بازدید 10647

گلودرد گرفته‌ام؛ آیا کرونا دارم؟

گلو‌درد به احتمال زیاد در کنار بسیاری از علائم دیگر کرونا رخ می‌دهد اما اگر گلودردتان همراه با از دست دادن حس بویایی است؛ قطعا کرونا دارید.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 12 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در افراد بیش از ۱۶ سال، گلو‌درد بیشتر اوقات با خستگی و سردرد همراه است و گاهی اوقات با صدای خشن و سبکی سر همراه است. در همه سنین، گلو‌درد در کنار سرفه و تب مداوم شایع است. بسته به سن و جنسیت، در صورت مشاهده علائم مختلف کرونا در هفته اول بیماری، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

هر گلودردی ناشی از کرونا نیست

در بین علائم بیماری کرونا، گلو‌درد بسیار شایع است. گلو‌درد می‌تواند ناشی از بیماری‌هایی غیر‌جدی تا خطرناک باشد. شما ممکن است از سرماخوردگی گلو‌درد بگیرید. گلودرد شما همچنین ممکن است به علت تشویق‌های جانانه شما در بازی فوتبال روز قبل یا ناشی از فریاد زدن باشد. در نتیجه، هر گلودرد یا گرفتگی صدا مرتبط با بیماری نیست.

بنابراین، چه زمانی باید نگران گلودرد باشید؟ این سوالی است که همه‌گیری کرونا آن را بیش‌تر حائز اهمیت کرده‌است. گلودرد نیز یکی از علائم رایج بیماری ناشی از کروناویروس جدید است. گلودرد به خودی خود معمولا جای نگرانی نیست. گلو ممکن است در اثر آلرژی، آلودگی هوا یا استفاده بیش از حد تحریک شود. همچنین می‌تواند به دلیل سیگار کشیدن باشد، در این صورت راه حل ساده است (سیگار کشیدن را متوقف کنید!).

چه زمانی باید گلودردم را جدی بگیرم؟

اگر گلودرد دارید؛ در صورت بروز علائم دیگر (حتی علائم خفیف تری که معمولا با سرماخوردگی مرتبط هستند) باید با پزشک خود تماس بگیرید یا آزمایش کرونا انجام دهید. سرماخوردگی معمولی و ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود هر دو یک نوع ویروس هستند و می‌توانند علائم مشابهی را ایجاد کنند.

موارد خفیف کرونا حتی در نظر یک فرد معمولی دقیقا شبیه سرماخوردگی است. اما اگر شما کرونای خفیف دارید، می‌توانید ویروس کرونا را به فردی که عفونت بدتری دارد منتقل کنید. در صورت وجود علائم احتمالی کرونا، شما باید از این موضوع مطمئن باشید که دیگران را در معرض خطر قرار نمی‌دهید.

اگر فقط گلو‌درد دارید و علائم دیگری ندارید، احتمال اینکه کرونا باشد کمتر است. اما اگر گلو‌درد با علائم دیگر مثل سرفه و تب و سردرد کرونا همراه باشد ممکن است به کرونا مبتلا شده باشید. فقط حدود ۵ تا ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا، تنها علامت خود را گلودرد اعلام کرده‌اند. مبتلایان به کرونا در کنار گلودرد معمولا تب، از دست دادن طعم و بو و مشکل در تنفس را تجربه خواهند کرد.

گلودرد ناشی از کرونا

اگر گلودرد دارید ممکن است کرونا باشد، به خصوص اگر حس بویایی خود را از دست داده‌اید، باید از دستورالعمل‌های بهداشتی پیروی کنید و در خانه خود را قرنطینه کنید تا به محافظت از اطرافیان و جامعه بزرگ‌تر کمک کنید. از خود مراقبت کنید، مدام بر سلامت خود نظارت داشته باشید و آب کافی بنوشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان