بازدید 13731
۶

مهم‌ترین اهداف سفر مصطفی الکاظمی به تهران

یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق اهداف سفر الکاظمی به تهران را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 11 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از الفرات نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق قرار است روز یکشنبه سفری به تهران داشته باشد.

یک منبع نزدیک به الکاظمی گفت که در این سفر اولین دیدار ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور ایران با نخست وزیر عراق انجام خواهد شد و مساله تبادل انرژی میان دو کشور، امنیت و پرونده روابط میان ایران و عربستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیدارهای غیر علنی انجام شده میان ایران و عربستان در عراق و موفقیت این کشور در برگزاری نشست بغداد و حضور دیپلمات هایی از دو کشور گفت: با توجه به تلاش های عراق برای میانجیگری میان تهران و ریاض ، در دیدار الکاظمی و رئیسی در خصوص روابط متشنج میان دوطرف رایزنی خواهد شد.

این منبع همچنین تاکید کرد: انتظار می رود که مساله دادن ویزا به زوار ایرانی نیز بررسی شود.

ایرج مسجدی،سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اخیرا در گفت‌وگو با ایسنا، اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر سفر نخست‌وزیر عراق به تهران را تایید کرد.

قرار است مصطفی الکاظمی روز یکشنبه در راس هیأتی به تهران سفر کند. او در این سفر با تعدادی از مقام‌های ایرانی از جمله رییس‌جمهوری دیدار و رایزنی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
سطح توقعات از سفر نخست وزیر یک کشور به ایران اینه که اجازه بدید بهتون پول بدیم بهمون ویزا بده بعد تو کشورشون پول خرج کنیم یوقت ناراحت نشن. باید التماس کنن بیاید نه اینکه اینقدر با تبلیغات حقیر بشیم که التماس کنیم صنعت گردشگریشون بچرخه
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
این همون دیپلماسی فعال اصول گرایانه والا تا الان هیچی جز باید بشود نشنیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
و فرانسه باهاش قرارداد میلیاردی میبنده!
روابط با کشورهای عربی ثروتمند می تواند موجب پیشرفت کشور شود.
بزارید در ایران سرمایه گذاری کنند در هر جایی.
بهترین فرصت در این سفر برای مطرح کردن پرداخت خسارات جنگ عراق علیه ایرانست. ما بایستی آن خساراتی را که با دست نیروهای هوائی و زمینی عراق بایران وارد شده را مطالبه و با جدیت دنبال کنیم. اگر دوست ملت و کشور خود هستیم باید اینکار را بکنیم.
اگر در جنگ ما مقسر نبودیم پول خون ۵۰۰ هزار شهید چه می شود و ویرانی به هر ایرانی چند میلیارد تومان خسارت خورد چه می شود آیا مردم به شما اجازه دادند که ببخشید که شما بخشیدید واگر ما مقسر بودیم چرا.... با همسایه باید خوب بود ولی عمران آبادی وتفکر گذاشتن برای همسایه ها باعث شده کشور خودمان را فراموش کردید یه کاری هم‌ مثل تشکیلات اربعین در این ۴۲ سال درست وبه موقه انجام‌می شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس