بازدید 13197

واکنش به تحویل ندادن کارنامه دانش‌آموز به مادران

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به خبر ندادن کارنامه دانش‌آموز به مادر گفت: در شرایط عادی خانواده، پدر و مادر هر دو می‌توانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 14 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به ممنوعیت مدارس از دادن پرونده و کارنامه تحصیلی دانش آموزان به مادران و ارسال یک سری پیامک به برخی از مادران به این منظور که ضرورت دارد برای دریافت کارنامه یا پرونده تحصیلی دانش آموز، صرفا پدر دانش آموز به مدرسه مراجعه کند، توضیح داد: در ابتدا باید درباره این مورد به خصوص تحقیق شود. زیرا به طور طبیعی والدین که برای ثبت نام دانش آموزان اقدام می‌کنند، می‌توانند برای پیگیری امور فرزندان خود که از جمله آن‌ها گرفتن کارنامه یا پرونده تحصیلی است، به مدرسه مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارائه کارنامه یا پرونده تحصیلی به پدر یا مادری که حضانت فرزند را به عهده دارد، گفت: در شرایطی که پدر و مادر از هم جدا می‌شوند، اگر انحصارا حضانت فرزند در اختیار پدر باشد، طبیعتا این موضوع شرایط خاص خودش را دارد.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه لزومی ندارد در شرایط عادی صرفا پدر به مدرسه مراجعه کند، بیان کرد: در شرایط عادی چنین اتفاقی نمی‌افتد. یعنی به گونه‌ای نیست که کارنامه صرفا به پدر داده شود. در حال حاضر و در وضعیت طبیعی خانواده‌های دانش آموزان یعنی چه پدر و چه مادر به راحتی به مدرسه مراجعه کرده و کارنامه‌ها را دریافت می‌کنند.

وی در واکنش به اینکه برای برخی مادرها پیامکی مبنی بر ارائه کارنامه صرفا به پدر ارسال شده است، گفت: این مورد که به مادر پیامک ارسال شده که پدر باید برای دریافت کارنامه مراجعه کند، احتمالا یک مورد خاص بوده که باید در جایگاه خود مورد بررسی قرار بگیرد و من تا جزئیات امر را ندانم، نمی‌توانم اظهار نظر قطعی داشته باشم.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: به طور کلی برای خانواده‌هایی که مشکلی ندارند و والدین از هم جدا نشده‌اند، هیچ فرقی بین پدر و مادر برای انجام کارهای دانش آموز از جمله گرفتن کارنامه وجود ندارد. این مورد را حتی می‌توانید از خیلی خانواده‌ها سوال کنید و ببینید مشکلی در این زمینه تاکنون وجود نداشته‌است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هر یک از پدر و مادرها می‌توانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش نیز در واکنش به این موضوع اظهار داشت: در بسیاری از مدارس روال به این صورت است که پدر و مادرها نسبت به دریافت کارنامه فرزند خود اقدام می‌کنند و مدیر مدرسه با شناختی که نسبت به خانواده دارد و می‌داند که با هم زندگی می‌کنند و مساله‌ای ندارند، پرونده یا کارنامه را به آن‌ها تحویل می‌دهد.

مدیر کل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش اظهار داشت: احتمال خیلی زیاد در مواقعی که مشکلی ایجاد شده یا منجر به جدایی شده است و حضانت دانش آموز در اختیار مادر قرار گرفته باشد، پرونده را به او می‌دهند. در غیر اینصورت در حالت عادی روال مدارس به این شکل که است که کارنامه به پدر یا مادر ارائه می‌شود.

گفتنی است، اظهارات و توضیحات دو تن از مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کارنامه دانش‌آموز فقط در شرایطی به مادر ارائه نمی‌شود که پدر و مادر با هم مساله‌ای داشته باشند یا از هم جدا شده باشند، که سال‌هاست این مسأله وجود دارد و موجب اعتراض و انتقاد مادران شده است. بسیاری از آنها می‌گویند که هیچ مشکلی با همسران خود ندارند اما هنگام مراجعه به مدرسه، پرونده فرزندشان به آنها تحویل داده نمی‌شود و از آنها خواسته می‌شود که فقط پدر دانش‌آموز می‌تواند برای گرفتن پرونده مراجعه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۴
با سلام
خدا را گواه میگیرم این مساله اخذ کارنامه فرزندم در شیراز برای ما اتفاق افتاد و علیرغم اینکه بنده و خانم یک زندگی مشترک و عادی در خانواده داریم ، مسولین مدرسه در مراجعه از ارائه پرونده به خانم بنده خودداری نموده اند و خود بنده که در یک شهر دیگر مشغول امرار معاش برای خانواده بودم مجبور شدم مرخصی بگیرم و بیاییم برای گرفتن پرونده ، ودر اعتراض به اقدام مدرسه ، اونها هم به بخشنامه آموزش و پرورش اشاره کردند لذا مطالب گفته شده در خبر فوق مبنی بر ارائه پرونده به پدر و مادری که زندگی مشترک و عادی دارند کذب محض است و در مورد خودم از ارائه پرونده به خانم خودداری کرده بودند
دادن پرونده تحصیلی فقط به ولی دانش آموز امکان پذیر است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
صحبت از کارنامه است نه پرونده تحصیلی.ضمن اینکه حتی اگرپدر ومادر جدا شده باشند وحضانت با پدر باشد مادر نیزحق دارد از وضعیت تحصیلی جگرگوشه خود با خبر باشد .این پدر ومادرند که از هم جدا شده اند نه مادر وفرزند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
ول یعنی کی؟!! پدر؟ پدر خودش برای خودش بچه بدنیا اورده؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
کاملا درست میفرمایید خداروشکر هرروز یه بدبختی سرمردم در میارن حالا برای گرفتن یه پرونده یا کارنامه پدر یا مادر بیچاره باید بدو بدو بکنن توی ایران فقط باید عین یه اسب دوید و به هیچ جا نرسید
با توجه به قوانین مزخرف حضانت فرزند، ندادن کارنامه ظلم دیگری در حق بانوان است.‌
حالا از بریز و بپاش هاتون کم میشه اگر از کارنامه یک کپی اضافه تهیه کنید و به والدین بدید.
روحانی گفت که این ها می خواهند دیوار بکشند باور نکردیم.این هم دیوار.
موقع فرزند‌اوری یاد مادران می افتید. ۹ ماه بچه رو حمل می کنند بعد از ان هم‌ شیر دادن و مراقبت و شب بیداریش برای مادر هست . همه زحمات بزرگ کردن یک بچه رو‌ مادر می کشه ولی کارنامه گرفتن حق پدر هست. .
بنده با همسرم مشکلی نداشته اما تمامی موارد تحصیلی فرزندم رو از ابتدا تا دیپلم خودم انجام داده ام و سال 98 بر اخذ گواهی دیپلم دخترم که رفتم، مدیر مدرسه اعلام کردن که فقط بایستی تحویل پدر گردد.
حالا مسئولین انکار میکنن و بحث حضانت رو مطرح میکنن؟!!!!
این مساله در کرج بای ما اتفاق افتاد و با اینکه با همسرم مشکلی نداشتم و با هم زندگی میکنیم پرونده را فقط به پدر تحویل میداد
واقعا موجب خجالت و شرمندگی است مطرح شدن چنین قوانینی و توهین و خفیف کردن مادر .مادری که همه امور درس و رسیدگی به بچه ها را از لحظه اول انجام میده صلاحیت ندهره و باید پدر و جد‌ پدری را همراه بیاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
مرگ بر طالبان
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
جو تفاهم و محبت در خانواده را هدف قرار داده اید خداوند شمارا هدایت کند
من و همسرم باهم زندگی می کنیم با اینحال وقتی برای گرفتن پرونده دخترم به مدرسه مراجعه کردم، گفتند که حتما باید پدر مراجعه کند.
زن در ایران تا حالا هزاران بار تحقیر شده این هم اضافه شد این فوق العاده بی معنی است که ۹ ماه این فرزند را مادر با تمام سختیها با خود حمل کرده
شرم بر شما! مادر بچه رو بدنیا میاره مادر زندگیشو برای بچه میذاره بعد حق نداره کارنامشو بگیره؟!!
مسولین نتها مشکلی در این کشور حل نمی کنند بلکه تا نی توانند مشکلی هم روی دوش مردم می ذارن.
خسته نباشید واقعاً!!!
واقعا خجالت آوره .هم خودم هم مادران اطرافم وظیفه تحصیل بچه ها به عهده مادر هست پس پرونده هم باید به مادر یا پدر تحویل داده بشه .واقعا کوته فکرانس.
حالا که تمام حقوق ما مادران رو ازمون میگیرین . ما مادران با کمال میل تولد و به دنیا آوردن فرزند رو هم به عهده پدران میگذاریم .
سوال اینجاست قانون را مگر مردهایی که پدر هستند نمی‌نویسند، ارزشی که برای همسرانشان قائل هستند را از این قوانین به راحتی میشه دریافت .
نه بابا کی گفته من خودم نتوانستم برم کار نامه بگیرم عمش رفته گرفته چه بر سه به خودم که برو مدرسه
7پس از این به بعد باباها بچه براین بچه رو بزرگ کنند پخت وپز کنند کارهای خونه رو بکنند پوشک بچه عوض کنند
سلام واقعا عجیب است خیلی از پدرهای ایرانی اصلا نمیدانند بچه شون کلاس چندم است و مادر به همه کارهاش رسیدگی میکند انوقت اختیار ندار پرونده را بگیرد جای تاسف است از این همه بها دادن به مادران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید خون گریه کنیم .مادر تمام مدت تربیت بچه را به عهده دارد ولی در بزرگی اختیار پرونده بچه اش را ندارد یعنی صلاحیت ندارد ؟/ پس چرا میگویی بچه دار بشوید ؟/ این همه من زحمت بکشم و تربیت کنم و مدرسه بزارم و به همه کارها رسیدگی کنم تازه اختیار هم نداشته باشم
این اصلا موضوعی نیست که نیاز باشه در کشور بهش پرداخته بشه
چرا برخی الکی بحران غیرضروری در جامعه ایجاد میکنند؟
در هر صورت، پرونده را فقط به پدر مي دهند. (كارنامه را به هر دو)
اگه روتون نمیشه حرف چرت گفته شده رو پس بگیرین اینو بگین این توجیحات مسخره چیه؟ همه توی کامنتها گفتن براشون عینا اتفاق افتاده چرا تکذیب میکنید.بهشت رو زیر پای مادرا گذاشتین و بچه رو پس گرفتین؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار