پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۶ شهریور

مریم محبی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: پیش بینی من این است که با توجه به اینکه تسویه کارگزاری‌ها را در انتهای شهریور ماه داریم، همچنان جابجایی پول در گروه‌های مختلف بورسی را شاهد باشیم و فعلا بازار بین محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد در حال نوسان باشد.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 06 September 2021

به گزارش بورس تابناک، امروز هم بازار تکان چندانی نخورد و به نوعی درجا زد. هر چند شاخص ها سبزپوش بودند اما ارتفاع زیادی از سطح دیروز خود نگرفتند. کفه ترازو امروز هم به نفع سهام کوچک بازار سنگینی می کرد چرا که شاخص کل هموزن اندکی بیش از شاخص کل رشد داشت. 

برای چهارمین روز متوالی پول حقیقی به بورس وارد شد اما به مانند روزهای گذشته شیب ورود پول حقیقی نزولی بود. 

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۶ شهریور | حرکت بورس منتظر سیگنال بازار ارز!
 
 

پیش بینی بورس فردا

مریم محبی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس، اظهار داشت: بعد از ریزش سنگینی که سال گذشته سهامداران شاهد آن بودند، بازار از خرداد ماه سال جاری وارد یک مدار متعادل تری شد، ولی شاخص کل هر چقدر که به محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نزدیکتر شد، تمامی کارشناسان هشدار دادند که ما در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد یک مقاومت بسیار مهمی را داریم و این نقطه را به عنوان برگشت یا اصلاح بازار در نظر گرفته بودند.  

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص بعد از ده هفته رِنج مثبت، هفته گذشته بعد از آنکه روز شنبه یک بازار کاملا سبز با عملکرد خوبی را شاهد بودیم، وارد یک رِنج منفی شد و روز‌های یکشنبه تا سه شنبه یک فاز منفی را داشتیم. این به ما نشان می‌دهد که اولا ترس سهامداران از ریزش بورس در مرداد ماه سال گذشته همچنان پابرجاست و از بین نرفته است و ثانیا ما همچنان شاهد ورود پول جدید به آن شکل از سرمایه گذاران حقیقی جدید نبودیم. به عبارت بهتر هم اکنون هم عدم ورود پول‌های ماندگار و هم ترس خروج پول‌های فعلی از بازار را داریم. محبی افزود: بنابراین همچنان بازار حالت شکننده خود را دارد و رِنج‌های کوتاه مثبت یا منفی مقطعی می‌تواند ادامه دار باشد.  

محبی گفت: پیش بینی من این است که با توجه به اینکه تسویه کارگزاری‌ها را در انتهای شهریور ماه داریم، همچنان جابجایی پول در گروه‌های مختلف بورسی را شاهد باشیم و فعلا بازار بین محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد در حال نوسان باشد. گفتنی است ممکن است که شاخص کل این سطوح را بشکند و بالاتر از یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد و یا پایین‌تر از یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد برود، ولی اگر این شکست‌ها شکست‌های پایداری نباشد و نشان از عدم ثبات داشته باشد و بیشتر شبیه سایه‌ای باشد و یک روزه به این محدوده‌ها وارد شود، نمی‌توانیم ثبات را در این محدوده‌ها در نظر بگیریم.  

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از سوی دیگر بازار همچنان منتظر اتفاقاتی است که در بازار دلار در حال رخ دادن می‌باشد. یعنی می‌توان گفت که بیشترین عاملی که هم اکنون بر روی بورس تاثیرگذار است، دلار می‌باشد و چنانچه ما در بازار دلار شاهد افزایش قیمت باشیم، می‌توانیم شکسته شدن مقاومت فعلی بازار را شاهد باشیم و رد شدن شاخص از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد می‌تواند نوید خداحافظی با کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را بدهد. به عبارت بهتر اگر در بازار دلار شاهد رشد قیمت باشیم این می‌تواند یک سیگنال صعودی را به بازار سرمایه مخابره کند و شاهد یک فاز صعودی جدیدی باشیم.  

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل