بازدید 16672
با ورود پنجاهمین محموله واکسن کرونا

مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۵۰ میلیون دوز رسید/ تکمیلی: این چهارمین محموله دریافتی ایران از سبد کوواکس است

چهارشنبه هفته قبل بود که وزیر بهداشت، از واردات محموله‌های جدید واکسن به کشورمان خبر داد و تاکید کرد که از جمله آنها، محموله‌ای شامل ۸.۲ میلیون دوز واکسن است که روز پنجشنبه وارد کشورمان خواهد شد؛ وعده‌ای که ۵ میلیون دوز آن در همان روز و مابقی اش امروز، بامداد محقق شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 11 September 2021
تابناک اجتماعی
با ورود پنجاهمین محموله واکسن کرونا به کشورمان، مجموع واردات واکسن کرونا به ۵۰ میلیون دوز رسید و وعده اخیر وزیر بهداشت با کمی تاخیر محقق شد.

به گزارش «تابناک»، چهارشنبه هفته قبل بود که وزیر بهداشت، از واردات محموله‌های جدید واکسن به کشورمان خبر داد و تاکید کرد که از جمله آنها، محموله‌ای شامل ۸.۲ میلیون دوز واکسن است که روز پنجشنبه وارد کشورمان خواهد شد؛ وعده‌ای که ۵ میلیون دوز آن در همان روز و مابقی اش امروز، بامداد محقق شد تا مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۴۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۸۰۶ دوز برسد.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۵۰ میلیون دوز رسید

البته حجم دقیق محموله‌ای که بامداد امروز به کشورمان رسید اعلام نشده، اما به گفته مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک، این محموله شامل حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن از نوع سینوفارم است و با واردات آن، تا به امروز حدود ۴۵ درصد از کل واکسن‌های وارداتی به کشورمان در همین ماه وارد کشور شده و ۵۵ درصد دیگر طی هفت ماه گذشته به ایران رسیده است.

نکته قابل تامل دیگر در خصوص محموله اخیر، مبدا این محموله است که اعلام نشده، اما احتمالا امارات متحده عربی باشد که مدتی است تولید کننده واکسن «سینوفارم-پکن» در کشورش شده و این مهم را به کمک خط تولیدی به انجام می‌رساند که چینی‌ها در راستای سرمایه گذاری چندین ساله در امارات متحده عربی، در این کشور دایر کرده اند.

از جمله اهداف چینی‌ها در دایر کردن خط تولید در همسایه جنوبی کشورمان، تسریع در ارسال واکسن‌های تولیدی به جهان است؛ هدفی که تا همینجای کار هم چینی‌ها موفق به تحقق آن شده اند تا جایی که آمار‌ها حکایت از برتری بسیار محسوس چینی‌ها در صدور واکسن به جهان دارد، همان گونه که این برتری در آمار واردات واکسن به کشورمان هم مشهود است.

بر اساس آمار، از قریب به ۵۰ میلیون دوز واکسن وارداتی ایران، نزدیک به ۴۱ میلیون دوز آن را واکسن سینوفارم چین به خود اختصاص داده و سهم دیگر انواع واکسن خارجی وارد شده به کشورمان حدود ۹ میلیون دوز بوده است. اختلافی چشمگیر که موجب شده بدعهدی روسیه، هند و سازمان بهداشت جهانی که به تعهدات خود در تحویل واکسن‌های فروخته شده به ایران کوتاهی کرده اند، کمرنگ جلوه کند.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۵۰ میلیون دوز رسید
 

تکمیلی: این چهارمین محموله خریداری شده از سبد کوواکس است


در پی انتشار خبر واردات محموله جدید واکسن به کشورمان، دفتر یونیسف در تهران اعلام کرد که این محموله، چهارمین محموله دریافتی کشورمان از سبد کوواکس در زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که شامل ۳ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن سینوفارم است که در بدو ورود به کشورمان تحویل مقامات وزارت بهداشت شده است.

بر اساس گزارش این دفتر، محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از طریق کانال ارسال یونیسف به زودی وارد کشور خواهند شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
سوال ما اینه چرا در دولت روحانی اجاز هنمیدادین تا واکسن بیاد ولی الان راحت شده و وارد میکنید..؟اگه مباحث سیاسی هست که وای بر شما... بخاطر جناح بازی مانع کار روحانی شدید و مردم از بین رفتند و هموز هم دارن میمیرند اگر هم واقعا روحانی کوتاهی کرده و وزیزیراش باید رسیدگی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
چرا وقتی میدونی، میپرسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
واقعا فکر نمیکردم کسی از این زاویه نگاه کنه
وای بر شما
آقای روحانی عملکرد ضعیفی در همه امور داشتند و هیچ کس جلوی ایشان را نگرفت که واکسن وارد نکند
آقای رئیسی خودشان در میدان حاضر شدند و مستقیما با روسای جمهور هم تماس گرفتند جهت دریافت واکسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
عزیزم گمرگ و بودجه و ارز و صادرات و واردات دست دولت ها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
آخه کی جلوی واردات واکسن توی دولت روحانی رو گرفته بود؟ مگر همین 4 تا خبر پایین تر رو ندیدی که نوشته وزارت بهداشت میز تلویزیون وارد میکرد. روحانی کل دولت دستش بود مگر میشه توانایی واکسن نداشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دولت روحانی معیشت مردم را به گروگان گرفته بود
تا به Fatf بپیوندد
و برجام 2 را عملی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
شاید هم روحانی حال و عرضه وارد کردن واکسن رو نداشته
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
چه کسی برای دولت قبل مانع تراشی کرده؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
وعده وزیر بهداشت محقق شد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
تابناک :««
البته خرید واکسن از محل این سازوکار سازمان بهداشت جهانی در دولت قبل به انجام رسیده، اما به هر تقدیر، حجم بزرگتر واردات واکسن‌های خریداری شده در دولت فعلی »»محقق شده است
عده ای که ارزهای مملکت را در کنترل و انحصار خود گرفته و با فروش نفت به صورت انحصاری دلارهای فیزیکی به کشور وارد و یا در حساب اشخاص در کشورهای مختلف جاسازی کرده اند با خروج دولت قبلی مبادرت به اختصاص ارز و ارد کردن واکسن کردند بعد از مرگ هزاران هم وطن. این را ملت میدانند و در کارنامه دلواپسان مال و ثروت و رانت ثبت خواهد شد.
تا به امروز حدود ۴۵ درصد از کل واکسن‌های وارداتی به کشورمان در همین ماه وارد کشور شده و ۵۵ درصد دیگر طی ۷ ماه گذشته به ایران رسیده است.

کل افرادی که تا حالا مردند و خانواده هایی که عزادار شدند فقط به خاط همین جمله بالا بود که آقایون در دولت جدید با سینه سپر کرده پشت تریبون بگویند . خداوند از سر تقصیرات نگذرد
امارات قبول کرد که مرحله سوم ازمایشات بالینی واکسن سینوفارم در ان کشور انام بشه . با این کار هم سریعتر واکسن گرفت و الان امار مرگ ناشی از کرونا در ان کشور صفر است و هم تولید کننده و صادر کننده واکسن شده است. البته قرار بود اول ایران محل آزمایشات مرحله سوم این واکسن باشه ولی آقایان با لجاجت و کم عقلی این کار را قبول نکردند.
و الان چوب تاخیر واکسیناسیون را مردم و خانواده ها می خورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اگر ایران هم می خواست همین کاری که امارات و ترکیه و عربستان و برزیل کرد، بکنه، عموم مردم غربزده فریاد وانفسا و واچینا سر می دادند
پس چرا دولت روحانی این چنین اقدامی برای وارد کردن واکسن نکرد . این هم فوتی رو کی جواب می ده
امارات هم شد صادر کننده واکسن ما همچنان اندر خم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
مهمترین مسئله این دولت افزایش زایران به عراقه!!!!!
پس تولیدات داخلی چی شد؟ یکسال صبر کردیم و پنجاه هزار کشته بیشتر تا بتوانیم تولید داخلی را بزنیم... چی شد پس؟؟؟ همین؟؟ خب چرا پارسال وارد نکردین؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
جای تشکرته، اینجور مطالبه گریهارو از دولت قبل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
دولت قبل می خواست مدرنا وفایزر وارد کنه نگذاشتند وگفتند‌خودمام تولید می کنیم کاملا مشخص است که قصدشان وقفه‌در واردات واکسن در دولت قبل بود وایجاد نارضایتی وگرنه مثلا الان چه اتفاقی افتاده که واکسن به سرعت وارد میشه ؟!!
خواهشا این مدل گفتن واردات واکسن رو که "تا امروز 50 میلیون دوز واکسن وارد شده و تا هفته دیگر 55 میلیون دوز وارد میشود" رو کنار بگذارید در واقع تا هفته دیگر 5 میلیون دوز وارد میشه نه 55 میلیون دوز دیگه
دولت قبل که غربی ها ادم حسابش نکردن با چین هم دمشن شد چین یعنی نصف دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
این جوری با زرنگی واکسنهایی که در دولت قبل وارد شده به حساب خودشون می نویسن .
بدعهدی روسیه برای تحویل واکسن به ایران را هرگز فراموش نمی کنیم! این هم نتیجه نگاه افراطی به شرق و شرق گرایی
دولت روحانی واقعا نتوانست

و یا نگذاشتند که واکسن به این

تعداد و سرعت را وارد کند ؟؟؟؟

ایا جان دهها هزار نفر ، قربانی اسیر سیاسی کاری شدند ؟؟؟؟
همش افراط و تفریط چرا کار آخر را اول انجام نمی دهیم؟
خون این همه مردم که فوت کردند گردن کیست؟
تا حالا که ادعا می کردید دارو تحریمه؟؟؟؟ حالا چطور هر روز میلیون میلیون واکسن می خرید رمدسیویر می خرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اصولگراها خدای کارشکنی هستند
از خیانت روس های کثیف و بد ذات تو موضوع واکسن چرا چیزی نمی گید؟؟؟؟
خجالت اور نیست که تو کشور ما تولید میشه اما به روسیه ارسال میشه
خچالت اور نیست کسی که واکسن روسی زده دوز دوم را باید یه واکسن دیگه بزنه
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
مرگ بر چین
مرگ بر طالبان
خون تمام کسانی که در اثر کرونا مرده اند به گردن کسانی است که اولا مانع واردات واکسن دوم باعث احتکار واکسن و سوم عامل اختلال در توزیع و تزریق واکسن بوده اند است و بدون شک وقتی پرده ها افتاد باید پاسخگو باشند.
متاسفانه مشکل دارو و اکسن، مربوط به دولت روحانی و رئیسی، تولید داخل .... و حتی تحریمها نیست بلکه مشکل اصلی تجارت برخی افراد دارای نفوذ گسترده به قیمت جان مردم است
دولت که میداند واکسن چینی به زور ۵۰%
اثر دارد اصرار بر خرید این واکسن با پول ملت برای چیست
سلام ای کاش جناب رئیسی اعلام می کرد که این حجم واکسن با تلاش دولت قبلی به ایران تحویل شده .گرچه مردم تحصیل کرده خودشان به این امر واقف هستن.البته این شفافیت ارزش جناب رئیسی را کم نمی کند چون 4 سال فرصت دارد.
تا امروز به فرض قبول آمار دولتی بیش از یکصد و ده هزار نفر در اثر کرونا فوت کرده اند که اگر سیاسی کاری و قدرت طلبی ورقابت سیاسی نبود حداقل ۷۰ در صد آنها زنده بودند .....چه کسی بانی این جنایت و قتل عام مردم بی گناه و داغدار کردن هزاران خانواده بی پناه ایرانی است ؟؟؟؟
چند هزار نفر بخاطر دعواهای سیاسی و جناحی شماها مُردن؟ الان افتخار میکنین که واکسن وارد میکنین؟ خون همه اون بیگناهایی که از دنیا رفتن گردن شماهاست. همتون
چند هزار نفر بخاطر دعواهای سیاسی و جناحی شماها مُردن؟ الان افتخار میکنین که واکسن وارد میکنین؟ خون همه اون بیگناهایی که از دنیا رفتن گردن شماهاست. همتون مسوولین. همتون.
ایکاش مردم اینقدر تعجب نمی کردند.
می گن رییسی با چند تا رئیس جمهور صحبت کرده اونا هم واکسن دادن چه ادعای مسخره ای !!
.
امید ادیب تحلیلگر سیاسی گفت: حسن روحانی واردات واکسن را به مشکل تحریمها گره می‌زد چه اتفاقی افتاده که اکنون ده‌ها میلیون واکسن وارد می‌شود؟

آقای ادیب،
در زمان آقای روحانی برای واردات واکسن باید پول می‌پرداختم که آه در بساط نداشتیم ولی اکنون چون تاریخ مصرف واکسنها در حال انقضاست کشورهای پیشرفته آنها را مجانی به ممالک عقب مانده از جمله ما می‌دهند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر