بازدید 42302
پیمانه اقتصادی

حرکت غیرمنتظره دلار در وقت اضافه/ قیمت بیت‌کوین از ۵۲ هزار دلار فراتر رفت/ جزئیات یک عرضه اولیه بورسی و یک عرضه اولیه فرابورسی/ قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس قرمزپوش شد، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ طلای سیاه چند دلار شد؟ قیمت جهانی طلا نزدیک به بالاترین سطح ۲.۵ ماهه ماند، قیمت فعلی بلیت پرواز تهران ـ نجف، بازار در سیطره گردو‌های قاچاق آمریکا، شیلی و بلغارستان و صعود دلار در معاملات خارجی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 07 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس قرمزپوش شد، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ طلای سیاه چند دلار شد؟ قیمت جهانی طلا نزدیک به بالاترین سطح ۲.۵ ماهه ماند، قیمت فعلی بلیت پرواز تهران ـ نجف، بازار در سیطره گردو‌های قاچاق آمریکا، شیلی و بلغارستان و صعود دلار در معاملات خارجی را در بر دارد.

شاخص بورس قرمزپوش شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۱۲ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با کاهش ۱۲۹۷۰واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۲ درصد معادل ۳۴ هزار و ۸۱۳ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۸۳۵ تومان رسیده است.

ارزش روز سهام عدالت | سهام عدالت رشد کرد

جزئیات یک عرضه اولیه بورسی و یک عرضه اولیه فرابورسی

فردا، ۱۷ شهریورماه هم بازار بورس و هم بازار فرابورس میزبان عرضه‌های اولیه خواهند بود تا شمار عرضه اولیه‌های سال جاری به ۱۱ عرضه برسد. به گزارش ایسنا، پس از گذشت چند هفته که خبری از عرضه اولیه ها در دو بازار بورس و فرابورس نبود، فردا فعالان بازار سرمایه، شاهد دو عرضه اولیه خواهند بود؛ بنابراین، بر پایه اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، روز چهارشنبه ۱۷ شهریور، ۲۲۵ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» در بورس عرضه خواهد شد. از ۲۲۵ میلیون سهم، تعداد ۱۸۰ میلیون سهم به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد، اگر روی قیمت ۲۳۰۰ تومان سفارش گذاری شود، نقدینگی مورد نیاز معادل حداکثر ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود. از سوی دیگر و بر اساس اطلاعیه فرابورس، روز چهارشنبه چهار میلیارد سهم (معادل ۱۰ درصد) از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد «فجهان» در بورس عرضه خواهد شد. هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ سهم در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی مورد نیاز معادل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. البته اینکه به هر کد چند سهم تخصیص یابد بستگی به میزان مشارکت سهامداران در این عرضه اولیه دارد. لازم به ذکر است که اگر چه ثبت سفارش جهان فردا صورت می گیرد، تخصیص سهام روز شنبه ۲۰ شهریورماه انجام خواهد شد.

قیمت بیت‌کوین از ۵۲ هزار دلار فراتر رفت

قیمت بیت‌کوین، مهمترین رمزارز جهان در معاملات امروز، سه‌شنبه، به ۵۳ هزار دلار نزدیک شد تا به بالاترین سطح خود از ماه می تاکنون برسد. قیمت بیت‌کوین تا ساعت ۷:۴۸ به وقت تهران ۱.۸۸ درصد دیگر جهش کرد و به ۵۲,۸۱۳.۰۸ دلار رسید. این رمزارز از پایین‌ترین سطح امسال خود (۲۷,۷۳۴ دلار) که در چهارم ژانویه ثبت شده بود، ۸۲ درصد بالاتر آمده است. بیت‌کوین دیشب هم حدود ۴ درصد جهش کرده بود. کارشناسان می‌گویند این آزمونی برای رمزارزهاست و باید دید تا چه زمان می‌توانند بالاتر از ۵۱ هزار دلار بمانند. ‌بیت‌کوین در ماه آوریل به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی ۶۵ هزار دلار رسیده بود.

طلای سیاه چند دلار شد؟

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، در حالی نوسان کرد که دیشب با خوش‌بینی به چشم‌انداز تقاضای جهانی و بسته ماندن بخشی از تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک، رشد کرده بود. تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۳۲ درصد رشد کرد و به ۷۲.۴۹ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا اما تا این لحظه ۰.۳۳ درصد افت کرد و به ۶۹.۰۶ دلار رسید. قیمت نفت برنت در معاملات دیشب تا ۷۳.۴۲ دلار بالا رفته بود و قیمت نفت آمریکا هم برای لحظاتی تا ۷۰.۲۰ دلار رشد کرده با بود. علی‌رغم اخبار اولیه از بازگشت به کار اسکله‌های نفتی و پالایشگاه‌های ساحلی آمریکا پس از طوفان آیدا، همچنان بخش بزرگی از تولید نفت این منطقه ریکاوری نشده است. همچنین با این وضعیت انتظار می‌رود در این هفته میزان ذخایر نفت خام آمریکا با افت شدیدی روبرو شود. از سوی دیگر، کارشناسان پایبندی اوپک پلاس به افزایش ماهانه ۴۰۰ بشکه در روز از تولید نفت خود را نشانه‌ای از این می‌دانند که این گروه تخمین می‌زند وضعیت تقاضای جهانی در حال تقویت است.

قیمت جهانی طلا نزدیک به بالاترین سطح ۲.۵ ماهه ماند

قیمت جهانی طلا با وجود نوسان در معاملات صبح سه‌شنبه، همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در ۲.۵ ماه گذشته باقی ماند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۳۳ به وقت تهران، ۰.۱۵ درصد رشد کرد و به ۱,۸۲۵.۸۷ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۳۱ درصد افت کرد و به ۱,۸۲۸ دلار رسید. پس از اینکه گزارش اشتغال ضعیف آمریکا در انتهای هفته گذشته باعث شد، گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه فدرال‌رزرو افزایش نرخ بهره خود بیش از پیش به تعویق خواهد انداخت را تقویت کرد، ارزش دلار افت نمود و قیمت جهانی طلا تقویت شد. داده‌های اشتغالی که روز جمعه منتشر شد، باعث گشت شاخص دلار تا پایین‌ترین سطح خود از ۴ آگوست افت کند. افت ارزش دلار باعث می‌شود قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری پایین آمده و تقاضای خرید آن تقویت شود.

صعود دلار در معاملات خارجی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۱۵ واحد بسته شد.

حرکت غیرمنتظره دلار در وقت اضافه/ قیمت بیت‌کوین از ۵۲ هزار دلار فراتر رفت/ جزئیات یک عرضه اولیه بورسی و یک عرضه اولیه فرابورسی/ قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین

حرکت غیرمنتظره دلار در وقت اضافه

دنیای اقتصاد نوشت: در ساعات انتهایی روز شایعاتی درباره رد سفر احتمالی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران وجود داشت. خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال عنوان کرد: «شنیده‌ام که پاسخ ایران به درخواست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار جهت مذاکره و همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است.» نوسان‌گیران با انتشار این خبر و جوسازی پیرامون آن، سعی کردند در ساعات انتهایی روز کمی قیمت دلار را بالا بیاورند. حتی ساعت ۵ بعدازظهر اسکناس آمریکایی بالای محدوده ۲۷ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. باید دید نوسانات ساعات پایانی روز یکشنبه و در وقت غیررسمی بازار، نوسانات دلار در ابتدای روز جاری را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا اسکناس آمریکایی زیر همان مرز ۲۷ هزار تومانی، معاملات روز سه‌شنبه را آغاز خواهد کرد؟

به گفته برخی فعالان، رفتار قیمت دلار در روز سه‌شنبه بسیار به روند حواله درهم بستگی خواهد داشت. در صورتی که حواله درهم بتواند خود را بالای محدوده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت کند، اسکناس آمریکایی بالای محدوده ۲۷ هزار تومانی تثبیت خواهد شد. با این حال، نزول درهم به محدوده ۷ هزار و ۳۰۰ تومان، زمینه‌ساز فشار دوباره فروشندگان خواهد شد. البته دلار در یک هفته اخیر توان صعود یا کاهش معناداری را از خود نشان نداده است و احتمال می‌رود در روز سه‌شنبه نیز نوسان خاصی را تجربه نکند. دلار از دوشنبه هفته گذشته از یک سو نتوانسته است به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان قدم بگذارد و از سوی دیگر، فروشندگان نتوانستند اسکناس آمریکایی را به زیر حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان ببرند. در این میان، برخی از فعالان عنوان می‌کنند دلار در هفته‌های گذشته به دلیل نا‌امنی‌های افغانستان در مسیر افزایشی قرار گرفت و با آرام‌تر شدن اوضاع در کشور همسایه، ‌تمایل برای خرید ارز در بازار داخلی کاهش پیدا کرده است.

قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین

خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های اربعین دارند، گفت: روز گذشته کشور عراق اعلام کرد، تنها ۳۰ هزار زائر برای اربعین از ایران، آن هم تنها از طریق بخش هوایی می‌توانند وارد این کشور شوند که بر همین اساس این موضوع کامل در حال بررسی است. او ادامه داد: در سال‌های گذشته هم تمامی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها اقدامات لازم برای پرواز‌های اربعین را انجام می‌دادند، بنابراین آمادگی کامل برای جابجایی این ۳۰ هزار نفر و حتی بیش از آن را هم داریم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه این ۳۰ هزار مسافر تنها از تهران جابجا نمی‌شوند، چون ما بیش از ۱۰ فرودگاه بین المللی در کشور داریم و برای اربعین هم حدود ۷ تا ۸ فرودگاه درگیر پرواز به کشور عراق خواهند شد، تصریح کرد: بنابراین علاوه بر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) سایر فرودگاه‌های شهر‌های کشور از جمله مشهد، اهواز و... هم در این بخش همکاری لازم را خواهند داشت. جلسه بررسی و اقدامات لازم برای نحوه جابجایی مسافران در وزارت کشور در حال برگزاری است و تا پایان امروز نتیجه و نحوه اجرای آن اعلام می‌شود. تمامی این ۳۰ هزار نفر باید هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند و از امروز اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهند، چون هم اکنون ویزا به هیچ عنوان انفرادی به افراد تعلق نمی‌گیرد و باید مسافران از طریق سفارت اقدامات لازم را در این بخش انجام دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی درباره نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما برای ایام اربعین هم گفت: تاکنون هیچ جلسه‌ای برای قیمت گذاری بلیت هواپیما برای مسیر عراق برگزار و هنوز تصمیمی برای قیمت گذاری دستوری گرفته نشده است. این موضوع در جلسه هیات دولت بررسی خواهد شد، بنابراین مسافران در این بخش نگران نباشند، چون هنوز قیمت بلیت این مسیر مشخص نشده است. مسافران برای دریافت ویزا و بلیت هواپیمای این مسیر حتما از آژانس و دفاتر مسافرتی دارای مجوز اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات آژانس‌ها برای دریافت ویزا را نخورند، چون هم اکنون ویزا تنها از طریق سفارت کشور عراق صادر می‌شود و مسافران اربعین اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهند.

قیمت فعلی بلیت پرواز تهران-نجف

مهر: در حال حاضر قیمت بلیت پرواز تهران-نجف برای روز یکشنبه ۲۸ شهریور با ایرلاین ایرانی (قشم ایر) از ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تا ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، هواپیمایی معراج از ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تا ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان، ایرلاین قطری از ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ایرلاین ترکیه‌ای ۱۷ میلیون تومان و با ایرلاین اماراتی از ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۱۷ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان است.

چه کسانی می توانند به عراق بروند؟ + قیمت بلیت پروازهای اربعین

چه کسانی می توانند به عراق بروند؟ + قیمت بلیت پروازهای اربعین

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
روحانی مدیریت نداشت امااین رئیس جمهور مدیریت داه این اوضاع دلار شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
پریشب وزیر اقتصادش تو تلویزیون با کمال افتخار اعلام کرد که تورم هایی که داره اتفاق میفته الآن، نتیجه تصمیمات دولت قبلیه

فکر کنم با همین فرمون و دلیل پیش ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
تازه کار را به عهده گرفته است مقداری باید صبر کرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
وقتی نقدینگی در حال افزایشه، ارزش پول ملی هم کاسته میشه. همین الآن قیمت واقعی دلار خیلی بیشتر از اون چیزی هست که داره در بازار معامله میشه. این یعنی اینکه تا چند ماه آینده شاهد افزایش شدید قیمت‌ها خواهیم بود. از دست هیچکسی هم کاری برنمی‌آید.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
اینا دلارهای دوره روحانی ...هنوز دولت جدید دلار تولید نکرده که قیمتش بیاد پایین
خرید عرضه اولیه ها دیگر صرف نمی کنه به محض خرید دو روز می بندند و بعد از باز شدن زیر قیمت خرید قیمت گذاری می شود
کلا.تا وقتی مسولین ما با رابطه وباید بازی وجنات بازی انتخاب می‌شوند همین آش وهمین کاسه ملت دلتون رو خوش نکنید به تغیر.الانهم کسانی آمده اند سر کار که سالها در پستهای مختلف بودند ونتونستند هیچ قدمی برای بهبود رفاه مردم بردارند ...
باوجود تعداد زیادی از خادمین در عراق باتوجه به منش عظیم ائمه اطهار علیهم السلام به نظر می رسد آقاامام حسین علیه السلام از اهدای این مبالغ بیش از30 میلیون تومانی به رفع محرومیت و بیماران و ازدواج محرومان خیلی بیشتر خوشنود بشوند. مراجع محترم لطفا این عشق و علاقه مردم را به اموری که فعلا صلاح است روانه سازند. انشالله بعداز رفع بیماری کرونا باعشق به مولا پیاده می رویم بسوی حرم مطهرش
چراحرکات غیرمنتظره دلارمگرازکسب وکار وگردش سرمایه خبرنداریداکثرکارهای اشتغالزاوتولیدی دررکودکامل بسرمیبرند
وازطرف دیگرهیچ امیدی به گشایشی دررفع تحریمها نیست خداوندبدادهمه برسدازگرانیهای عنقریب وزارت اموراقتصادی
هم که مرتب باتهدیدبه گرفتن مالیات ازهرفعالیت اقتصادی دراین
رکودسنگین باعث تعطیلی کارگاه هامیکردد
بیایید یکبار برای همیشه از همینجا حضور ائمه ع ارادت خود را ابراز و هزینه ها را صرف ملت مظلوم سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
به شرطی که تو هم خرج 4 میلیارد دلاری غذای سگ و گربه هاتون که از بیت اممال هست واسسه واردات رو خرج محرومین کنید اربعین رو که ملت از جیب خودشون میدن
بیت‌کوین به احتمال خیلی زیاد یک طرح پانزی خیلی بزرگ اینترنتی باشد. یک طرح پانزی بلند مدت. سود افراد با ورود افراد جدید به سیستم تأمین میشه. حس طمع و ترس ساختگی از فروپاشی اقتصادهای جهان و اضمحلال پول فیات همراه با تبلیغات اغواگرانه دیگر، قیمت‌ها رو لحظه به لحظه بالا می‌بره.
این سیستم تا موقعی کار خواهد کرد که افراد جدید دائماً به سیستم وارد بشوند؛ در غیر این‌ صورت هارمونی سیستم به هم خواهد خورد و حالت پایدار خود را از دست می‌دهد.
دنیای اقتصاد شاهکاره
دلار هر روز هر قیمتی باشد این روزنامه یک دلیلی برای قیمت ان روز دلار دارد
بس کنید
با چاپ پولهای بدون پشتوانه برای پرداخت حقوق کارمندان و تورمهای وحشتناک فعلی معلومه دلار چه سرنوشتی دارد
بدو بدو دلار ارزان دارم
بدو بدو حراجش کردم
همین الان سامانه خرید بلیط هواپیما به مقصد نجف را چک کنید: تا بعد از اربعین هم هیچ هواپیمای ایرانی جا ندارد و ارزانترین خارجی ، قطر ایرلاین با قیمت 22 میلیون !!! است، جداً خسته باشید، آن چیزی که در روایت سفارش شده ، "راهپیمایی با پای پیاده " است نه " راحت طلبی و تجمل "!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
باپای پیاده ولی نه درشرائط کرونا
روزبروز توی اوضاع اقتصادی مردم گره میندازن و الان افتادن به فکر اربعین!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر