تخلفات متعددی در پرونده کاری خود دارد و از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۱ مورد تخلف دارویی برای این شرکت ثبت شده که مجموع جریمه‌های آن از این بابت به بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار می‌رسد.
 
در موضوع تولید واکسن داخلی باید توجه داشت که دستیابی ایران به تکنولوژی تولید واکسن، یکی از مهم‌ترین عوامل پدافند غیرعامل می‌باشد. بروز حملات بیوتروریستی مشابه، جهش ویروس‌های جدید، تحریم دارویی و... از جمله مواردی است که تداوم برنامه ریزی برای توسعه برنامه‌های تولید واکسن در کشور را ضرورت بخشیده و باید از نگاه کوتاه مدت به این موضوع و یا متوقف نمودن آن به دلیل عدم صرفه اقتصادی اجتناب شود.

نکته مهم در امر نظارت بر توزیع و عدم امکان فروش خارج از شبکه می‌باشد. وزارت بهداشت عموما برای این مهم از دو سامانه «سیب» (معاونت بهداشت) و «تیتک» (سازمان غذا و دارو) استفاده می‌کند... در خصوص واکسن آنفلوآنزا طرحی پیشنهاد شد که تزریق واکسن‌ها در خانه‌های بهداشت (تحت نظر معاونت بهداشت) انجام شده و سپس کدملی افراد به همراه کد UID واکسن در اختیار سازمان غذا و دارو قرار داده شود تا در سامانه تیتک بارگذاری شود. لیکن این پروژه در عمل به نتیجه نرسید. به ویژه آنکه برخی از نهاد‌های خاص نظیر نیرو‌های مسلح و نهاد‌های امنیتی نیز حاضر به ارائه کدملی نبودند. در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز مشکلاتی نظیر عدم ارائه کدملی وجود خواهد داشت که بایستی برای آن تدابیر ویژه اتخاذ گردد.»

بله! آنچه خواندید، برش‌هایی از گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره واکسن کرونا بود که در ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ و توسط علی خضریان، سخنگوی این کمیسیون در صحن مجلس قرائت شد؛ اظهاراتی که قیاس شان با پاسخ وی به سوال «چه کسی واکسن را سیاسی کرد»، به نکات قابل تاملی می‌رسد و برای رسیدن به پاسخ این که چرا روند واکسیناسیون در کشور اینقدر کند پیش رفته هم قابل استناد به نظر می‌رسد!

اظهاراتی که برخی شان تا ۱۸۰ درجه با هم مغایرند، تا جایی که می‌شود این کمیسیون را مخاطب قرار داد و پرسید: «به راستی چه کسانی واکسن را سیاسی کردند؟» کمیسیونی که اساسا ورودش به قضیه کرونا هم سوال برانگیز است، چه برسد تنظیم و ارائه گزارش تفصیلی در حوزه واکسن و واکسیناسیون. حوزه‌هایی که بهتر است اظهارنظر و تصمیم گیری در آن‌ها به متخصصانش واگذار شود و سکوت امثال این کمیسیون از اینجا به بعد هم، گامی در این راستا خواهد بود!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴۰
جواب اینها انشاا سر پل صراط
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
نه پل صراطی می شناسند ونه منافع ملی کاربر گرامی
این اولین آن نبوده وآخرین هم نخواهد بود...این همان مجلسیست که دست دولت قبل را با قانون برچیدن دوربین های آژانس بست وبر همین اساس اجازه همکاری به دولت قبل نداد...مبادا گشایشی در دوره روحانی برای مردم رخ دهد اما دیروز که دولت جدید مصوبه همین مجلس را نادیده وبرخلاف آن عمل کرد که کار صحیحی هم بود؛هم این مجلسیان سکوت کردند هم کیهان و سایر مدعیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
حکیمی را پرسیدند واکسن خارجی خوب است یا بد؟
گفت تا چه جناحی وارد کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری ها که رقبای سیاسی

روحانی و اصلاح طلبان بودند

و نهادهای مدعی سازنده واکسن به میزان ۲۰ میلیون تا
تیر ماه ۵۰ تا شهریور

که باعث کشتار بیشتر از نرمال تا حدود ۵۰ درصد
قربانیان شدند

و قطعا روزی باید پاسخگو باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
کلا واردات واکسن به دلایل مختلف الان بسیار ساده تر شده.بخصوص به دلیل واکسینه شدن مردم در کشورهای تولید کننده واکسن. و هم زمان افزایش ظرفیت تولید واکسن در دنیا.در ضمن در دوره آقای نمکی به دلیل اطمینان از تولید واکسن در داخل در زمان مناسب کارهای لازم برای واردات واکسن در زمان مناسب انجام نشد.
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
کوتاه نگری این کاربر باعث این گونه نظرها می شود وادادگی مقابل دشمن به امید گشایش اقتصادی سرابی بیش نیست اینکه مجلس و دولت بدون توجه به منافع ملی و آینده آن تصمیم بگیرد خیانت است
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
حالا سر پل صراط اونا رو بگیرن تا ابد الاباد عذاب کنن

چه سودی به حال ما داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
ممنون 13:51
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
جواب این سوال را باید از وکلای حقوق که اعلام شکایت کردند والان بازداشت هستند بپرسید هم منطق وهم علمی وهم حقوقی پاسخ ممنوعیت واکسن را میدهند
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
در برنامه های مختلف از جناح راست می امدند و در مذمت واردات واکسن صحبت میکردن و کانال ۳ علی فروغی پاتوق این تفکر شده بود افرادی مثل جبرائیلی علنا میگفتند پولی نباید برای واردات واکسن هزینه شود وقتی برکت دارد می اید و این افراد
سبب فوت بیگاناهان زیادی شدند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
شک ندارم که در روز قیامت باید پاسخگوی جنایاتی که مرتکب شدید باشید. این همه کشته فقط و فقط به دلیل سیاسی کاری اقایون بود. چی شد! چرا تو دولت روحانی خرید واکسن از خارج از کشور ممنوع شده بود اما همینکه ریسی اومد همه چی ازاد شد؟ ..... دوست نداشتم ارزوی مرگ برای کسی بکنم اما وقتی عزیزترین کسی که تو دنیا داری رو به خاطر نبود واکسن از دست میدی، تبدیل به هر موجود پلیدی میشی. خدا لعنت کنه.... مدیون روز قیامت هستین.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
چرا پل صراط باید همین دنیا دادگاهی بشن در آن دنیا هم حساب و کتابشان با خداست ما سهم خودمان را به خدا واگذار نمی کنیم
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
یک سر ماجرا همان بازیهای کثیف سیاسی و جناحیست و یک سر ماجرا هم افراد عامی و نفهمی که بر حماقت بلاهت خود پافشاری میکنند و بخودشون هم میبالند که چه قدر نفهمند ! توئی که بحث واکسن رو به دوربینهای آزانس ربط میدی یا واقعا نمیفهمی یه چیزی شنیدی از رسانه ها و بوقهای اونور آب و مثه خیلیها ی دیگه همین اراحیف را تکرار میکنی و یا از روی غرض ورزی و دشمنی با نظام قرار هر چی که بتونه مردم رو بد بین کنه بگی ! خود مسئولان بی عرضه و بعضا خیانتکار دولت قبل علت عدم گشایش در واردات واکسن را نپیوستن ما به اف ای تی اف اعلام کردن و به همین بهانه تلاشی در جهت واردات واکسن انجام ندادن ! اینکه بخواهیم دو موضوع بی ربط را بهم گره بزنیم برای آدم عاقل پذیرفتنی نیست این حرفا همون حرفای صد تا یه غاز روحانی بود که با مذاکرات و برجام نگاه به غربیها و دشمن میخواست آب و نون مرغ و گوشت مرددم را تامین کنه !! به فرض که مجلس اون مصوبه را تصویب هم نمیکرد کدوم احمقی باور میکند که اونوقت همه مشکلات و بخصوص واردات واکسن حل میشد !!؟ اگر قرار بود این اتفاق بیفتد دو سال بعد از شکستن تعهد آمریکا در مورد برجام و بر گرشتن غیر قانونی تحریمها علیه ما دولت روحانی که هیچ غلطی نکرد اونموقع نه بحث دوربین بود نه بحث مصوبه مجلس چرا مشکلات حل نشد ! واکسن که هیچ داروهای ضروری که بطور معمول وارد میشد هم نتونستن بی عرضها تامین کنند ! شما هم برو خجالت بکش بعد این همه افتضاح و خرابکاری و خیانت در دولت روحانی با این حرفای بچه گانه از اون دوران سیاه حمایت نکن !!
ناشناس
| Finland |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
منتظر امام زمان باش مياد جوابشونو ميده البته تو خواب

مردم احمق منتظر منجي هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
فرهاد
اگر ذره ای منطق داشتی اینهمه بددهن نبودی
لایق. پاسخ نیستی نه توسط نسیم نه من و نه کسی دیگر
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که به خاطر مبارزه حزبی بعصی از اجناس را تحریم میکنند و تنها در این بین جان مردم از بین میرود . مثلا سال گذشته بهداشت جهانی میخواست تعدادی واکسن به ایران اهدا کنند . یکی رفت بالای منبر و ادعا کرد که در واکسن جی پی اس کا گذاشته اند یکی بالای منبر رفت و ادعا کرد که واکسن مردان را تبدیل به زن میکند یکی گفت واکسن ها مردم ایران را فلج میکند
کی بود کی بود من نبودم !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
عمه مکرمه اینجانب بود !!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
آخه این چه کاریه که فقط از همه هاتون مایه میذارین،بابا منم یه عمه هستم،چطوری توی صورت برادرزاده ام نگاه کنم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
بجان شما عمه جان منظور ما همون همه ها بود ، ببخشید بخدا !!!!!!
پویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
خانم محترم ۵:۳۵ من هم عمه دارم و خیلی هم دوستشون دارم
اون برادرزاده ها باید خجالت بکشن که حرمت نگه نمیدارند
بیچاره و بدبخت این ملت.....بدون حامی و پشتیبان.....
ادعا می کردند دارو تحریم است و نمی توانیم واکسن وارد کنیم حتی خود روحانی نیز همین را می گفت جالبه که این تحریم و ادعای دشمنی با استکبار جهانی هیچ تاثیری بر تولید کوکاکولا و ویسنتون در ایران هیچوقت نداشته است!!!!!!
الان تحریم ها از بین رفته که کرور کرور آشغال واکسن چینی وارد می کنید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
خب باهوش
اینایی که میگی رو تحریم نکردن ک
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
جواب ۱۴۰۱:پرفسور دارو اگر تحریم بود چگونه ریمدسیو وارد میشد؟؟؟؟؟
کیهان هم یاد اف ای تی اف نبود!!!!
ثبت سفارش واکسنهای وارداتی در ۲ هفته اخیر غیرممکن است چون سبد کواکس محدویت زمانی و مقادیری دارد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
۱۴:۰۱
آی کیو رمدسیویر دارو نیست ؟؟؟؟ لابد شکلاته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
نه خودت رو زدی به خواب! نظرات بالایی رو هم بخونی میفهمی که همه مردم در جریان هستند. به روحانی ربطی نداشته! همونهایی که اون موقع واکسن رو جلوش رو گرفتن ، الان که دولت عوض شده دارن وارد میکنن !!
جمع کنید بابا این بند و بساط منلکت داری رو کلا ، کسی هم نیست مجبورتون کنه پاسخگو باشید با این وضعی که درست کردید برای ایران.
همان هایی کهfatfرا بهانه می کردن برای عدم کار و جان و معیشت مردم را به بازی گرفتن
خدا می‌داند با خواندن این مطالب از سوی مسئولینی که خود نقش پر رنگ در وضع فعلی داشته و دارند فقط داغ دل مردم را تازه می‌کند وبس. متاسفانه امثال این فرد کم نیستند(نمکی، زاکانی، عین الله، مسعود خاتمی و.....) وبه امید روزی که پاسخگو کردار شان باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
زاکانی؟ً؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
بعله زاکانی ،، نمیدونستی ؟ این اقا جان ملیون ها ایرانی را گرفت
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
زاکانییی !!!!؟ خخخ عزیز من بابات از شهرداری اخراج شده تقصیر زاکانی چیه !!!
افرين تابي . خوبه كه در بيان حقايق ملاحظات سياسي و حزبي رو كنار ميزاريد.
متاسفانه جان عزیزان مردم شده ابزاز سیاسی برای به قدرت رسیدن و پایین کشیدن رقیب از قدرت!!!! افسوس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
این حرف در صورتی درست است که در دولت روحانی هیچ واکسنی وارد نشده باشد
هنوزم سیاسیه. این همه واکسن بهتر از چینی و روسی هست.حتی ارزونتر، اما بازم چینی میارن. ببین چه بلایی سرمون اومده که الان باید بگیم شکر که همینم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
کلا 6 تا واکسنه
این همه کو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
حداقل ده تا واکسنه.قبل از نظر دادن کمی مطالعه کن بیسواد1111
این که در مورد واکسن آمریکایی و انگلیسی حرف می زد و کجای آن ایراد داشت؟
در ضمن وزارت بهداشت مخالف آزمایش بالینی واکسن چینی بود که فاز 3 در ایران انجام شود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
ناشناس درست میگه. این که حرف بدی تو گزارشش نزده گفته واکسن مطمئن و از این جور حرفها.
شما چرا خلط مبحث می کنید!!؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
خلط مبحث کدومه ، واکسن هایی که توسط معتبرترین مراکز دنیا تولید شدن ، تاییدیه بهداشت جهانی را داشتن و در حال استفاده در دها کشور پیشرفته در حد میلیونی بودن را زیر سوال بردن و امید به
واکسن داخلی که حتی خط تولید صنعتی نداشته و بغییر از مطالعات فاز حیوانی حتی یک مقاله معتبر درخصوص کارآزمایی اون وجود نداره را ارجح دونستن همون موقع هم خیانت به جان مردم بوده ، امروز که بعد از گذشت زمان و مشخص شدن خیلی مسائل دیگه شکی توش نیست
اگر در جامعه زندگی می‌کردیم که قانون تمام و کمال بر آن حکم می‌راند خیلی‌ها با جوابگوی رفتارشان در قبال این فاجعه میبودند
آفرین تابناک. بعضی وقتها دوست داشتنی میشی. هر وقت که دنبال حق و حقیقت هستی و به دنبال و بدست آوردن دل کسانی نیستی، واقعا گزارشهای روشنگری ارایه می کنی مثل این یکی. دقیق و مستدل. منتظریم ببینیم جناب به اصطلاح نماینده، حضرتی چگونه می خواد این گزارش رو ماست مالی کنه و بندازه تقصیر رو گردن دولت قبل و اصلاح طلبان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
تو دیگر چقدر پرتی
چه کسی الان پاسخگو جان هزاران هزار نفری است که در اثر بی مسئولیتی و خود خواهی جان سپرده اند. اگر وجدانی در کار باشد مسببین این قضیه نباید آرامش داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
حسن روحانی
ناشناس
| France |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
اگه اسمشو بگيم تابناك چاپ نميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
مگه این همه جوون که تو جنگ شهید شدند را کسی پاسخ گو شد
استراتژی مسئولان:
کی بود کی بود من نبودم...
دیوار حاشا بلند است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
جالب ااست که تو این مملکت هیچ کس مسئولیت کارهایش را نمیپذیرد! هاشمی که میگفت هر چی سد هست من ساختم ولی پیامدهای منفی آن را می انداخت گردن دیگران! محمود و حسن هم دست کمی از اون نداشتند و الی بقیه
دولت قبل بخاطر لج بازی با نظام که بگهاگر اف ای تی اف برجام نباشه هیچی نیست این کارا کرد تمام الانم که میگن ظریف وارد کرد خنده داره توئیت های همتی و جهانگیری و سخنگوهای دولت موجود ولی خودتون به خواب زدید عاشقان اصلاحات
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
هر دو طرف از این جنگ زرگری سود می برند و دودش هم به چشم مردم می رود
ناشناس
| Austria |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
تو ساندیس گردان سایبری را بخور به این چیزها کاری نداشته باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
داداش عمه من بود که شلوغ کاری میکرد و میگفت واکسن حرامه و وارد نکنید و برکت میسازیم و ... ؟! اون موقع اصلاح طلب بود ولی الان همون آقایون شدن اصولگرا!! و دارن واکسن وارد میکنن؟!!!
خیلی پرتی
همین اصولگراها و همفکرانشون بودند که مخالف سرسخت واردات واکسن بودند و حالا دارن سعی میکنن با اینگونه اظهارات، ذهن ها رو منحرف کنند و فرار رو به جلو بکنند.
اینها انواع کارشکنی ها و خرابکاری ها و سمپاشی ها رو انجام دادند تا مانع واردات انبوه واکسن در دولت روحانی بشن و با کارها و اقدامات خود ، موجب از بین رفتن جان هزاران هموطن شدند و در اصل خود اینها هستند که باید در جایگاه متهم قرار بگیرند ، اما برای رد گم کنی، خودشون رو در جای مدعی قرار دادن.

حالا هم که دارن پروژه فرشته نجات سازی از رییس جمهور خودشون رو خیلی سریع ، فوری ، انقلابی دنبال میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
این حرف در صورتی درست است که در دولت روحانی هیچ واکسنی وارد نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
ظاهراً الان هم تو در حال سم پاشی و کارشکنی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
آفرین با روحانی که با دروغ هاش هنوز طرفدار داره
فکر کردیم ساده اید نگو احمقید
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
جالبه چرا سعی داری بگی شب روزه یا روز شبه واقعا سر خودتو کلاه میزاری
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
آرش ماشالا با این که تعدادتون کمه ولی روتون خوب زیاده
این هم یه بازی سیاسی دیگه هست. توو این مملکت تنها چیزی که ارزش نداره جون مردمه
خدا را شکر که برادران واکسن ساز اصلا تقصیری ندارند
احسنت بر نویسنده. افرادی چون خضریان میخواهند با فرار رو به جلو همه کاسه کوزه ها رو سر دولت قبلی خراب کنند.
منافع یک عده تامین نشده بود و الان شده
جان مردم معامله هر روزه سیاسیون در ایران...
.....بسته اند


....باز کرده اند
جالب این است در همین گزارش هم رفتار سیاسی و جناحی کاملا روشن است. کوبیدن واکسن های آمریکایی و انگلیسی مشکلی را حل نمیکند کما اینکه قبلا هم حل نکرده است.
فقط امیدوارم یک روز در یک دادگاه محاکمه بشید
اگر این مطلب را کنار سایر مطالبی که درباره نظارت اژانس و قانون مجلس برای توقف بر نظارت و

بازرسی و شعاره های تند ان روزشان که در دوره روحانی انجام دادن را

با سکوت بسیار زشت و بعضا ماست مالی کردن هایشان
بگذارید

فکر کنم روزمه خوبی از عملکرد مجلس انقلابی و طیف فکری انان در سیمای ج.ا.ا. و کیهان

و اتاق فکرهایشان در فضای

برای اهل تعقل و تفکر و حقیقت میباشد

دست مریضا با این متن بسیار زیبا
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
دست مریضا!!!!!!
دست مریزاد
دلیلش کاملا مشخصه
اونایی اون موقع مخالف بودن سنگ می نداختن جلوی دولت
الان خودشون همه کارن و تلاش میکنند خریدهای قبلی زودتر برسه بگن ما به فکر مردم هستیم

بیچاره اونایی مردند و خانواده هایی که برای قدرت طلبی یه عده عزا دار شدند
خداوند نگذرد انشاالله از هر کسی که در این ماجرا قصور و کوتاهی کرده و مخصوصا" کسانی که عامدا" و صرفا" به جهت مسائل جناحی و گروهی در این ماجرا ورود کرده اند . ر
واکسن را تو و همفکران تو و آنهایی سیاسی کردند که گفتند جی پی اس در واکسن کار گذاشتن و واکسن های خوب و موثر دنیا را ممنوع کردند.
چه جالب ، جون مردم شده زمین بازی آقایون
وقتی میفرمایند چند میلیون دوز واکسن در گمرک دپو شده بود اول اینکه شما مدیر محترم وقتی واکسن در گمرک هست چرا اگر دل سوز جان ملت هستی چرا ترخیص نمیشود دوم اینکه چرا در مدت حدود ۵۰ روز از تشکیل دولت جدید چطور چند میایون دوز واکسن سریع در کشور توزیع میشود.
مملکت ما رو ببین. شبکه خبر همزمان که خط بالای زیرنویسش درباره کشته های کرونا در ایران و ضرورت رعایت بیشتر اخطار میده، خط پایین از افزایش تعداد زائران اربعین اظهار رضایت میکنه
اون کسایی که میگفتن تا اردیبهشت و خرداد همه را با واکسن ایرانی واکسن میزنیم کجا هستند. اونی که میگفت واکسن صادر میکنیم به امریکا کجاست.چرا ورود واکسن آمریکای و انگلیسی ممنون کردید بعد حالا میگید نه آزاده. مردمو چی فرض کردید
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
ممنون !!!
ممنوع
سوالات نخ نما کي بود؟ همه سیاسیون و ابزار تبلیغاتي دارن حتي شما مقصرین حالا که به اهداف بازي کرونا رسیدین میخواین یه عده تطهیر بشن آخرم مردم مقصر میشن که این تصمیم خواسته ملت بوده
«به راستی چه کسانی واکسن را سیاسی کردند؟»
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
چه چیز را سیاسی نکرده اند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
عمه های من
با این گزارش کمیسیون اصل 90خیلی گستاخیه که گناه رو گردن دیگران میاندازند.
تاحالا در طول چهل و سه سال مسوول پاسخگو کسی در هیچ سطحی دیده است ؟ برو آقا دلت خوش است
روحانی بی کفایت بود
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
با کفایت سراغ داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
میشه بفرمائید کدام این رئیس و روسا با کفایت بودند؟
ناشناس
| Norway |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
نبودند و نخواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
اصلا همشون بی کفایت، روحانی از همه بدتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
قطعا روحانی بیکفایت بود، ولی بی کفایت تر از روحانی و تاثیرگذار تر از روحانی بسیار است
خدایا کجا زندگی می کنیم (بخوانید زنده هستیم)!
این خود شما نبودید که با سیاسی کاری نذاشتید وارادت بیشتری انجام بشه حالا شدین مدعی حقوق مردم؟یه روز باید جواب پس بدین
مردم آگاهتر از این حرف ها هستند برادر هم علت را می دانند هم معلول را
همه واکسن هایی که امروزه وارد میشود سفارش و خرید دولت قبلی است.
زمان سفارش واکسن حداقل 2 الی 3 ماه طول میکشد.
امام حسین فرمود: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. کجاست آزادمرد؟
این همون «آنی تایم،آنی ور» نیست؟
چه خبر از تولید دو میلیون دوزی واکسن برکت؟ رئیس بنیاد برکت الان چه کار داره میکنه؟ آقای مخبر چرا پاسخگو نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
شیشه به شیشه کردن واکسن سینوفارم و برچسب برکت روش زدن کار خیلی سختیه حاجی ، تازه اونم با دپایی پلاستیکی حموم
چه انتظاری داری؟وقتی شیشه نداریم که توش بریزیم چکار کنیم ؟تازه عزیزانی که باید با سرنگ از شیشه سینوفارم میکشیدن میریختن تو شیشه برکت دستشون خیلی خسته شده . یکمی رحم داشته باشین
متاسفانه بعضی وقتها جمهوری اسلامی به حرف دلسوزان گوش نمیدهد و بعد که خودش با هزینه های سنگین تجربه کرد، به خانه اول برمیگردد. همچنان امیدواریم که اشتباهات کمتر شود.
چقدر آدم مرد که فقط بگن اون نتونست ما تونستیم.
متاسفانه در کشوری زندکی می کنیم که اکثر احزاب از اصلاح طلب تا اصولگرا پیرو تئوری دیگی که برای ما نجوشد ....د هستند
آقای رئیس محترم جمهور ی اسلامی ایران
سلام علیکم
ما به شما رای دادیم که وضع مردم نسبت به دولت قبل با قول های که دادید بهتر شود.خواهشمند است یکی از مشکلات پیش روی مردم گرانی وافزایش قیمت و وسایل ارزاق عمومی هر روز بالا وبالا تر می رود مثل سبزی از 10 هزار تومان به 22 هزار تومان برنج از 25 هزار تومان به 45 هزار تومان و........ وبه نظر میرسد که دربازار ارزاق عمومی توطئه دشمن است که مردم را ناراضی کنند از سوی کارگران وکشاورزان وبازنشستگان و.....80 درصد مردم حقوق شان ثابت است وبا توطئه گرانی هر روز می خواهند تلاش شبانه روزی افراد دلسوز و مخلص را بی اثر کنند ونارضایتی عمومی ایجاد کنند خواهشمند است بر اساس آیات قرآن:
«وَ السَّماءَ رَفَعَها وَ وَضَعَ الْمِیزانَ أَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزانِ؛ ترجمه:خداوند آسمان را برافراشت و میزان و حساب در همه چیز گذاشت، تا شما در وزن و حساب تعدى و طغیان نکنید» (سوره رحمن آیه 7 و 8).

اشاره به اینکه مساله رعایت عدالت در کیل و وزن مساله کوچک و کم اهمیتى نیست، بلکه جزئى از اصل عدالت و نظم است که حاکم بر سراسر هستى است. در جایى دیگر با لحنى شدید و تهدید آمیز مى‏گوید:« وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ الَّذِینَ إِذَا اکْتالُوا عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ، وَ إِذا کالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ، أَ لا یَظُنُّ أُولئِکَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ لِیَوْمٍ عَظِیمٍ؛ واى بر کم‏فروشان! آنها که به هنگام خرید، حق خود را بطور کامل مى‏گیرند، و به هنگام فروش از کیل و وزن کم میگذارند، آیا آنها گمان نمى‏کنند که در روز عظیمى برانگیخته خواهند شد، روز رستاخیز در دادگاه عدل خدا» (سوره مطففین آیات 1- 4).
باگران فروشان و کم فروشان را تنبیه وسر جای خود بنشانید.تا آرامش ونظم در جامعه بدست آید.
تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
شما مثیکه از اصحاب کهف هستید ! این قیمتها مال دوران روحانی بود این بنده خدا سید هم یه ماهه اومده سر کار خم رنگرزی که نیست یه بخشنامه بده کل خرابکاریهای 8سال گذشته درست بشه
معلومه جوابش
اصولگراها سر لجبازی با دولت روحانی مانع واردات واکسن شدند حتی پزشکان اصولگرا نامه 2500 امضایی جمع کردن از اون طرف هم ساز خودمان تولید می کنیم و تا شهریور 50 میلیون واکسن برکت میاد و صادر می کنیم و.. میزدن الان غفرار به جلو دارن می کنن خود اصولگراها بودن
اقای خضریان مردم را دراز گوش فرض کردید. تمام سنگ اندازیها دقیقا توسط حزب و جناح شما بوده حالا دنبال هندوانه فروش می گردید
آقای حضریان همان افرادی که fatf، برجام و مذاکرات هسته ای را حرام کرده بودند همان افراد هم باعث عدم ورود واکسن به کشور شدند بهتر هست چشمانتان را خوب باز کنید و مردم را ..... فرض نفرمائید
مگر واردات خمره رنگ رزی است باید سفارش بدید تا چند ماه دیگر کالا وارد شود حتی تا 6 ماه اسناد مکاتبات مشخص است چه موقع سفارش داده شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
فکر می کنند شعور همه مردم در حد خودشان است
غیر از دو کامنت فکر کنم خیلی دیگه اصلا گزارش کمیسیون را نخواندند. در آنجا از واکسن های تهیه شده بی واسطه آمریکایی و انگلیسی پرهیز داده شده که کاملا درست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
دقت نکردی در تک تک جملات
تو دقیق نخوندی
ناشناس
| Norway |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
همه چیز را بایدغیر مستقیم و با واسطه دلالها خرید تا بتوان پورسانت بیشتری به جیب زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
آدم جاهل هیچ وقت نخواهد فهمید، بهترین واکسن جهان همان واکسن فایزر آمریکایی هست
کسانی باید پاسخگو باشند که قبل از انتخابات وعده ساخت واکسن وطنی با تیراز بالا را دادند و نگذاشتند واکسن وارد شود اما بعد از انتخابات همه چی را فراموش کردند و خود وقتی پیروز شدند و نتوانستند به سیل انتقادات پاسخ دهند مجبور به واردات واکسن درجه سوم از چین شدند ( برای ملت اینهم غنیمت است )
برید از اونایی بپرسید که به اسم خودکفایی، منابع مالی مربوطه رو جذب کردند تا در آینده نامعلوم موفق به ساخت واکسن بشن و دویست نفری هم با امضای طومار از این حرکت حمایت و با ورود واکسن مخالفت کردن
تنها چیزی که توی این مملکت همیشه ارزون بوده و هست جان ادم هاست
ما که می دونیم کار کی بوده مردم هم میدونن حالا صدا و سیما یا تندروها گلوشون رو هم پاره کنن چیزی که مردم باید بدونن رو میدونن
به امید روز دادرسی
همه میدانند چه کسی و چه کسانی مقصر بودند حتی خواجه حافظ شیرازی . اگر شک دارید تفالی بزنید حتما خواهد گفت به شما
دسته گل متعلق به مجلس انقلابی و حامیانش است
جواب این همه مرگ و میر رو چه کسی میخواد بده؟
باید واکسن وارد می کردن.
بنظر میا این آقا دو روح در یک قالبه بنابراین روح 1400 ش باید روح 1399 ش محاکمه و به جرم از دست رفتن جان هزاران تن به اشد ممکن مجازات کنه.
یعنی شما و هیچ کس نمیدونه ؟ همانهایی که فرمودند واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است استارت سیاسی کردن واکسن رو زدند.
عجبا از ملتی که تا دیروز مشکل گمرک و نهاده دامی و واکسن و شلوغی داروخانه و نبود داروهای درمان کرونا و بازار سیاه داروهای کرونا و ....داشتن و الان یکی یکی داره مشکلات حل میشه بازم نمی‌خوان انتخاب درست و از غلط تشخیص بدن
همین رمدسیور با قیمتهای فضایی پیدا نمیشد الان مثل نقل با قیمت دولتی فراوان پیدا میشه بازم دست کسی که مشکلات رو حل می‌کنه گاز میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
عجبا تو دیگه کی هست؟!
آهان یادم اومد سرباز سایبری ...!
یعنی ساندیس انقد مزه میده؟!
متاسفانه نه تنها کسی در این کشور پاسخگوی "مردم" و حقوق پایمال شده آنها نیست، و نه تنها هیچ تحقیقات و دادگاه این موضوع رو بررسی نمی کنه، بلکه خاطیان و پایمال کنندگان حقوق مردم مدعی هم هستند!
مردم باید تاوان خصومت های گروهی و شخصی دولتمردان و حکومتی یون را پس بدهند در زمان روحانی ورود واکسن ممنوع بود و به همین دلیل الان آزاد است هر دو گروه نیز خود را مومن و متشرع می داند چه کسی پاسخ کشته های بی گناه کرونا را می دهد ؟
این که ((چه کسانی واکسن را سیاسی کردند)) مسئله مهمی نیست که بدان جواب داده شود ! مهم آن است که خطر حد اقل 200 هزار نفر انسان که میتوانست به تهدیدی بالقوه در جهت مطالبه گری از مسئولین تبدیل شود از بیخ گوش مسئولین گذشت!
ذز ارشیو ضدا وسیما موجوداست که چه کسی وکسانی انرا سیاسی کردند
همون که بنا شد جواب خدا را خودش بده
مافیای واردات دارو در کنار وزیر بهداشت نالایق و چاپلوس با جان تعداد زیادی از ایرانیان بازی کرد
در هرصورت افتخار می کنم به آقای رئیسی رای دادم و دوچندان خوشحالم که هیچ رای به یه آدم کش ندادم
چون پول چشم مسیولان را کور کرده است. حتی به قیمت از دست دادن عزیزانشان.
یه روزی همینها که نذاشتن واکسن معتبر وارد بشه و جان دهها هزار نفر را گرفتن! و حالا اشک تمساح میریزن! میان میگن کی بود نذاشت FATF تصویب بشه اقتصاد مملکت را نابود کردن؟
این وسط زندگی و آرزوهای مردم به فنا رفت
آفرین بر گزارش مستند تابناک در باره چه کسی موضوع واکسن را سیاسی کرد. انصافاً اینگونه گزارشها که با توجه به اینکه مسبوق به سوابقی از سوی مسئولین است و ارجاع آن به گذشته کاری رسانه ای است که تا حد امکان می‌توانند از آرشیو های خود جهت روشنگری بهره ببرند امری خوب و البته لازم است. پیشنهاد می‌کنم سر فصلی برای اینگونه خبر رسانی در تابناک ایجاد شود و بر استحاله و تغییر ۱۸۰ درجه ای نظر و سخن بعضی ها را در زمانی به این کوتاهی را که به نوعی نان به نرخ روز خوردن است نوری بتاباند . بدون جناح گرایی از هر سو و البته با دید انتقادی به مسئولین فعلی و مستقر .
ابتدا گفتند اين بيماري چيز مهمي نيست
بعد گفتند با دعا و خصوصا دعاي صحيفه سجاديه درمان مي شود
بعد گفتتد واردات واكسن آمريكايي و انگليسي ممنوع و اين دقيقا زماني بود كه تقريبا واكسن مطمئن ديگري وجود نداشت يعني مرگ و مير مردم را مي پذيريم
بعدا وزير پاچه خار بهداشت گفت كه توصيه فوق كاملا درست بوده و پدرانه بوده است و تا جايي جلو رفتند كه سر را هم با كلاه آوردند و شعب ديگر اين واكسن را هم ممنوع كردند. در حاليكه خودشان فايزر زده بوند
بعدها كه مرگ و مير در ايران بالا رفت و برتري بي چون و چراي علم بر دعا در كشورهايي كه واكسن زده بودند مسجل شد گفتند وارد مي كنيم و هر كسي هم گفت كه مقامات ارشد واردات واكسن را ممنوع كرده بودند معاند و فريب خورده و احتمالا اهل فتنه و بي فكر مي باشد.
نمايندگاني كه با راي زير 20% وارد مجلس شده اند و بهترين فرصت را براي تكميل حساب ها و مهاجرت فرزندانشان مهيا ديده اند هم ادرس غلط مي دهند تا كاري به كارشان نداشته باشند و خودشان هم كارشان را بكنند(تكميل جيب و تكميل مدارك مهاجرت و تامام)
معاون اول باید پاسخگوی وعده و وعیدش در مورد تولید واکسن برکت باشد. دولت باید پاسخگویی را از خودش شروع کند.
«نور نیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشته است: سرازیر شدن واکسن در ایران تنها به یک تماس «سید ابراهیم رئیسی» با «شی جین پینگ» ممکن شد؟ روزنامه شرق نوشته است: اگر چنین ارتباط قوی‌ای میان این دو وجود داشته چرا پیش از این تماسی حاصل نشده تا از مرگ و میر ایرانی‌ها جلوگیری شود؟ «علی تاجرنیا» به شرق گفته: گویا برکت واکسن خود را پیش‌فروش کرده بود. به نظر می‌رسد دلیل تمایل‌ نداشتن برای خرید واکسن از خارجی‌ها این بود که برکت در ازای هر دُز واکسن، ٢٠٠ هزار تومان ازدولت گرفته بود که اگر بخواهیم برای ١٢٠ میلیون واکسن حساب کنیم، برکت از صندوق دولت عددی بالای یک میلیارد دلار از محل اعتبارات دولتی گرفته است.
این واکسن ها از صدقه سر تلاش دولت قبلی بود وگر نه عمرا کسی به این دولت واکسن بده.فقط این دولت تلاش کرد جلوی واردات را بگیره تا به اهدافش برسه...راستی از معاون اقتصادی رئیسی چ خبر با یارانه ۴۵۰ تومنی
سلام. کسی که برای منع ورود واکسن خارجی تومار امضا کرد شده وزیر بهداشت. کسی که وعده تولید میلیونی واکسن برکت را جندین بر داد و انجام نشد شده معاون اول و همه کاره دولت. اونوقت توقع چی دارید؟ دولت قبلی را می خواستند ناکارآمد نشان بدهند در واردات واکسن سنگ اندازی کردند. و مردن هزاران تن از مردم در این چند ماهه به علت این سیاست کثیف برای آنها اصلا مهم نیست.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی