بازدید 4209

واکسیناسیون ۴۰ درصد جمعیت جهان تا پایان ۲۰۲۱

وزیران بهداشت عضو کشور‌های گروه ۲۰، هدف خود را واکسیناسیون کرونای ۴۰ درصد جمعیت دنیا تا پایان سال ۲۰۲۱ اعلام کردند.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 07 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «سی ان‌ای» سنگاپور، «اونگ یی کونگ» وزیر بهداشت سنگاپور و همتایانش از گروه ۲۰ (G ۲۰) تصمیم دارند تا دستکم ۴۰ درصد مردم دنیا را تا پایان سال جاری میلادی در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند.

این هدف در جلسه وزیران بهداشت کشور‌های گروه ۲۰ که در تاریخ ۵ و ۶ سپتامبر در شهر رم برگزار شده بود، اعلام شد.

وزیر بهداشت سنگاپور در مصاحبه با خبرنگاران گفت، این جلسه با تاکید بر اهمیت مشارکت چندجانبه قوی در مدیریت همه گیری کرونا و پشتیبانی از بهبود جهانی با سازمان جهانی بهداشت که نقش مرکزی و رهبری در این موضوع را به عهده دارد ادامه یافت.

به علاوه این بیانیه از تاثیرات این همه گیری در ابعادی وسیع از جمله در سلامت روان و پیشرفت در دستیابی اهداف توسعه و پایداری سازمان ملل متحد که بر چالش‌های جهانی نظیر فقر، نابرابری، تغییرات اقلیمی، محیط زیست و صلح و عدالت خبر داد. در ادامه، این بیانیه از لزوم ادامه تلاش‌های مشترک برای جلوگیری بهتر، شناسایی و پاسخ و واکنش به خطرات سلامت جهانی در آینده خبر داد.

سنگاپور به عنوان کشور مهمان و به دعوت ایتالیا به عنوان رئیس فعلی گروه ۲۰ در این اجلاس شرکت کرد.

وزیر بهداشت سنگاپور طی سخنرانی خود در این اجلاس به تجربه کشور‌های مختلف و به ویژه سنگاپور در رویارویی با این همه گیری اشاره کرد. وی در ادامه با اشاره به تسریع واکسیناسیون در کشورش بزرگترین چالش را متقاعد کردن مردم برای واکسینه شدن دانست. او به لزوم وجود سیستم بین المللی درمانی و بهداشتی در پاسخ و واکنش به همه گیری‌ها در آینده اشاره کرد.

گروه ۲۰ (G-۲۰) یا گروه بیست اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارایی) و مسوولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان است. گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشور‌های جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دربردارند.

در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ سران گروه ۲۰ برای مقابله با ویروس کرونا بیش از ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل