بازدید 4961
۳
بستری‌های کرونا همچنان بالاست

مرزها کنترل نشود، «لامبدا» وارد می‌شود

رئیس بیمارستان شهدای یافت‌آباد با بیان اینکه به نظر می‌رسد در تهران از قله پیک پنجم عبور کرده باشیم، گفت: در حال نزولی شدن اندک آمار هستیم ولی باید منتظر باشیم تا در یک یا دو هفته آینده روند بستری هم کاهش یابد.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 13 September 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر جلال نژادجواد در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: خوشبختانه بر اساس آمار و ارقام اعلامی از استان‌ها اندکی از میزان مراجعات و ورودی بیمارستان‌ها کاسته شده است؛ البته در بیمارستان ما همچنان موارد سرپایی و بستری قابل توجه است؛ ولی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از ورودی‌ها کاهش پیدا کرده است اما همچنان بستری‌ها بالا است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در تهران از قله پیک پنجم عبور کرده‌ایم، اظهار کرد: در حال نزولی شدن اندک آمار هستیم ولی باید منتظر باشیم تا در یک یا دو هفته آینده روند بستری هم کاهش یابد.

وی افزود: با افزایش میزان واکسیناسیون طبیعتا میزان بیماران بد حال و بستری بویژه در سنین بالا که واکسیناسیونشان تقریبا کامل شده است، کاهش خواهد یافت. از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بهتر شده است که بر روند موثر خواهد بود و آمارها کاسته می‌شود.

نژادجواد ادامه داد: در بیمارستان شهدای یافت آباد حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ ورودی کرونایی داریم که ۷.۵ درصد آنها بستری می‌شوند.

وی درباره احتمال بروز پیک ششم کرونا، بیان کرد: آثار و شواهد جهش لامبدا در کشورهای دیگر مشاهده شده است. اگر مراقبت‌ها از مرزها و ورودی‌ها کافی نباشد و مبتلایان به نوع لامبدا به کشور وارد شوند، قاعدتا ما هم درگیر می‌شویم و چون اطلاعات در مورد جهش جدید ویروس خیلی دقیق نیست نمی‌دانیم تا چه حد می‌تواند آسیب‌زا باشد.

رئیس بیمارستان شهدای یافت آباد درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: شرایط بهداشتی باید برای بازگشایی مدارس فراهم باشد که این اتفاق بیفتد که به شیوه‌های نیمه حضوری و نیمه مجازی یا سایر شیوه‌ها مدارس بارگشایی شوند. البته الان فعلا واکسنی به افراد زیر ۱۸ سال هم تزریق نمی‌شود و این موضوع هم دغدغه خود را دارد که چه واکسنی می‌توان به دانش آموزان تزریق کرد.

وی درخصوص راهپیمایی اربعین هم گفت: اینکه با چه حجم و تعدادی راهپیمایی برقرار باشد، مهم است. قاعدتا همه مردم واکسن نزدند و از این بین، همین تعداد محدود که واکسن زدند احتمالا می‌توانند بروند، ولی همچنان باید منتظر ماند تا تصمیم‌گیری دقیق مشخص شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
نگران نباشید.کاروانهای اربعین خواهند آورد.
بزودی از سفر اربعین ویروس جدید و بروز شده را خواهند آورد. وزیر امور خارجه جدید تلاش می کند سهمیه بیشتری برای سفر اربعین به عنوان بزرگترین و ضروری ترین نیاز مردم از عراق بگیرد.
کنترل مرزها!!!؟؟؟ راهپیمایی اربعین را کجای دلمون بزاریم...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان