بازدید 6538
۸
نماینده مجلس:

سرم‌های دپو شده در گمرک در حال فاسد شدن است

اخیراً از گمرکی بازدیدی انجام دادیم که در جریان آن با حجم انبوهی از سرم وارد شده از کشور آلمان مواجه شدیم که از سال ۹۵ تاکنون در گمرک دپو شده و در شرایطی که بیماران دیالیزی به این سرم‌ها محتاج هستند، برخی از آنها فاسد و برخی دیگر در حال فاسد شدن است.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 07 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر نماینده مشهد درخصوص لزوم جلوگیری از رسوب و فاسد شدن تعداد زیادی سرم در گمرک گفت: کمیسیون اقتصادی دپوی کالاهای فاسدشدنی در گمرکات را پیگیری کند.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در جلسه علنی امروز ۱۶ شهریور مجلس در جریان بررسی طرح امنیت غذایی طی تذکری گفت: اخیراً از گمرکی بازدیدی انجام دادیم که در جریان آن با حجم انبوهی از سرم وارد شده از کشور آلمان مواجه شدیم که از سال ۹۵ تاکنون در گمرک دپو شده و در شرایطی که بیماران دیالیزی به این سرم‌ها محتاج هستند، برخی از آنها فاسد و برخی دیگر در حال فاسد شدن است.

وی ادامه داد: در شرایطی که والدین برای تامین شیرخشک فرزندانشان از این داروخانه به آن داروخانه در جستجو هستند، شیرخشک‌ها و برخی مواد غذایی و دارویی در گمرکات رسوب شده است، از این جهت به وزیر اقتصاد نیز متذکر شدم که باید برای کالاهای رسوب شده در گمرکات برنامه ریزی صورت گیرد تا سازمان اموال تملیکی با توجه به نیاز مردم و بازار، آنها را عرضه کند، اما متاسفانه به این موضوع توجهی نمی شود. در حالی که این کالاها بیت المال بوده و پول بابت آنها پرداخت شده و مردم روی تخت بیمارستان به آن محتاج هستند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی باید موضوع دپوی کالاها را از گمرک پیگیری کند، گفت: با توجه به توضیحات آقای پژمانفر، برای افکار عمومی توضیح می دهم که مثلا این سرم ها از سال ۹۵ وارد شده که طبیعتاً بخش خصوصی آن را وارد کرده و ممکن است به هر دلیلی در گمرکات مانده باشد. این برداشت ایجاد نشود که این کالاها در شرایط کرونایی توسط دولت وارد شده و در گمرک مانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کالاها وارد می‌شوند که به دلایل مختلف در گمرک باقی می‌مانند و ممکن است برخی از آنها فاسدشدنی باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
گمرک دست کیه خون مردم در شیشه کردند
اره دیگه .... مملکت داریتون این مدلیه...
مافیا مافیا مافیا....
بر عهده کدام مسول بی خبر از کشور است
چه فرقی میکنه از سال 95 سرم تو گمرک خوابیده بعد شما همین چند وقت پیش با کمبود سرم مواجه شدید خوب به جای خرید از ترکیه همینها را ترخیص میکردید به جای خروج ارز و خرید از ترکیه .واقعا ادم تو کار اینا میمونه
پاسخ ها
شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
خوب پس چطوری اختلاس بکنند
دقیقا نمونه ای از مدیریت کشور است، خجالت که نمی کشید
یکی از بیخود ترین ارگان ها گمرکه که هیچ حساب کتابی نداره....کلی کالا اونجا دپو میکنن و اونقدر میمونه تا فاسد بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان