بازدید 14246
پیمانه اقتصادی

وام خرید مسکن جوانان یک میلیارد تومان شد/ صعود چینی دلار در بازار امروز/ بیت‌کوین یکی از پول‌های رسمی السالوادور شد/ قیمت بلیت پروازهای اربعین زیر ۵ میلیون تومان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته، ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بازار سهام، قیمت بیت‌کوین ۱۰ درصد سقوط کرد، افزایش قیمت دلار در صرافی های بانکی، طلای جهانی ۳۵ دلار ارزان شد و قیمت نفت خام در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 08 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته، ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بازار سهام، قیمت بیت‌کوین ۱۰ درصد سقوط کرد، افزایش قیمت دلار در صرافی های بانکی، طلای جهانی ۳۵ دلار ارزان شد و قیمت نفت خام در بازار جهانی را در بر دارد.

سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۹۷ واحدی معادل ۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید، امروز و دقایق پایانی بازار، نماگر کل بورس با رشد ۳۲۰۰ واحدی همراه شده است.

ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بازار سهام

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به ریسک‌های فعلی و تهدید کننده معاملات بازار سهام اشاره کرد و افزود: چگونگی تعامل و تعیین تکلیف مذاکرات برجام، نوسانات شدید نرخ ارز، اصلاح قیمت‌های جهانی، قیمت‌گذاری دستوری به خصوص در فولاد و سیمان، تغییر احتمالی نرخ خوراک پتروشیمی ها، ریسک‌های سیاسی ناشی از تحولات منطقه‌ای و نیز مبادلات تجاری با همسایگان به خصوص کشور افغانستان از جمله ریسک‌های فعلی بازار سرمایه هستند که می‌توانند بر روند فعلی معاملات بورس تاثیرگذار باشند.

حاجی غلام سریزدی به اقدامات تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بازار سرمایه و تداوم صعود شاخص بورس اشاره کرد و گفت: با به کار گرفتن راهکار‌هایی مانند آزادسازی قیمت‌ها و حذف رانت‌های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت‌ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه، افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه و افزایش منابع آن‌ها در جهت حمایت از سهامداران در روند‌های نزولی و نیز جلوگیری از رشد سریع و شارپی شاخص بورس مسیر معاملات این بازار تغییر می‌کند و اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار و در میان سهامداران ایجاد خواهد شد.

 

بیت‌کوین یکی از پول‌های رسمی السالوادور شد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دولت السالوادور ۲۰.۹۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری و یک روز بعد رسماً بزرگترین رمزارز جهان را به عنوان یکی از پول‌های رسمی خود معرفی کرد. رئیس‌جمهور نایب بوکله، در توییت‌های دیشب خود اعلام کرد السالوادور در کل ۴۰۰ بیت‌کوین خریداری کرده است و این اقدام را اولین گام برای اقدامی بزرگ‌تر و اضافه کردن این رمزارز به تراز مالی خود دانست. این توئیت‌ها با چند ساعت فاصله از هم منتشر شدند و طبق قیمت بیت‌کوین در زمان ارسال این توئیت‌ها می‌توان گفت که دولت السالوادور در کل ۲۰.۹ میلیون دلار رمزارز خریداری کرده است. قیمت بیت‌کوین در واکنش اولیه به این توئیت‌ها رشد کرد و به حدود ۵۲,۶۸۱ دلار رسید اما اندکی بعد روند نزولی آن آغاز شد. دیروز قبل از انتشار این توئیت‌ها، قانون بیت‌کوین السالوادور که در ماه ژوئن تصویب شده بود، اجرایی شد. به این ترتیب السالوادور اولین کشوری است که بیت‌کوین را به ذخایر رسمی بانک مرکزی خود اضافه خواهد کرد. دولت السالوادور ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین را در سراسر این کشور نصب کرده است. شهروندان السالوادوری می‌توانند در بانک‌ها ثبت نام کرده و کیف‌های پول مجازی «چیوو» با حداقل سرمایه ۳۰ دلار بیت‌کوین داشته باشند.

قیمت بیت‌کوین ۱۰ درصد سقوط کرد

قیمت بیت‌کوین، مهم‌ترین رمزارز جهان یک روز پس از رسیدن به ۵۲ هزار دلار که بالاترین سطح آن از ماه می تا کنون است، با سقوط شدید بیش از ۱۰ درصدی روبرو شد. سقوط شدید قیمت بیت‌کوین به دنبال آن اتفاق افتاد که السالوادور اعلام کرد آماده قبول بزرگترین رمزارز جهان به عنوان پول قانونی و اصلی در این کشور است. این اولین کشوری است که بیت‌کوین را به عنوان پول رسمی خود شناسایی خواهد کرد. قیمت بیت‌کوین دیشب تا ۱۶ درصد سقوط کرد اما کمی بعد و تا ساعت ۹:۵۹ صبح چهارشنبه به وقت تهران، سقوط خود را به ۱۰ درصد کاهش داد و در قیمت ۴۶,۵۳۹.۲۲ دلار تثبیت شد. اتروم ۱۲ درصد سقوط کرد و به ۳,۴۴۱.۲۱ دلار رسید.

افزایش قیمت دلار در صرافی های بانکی

در معاملات امروز بازار ارز، نرخ خرید و فروش دلار افزایش یافته است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۶۲۶۹ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۶۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، افزایش دارد.

صعود چینی دلار در بازار امروز

پس از انتشار خبر کاهش ذخایر ارزی چین، ارزش دلار بالا رفت. به نقل از رویترز، پس از ۱۱ ماه، روند صعودی ذخایر طلا و ارز چین متوقف شده و آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با سه میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است. طی ماه های اخیر، چین با اجرای سیاست های سخت‌گیرانه از خروج منابع ارزی تا حد زیادی جلوگیری کرده بود. تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۳.۶۹ میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده که در مقایسه با ماه قبل ۶۸۰ میلیون دلار کمتر شده است.  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۱۷ واحد بسته شد.

وام خرید مسکن جوانان یک میلیارد تومان شد

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش وام خرید مسکن حساب جوانان به یک میلیارد تومان خبر داد و گفت: در یک دوره ۱۵ ساله متقاضی می‌تواند از یک میلیارد وام خرید مسکن استفاده کند. محمود شایان در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی داد. به این ترتیب این وام در تهران سال گذشته به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت. وی با اعلام این‌که از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند، تصریح کرد: سقف وام در تهران، یک میلیارد تومان، شهر‌های بزرگ ۸۵۰ و سایر شهر‌ها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. وی با بیان این‌که حداقل واریز ماهانه برای این وام ۲۰۰ هزار تومان است، تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند پس از پنج سال واریز ماهانه با اعمال ضرایب وام حساب مسکن جوانان را دریافت کنند که در تهران این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است. /تسنیم

قیمت بلیت پروازهای اربعین زیر ۵ میلیون تومان

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با تأکید وزارت امور خارجه، ویزای عراق برای ایام اربعین صرفا به صورت انفرادی صادر می شود و فعلا خبری از ویزای گروهی نیست. ابوالقاسم جلالی در گفت‌وگو با مهر درباره صدور ویزای عراق اظهار داشت: تا کنون وزارت امور خارجه به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که ویزای عراق برای زائران اربعین به صورت انفرادی صادر می‌شود. وی درباره قیمت بلیت پروازهای اربعین ادامه داد: قیمت بلیت هنوز قطعی مشخص نشده است. معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه فعلاً برخی ایرلاین‌ها اقدام به فروش بلیت با قیمت حدود ۴ میلیون تومان برای یک طرف و تا ۸ میلیون تومان برای رفت و برگشت می‌کنند، آیا قرار است با همین قیمت به فروش برسد؟ بیان کرد: قیمت بلیت اربعین قرار است پایین‌تر از ارقام کنونی به فروش برسد. وی افزود: در حال بررسی هستیم، ولی نظر ما برای نرخ بلیت پروازهای اربعین، زیر ۵ میلیون تومان است؛ قیمت بلیت پروازهای اربعین به زودی اعلام خواهد شد.

قیمت نفت خام در بازار جهانی

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات دیشب تحت تأثیر اقدام اخیر عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌های تحویل نفت این کشور که نگرانی‌هایی در مورد تقاضای نفت به وجود آورد، افت کرد اما داده‌های قدرتمند اقتصادی از چین و تعطیلی بخشی از تولید نفت آمریکا باعث شد تا امروز (چهارشنبه) بخشی از این افت جبران شود. قیمت نفت خام برنت، بنچ‌ماک جهانی قیمت نفت که در پایان معاملات دیشب ۰.۷۳ درصد افت کرده و به ۷۱.۶۹ دلار رسیده بود صبح چهارشنبه تا ساعت ۹:۱۵ به وقت تهران، با رشدی جزئی به ۷۱.۷۱ دلار رسید. قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب ۱.۳۶ درصد سقوط کرده و به ۶۸.۳۵ دلار رسیده بود تا این لحظه ۰.۲۳ درصد رشد کرده و به ۶۸.۵۱ دلار بازگشته است.

واردات نفت خام چین در ماه آگوست ۸ درصد جهش کرد

داده‌های اداره گمرک چین نشان می‌دهد، با صدور سهمیه‌های واردات جدید برای پالایشگاه‌های این کشور و بازگشت به کاری این پالایشگاه‌ها از فصل تعمیرات، واردات نفت خام روزانه چین در ماه آگوست ۸ درصد نسبت به ماه گذشته جهش کرده است. طبق داده‌های اداره کل گمرک چین، بزرگترین خریدار نفت خام جهان در ماه آگوست ۴۴.۵۳ میلیون تن نفت خام خریداری کرده است که این معادل ۱۰.۴۹ میلیون بشکه در روز است. این گزارش همچنین نشان داد واردات نفت خام چین برای هشت ماه ابتدایی ۲۰۲۱ به ۳۴۶.۳۶ میلیون تن رسیده که معادل ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز است. البته این مقدار ۵.۷ درصد نسبت به ۸ ماه ابتدایی ۲۰۲۰ کاهش داشته است. در ماه آگوست چین ۸۰۰ هزار بشکه تن سوخت صادر کرده است که این پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ تا کنون به حساب می‌آید. تأخیر در صدور سهمیه‌های واردات و صادرات پالایشگاه‌ها مهمترین عامل این افت می‌باشد.

طلای جهانی ۳۵ دلار ارزان شد

قیمت طلا پس از سقوط بیش از یک درصدی روز گذشته، در معاملات روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت اما همچنان پایین سطح روانی مهم ۱۸۰۰ دلار ماند. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار و ۵۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و در ۱۷۹۹ دلار و ۴۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۳۵ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، در ۱۷۹۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد. طلا روز سه شنبه بزرگترین کاهش قیمت در حدود یک ماه اخیر را داشت که در پی رشد ارزش دلار و بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا روی داد.

تعرفه‌ پلکانی برق باید در تمام فصول سال اجرا شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اصلاح تعرفه‌گذاری در قانون بودجه امسال آمده و باید از ابتدای سال اجرایی می‌شد، گفت: این قانون به منظور ایجاد عدالت در مصرف وضع شده و باید مستمر باشد. مصطفی نخعی در گفتگو با مهر با اشاره به اصلاح تعرفه‌گذاری برق مشترکین، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ بحث رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز مشترکین کم مصرف و جبران منابع آن از طریق اصلاح تعرفه‌گذاری مشترکین پرمصرف دیده شده و شرکت توانیر موظف بوده که آن را اجرایی کند. 

متأسفانه در گزارش سه ماهه اخیر که ما گرفتیم، این اقدام توسط توانیر انجام نشده بود و در حال برنامه‌ریزی بودند و در ماه‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام دادند، توانستند این موضوع را اعمال کنند. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مفاد قانون بودجه ۱۴۰۰ لازم الاجراست، گفت: نباید این گونه باشد که پس از گذشتن از پیک بار تابستان این تعرفه‌گذاری نادیده گرفته شود، زیرا اصلاح الگوی مصرف خواسته مجلس برای تمامی فصول سال است. این قانون به منظور برقراری عدالت، که خواسته همیشگی مردم بوده، وضع شده زیرا مشترکان پرمصرفی که بیش از الگوی متعارف مصرف می‌کنند باید هزینه مضاعفی به منظور جبران برق کم‌مصرف‌ها بدهند. سخنگوی کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: در این سال‌ها یارانه‌های پنهان انرژی گسترده‌ای توزیع شد و از آنجا که این یارانه‌ها باید هدف‌دار شود، تعرفه گذاری پلکانی یکی از گام‌های مهم و اساسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
هیچ کس هیچ وقت این وام رو نخواهد گرفت!
بجای واقعی کردن قیمت زمین و مسکن به قیمتهای کاذب آن دامن می زنند. هم و غمشان اینست که پول ملت رو تا پنح سال دیگه بی ارزش کنند تا دیگه اون وام بدردشون نخوره ولی همین اول کار با جو روانی قیمت مسکن رو از این قیمتهای خیالی کاذب کاذبتر کنند!
مسکن راهی جز سقوط آزاد قیمت راهی نداره و کسی حتی وام 300 میلیونی رو نمی گره چون قیمت واقعی
مسکن پائین تر از این وامه تا چه برسه به وام یه میلیاردی
پاسخ ها
تورج
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
دقیقا .من در سری اول وام مسکن جوانان برای هر دو فرزندم حساب باز کردم و به موقع هم واریزی ها رو انجام دادم ولی هنگامی که موقع دریافت وام شد قیمت خانه آنقدر بالا رفته بود که عملا وام بدرد نمی‌خورد .من هنوز اصل پول رو هم از بانک مسکن نگرفتم شاید سقف وام رو بالا ببرند ولی وقتی مراجعه کردم بهم گفتن که به شما همون چهل میلیون تومان رو میتونیم بدیم و بالا رفتن سقف وام به شما تعلق نمی‌گیرد
چی شده ارزش پولمون اینقدرتندوتندپائین میاد دلارروزی‌نزدیک به ۳۰۰ تومان حداقل گران میشود بعنی اقتصادمان هرروزخرابتر
میشود اقلاًدردولت قبل دردوردوم افزایش شدید پیداکردولی‌اکنون
بدورآول هنوز نرسیده افزایش شدیدپیداکرده
گول بانک مسکن رو نخورید
15 سال پیش طرح وام جوانان باز میکردی، باید ماهانه 100 هزار تومن میریختی به حساب بعد 10 سال 18 میلیون بهت وام میدادنند.

الان هم اگه به امید وام 1 میلیاردی 15 سال دیگه هستید، بدونید که 15 سال دیگه خونه متری 1 میلیارد خواهد شد (این رو خود بانک مسکنی ها هم میدونند)
دولت ۵۰۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد ان وقت بانک مسکن وام مسکن را ۱ میلیارد کرده؟؟؟؟
ار کجا ؟؟؟؟؟
اقاجان این وام های مسکن تماما چاپ اسکناس بدون پشتوانه است که فقط اثرات تورمی شدیدی خواهد داشت بر اقتصاد
پاسخ ها
تورج
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
کدوم وام .؟ دلت خوشه ها آلن پول بزاری ده سال دیگه می‌خوان وام بدن !! تو می‌دونی ده سال دیگه با چهارصد میلیون یا یه میلیارد چکار میشه کرد.؟؟؟!!!؟؟؟
شما رو بخدا مردم را کمتر مسخره کنین اخه بالافرض که توانست کسی یک میلیارد وام را بگیرد چه جوری قسط را پرداخت کند جمع کنین شما رو بخدا
دادن وام یه میلیاردی یعنی تأئید قیمتهای کاذب خیالی مسکن و یعنی اینکه سودجویان مجازند از همین الان قیمت مسکن را به متری یک میلیارد تومان برسونند و وام گیرنده هم بعد از پنچ سال می تونه بجای وام یک مبلغ ناچیز بگیره و باهاش خوش باشه!!!
پاسخ ها
تورج
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
همون مبلغ را هم بهش نمی‌دن .چون وام مسکن رو فقط در صورتی میدم که معامله خری خانه نوساز انجام بدید واگر نتونی مابقی پول رو جور کنی از وام هم خبری نیست
خوب بجای اینکه دامن بزنید به تورم مسکن میشه همین پولی که بانک ها دارن رو مجتمع های مسکونی بسازند و در اختیار متقاضیان بزارن و هر ماه به صورت اجاره قسط خونه رو بگیرن. بسته به میزان تورم اجاره رو تغییر بدین. وقتی پول دست مردم باشه و نظارت روش نباشه تورم افزایش پیدا میکنه.
سلام
اقساط وام یک میلیاردی چقدره؟
چه کسی توان پرداخت ماهی 15 میلیون قسط رو داره؟
ما از سال ۸۵ این وام مسکن جوانان را برای فرزندمان ثبت نام کردیم هر ماه به بانک مسکن مرکزی رفتیم و اقساط آن را پرداخت می کردیم به امید اینکه مثلا در زمان بزرگ شدن فرزندمان که امروز است وام بگیریم.خیلی توهین آمیز بود که امروز بعد پانزده سال ۴۵ میلیون وام برای تهران به ما بدهند که قیمت یک متر آپارتمان هم نیست. اینها بجای افزایش سقف وام ۱۵ سال بعد یک فکری برای امروز ما بکنند و دست از این حرف ها بردارند. واقعا چقدر نادان بودیم و با چه ذوقی هر ماه سر وقت به بانک می آمدیم و پیش قسطمان را پرداخت میکردیم که آینده فرزندمان مثل خودمان نشود. چند بار هم که پیشقسط عقب افتاد مثلا از امتیاز وام ما کم کردند که جای ۵۰ میلیون شد ۴۵ میلیون چقدر حرص می خوردیم این اتفاق نیافتد. تمام مدارک هم موجود است یک بار هم به بانک گفتیم این چه مسخره بازیست که در آورده اید کشتند از ۴۵ تا صد تومان را می توانید اوراق بخرید. واقعا خجالت آور است فقط می خواستند با ترفند سرمایه اضافی مردم را که از دهان زن و بچه شان می زدند بگیرند تا به صورت مقطعی نقدینگی گی را کنترل کنند و بعد از ۱۵ سال سرمایه مردم را در بی ارزش ترین شکل ممکن به آنها تحویل دهند البته با سود ۱۰ درصد و کمال نامردی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست
وام مسکن؟! ۱ ملیارد تومان؟! اولا دولت همچین بوجه ای ندارد و شعاری بیش نیست.دوم اینکه خیلی راحت این وام را بدهند، اگر قرار باشد در عرض ۲۵ سال پرداخت شود ماهانه وام گیرنده چقدر باید پرداخت کند؟؟؟؟؟!!!! بنازم به کسی که این طرح را ریخته جوری حساب کرده که گذر از هفت خوان رستم نیست بلکه گذر از پل صرات راحتر از این است.
دولت نبایدبرای خریدمسکن وام بدهدبلکه بانکها مثل تمام کشورهای پیشرفته بایدوام خریدمسکن براساس قیمت کارشناسی آن وام طولانی مدت بیست یاسی ساله بدهند و
باپیش پرداخت بیست تاسی درصدقبمت کارشناسی مسکن وباتوجه به درآمدوام گیرنده این طرحی است که درتمام کشورهای دنیاونیزدرکشورهای همسایه چون ترکیه وغیره اجرا
میشودمایادگرفته ایم خانه رانقدبخریم مسلماً هیچ جوان شاغلی نمیتواندچنین کندولی باگرفتن وام زیادبابازپرداخت طولانی وباداشتن ذخیره مناسب خواهدتوانست بلاخره مسکن رانمیشود
ارزان ساخت باتوجه به گرانی دستمزدومصالح وامکانات وغیره
بنابراین بایستی واقع بین بودهمینطورکه بانکهابرای خرید
تجملات جون اتومبیل وام میدهندبرای مسکن واجبتراست وهروقت خریدار دبه درآورد واقساط بانک راپرداخت نکرد بانک
شرعاً وقانوناًمیتوامدملک راتملک کنداین وضعیت قبلاًهم درکشورما بودولی اخیراً همه مشتاق خرید نقد هستندو
چون امکانش نیست ازهمه چیزگله مندندمشکلات رابایدعقلانی
حل کردونه احساسی خرابترکردبایدسازندگان راتشویق بساخت
خانه های کلنگی کردکه باافزایش عرصه قیمتهابه ثبات برسد که باتوجه به تورم شدید وبی ارزشی روزافزون پول بسیارسخت است
وام مسکن يک میلیارد هم شود که دروغ است مشکلی را حل نمی‌کند مشکل تورم و گرانی بی حساب و کتاب است پیدا کنید پرتقال فروش را
بخدا‌ به پیر به پیغمبر‌ بجای‌ این‌ شوخیها‌ برید‌ با دنیا‌ مذاکره‌ کنید‌ معامله‌ بکنید‌ نفت بفروشید‌ تولیدات‌ را راه‌ بیندازید‌ به اوضاع‌ اقتصادی‌ مردم‌ برسید‌ قیمتها‌ را سرو سامان‌ بدید‌ بخش‌ خصوصی‌ را حمایت کنید‌ خونه بسازه‌ برای‌ مردم‌ ‌ .... این‌ حرفهای‌ خلق اساعه‌ چیه‌ مسئولین‌ هرزگاهی‌ افاضه‌ می کنند ؟!‌ قوانین‌ واقعی‌ و حساب‌ شده‌ وضع‌ بکنید‌ برای‌ خانه‌ دار کردن مردم‌ مگر‌ ادمها‌ چقدر عمرشونه‌ که غصه خونه‌ که چیزی جز سنگ و چوب‌ نیست را بخوره ؟!
خوب مردم رو به ریشخند گرفتین.طرف شکمش گرسنس داره آشغال دان ها رو میگرده برای غذا اینا وام یه میلیاردی میخان بدن عوض دو میلیارد بگیرن با ماهی بیست میلیون تومن
طی 10 سال آینده اکثر کشورهای جهان بیت کوین رو به عنوان پول رسمی کشور خواهند پذیرفت و بیت کوین رو به در ذخایر ارزی خودشون در کنار دلار آمریکا قرار میدن.
السالوادور به عنوان اولین کشور که این کار رو کرد در تاریخ ثبت شد.
سالی که نکوست از بهارش پیداست !!
وام مسکن یک میلیادری رو اونوقت به کی قرار بدید، به کارگر و کارمند که ماهی 4میلیون تومن حقوق میگیره، واقعا مردم رو مسخره کردید، یعنی اون مسئولی که این حرف رو میزنه تو کره ماه زندگی میکرده که ای چیز ها رو نمی دونه
مسولیت وام یک میلیاردر نمیخوان؟!
بدو تموم شد
پول های مردم مظلوم را جمع میکنند چند میلیارد که شد میدهند به یک آقا زاده میگند برو یک مسکن را هر جا که دوست داشتی چند برابر قیمت بخر، کاری میکنند که 1 میلیارد 15 سال دیگه ارزشش برابر 1 متر مسکن بیشتر نباشه، این سیاست ظالمانه بانک هاست
بنده در تاریخ بهمن ماه 1386 برای فرزندم حساب خرید مسکن جوانان باز کردم و قرار بود 15 سال دیگه 58 میلیون تومان به ما وام بدهند . که 15 سال دیگه میشود بهمن ماه 1401 . حالا خودتان حساب کنید ایا سال آینده بنده با 58 میلیون میتوانم خانه بخرم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
میشه باهاش لگوی اسباب بازی خونه بخری ( البته اوریجینالش این قیمته !! ) مبارک باشه
سلام
اقساط وام یک میلیاردی چقدره؟
چه کسی توان پرداخت ماهی 15 میلیون قسط رو داره
این وام مختص همه نیست برای خودی ها است که پست های خوب میگیرند و می‌توانند بدهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی