بازدید 6735
دو مقام ارشد عراق:

خروج آمریکایی‌ها از عراق قطعی است

در حالی که دولت «مصطفی الکاظمی» در طول یکسال و نیم گذشته از دیدار رسمی با دبیرکل عصائب اهل الحق خودداری می‌کرد، امروز سه شنبه وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی عراق با وی در مقرش در بغداد دیدار کردند.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 07 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دفتر دبیرکل عصائب اهل الحق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «شیخ قیس الخزعلی» و «فواد حسین» وزیر امور خارجه و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق مسئله خروج نیرو‌های آمریکایی را که قرار است در پایان سال جاری میلادی انجام شود، بررسی کردند.

به نوشته این بیانیه، شیخ الخزعلی در این نشست گفت که هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت در عراق، خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را در این مدت رصد می‌کند و تنها به بیانیه‌ها و اظهارنظر‌ها اکتفا نخواهد کرد.
وی تاکید کرده است که موضع عملیاتی گروه‌های مقاومت، به گام‌های حقیقی نیرو‌های اشغالگر آمریکا برای خروج از عراق بستگی دارد.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار تاکید کردند که خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قطعی است.
این نخستین بار است که دو مقام ارشد عراقی در دیدار با یکی از برجسته‌ترین رهبران مقاومت در عراق، با این قاطعیت تاکید می‌کنند که خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک کشور عراق قطعی است.

با وجود تاکیدات دو مقام ارشد عراقی، همچنان نسبت به آینده حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تردید‌هایی وجود دارد به ویژه اینکه برخی از مقامات ارشد نظامی آمریکا درباره تغییر توصیف حضور نیرو‌های آمریکایی موجود در عراق از «رزمی» به «آموزشی» خبر داده‌اند، اما دولت الکاظمی اصرار دارد که نیرو‌های نظامی آمریکایی تا آخر سال، خاک عراق را ترک کنند.

براساس اظهارات مقامات آمریکایی، حدود دو هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند، اما برخی شخصیت‌های سیاسی عراقی تعداد واقعی نظامیان آمریکایی را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس