بازدید 67577
دو هزار و پانصد و هشتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روسیه دیگر به ما واکسن نمی‌دهد؟ /طالبان آرامگاه احمدشاه مسعود در پنجشیر را تخریب کرد/ مولوی عبدالحمید ضمن حمایت از طالبان: احمد مسعود نمی‌تواند مقاومت کند، مطمئنم / نماینده مجلس: اینکه رهبری گفتند کسی از مجلس به دولت نرود، فرمایش مطلقی نبود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نایب‌رئیس شورای شهر: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران برگزار می‌شود/ یک وعده واکسنی دیگر: تا آخر بهمن، پایان کرونا در کشور اعلام می‌شود / طالبان آرامگاه احمدشاه مسعود در پنجشیر را تخریب کرد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ 07 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روسیه دیگر به ما واکسن نمی‌دهد؟
در روزهای گذشته از استان‌های مختلف خبر رسیده که دوز دوم واکسن اسپوتینک برای تزریق موجود نیست و حتی صحبت از واکسن جایگزین برای آن در میان است. حالا معاون وزیر بهداشت تایید کرده که خبری از واکسن روسی نیست و باید استرازنکا به جای آن تزریق شود. در نامه علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت آمده: با توجه به عدم تامین دوز دوم واکسن اسپوتنیک‌وی و نامشخص بودن زمان تامین آن در آینده نزدیک، به منظور پیشگیری از تاخیر بیشتر واکسیناسیون و اعتراضات دریافت‌کنندگان نوبت اول و بر اساس مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کرونا، لازم است به افرادی که نوبت اول واکسن اسپوتنیک‌وی را دریافت کرده‌اند، یک نوبت واکسن استرازنکا به جای نوبت دوم واکسن اسپوتنیک‌وی تجویز شود. برای نخستین بار است که تزریق ترکیبی واکسن‌های کرونا در ایران رسما تایید می‌شود. به نظر می‌رسد، ایران نخستین کشور جهان است که تزریق ترکیبی واکسن‌های اسپوتنیک‌وی و استرازنکا را تائید می‌کند.

یک وعده واکسنی دیگر: تا آخر بهمن، پایان کرونا در کشور اعلام می‌شود
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص زمان واکسیناسیون عمومی به میزان گفت: به امید خدا دهه فجر پایان کرونا در کشور خواهد بود. وی با بیان اینکه تا اواخر بهمن واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد، افزود: تا دهه فجر هم تزریق دو دز واکسن کرونا و هم تزریق دوز یادآور انجام خواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار امیدواری کرد که زودتر از دهه فجر واکسیناسیون سراسری در کشور پایان یابد. عین‌اللهی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) حضور پیدا کرده بود، در خصوص زمان صدور مجوز اضطراری برای مصرف واکسن نوترکیب ضد کرونا نورا، بیان کرد: مجوز اضطراری برای مصرف عمومی واکسن نورا با پایان رسیدن فاز ۲ مطالعات بالینی صادر خواهد شد.

طالبان آرامگاه احمدشاه مسعود در پنجشیر را تخریب کرد
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز(سه شنبه) به نقل از منابع خود گزارش داد: طالبان آرامگاه احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان را که در پنجشیر قرار دارد، تخریب کرد. طالبان پیش از این اعلام نموده بود که کنترل آرامگاه احمد شاه مسعود «شیر پنجشیر» و پدر رهبر فعلی مقاومت این شهر را که در نزدیکی مرکز این شهر در شمال کابل قرار دارد، به دست گرفته است. عناصر مسلح طالبان کلیپ هایی را در فضای مجازی منتشر کرده و مدعی شده اند که وارد آرامگاه احمد شاه مسعود شده اند. تصاویر منتشره همچنین شکستن این آرامگاه به دست عناصر طالبان را نشان می دهد. این آرامگاه محلی مقدس برای هواداران احمد شاه مسعود محسوب می شود.

روسیه به ما دیگر واکسن نمی‌دهد؟/طالبان آرامگاه احمدشاه مسعود در پنجشیر را تخریب کرد/ مولوی عبدالحمید ضمن حمایت از طالبان: احمد مسعود نمی تواند مقاومت کند، مطمئنم/نماینده مجلس: اینکه رهبری گفتند کسی از مجلس به دولت نرود، فرمایش مطلقی نبود

اصغر فرهادی: تحمل این همه خبر بد را ندارم
اصغر فرهادی با اشاره به این که از فرصت ایجاد شده به دلیل توقف تولید فیلم «قهرمان» به سبب همه گیری ویروس کرونا در ایران برای انجام تغییراتی بر روی فیلمنامه استفاده کرده، درباره آمار بالای مرگ و میر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: «مردم این موضوع را فراموش نمی کنند و این شرایط بسیار ناراحت کننده ای است و هر روز شما فقط خبر بد می شنوید و امیدی به تغییر این وضعیت نیست.» فرهادی که قرار است فیلم بعدی اش را خارج از ایران بسازد، در پاسخ به سوالی درباره این که فیلم هایش بدون محدودیت ها چگونه می شدند نیز گفت: خیلی چیزها فرق می کرد. نمی توانم دقیقا بگویم اگر کاملا آزاد بودم فیلم هایم چه شکلی می شد، اما می دانم که متفاوت می شدند چرا که ذهنم آزادتر بود. زمانی که برای سالها روی یک جاده ناهموار قدم می زنید، قدم زدن شما نیز شبیه ای جاده ناهموار می شود و وقتی وارد یک جاده صاف می شوید مدتی زمان می برد تا بار دیگر به شکل معمول قدم بزنید؛ بنابراین نمی توانم به شما بگویم چطور روی یک جاده صاف و هموار قدم میزنم اما می دانم که آسان تر خواهد بود.»

مولوی عبدالحمید ضمن حمایت از طالبان: احمد مسعود نمی تواند مقاومت کند، مطمئنم
مولوی عبدالحمید درباره مقاومت احمد مسعود در منطقه پنجشیر گفت: فرزند احمدشاه مسعود هم نمی‌تواند مقاومت کند. من مطمئن هستم که نه او و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند در مقابل اینها مقاومت کند. ایشان یک فرد جوان است و پدرش هم جزو کسانی بود که در زمان تجاوز شوروی سابق به افغانستان جهاد کرد و با آنها جنگید. بهترین راه این است که بیایند و بنشینند با مذاکره و گفت‌وگو مساله را حل کنند. من کلا با جنگ مخالفم و معتقدم گفت‌وگو کاربردی‌تر است و در دولت فراگیر که شامل همه اقوام افغان بشود، اینها بنشینند و صحبت کنند.

نایب‌رئیس شورای شهر: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران برگزار می‌شود
نایب‌رئیس شورای شهر تهران از برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت خبر داد و گفت: این مراسم طبق سنوات گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. سروری خاطرنشان کرد: اعزام نیروهای خدماتی شهرداری تهران نیز برای اربعین هنوز مشخص نیست و به‌ زودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. وی درباره برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین و جاماندگان نیز گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌ای را در این زمینه داشتیم و منتظر تعیین تکلیف اعزام زائران برای مراسم اربعین در کربلا هستیم و پس از این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اما امسال نیز مراسم جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت انجام می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: جمهوری اسلامی با طالبان در تماس است
سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی: جمهوری اسلامی ایران هم از منظر دیپلماتیک و هم دفاعی آمادگی لازم را برای مواجه با تحولات و اتفاقات دارد تلاش شده منافع مردم افغانستان و منافع مردم ایران تا حد زیادی در این تحولات لحاظ شود. زمانی که مشخص شد، آمریکایی‌ها در افغانستان دچار ضعف شده و در اداره امور دچار مشکل هستند گروه طالبان از مدت‌ها قبل روند کار خود را برای تصرف مناطق مختلف آغاز کرده بودند. موسوی ادامه داد: اما این بار جمهوری اسلامی ایران به این حوزه اشراف کامل دارد و به صورت فعال با گروهی که اکنون در این کشور غلبه پیدا کرده در تماس است و تلاش دارد منافع ملت ایران و مردم افغانستان تامین شود.

اینکه رهبری گفتند کسی از مجلس به دولت نرود، فرمایش مطلقی نبود
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره حضور برخی نمایندگان در دولت باوجود توصیه رهبری گفت: حضرت آقا چهار توصیه به مجلس شورای اسلامی داشتند که هم در نقطه آغازین کار و هم در سالگرد به نمایندگان مجلس متذکر شدند، مشخصا هم نگاه ایشان این بود که حرکت انقلابی و خردمندانه، تلاش بی‌وقفه و در کنار آن کارآمدی و مردمی بودن باشد. او افزود: در کنار اینها در فرمایشاتی که داشتند فرمودند به نوعی صندلی نمایندگی مردم تبدیل به سکوی پرش به نقاط دیگر نباشد. من معتقدم هیچ شأنی بالاتر از نوکری مردم در حوزه مجلس شورای اسلامی نیست. در واقع نمایندگی شأنی ورای این موضوعات است، ما فرمایش امام را داریم که می‌گفتند مجلس در رأس امور است و یا به تعبیر ایشان مجلس عصاره فضائل ملت ایران است. سعیدی تصریح کرد: اگر به بنده چنین پیشنهادی می شد مطلقا قبول نمی‌کردم ولیکن ایشان موضوع را به عنوان یک موضوع مطلق مطرح نکردند که کسی از مجلس به دولت نرود یعنی اگر شما وزرای کابینه آقای رئیسی را مقایسه کنید فکر می‌کنم وزن این دو نفری که از مجلس رفته‌اند شاید وزن قابل قبول‌تر باشد. او اظهار کرد: بنابراین منظور بنده این نیست که خدای ناکرده مجلس در برابر فرمایش مقام معظم رهبری ایستاده باشد، من معتقدم که فرمایش مقام معظم رهبری فرمایش مطلقی نبود اما در مجموع اگر به شخص بنده چنین پیشنهادی می شد، یقینا قبول نمی‌کردم.

زیبایی مصوبه مجلس به این است که فضا را برای بیان آزادانه نقطه نظرات فراهم کرده
غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره آخرین وضعیت طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در مجلس گفت: این طرح پیش نویس است، قانون نیست. بنده هم نسبت به این طرح نقد دارم اما پیش نویس باید بررسی شود تا اشکالاتش برطرف شود. بنابراین تاکنون در این زمینه چیزی به نام قانون تصویب نشده است اما برررسی پیش نویس و طرح توسط کمیسیون ویژه باید شروع شود. نماینده مردم گرگان در مجلس بیان کرد: در واقع این طرح به فرد اجازه می دهد به آن اطلاعات تخصصی و مورد نیاز خودش دست پیدا کند. بنابراین پیشنهاد می کنم اگر درباره نکات اصلی این طرح، دوستان مخالف نظری دارند بگویند طبیعی است که زیبایی این مصوبه مجلس به این موضوع است که زمینه را فراهم کرده تا افراد، آزادانه نقطه نظراتشان را برای اصلاح، تکمیل و رفع نواقص مطرح کنند. ما به همه دیدگاه های مخالف، موافق احترام می گذاریم و همه باید کمک کنیم که یک قانون کامل و باکیفیت شکل بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۱۰۳
اصرار عجیب در گسترش کرونا تعمدی نیست؟؟ مگر اوج کرونا نیست؟ راهپیمایی اربعین تجمع نیست؟؟
حالا ببینید دشمن ما روسیه است یانه
روسیه از آمریکا خطرناکتر است
یکی از آشناهای ما جز کادر درمانه و متاسفانه کرنای دلتا گرفته ایشان قبلا دودوز واکسن روسی زده بنده خدا حالا 30 درصد ریش درگیره . این واکسن روسی قابل اعتماد نیست
تروریستهای خونخوار طالبان ، وقتی به دانش آموزان

و زنان باردار و نوزادان در زایشگاه ها رحم نکردند

چطور امکان دارد که به ارامگاه بزرگان رحم کنند !!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
بگو چطور ميشود با اين قوم وحشي گفتگو كرد؟؟
فکر کنم اگه چین هم سینوفارم به ما نمی داد. نصفمون مرده بودیم!روسیه از عقب وآمریکا از جلو خنجر زدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
آمریگا؟؟؟
انهایی که پوتین را مالک اشتر کرده بودند الان دقیقا کجا هستند ؟
یک فکری به حال این مولوی عبدالحمید باید کرد.
مولوی عبدالحمید چکاره است که طالبان تروریست را تایید می کند او اگر عرضه داشت مردم منطقه اش بی شناسنامه و کپر نشین و... نمی ماندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
این عبد الحمید یه فکرهایی تو سرش هستو بی خودی از طالبان حمایت نمی کند.متاسفانه سیاست های غلط کشور در مورد طالبان در آینده و در منطقه بلوچستان هزینه های زیادی برای ایران خواهد داشت
این روس ها همیشه بد عهد بودند.از آمریکایی ها هم بدترند.اونا رو در رو میگن دشمن هستن ولی روس ها ظاهرا دوست ولی از دشمن بدترند
هر کسی در ایران با دانش سیاسی کلاس اول ابتدایی می دانست و می داند که روسیه منفورترین دشمن ملک و ملت ایران است آنها که به این امام زاده دخیل بسته اند باید به مردم ایران پاسخگو باشند که چرا با روسیه این همه امتیاز می دهند در ایران واکسن اسپوتنیک تولید می شود اما یک دوزش در ایران توزیع نمی شود و یک راست به روسیه می رود این ذ ..... در تاریخ این کشور دیده شده است؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
به نظرتان دکتر چند شغله مروج لنگ پوشی می داند یا نمی داند؟
همیشه میگید مراسم با رعایت پروتکل بهداشتی انجام میشه ولی در واقع هی وقت هیچ پروتکلی رعایت نمیشه
مولوی عبدالحمید دستش دیگه برای همه رو شد
روسیه هم دوستیش دوستی خاله خرسه هست. ما هم باید مثل خودش باهاش رفتار کنیم.
جناب عبدالحمید، بر هر انسان آزاده ای جای شکی وجود ندارد که طالبان یک گروه تروریستی است و حمایت از این گروه به معنای حمایت از تروریسم است. شما هیچ درکی از شرایط غیر انسانی که طالبان برای مردم افعان ایجاد کرده ندارید و خدا را شکر که شما در ایران منصبی نداریدجواب این سخنان را خدا خواهد داد.
ندهد چین هست س...
اين هم از نامردي دوباره روسيه و سند غير قابل اعتماد بودن ان ، باز هم بگوييد شريك استراتژيك
این همون روسیه ای هست که رئیس جمهورش پوتین به کشورهای غربی تذکر میده که چرا به ایران واکسن نمیدین ادم میمونه چه جوری میشه کلا به روسها اعتماد کرد تو حوزه های مختلف
نوکریه مردم؟؟؟چجور نوکرانی هستند که رو برج عاجند؟؟؟
وزن نماینده هایی که وزیر شدند زیاد است یا وزرای دیگر لاغر هستند؟
بله منظور ۴یا ۵ نماینده نبود برای کل ۲۹۰نفر گفته بودند که یه وقت همگی به دولت نروند
عاشقان و شیفتگان روسیه ببینند و خجالت بکشند

و از مردم عذرخواهی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
به همین خیال باش
40 ساله که بیشتر وقتها افغانستان درگیر جنگ و ناامنی بوده. برای مردم افغانستان مهمترین چیز صلح و امنیته. در صلح و امنیت جامعه پیشرفت میکنه. طالبان رو هم نمیشه عملا شکست داد. آمریکا بعد از 20 سال نتونست. طالبان همسایه ماست. ما باید با طالبان رابطه برقرار کنیم و سعی کنیم با کمک همسایگان، کاری کنیم طالبان رفتارش تعدیل بشه. نفع غرب هم در اینه که افغانستان در جنگ و ناامنی باشه تا برای ایران و چین و روسیه مشکل درست بشه.
آقای عبدالحمید این اندیشه کج اتحاد بلوچ و طالبان نفعی به تو یا طالبان نخواهد رسانید زیرا بلوج یک ایرانی است نه یک طالبانی لذا این فکر پوچ را از خود دور کنید
کجای بیانات مولوی عبدالحمید حمایت بود. ئس از فتح کابل همه عقلا براین نظر متفق القول بودند که برادر کشی کار درستی نیست. زیرا این همان است که آمریکا می خواهد. افغانستانی نا امن و در حال جنگ فرسایشی مستمر
و خداوند را صد ها هزار مرتبه شکر که شما را توان توحیه عطا فرمود ولی مباد از این توان خدای ناکرده تفسیر به رای کنی و در آخرت در آتش بسوزد
این تازه اولین تشعشعات فکری این گروه است که نتوانسته خود را پنهان نگه دارد

به زودی تراوشات فکری جاری گشته و نتیجه حمایت‌های بعضی نا بخردانه مشخص می گردد

به امید آزادی افغانستان و رهایی مردم این سرزمین از اشرار طالب
ما شریک استراتژیک روسیه ایم یا چیز دیگه استراتژیک روسیه؟
چقدر باید از این روس ها ببینیم تا بفهمیم این ها دوست ما نیستن
اینهم عاقبت اعتماد به روسیه و تاییدی بر خیانت روسها به ایران و تشخیص درست دکتر ظریف
طالبان همیشه ثابت گردیده قابل دفاع واعتماد نیست
نمونه بارز این مطلب تخریب مزار شاه مسعود.
روسها هیچوقت قابل اعتماد واتکاء نبودند.
بهتر که واکسن نمیده! ما هم‌از این پس مقابله به مثل می کنیم. این همه پول بلوکه شده داریم می توانیم در قبالش واکسن دریافت گنیم.
حالا اهل سنت یک حکومت در همسایگی ما دارند که می تواند پشتوانه ای برای آنها محسوب شود. انشاءالله کار به تنش های مذهبی کشیده نشود
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره والسلام
روسیه نتوانست پنجشیر را شکست دهد. حتی طالبان هم نتوانست در 5 سال قبلی که حکومت داشتند مقاومت پنجشیر را بشکنند. ولی چه شد که اینبار به این راحتی طالبان توانست وارد پنجشیر شود. در واقع این هشداری هست. انقدر در این بیست سال اخیر مسئولان سیاسی افغانستان و پنجشیر مشغول باند بازی و مال اندوزی و رانت بازی برای خود و خانواده بودند که مردم افغانستان دیگر حاضر به جنگ برای این مسئولان نیستند. برای فرمایش این مسئولان و اقازاده ها بجنگند و کشته و مال و شهر بدهند تا انها دوباره به کابل برگردند و دوباره رانت بازی و خواص بازی و باند بازی برای خود و ژنهای برتر خود را ه بیندازند؟ هرگز اینکار را نمی کنند. اگر به خوردن باشد بذار این طالبان بخورند. فرقی نمی کند.
فقط یکی بفرماید که روسیه تا حال چه همراهی با ایران کرده؟اسلحه مناسب فروخته؟نیروگاه اتمی رو بموقع و با کیفیت تحویل داده؟با استفاده از حق وتو در سازمان ملل از ما دفاع کرده؟از تحریم ها جلوگیری کرده؟چقدر پشت ما رو حالی کرده و باز هم عده ای دنبالش میدوند.
من نمی دانم این نماینده که می فرمایند مقام معظم رهبری به صورت مطلق دستور نداند می داند ما مستحب و مکروه هم داریم . اصلا اینها به گوششان رسیده ؟ اگر شما پیرو رهبر هستی وقتی ایشان فقط اشاره کردند شما باید با سر بروی . شما برو اولین آیه سوره صف را بخوان . آنجا گفته تمام چیزهای زمین و آسمان تسبیح خدا را می گویند . پس برتری انسان با ایمان بالا و تقوا با یک سنگ در چیست ؟ رعایت همین چیزها . مقام معظم رهبری بیایند برای تک تک شما نماینده ها دستور صادر فرمایند؟ ایشان فرض را بر عقل و درک شما گذاشته بودند.
روسیه همیشه با ایران، نارفیق نیمه راه بوده و اگر در 100 ساله اخیر جستجو کنیم موارد بسیار خواهیم یافت. واما یک مورد:
سال 1355 در زمان خدمت نظام وظیفه، یکی از نفربرهایی که ایران خریداری نموده بود جیب اوآز روسی بود ولی طبق خبرهای پیچیده، روس ها از ارایه قطعات برای تعمیر و نگهداری آنها خودراری می کرد. نهایتا کشور ما تصمیم به خرید و اوراق 1000 دستگاه جیپ اوآز و پخش قطعات بین یگان های نظامی نمود.
آقای عبدالحمید کسی که به قبر مردگان رحم نمی‌کند آیا به بندها رحم میکند ، طالبان گروهکی تروریستی و بی ایمان هستند شما هم ساده لوح و بی تفاوت
شما با 10 درصد به همه چی رسیدید ، وزارت دولت هم ارزانی شما.
واقعا حیف نیست آمریکا رو ول کردین چسبیدین به این روسیه بد عهد ؟!!
تو این وضعیت کرونا. راهپیمایی جاماندگان اربعین دیگه چیه
همین احمدمسعودی که برایش افسانه سرایی می کنید پسر احمدشاه مسعوده که هزاران نفر را در منطقه افشار فقط به جرم شیعه بودن قتل عام کرد.
تو کشوری هستیم که حتی معاون وزیر بهداشتمون نمیدونه که اسم واکسن روسی اسپوتنیک وی نیست بلکه اسپوتنیک 5 هست که عدد 5 به صورت رومی نوشته شده!
20 سال پیش آمریکا شروع کرد به اینکه یکی یکی کشورهای خاورمیانه رو نابود کنه. به اسم دمکراسی حکومتهای قوی رو سرنگون کرد و بجاش هرج و مرج، تروریسم، تجزیه و ناامنی ایجاد کرد.
ما از روسها انتظاری نباید داشته باشیم . دنیای نشون داده همه دنبال منافع خودشون هستن . ما هم باید کلاسمون رو قاضی کنیم دوست و دشمن در این بزنگاه ها مشخص می شن . البته من بعید می دونم دوستی داشته باشیم
نگذارید افغانستان باتلاقی دیگر برای کشورمان بشه ، عراق ، حالا افعآنستان ، تمام سرمایه ملت که داره خرج همسایگان میشه ، ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه تو عراق چه دستاوردی داشت ؟؟ دستاوردش فقر و بدبختی و تورم و بیکاری و سیمان ۵۰ هزاری و هویچ ۴۰ هزار تومانی ؟؟ افلا تعقلون ؟؟
فرمایش رهبری مطلق نبود!!! عجب توجیهی؟ وصولگرایی یعنی همین!
ننگ دو عالم بر طالبان دروغ گو و منافق
این افراد تشنه خون و قدرت هستند و بوی از اسلام نبرده اند
از روسیه این کارا بعیده
نیروگاه اتمی ساخت سامانه اس ۳۰۰ بهمون داد
واکسن هم حتما میده
بدبخت ما
نقطه نظرات منطقی از نظر شما یعنی آنچه شما را خوش آید
روسیه دیگر به ما واکسن نمی‌دهد؟قابل شرقپرستان بازهم روسیه به ایران وسلامت ایرانیان خیانت کرد هنوز هم نمیخواهید بفهمید روسیه نامرد هست؟ بابا من بیسواد ورجب چوپان یسواد درروستای مابارها بارها ازنامردی وخیانت روسها حرف میزند ولی نمیدانم چرا مسئولان نمیحواهند بفهمند که روسیه نامرد هست اااااااااااااااااااااا دست ازروسیه بردارید بروید دامن امریکا صدرحمت به امریکا هرکشوری باامریکارابطه برقرارکرد ان کشوراباد شد ولی هرکشور باروسیه همپیمان شد ان کشور بدبخت وفقیر شد مثل بوسنی هرزگوین مثل صربستان مثل کره شمالی مثل افغانستان مثل عراق بازهم مثال بزنم ت
...جاماندگان اربعین و راهپیمایی در تهران در این اوضاع وحشتناک کرونایی اینقدر مهمه؟؟ چرا مردم را نسبت به دین بدبین می کنید با این بدعت های ..
روسیه قرار داد داره واکسن نمیده بعدجناب پوتین از غرب انتقاد میکنه که تحریم مانع کمک به ایرانه. قسم حضرت عباس یا دم خروس؟؟ پوتین نمیدونه همچین ضرب المثلی داریم برا این مواقع
روزی‌هفتصد‌نفرررررر‌ ملت‌ دارن‌ میمیرن‌ انوقت‌ شما‌ دنبال‌ جا ماندگان‌ اربعینی‌ ؟؟!!! .....
جناب سعیدی رهبری خیلی واضح گفتن، پشت تریبون هم گفتن ولی شماها تشنگان قدرتین مثل احمدی نژاد که نشنیده گرفت و ثبت نام کرد و شمام تا حالا نتونستین به انقلابی بودن پایبند باشین، شک ندارم به استعفای اون چند نفر که از نمایندگی مردم در مجلس استعفا دادن رای موافق دادی
من از اینهمه اعتماد به نفس عزیزان مجلس و دولت در حیرتم!!
احمدی نژاد در ابعاد تکثیر شده است!
حال می بینیم که همه دست اندرکاران فقط در پی مقام و قدرت هستند به هرنماینده ای اگر پیشنهادی داده شود با کله می رود. نماینده مذکور می گوید رهبری تاکید نکرده . اگر می خواستند کسی یا چیزی را بکوبند آنقدر فرمایش رهبری یا دستور رهبری می گفتند تا طرف را از بین ببرند. خلاصه بد وضعیه
در بسته خبری دیروز از قول یک بنده خدایی نوشته بودید که نباید به طالبان اعتماد کرد ، یادم رفت کامنت بزارم که ؛ دقیقا به همین دلیل است که کیهان نمی خوانیم !
مولوي آقاي عبدالحميد دخالت و حمايت شون از طالبان به اين دليل است كه طالبان قبلاً قول حمايت تمام عيار از استانهاي سيستان و بلوچستان و كردستان ايران را داده است، حال اين موضوع را ايشان متوجه شده ولي ساير نهادهاي ايران گويا نفهميده اند عجيب است طوري كه ما با حمايت كوركورانه از طالبان با شعار ي احترام به خواست مردم كشور همسايه عملاً داعش و القاعده را همسايگي شرقي خود راه دادين و تازه بر خود هم مي باليم ، بخاطر بسپاريم كه غرامت كار ما را در آينده نزديك جوانان با خونشان خواهند پرداخت.
واقعا قدرت پول ما در مقابل سایر ارزهای دنیا خجالت آور است
روسیه همان کشورلعنتی هست که 18 شهر ایران خورد
پشت عربها رو تو جنگ 6 روزه خالی کرد و عراق5رو به حال5 خودش گذاشت
آقای عین الله با این شیوه واکسیناسیون و این که واکسیناسیون 10 ماه طول بکشد نمی‌توانید بیماری را از سطح جامعه جمع کنید واکسیناسیون با توی مدت حداکثر دو ماه صورت می‌گرفت که با نامه جنابعالی و دوستان مخالف با واردات واکسن وضعف فردی مثل نمکی نتوانستند این کار راسر موقع و درست انجام دهند و نتیجه شد این که میبینی جوانان مردم مثل برگ درخت دارند می‌ریزند و شما هم فقط قول بده برای دل خوشی مردم. ضمنا خدا وکیلی کسی جرات می‌کند نورا بزند؟!
ما در مجموع اگر به شخص بنده چنین پیشنهادی می شد، یقینا قبول نمی‌کردم.
مومن چرا لقمه را دور سرت میچرخونی ، رک بگو نمایندگان میبایست برای فرمایشات رهبری بیش از دیگران اهمیت قائل باشند. چطور جایی که ایشان در لفافه موضوعی که با آن موافقید رو مطرح میکنند سر از پا نمیشناسید وبا سر میدوید (مثل فضای مجازی) . ولی جایی که صراحتا و بطور واضح مطلبی رو میفرمایند ولی بنفعتان نیست شروع به طول و تفسیر آن میکنید و در آخر آنچه مطلوب خودتان هست را از آن استنباط میکنید .!!!
خداوند نظاره گر تمام تصمیمات اشتباه شماست . در این کرونا راهپیمایی اربعین در تهران به جز وخیم تر کردن آن چه پیامد مثبتی دارد. امام حسین ع همچین شریعتی نداشت .
آقای احسان خاندوزی از مجلس به دولت نرفت بلکه از فرش به عرش رفت .بالاخره هر گروهی سهمش را می خواهد
چرا به اقای مولوی عبدالحمید تذکر نمیدهند اظهار نظر ایشان خلاف امنیت ملی است
این آقای وزیر بهداشت خجالت نمیکشه که این وعده ها را به ملت تحویل میدهد؟ وای به حال ملت...
طالبان «دولت یکدستی ایجاد کردند»! حالا افغانستان پیشرفت می کند!!!
متاسفانه ، کسانی چون سروری از شورای شهر تهران ، هنوز نمی خواهند قبول کنند

که تجمعات و مراسم از هر نوعش چه کنسرت ساز و ضرب باشد

چه عزاداری و سینه زنی ، موجبات ابتلا به کرونا و مرگ بیشتر مردم را بدنبال خواهد داشت !!!!!!
آقای عین الهی ، مردم وعده زیاد شنیدند مثل تولید انبوه واکسن آن هم ۷ نوع ، راندازی خط تولید واکسن روسی و...لطفآ کاری که از عهده شما بر نمیاد به ابزار تبلیغاتی خود تبدیل نکنید
روسیه نه تنها واکسن بلکه هیچی نمی دهد مگر تا حالا چند دوز واکسن داده ...
مرگ بر روسیه. مسئولین چرا توبه نمیکنین. از این روسیه چیزی به ملت ایران نمیرسه.
والا بهتر است اگر دولت عراق قبول نمیکند راهپیمایی اربعین انجام نشود . خدا خودش عالم به امر جهان است و نباید برای ملتها و دولتها مشکل درست شود . برادرم دهه محرم رفت کربلا و هیج به توصیه ها گوش نکرد موقع برگشتن با خودش برایمان کرونا سوغات آورده است . البته ممکن بود در هر صورت دیگری کرونا بگیریم ولی ما ۲۱ ماه است خودمان مسافرت نرفتیم و رعایت میکردیم ولی الکی الان ۱۴ روز است خانواده درگیر کرونا شده که هزینه هایش یک طرف بیکاری و عدم سلامت و درد ورنج فرادان این بیماری منحوس عالمگیر یک طرف . جالب اینکه خودش خوب شده دارد ۲۴ ساعته به کسانی که بهشان کرونا داده سرویس میدهد . آخر این چه اجباری است . مسافرت زیارتی آیا واجب است ؟
جناب مولوی عبدالحمید
طالبان نشان داده وقتی مذاکره میکنه که یا میخواد وقت بخره و امتیاز بگیره یا بسیار تحت فشاره
اگر احمد مسعود دست از مبارزه برداره خیلی زود میره پیش باباش!!!
خیانتی دیگر از کشور دوست و برادر روسیه . کی میخواهیم متوجه بشیم
آقای معین الدین سعیدی،
چقدر ریسمون و آسمون به هم می‌بافید!!!!!!
خراب کردن آرامگاه یک فرد مرده ؟ شما ببینید این همان طالبان است که همه میگویند تغییر کرده و با استانداردهای بین المللی حقوق بشر آشنا است و غیره. در کدام فقه اسلامی این کار مجاز است ؟ خوب نگاه کنید چون بعدا با خود ما هم همینطور رفتار خواهند کرد . اینها آدم نیستند این را بدانید طالبان و داعش به ترتیب ایادی آمریکا و اسراییل هستند . ببینید این دومین بار است در اینجا این هشدار را میدهم آمریکا به حرف اسرائیل گوش کرده نیروهایش را از افغانستان بیرون کشیده سلاحهای سنگین را مخصوصا جا گذاشته. باقیمانده داعش و اسرائیلی های که عربی را مثل زبان عبری حتی بهتر از ان حرف میزنند و دوره های شناخت اسلام و قران را به صورت افراطی در مراکز خودشان اموزش دیده اند به نام جهادی و رهبر جهادی و عیره یک ریش بدون سبیل میگدارند و به افعانستان سرازیر میشوند همه شان دوره دیده و کارکشته هستند و به راحتی خیل احمقهای افعان را مدیریت میکنند برای کشته شدن و کشتن و در مرزهای شرقی ما با ما درگیر میشوند پاکستان هم طرفدارشان که کشوری اتمی هم هست . نتیجه : روش مالوف اسراییل در منطقه یک عده مسلمان که یک عده مسلمان دیگر را میکشند .
حالا شما هی سخنگوی امور خارجه بیا و بگو ما رصد میکنیم !!!! بهش بگویید این قبر خراب شده را به عنوان شاهدی برای فردا خوب رصد کند .
روسیه همیشه سربزگاه به ایران خیانت کرده چیز عجیبی نیست، به جاش هواپیمای مسافربری بدون مشتری و بی کیفیت دارد غالب می کنند! دوز دوم باید از همان نوع واکسن باشد نه چیزی مختلف! سلامتی ملت برای مسؤلان اهمیت دارد؟! بابا باچه زبانی باید گفت به روسیه اعتماد نکنید، نکنید، نکنید.
همین پنجشیری ها و پدر احمد مسعود هزاران غیر نظامی در کابل را کشتار کردند.
وقتی پاکستان از طالبان حمایت میکند چرا ما از احمد مسعود حمایت نکنیم
حامیان طالبان، دشمنان ملت افغانستان هستند....
باز از روسیه خوردیم
وقتی بزرگی از حوزه ادبیات فوت میکند، دوستانش میگویند
از شمار عدد یک تن کم از شمار خرد هزاران تن
مهم این است کسی که از مجلس می رود به شمار خرد در مجلس چند نفر است.

کسانی که از ایران می روند زیاد نیستند، اما کسانی میروند که برایشان میلیاردها هزینه کرده ایم و هنوز سودی نصیب ملت نشده است رفته اند . متاسفانه با این رفتن ها روز به روز میانگین هوشی کشور را به پائین هل داده اند. وقتی زاکانی از قم بجای اقای لاریجانی به مجلس می آِید و می رود ، از میانگین هوشی مجلس میکاهد و نباید میگذاشتند که برود
روسیه دوست ما نبوده و نخواهد بود لیست خیلنتهای روسیه نتی در سال‌های اخیر بلند و بالاست نیروگاه بوشهر و اس ۳۰۰ و واکسن تنها نمونه مشهود و کوچکی از بی شرفی روسهاست آنها حتی به جمهوری هایی که قرنها تحت لوای شوروی بعنوان هم وطن بودنند خیانت کردنند و قرنها ۱۴ کشور را عقب نگهداشته و همه چیز را برای روس‌ها غارت کردنند و زمان فروپاشی دیده شد که روسیه در چه حالی بود و سایر جمهوری ها در چه وضعی بودنندبیشتر مشکل من با مسئولان هست که بدون مطالعه و سواد سیاسی دنبال رابطه هر چه بیشتر با روس‌ها هستند اینها قابل اعتماد نیستند هر جا قدم بگذارند بدبختی و فلاکت می آورند و هر کشوری با روسیه زیاد دمخور شود حتما دچار قحطی می شود
طرح شفافيت آرا نمايندگان كه راي نياورد، مطالبه ي همه ي مردم و حق مردم است.
تا زماني كه مجلس خودش شفاف نباشد، نمي تواند از ديگران خواستار شفافيت باشد. اين اقدام نمايندگان وظيفه ي نظارتي مجلس را كاملا از بين برد.
مجلس وقتي خودش شفاف راي ندهد نمي تواند از ديگران شفافيت را مطالبه كند.
راي نياوردن اين طرح يك تاسف عميق و يك بي مسيوليتي آشكار است.
زيباترين اقدام مجلس و زيباترين قانون، شفافيت است.
بازم بگید روسیه خوبه. توی تاریخ همواره روسها خودشون را نشون دادن.نامرد واقعی تاریخ اند
واقعاًبعضی ازدوستان که قطعاًغرضی هم ندارندطرخ ها
وتصمیماتی میگیرندکه میتواندعوارض بسیاربدی داشته باشد
خریدو ورودبی برنامه واکسن ازکشورهائی که ازنظرعلم پزشکی
عقب مانده هستندکه اکنون به این مخمصه دچارشده ایم یابرداشتن به اصطلاح یارانه های پنهانی که چنین کمکی درتمام
کشورهای بااقتصاد آزادهم وجودداردبطورمثال دراکثرکشورهای اروپائی و آمریکا همه اجناس مالیات داردجزخوراکیها وبعضی دیگراجناس چون گاهاًپوشاک درآن کشورها که وضع کارواشتغال بهترازمااست وکرونا نه چنین بلائی سرشان آورده ونه تحریمها کسب وکارشان راتعطیل کرده یارانه پنهان وجوددارد حالااگراین یارانه پنهان بقول برادران برداشته شود باتوجه به ارزش پول ما وهزینه های زندگی که دقیقاًبه ارزش پولمان
بستگی داردمیتوان پیش بینی کردکه باعث چه گرانی سنگینی خواهدشد حتی پیشنهاددادن چنین طرحی درست نیست چنین
طرحی درهیچ یک ازکشورهای دنیا منطقی نیست بخصوص درکشوری که درسخت ترین تحریمهاست
روسیه در تحویل۶۰ میلیون واکسن اسپوتنیک خریداری شده باز هم به ما ، بدقولی و خیانت کرد .

چرا مسولان ما بدنبال عقد قرار داد دو میلیارد دلاری ، خرید صد هواپیمای مسافربری بی کیفیت سوخو روسی هستند ؟
مولوی عبدالحمید چهره ی محبوبی بود حیف شد با این اظهار نظرش
تو کل تاریخ روسیه فقط به فکر کندن از ایران بوده و هست. آقایون به مردم آدرس آمریکا رو میدن.
شنیدید که — مدیریت جهانی ایران اینجا مشخص میشه:
ایران نخستین کشور جهان است که تزریق ترکیبی واکسن‌های اسپوتنیک‌وی و استرازنکا را تائید می‌کند.

بله- نخستین در همه چیز
سلام عیکم
از نوبت دوم واکسن برکت 15 روز گذشته وپیامک خبری نیست واکسن نیست در اخبار ها ی پیگیری شده به حل مشکل واکسن نوبت دوم کسی پاسخگو نیست چکار کنیم چرا در گزارش گیری از حل مشکل مردم اشاره نمی شود واین حس به انسان منتقل می شود که خبرهای درست مردم شناسایی وبازتاب نمی شود.واین نشان از تجربه محدود است
عبدالحمید جان. پس در مقابل ظلم و جهل و ای حرفا تا آخرین قطره خون باید مقاومت کرد. همش کشک بود؟؟یا الان کاربرد ندارد
ما مردم ایران به سابقه تاریخ از روسیه متنفر هستیم..مرگ بر روسها ننگ بر مزدورانشان..
هر یک ریال پولی که توسط هر ایرانی در عراق خرج شود خیانت به خون شهدای جنگ تحمیلی است.
نماینده چابهار : " من معتقدم هیچ شأنی بالاتر از نوکری مردم در حوزه مجلس شورای اسلامی نیست " ببخشید یعنی واقعا" معتقد هستید شانی بالاتر از نوکری مردم ( دور از جان مردم بزرگوار و محترم ) در مجلس نیست !
وقتی در کشور خودمان مسئولین امروز وعده می دهند و فردا یک چیز دیگه می گویند دیگه چه توقعی از روسیه دارید (از ماست که برماست) یعنی وزارت خارجه ما هم تعطیله که حداقل به سفیر روسیه فراخوان بده و بگه چرا روسیه به وعده خودش عمل نکرده است هر چند که من مطمئن هستم مشکل اصلی از ما است و شبیه قراردادهای ورزشی افراد بی سواد و ناپخته قرارداد بسته اند
اساساً در تاریخ نگاه کنید می بینید که تمام مشکلات کشور از بی تدبیری داخلی است و کشورهای بیگانه پوششی برای ندانم کاری ها و بی تدبیری ها و ناکارامدی ها است
چرا چنگیز به این حمله کرد و چرا اسکندر ایران سلطنت هخامنشینی را به آتش کشید و چرا قاجارها بیشترین سهم نفت را به انگلیسی ها دادند و ... همگی از بی تدبیری ها و ندانم کاری ها بوده است وگرنه ما در همین جهان ده ها کشور داریم که در یک فضای آرام و بدون دغدغه مشغول خدمت رسانی واقعی به مردم خودشان هستند و هیچگاه مردمشان هوس مهاجرت به دیگر کشورها را ندارند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار