بازدید 18173
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

لغو منع تردد شبانه در برخی شهر‌های کشور/ فرصت طلایی واکسیناسیون تا آبان ماه/ دو میلیون دوز واکسن برای دانش آموزان می‌رسد/ در مورد دوز دوم اسپوتنیک جای نگرانی نیست

با توجه به روند مناسب واردات واکسن، نیاز به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون داریم. دانشگاه‌های علوم پزشکی اطمینان حاصل کردند که روند واردات مناسب است. کافی بودن واکسن و تداوم روند واردات بسیار اهمیت دارد، زیرا موجب می‌شود در واکسن‌هایی که دوز اول و دوم آن یکی است، همه واکسنی که مراکز در اختیار دارند را تزریق کنند.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 12 September 2021
تابناک اجتماعی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت فعالیت شبانه روزی مراکز واکسیناسیون کرونا و تسریع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور، از لغو منع تردد شبانه در شهرها به شرط اجرای این برنامه خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رییسی ضمن اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تسریع در واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ گفت: دانشگاه‌هایی که مراکز شبانه روزی واکسیناسیون راه اندازی نمایند، در حوزه آن دانشگاه منع تردد شبانه با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا رفع خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور و واکسیناسیون گفت: در حال حاضر نیز در برخی استان‌ها، مراکزی شبانه روزی کار می‌کنند. اگر شهری بتواند مرکز شبانه روزی ایجاد کند، منع تردد شبانه برداشته می‌شود. اسامی این مراکز شبانه روزی هم توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه اعلام می‌گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: خیلی دوست داریم همه محدودیت‌ها حذف شود، اما علت منع تردد شبانه، عدم برگزاری دورهمی‌های شبانه بود. این اقدام در برخی استان‌ها خیلی خوب رعایت شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به روند مناسب واردات واکسن، نیاز به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون داریم. دانشگاه‌های علوم پزشکی اطمینان حاصل کردند که روند واردات واکسن مناسب است. کافی بودن واکسن و تداوم روند واردات بسیار اهمیت دارد. واکسن‌هایی که دوز اول و دوم آن یکی است، اگر اطمینان داشته باشد که واکسن وارد می‌شود، همه واکسنی که در اختیار دارد را به عنوان دوز اول تزریق می‌کند.
 
لغو منع تردد شبانه در برخی شهرهای کشور/ فرصت طلایی واکسیناسیون تا آبان ماه/ 2 میلیون دوز واکسن برای دانش آموزان می رسد/ در مورد دوز دوم اسپوتنیک جای نگرانی نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و بسیج پای کار آمده و حاضرند برای واکسیناسیون کمک کنند و انگیزه مضاعفی ایجاد شده است. در حال حاضر هزار و هشت مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم که سهم استان تهران ۱۲۷ مرکز است. برنامه ما این است که این مراکز به سرعت دو برابر شده و همه مراکز دو شیفته کار کنند.

رییسی گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور سیر نزولی دارد، اما با توجه به این‌که قله خیز پنجم بسیار مرتفع بود، این طور نیست که خیال‌مان راحت باشد. خبر خوب این است که با توجه به روند حاضر، حدود ۲۸ استان کاملا روند نزولی دارند و سه استان هنوز وضعیت نزولی ندارند. در مجموع می‌توان گفت که سیر بیماری در کشور نزولی است و حدود سه هفته آینده میزان فوتی‌ها به طور قابل توجه کاهش پیدا کند. البته هنوز برای دو رقمی شدن فوتی‌های روزانه زود است، اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که کوچک‌ترین غفلت منجر به اوج گرفتن بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت گرفتن واردات واکسن، یک کار تیمی است. تقریبا هفته‌ای دو تا سه جلسه خوب برگزار می‌شود که در همان جلسه تصمیم گیری می‌کنیم و همه دست اندرکاران حضور دارند. همکاری خوبی در زمینه واردات واکسن شده و معاون اول رییس جمهور، تمام ظرفیت دولت را در این زمینه به کار گرفته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله گفت: با رفتار ویروس کاملا آشنا هستیم و افرادی که واکسن نزده یا ماسک نمی‌زنند، در برابر کرونا ایمن نیستند. همواره تذکر می‌دادیم که کودکان ناقلان بدون علامت هستند. الان باید توجه کنیم که افراد واکسن زده هم می‌توانند در صورت ابتلا، ناقل باشند. هر نوع واکسنی که در دنیا وجود دارد، خود ویروس کرونا نیست که وارد بدن می‌شود و ترکیب یا مدلی از ویروس است که سیستم ایمنی بدن را فریب می‌دهد و علیه آن آنتی بادی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: فرد واکسن زده ایمنی نسبی دارد و اگر در جمعی حاضر شود که ویروس وجود دارد، ممکن است بیمار شود، اما علامتی نداشته باشد و در عین حال ناقل ویروس به دیگران باشد.

رییسی گفت: تا آبان ماه بین ۶ تا ۸ هفته طلایی وقت داریم و اگر درصد بالایی را واکسینه کنیم، شاید با خیال راحت‌تر به سراغ خیز بعدی کرونا برویم. اصلا بعید نیست که خیز دیگری در آبان ماه داشته باشیم. اگر سرعت واکسیناسیون بالاتر برود و ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم واکسینه شوند، خیال‌مان راحت‌تر است. ممکن است خیز بیماری داشته باشیم، اما مرگ و میر پایین باشد و این در صورتی رخ می‌دهد که ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت واکسن دریافت کرده باشند.

وی افزود: تاکنون حدود ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن در اختیار ما قرار گرفته و این پنجشنبه حدود ۵ میلیون دوز دیگر به دست ما می‌رسد و تا حدود ده روز دیگر نیز پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دوز دیگر به دست ما برسد. گروه هدف بالای ۱۸ سال برای یک دوز واکسن، ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است. واردات ۳۲ میلیون دوز واکسن در مهر ماه نیز قطعی شده و حدود ۳۰ میلیون دوز دیگر با احتمال بالا به دست ما می‌رسد. این ۳۰ میلیون قرار بود در آبان به دست ما برسد و در تلاش هستند تا آن هم در مهر وارد شود.

رییسی بیان کرد: یک محموله در راه است که هفته آینده به دست ما می‌رسد و در مورد دوز دوم اسپوتنیک جای نگرانی نیست. از طرفی ابلاغ کردیم کسانی که دوز اول اسپوتنیک را زده‌اند و بیش از سه ماه گذشته، می‌توانند به جای دوز دوم اسپوتنیک، واکسن آسترازنکا تزریق کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مطالعات زیادی در دنیا برای واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال و پایین‌تر از آن انجام شده است. یک موفقیت بسیار خوب در کوبا اتفاق افتاده است. خبر خوب هم این‌که حدود ۲ میلیون دوز واکسن سوبرانا ۲ یا پاستوکووک به دست ما می‌رسد.

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده روی واکسن سینوفارم نیز نشان می‌دهد که از این واکسن برای کودکان استفاده شده و نتایج خوبی کسب کرده است. در داخل کشور نیز کارآزمایی بالینی توسط واکسن برکت در حال انجام است.

رییسی بیان کرد: موضوع بازگشایی مدارس فقط به واکسیناسیون کودکان مرتبط نیست. معلم‌ها و کادر مدارس واکسینه شده‌اند. برنامه داریم که والدین دانش آموزان هم واکسینه شوند که پیش بینی ما برای این اقدام ۲۰ میلیون دوز واکسن است.

وی افزود: امکان بازگشایی حضوری مدارس از اول مهر بسیار ضعیف است، اما از اواخر پاییز می‌توان این کار را انجام داد. یعنی اگر شروط محقق شود، می‌توان این کار را انجام داد. اگر از اول مهر هم واکسن برای دانش آموزان به دست ما برسد، حداقل به دو ماه وقت برای واکسیناسیون نیاز داریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم که سلامت حفظ می‌شود، بعد سراغ بازگشایی مدارس می‌رویم. با این حال، بسته بودن مدارس عوارض زیادی دارد که جبران ناشدنی است.

رییسی اظهار کرد: اولین واکسن داخلی که در سبد واکسیناسیون عمومی قرار گرفت، برکت بود که تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز تحویل شده و حدود ۹ میلیون دوز دیگر نیز آماده دارند. سایر واکسن‌های داخلی نیز وارد سبد واکسیناسیون می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه پلتفرم‌های مختلف واکسن در کشور در حال تولید است و دولت آمادگی پیش خرید واکسن‌ها را دارد. نکته کلیدی این‌که معاون اول دولت تاکید دارد که استراتژی برای واردات واکسن با قدرت باید انجام شود. در واقع دغدغه اصلی تامین واکسن است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: دوز سوم هنوز از طرف سازمان جهانی بهداشت توصیه نشده است، اما برای کادر بهداشت و درمان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، پس از گذشت مدتی از دوز دوم می‌توان دوز سوم را تزریق کرد. ولی هدف اول واکسیناسیون افرادی است که هنوز تزریق نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون سرباز‌ها از همین هفته آغاز می‌شود و سرباز‌ها هم در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و تا ۱۰ مهر ماه حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای سرباز‌ها اختصاص داده می‌شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
عزیز جان من کنار یکی از پارک های تهران زندگی می کنم تا 5 صبح و روشن شدن هوا ملت در پارک در حال خوشگذرانی هستند و هیچ خبری هم از فاصله گذاری نیست کل سیستم از عید این شکلی هست حالا شما چی آزاد کردی خدا داند
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
ماهم کنار مرکز ترزیق (تزریق سابق) واکسن کرونا هستیم خبری از واکسن نیست ، چند قرن دیگه صبر کنیم واکسن ترزیق بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
آین آقای علیرضا رییسی قول زیاد دادند.
پنجاه میلیون دوز یعنی فقط 25 میلیون نقر. در کشور 85 میلیونی یعنی 60 میلیون هنوز براشون واکسنی نیومده و معلوم هم نیست در آینده میاد یا نه
چقدر باید از دست این روس ها گزیده بشیم و دوباره دست به دامانشان بشیم
وقتی میگید جای نگرانی نیست بیشتر نگران میشیم ...
اولا هیچ کشوری دردنیا منع تردد شبانه ندارند متاسفانه مسئولان ما یا واقعا ازکرونا دارند امنیتی استفاده میکنند یا ازبس بیسواد هستند یک روشی را درایتالیا انجام شد انهم برای یک هفته حالا حالاها ایران منع تردد دارد
یکیفر پاسخ من شهروند ایرانی را بدهد
1-چرا همه مسئولان منحمله نمایندگان مجلس انقلابی وجهادی وهمین رئیس حمهور ووزیربهداشت فعلی ... درزمان روحانی مخالف واردات واکسن بودند الان واردات ازادشد؟
2-مگر حضرت حجت الاسلام سلیمی وخانم دکتر الهیان و.... نمیگفتند واکسن فایزر جی پی اس دارد وعقیم کننده و.... هست چراالان قایزر وارد میکنند؟
3- واقعا سلامتی ملت باید فدای سیاست وقدرت شود؟ یک نفر دراین کشور نیست که دلش بسوزد روزانه بالای 600نفرفوتی میدادیم بگوید فلان مسئول برو واکسن وارد کن واقعا نباید اینگونه مسئولی داشته باشیم؟ مسئولی که جوگیر مجلس و.... شود ودستور ممنوعیت صادر کند ایا الان پاسخگو این حجم درگیری کرونا وفتی ها هست؟
با تشکر از مدیریت به یاد ماندنی جناب آقای نمکی؛ امید بخشیهای مکرر جناب آقای جهانپور که با سخنان امید بخشش قوت قلب بود و سایر دوستان که سنگ تمام گذاشتن تو مدیریت کرونا به جایی برسیم که هستیم.انشالاه تا یکی دو سال دیگه واکسیناسیون کامل میشه و مشکل حل میشه.
این لطف چین نباید از یاد مردم ایران بره
هدف از نظر ظاهری منع دورهمی شبانه عنوان شده اما در باطن همه مردم میدونن صرفا برای پول گرفتن از مردم بنا شده! همون جور که به اسم طرح زوج و فرد و کاهش آلودگی اما نیت فقط اخد پول از مردم بوده!!!
نه کرونا کم شد با این طرح منع تردد شبانه نه هوا پاکیزه شد با طرح کاهش آلودگی!! اما تو هر جفتش فقط پووووووول نصیب دولت پولپرست شد!!
در شهر کرمانشاه به هر مرکزی میری برکت ندارند ما که دوز اول رو با اعتماد به صحبت های آقایون برکت زدیم و یک هفته از موعد زدن دوز دوم گذشت چه تکلیفی داریم؟
مسئولین بهداشت هیچ گونه اطلاع رسانی در این مورد ندارند یک هفته است خسته شدیم بخدا
خیر سرتون ! اول لیست مراکز 24 ساعته رو اعلام کنید بعد لغو تردد رو !
باید دهن به دهن و تو اینستاگرام دنبالش بگردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لعنت به واکسن اجباری
دز دوم برکت چی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر