بازدید 7874

کنایه ذوالنوری به اصلاح‌طلبان درباره رفتن به افغانستان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ اگر اصلاح‌طلبان برای موضوع افغانستان احساس تکلیف می‌کنند بسم‌الله، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به افغانستان بروند و نشان دهند که به دردی می‌خورند و فقط شعار نمی‌دهند و اگر کسی هم مانع‌شان شد بنده موانع را از سر راهشان برمی‌دارم.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 10 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر لزوم حضور جمهوری اسلامی ایران در مسأله افغانستان به صورت مستقیم گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز افرادی که در اردوگاه و جریان اصلاح‌طلب هستند هیچ وقت مسیر صحیح و معتدل را طی نکرده‌اند. موارد متعددی را در تاریخ انقلاب اسلامی داریم که شاهد موضع‌گیری‌هایی عجیب از سوی این گروه بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال زمانی که آمریکا پس از حمله عراق به کویت در جنگی موسوم به خلیج‌فارس به این کشور حمله کرد در آن زمان همین آقایان اصلاح‌طلب می‌گفتند که صدام خالدبن‌ولید است و واجب است که ایران به کمک صدام برود چرا که جنگ خلیج‌فارس جنگ اسلام و کفر است و لازم است که ایران از صدام حمایت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ این اظهارنظرها در حالی است که آن موقع در جنگ خلیج‌فارس جنگ بین کفر و کفر بود، جنگ آمریکا و صدام، تا چند روز قبل از آن صدام با کمک آنها به ما حمله کرده بود و آمریکایی‌ها همه امکانات‌شان را برای نابودی جمهوری اسلامی ایران در اختیار صدام گذاشته بودند و صدام را هار کرده بودند و این سگ هار پای خود آنها را چسبید.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود و اگر جمهوری اسلامی بر اساس همین حرف‌هایی که این آقایان امروز هم می‌زنند و در آن زمان طبق حرف این آقایان اصلاح‌طلب عمل می‌کرد در واقع سیبل حرکت آمریکا و متحدانشان در جنگ خلیج‌فارس جمهوری اسلامی ایران می‌شد یعنی آنها باز هم با صدام کنار می‌آمدند و جهت حمله خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران می‌چرخاندند.

وی ادامه داد:‌ اما تدبیر مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ خلیج‌فارس جنگ دو دزد است تلاش اصلاح‌طلبان برای ورود ایران به جنگ خلیج‌فارس را خنثی کرد و جمهوری اسلامی را سالم نگه داشت.در آن جنگ اگر ما از صدام حمایت می‌کردیم از یک گرگ حمایت کرده بودیم و اگر برای شکستن صدام از آمریکایی‌ها حمایت می‌کردیم از یک سگ حمایت می‌کردیم، لذا در همان زمان این‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را به یک ورطه‌ای بکشانند که به نفع ملت ایران نبود بلکه ممکن بود آسیب‌های جدی به کشور وارد شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: نوسانات حرکت و عدم تعادل را ما در موضع‌گیری این جریان شاهد بودیم امروز هم در بحث افغانستان همینگونه موضع‌گیری می‌کنند و حرف می‌زنند، ما اگر در سوریه حضور پیدا کردیم سوریه دولت داشت و دولتش رسماً از ما دعوت کرده بود که در حوزه نظامی به او کمک کنیم و دوم اینکه تمام نظام سلطه در ماجرای سوریه هدف نهایی‌شان سوریه نبود بلکه هدف نهایی آنها جمهوری اسلامی ایران بود و این را بارها اظهار کرده بودند و در عراق هم که آمدند همین وضع بود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که الان در افغانستان چه کسی از ما دعوت کرده که به کمکش بشتابیم اگر ما به موضوع افغانستان وارد شویم آنهایی که تا دیروز در افغانستان جنایت می‌کردند امروز نخواهند گفت که جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی است و اقدام ایران مداخله در امور کشورهای دیگر است؟ از سوی دیگر افغانستان امروز دولت رسمی ندارد که از ما درخواست کمک کند.

وی اظهار داشت:‌ حرکت طالبان در افغانستان متفاوت از آن چیزی است که در سوریه توسط داعش شاهد آن بودیم ما امروز در افغانستان شاهد یکسری اقدامات در مسائل داخلی هستیم. فلش حرکتشان به سمت ما نیست و معلوم هم نیست که در آینده به ما تعدی داشته باشند و لذا ما متناسب با منافع ملت‌مان باید تصمیم بگیریم ورود ما به افغانستان در شرایط فعلی معلوم نیست که به منافع ما لطمه جدی نزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت:‌ خب اگر کسانی خودشان دغدغه دارند که در مسأله افغانستان ورود کنند و حضور فیزیکی داشته باشند خب بسم‌الله بروند، مجاهدان ما برای دفاع از اسلام و منافع کشور و ملت در عراق و سوریه حضور پیدا کردند وبا داعش مبارزه کردند خب آقایان اصلاح‌طلب هم که دغدغه افغانستان دارند برای اقدامات جهادی به افغانستان بروند. آقایان اصلاح‌طلب مخالف حضور در سوریه و عراق بودند به آنجا نرفتند حال تأکید می‌کنم که جمهوری اسلامی باید در مسأله افغانستان ورود پیدا کند و مداخله کند خب بسم‌الله شما اصلاح‌طلبان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در افغانستان حاضر شوید و نشان دهید که شما هم به یک دردی خورده‌اید و نشان دهید که کاری از دست‌تان برآمده و مردم بگویند حداقل این‌ها هم به یک دردی خوردند و یک خاصیتی داشتند فقط حرف نزدند. فقط شعار ندادند. بسم‌الله بیایید بروید و هزینه‌اش را هم بدهید.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر کسی به آقایان اصلاح‌طلب گفت ممکن نیست و از رفتنشان به افغانستان جلوگیری کرد بنده به عنوان نماینده مجلس قول می‌دهم که دستگاه‌های ذی‌ربط را متقاعد کنم که زمینه را برای رفتن آقایان اصلاح‌طلب به افغانستان باز کنند و مانعی برای رفتنشان وجود نداشته باشد.

وی افزود: مگر شهید چمران و امام موسی‌صدر و دیگران که در زمان حمله شوروی در افغانستان جنگیدند و یا برای اقدامات جهادی در فلسطین حاضر شدند و جنگیدند مگر رژیم سابق مسیر رفتن آنها را هموار کرد که رفتند ، خیر احساس تکلیف کردند، احساس مسؤولیت کردند و رفتند این آقایان اصلاح‌طلب هم که امروز علم به دوش گرفتند و می‌گویند جمهوری اسلامی ایران در افغانستان حاضر نمی‌شود معنایش این است که یک تکلیفی وجود دارد اگر حکومت، نظام و دیگران همراهی نکردند تکلیف از شما آقایان اصلاح‌طلب که ساقط نیست بر اساس تکلیفی که احساس می‌کنید به افغانستان بروید و ایفای نقش کنید اگر گفتند که نمی‌شود به من بگویند من زمینه رفتنشان را فراهم می‌کنم که کسی مانع رفتنشان نشود تا راه باز شود و آقایان اصلاح‌طلب بروند و به رسالتی که دارند عمل کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان