بازدید 15493
۵

تصمیم‌گیری درباره FATF منوط به لغو تحریم‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو نشود، درباره FATF تصمیم‌گیری نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 13 September 2021

به گزارش «تابناک»، ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه نپیوستن ایران به FATF باعث می‌شود که نتوانیم با کشورهای دیگر تبادلات تجاری داشته باشیم، اظهار داشت: FATF یا قواعد کارگروه مالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ساختاری است که در آن تلاش می‌شود تا کشورها از تامین مالی تروریسم و پولشویی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: اصل مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در ایران پذیرفته شده است و ما قوانین داخلی برای مقابله با این موضوع داریم. در این زمینه اشراف داخلی بسیار خوبی در سیستم بانکی و نظام اقتصادی ما وجود دارد تا این تخلفات صورت نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منتها شفاف شدن بین‌المللی این موضوع از طریق پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم در حال حاضر مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که در شرایطی که طرف‌های غربی و آمریکایی تلاش می‌کنند همه طرف‌های تجارت با ایران را مورد تحریم قرار دهند، شفافیت مالی بین‌المللی، مانع تجارت ایران می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در واقع تا زمانی که تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، انتظار شفافیت بین‌المللی تراکنش‌های مالی، انتظاری نابجا و زیاده‌خواهانه است.

وی اظهار داشت: بر این اساس، مسئله اول ما رفع تحریم‌ها است و تا زمانی که در مورد رفع تحریم‌ها اقدامی صورت نگیرد، نمی‌توان درباره FATF تصمیم‌گیری کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵
این مگه توی مجمع تشخیص هم هستش.بهتره آدما توی حیطه مسولیت خودشون حرف بزنن
کم کم همه چیز تایید میشود فقط برای دولت قبلی و جناح مخالف بد هست و گرنه برای دولت فعلی و مجلس فعلی همه چیز حلال هست، ما همه شیران ولی شیر علم، حمله مان از باد باشد دم به ذم،
بشین تا تحریم ها رفع بشه
کلا حالا که دولت عوض شده، همه چی! برجام و توافق با آژانس و نظارت اونها و واردات واکسن و اف ای تی اف و ... کاملا حلال شده و دیگه رگ گردن و غیرت! نمایندگان مجلس بیرون نمیزنه!!
تو رو به امام حسین ازین گرو کشی دست بردارید داریم زیر فشار له میشیم بابا من 47 سالمه به خدا قسم هر کس میبینی میگه چقدر پیر شدی بابا یه روز خوش ندیدم به خودم پس کس دیگه میخواد درست بشه از اول عمرم انقلاب و جنگ و تحریم اخه 40 ساله با تمام دنیا میجنگیم چی شد فقط مردم رو له کردین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر