بازدید 4322

هفت نکته‌ی طلایی از ارزهای دیجیتال

کد خبر: ۱۰۷۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 12 September 2021

همانند افراد زیادی که در سال ۲۰۱۷ میلادی و یا سال ۱۳۹۷ که به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال وارد شدند، ما نیز گرفتار مرداب‌هایی از اطلاعات ناقص و فراز و نشیب های تند این بازار شدیم. اکنون با فکر کردن به گذشته و ذهنیت هایمان یاد دورانی خواهیم افتاد که اطلاعات چندان درستی نداشتیم و اشتباهات زیادی را مرتکب شدیم. 

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید و می‌خواهید به ترید کردن و معامله‌گری در این بازارها مشغول شوید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

پیش از شروع باید خاطر نشان کرد، نکاتی که گفته خواهد شد، دلیلی بر تایید یا عدم تایید آن‌ها نیست و تنها دیدگاه و نظرات مدیران و بنیان گذاران موفق در این عرصه است که تصمیم گرفتند این ها را با شما به اشتراک بگذارند.

هفت نکته‌ی طلایی در این بازار مالی:

۱- هر چه در یک پروژه تیم توسعه دهنده بزرگتر باشد، در آینده سود بهتری نصیب شما خواهد شد:

چالش اصلی هر پروژه‌ای، کیفیت و سطح بالای آن پروژه و میزان جلب شدن نظر توسعه دهندگان و کاربران واقعی است. این ارزش در حال تغییر یافتن از ICO ها به سمت شرکت‌هایی است که از طریق بودجه‌ها‌ی عمومی ( یعنی VC ) ایجاد می شود. این مسئله نیز فقط یک علت دارد: اغلب این شرکت‌ها ارزش افزوده بسیاری زیادی را برای سرمایه گذاران در نظر می‌گیرند که یک امر بدیهی است. البته غالبا این شرکت‌ ها کاملا از چهار چوب‌های قانونی پیروی می‌کنند و مشکلی نیز به سیاست شناخت مشتری ندارند. 

۲- ایردراپ ‌ها (AirDrop) در آینده بیشتر خواهند شد:

با مطالعه میدانی و پیشبینی‌ها به این نتیجه رسیدند که بسیاری از شرکت ها تصمیم دارند از مدل ایردراپ استفاده کنند تا به این طریق از شر تحقیقات قانونی خلاص شوند. چنین مدلی باعث خواهد شد تا سوالات بی‌شماری که مردم از توسعه دهندگان پروژه درباره‌ی توکن‌ها می‌کنند، کمتر شود. البته در این صورت کسانی که ایردراپ دریافت می‌کنند باید مثل همیشه مراقب باشند توکنی که دریافت کرده‌اند، کلاه برداری نباشد و قبل از کسب اطمینان، روی آن حساب باز نکنند.

۳- ICO ها خوش قول نیستند و احتمالا نخواهند بود:

هنگامی که صحبت از سرمایه گذاری در ICO ها می شود، نباید اینطور فکر کرد که استارت آپ‌ها از همان ابتدا هدف خود را مشخص کرده‌اند و روی برنامه در حال حرکت هستند. باید بدانید که هیچ قانون مشخصی در این حوزه برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. بخش عمده‌ای از آن ها قرار است با شکست مواجه شوند و این موضوع در مورد ارزهای دیجیتالی نیز صدق می کند. پس بسیاری از سرمایه گذاران در ICO ها در ابتدا درست نمی دانند که در حال سرمایه گذاری در چه پروژه‌ای هستند و به همین دلیل به دنبال پروژه‌ای می گردند که افراد قابل توجهی بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اند. این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت هایی که توسط بودجه عمومی و به وسیله مردم ایجاد می‌شوند، نمی‌توانند دقیقا مشخص کنند که پروژه‌شان به موفقیت خواهد رسید یا خیر.

۴- مشکل نقد شوندگی از مهم ترین مشکلات حوزه کریپوکارنسی است:

درک این مسئله بسیار آسان است. در صورت عدم وجود نقد شوندگی سریع، امکان دستکاری در بازار وجود دارد و باعث افزایش نوسانات قیمتی می‌شود. به اشتراک نگذاشته شدن فهرست تقاضاهای کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال، یکی از مسائلی است که مانع از نقد شوندگی سریع می‌شود. اما صرافی‌های غیر متمرکز در تلاش هستند تا این ضعف را از بین ببرند زیرا ساز و کار آن‌ها غیر متمرکز است.

۵- اکثر توسعه‌دهندگان حرفه‌ای، به قیمت فکر نمی‌کنند و ذهنشان فقط درگیر بهبود تکنولوژی است:

بارها شاهد این مسئله بوده‌ایم. از مصاحبات و کنفرانس ها و... پروژه‌های با کیفیت هیچ وقت نگران قیمت و یا سرمایه گذاران نخواهند شد و آن ها تنها به توسعه و بهبود کار خود ادامه می‌دهند. این دقیقا همان رویکردی است که سرمایه گذاران ( هولدرها ) باید سر لوحه قرار دهند. رویکردی که در انتها اعتماد به تکنولوژی و جهت حرکتی یک پروژه وجود دارد. 

۶- اطلاعات به نوعی نفت دوران جدید است:

با پیشرفت و گسترده شدن رسانه، تکنولوژی و فضای اینترنت، همه روزه افراد بیشتری به این مسئله پی می‌برند که اطلاعات و محافظت از اطلاعات تا چه اندازه مقوله مهمی است. خوش بختانه با ایجاد بلاک چین ‌ها و استفاده از کاربردهای آن‌ها، میتوان جهانی را به وجود آورد که در آن اطلاعات به وسیله اشتراک گذاری داده‌ها آزاد می‌شود و با حفظ مالکیت اصلی اطلاعات، این فرصت فراهم می‌شود که ایجاد کننده اصلی اطلاعات مورد تشویق قرار گیرد. می‌توان به وجود آورنده‌ی اولین سلول بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو اشاره کرد.

۷- بازار ارزهای دیجیتالی در آینده به ارزشی بالغ بر تریلیون ها دلار خواهد رسید:

آیا در این مورد شکی دارید؟ با سرعتی که این بازار جهانی و توسعه هر روزه‌ی اینترنت و تکنولوژی به خود گرفته است، این پیش بینی قیمتی اصلا دور از انتظار نیست و نخواهد بود!

اگر قصد یادگیری و کسب دانش معامله گری و ترید کردن در بازار ارز های دیجیتال را دارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال ( به صورت رایگان ) و یا شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال درآکادمی علی ربیعی به کسب در آمد و کسب دانش معامله‌گری و تریدینگ در این بازار مشغول شوید.

هفت نکته‌ی طلایی از ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری و معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال از موضوعات بسیار داغ در سال های اخیر تبدیل شده است و افراد زیادی این بازار را برای سرمایه گذاری و کسب درآمد مناسب می‌دانند. برخی افراد را شاهد هستیم که از شغل فعلی خود خارج شده‌اند و تریدینگ و معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده‌اند. ترید ارز دیجیتال از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد در ایران است. چرا که درآمد حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال دلاری خواهد بود و تورم موجود در کشور، روی آن تاثیرگذار نخواهد بود. در ادامه‌ بیشتر در مورد ترید کردن ارزهای دیجیتال و درآمد حاصل از تریدینگ صحبت خواهیم کرد.

باید این نکته را توجه داشته باشید که در بازارهای مالی بین تریدر و سرمایه گذار تفاوت هایی وجود دارد. به هنگام سرمایه گذاری، «مدت خواب سرمایه‌‌» زیاد است. یعنی شخص در بازه‌ های زمانی بلند مدت و با پیش بینی آینده ارز مورد نظر، اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد و ممکن است «مدت خواب سرمایه» به یک سال و یا بیشتر به طول انجامد. اما تریدرها با استفاده از ابزار های تحلیل تکنیکال در بازه‌ های زمانی کوتاه مدت مانند روزانه و یا ساعتی (و یا حتی در چند دقیقه!)، اقدام به خرید و فروش دارایی مورد نظر کرده و به کسب سود آنی می پردازند.

متوسط درآمد تریدر ها چقدر است؟

می دانیم که در آمد حاصل از ترید کردن به عوامل مختلفی بستگی دارد و میزان سود به طور دقیق مشخص نیست. در مورد تریدرها واقعیتی وجود دارد که کمتر در مورد درآمد آنها صحبت می شود. اغلب آن‌ها میزان واقعی درآمد خود را کتمان می‌کنند. شاید تریدر ها به دلیل ترس از زیاد شدن تعداد رقبا در بازار ارزهای دیجیتال، در آمد واقعی خود را عنوان نمی کنند. بر اساس آمار سایت GlassDoor که از بین تقریبا ۱۵۰۰ تریدر حرفه‌ای بدست آمده است، درآمد تریدر روزانه به طور متوسط ۸۰ هزار دلار بوده است. این میزان باور نکردنی است! این رقم را در ۳۰  روز ماه ضرب کنید تا درآمد ماهانه متوسط تریدر ها را بدست آورید. البته که این آمار ها تقریبی بوده و در زمان های مختلف تغییر خواهد کرد. اما این را هم در نظر داشته باشید که ۹۰ درصد تریدرهای تازه وارد در این بازار، با شکست مواجه خواهند شد و این بازار را برای همیشه ترک خواهند کرد. به علت عدم دانش کافی در تحلیل چارت‌ها و یا اطلاعات ناکافی در مورد تحلیل های فاندامنتال یک دارایی و...

تریدر های تازه وارد به جای کسب دانش فنی ترید کردن و تحلیل‌های تکنیکال، از دیگران تقلید کورکورانه خواهند کرد و همین امر سبب شکست خوردن آن ها می‌شود. بازار ارزهای دیجیتال جایی است که بیشتر از هر بازار مالی دیگری با نوسان مواجه است و این نوسانات می تواند شما را به عرش و یا فرش برساند. همه چیز بستگی به خود شما دارد. همین امر است که اکثر تازه واردان که سرمایه خود را وارد این بازار می‌کنند، با شکست مواجه می‌شوند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان