بازدید 3559

آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های سروآباد مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد گفت: سخت‌ترین آتش‌سوزی تاریخ منابع طبیعی سروآباد بعد از ۵۴ ساعت مهار شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 04 September 2021

به گزارش «تابناک»، مسلم مرادی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک فقره آتش سوزی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه در جنگل های روستای خواشت از توابع شهرستان سنندج مخابره شد که با توجه به وزش شدید باد آتش سوزی به سرعت گسترش یافته و وارد حوزه شهرستان سروآباد شد.

وی افزود: نیروهای اداره منابع طبیعی بلافاصله همراه با انجمن های زیست محیطی و اهالی روستاهای اطراف به محل آتش سوزی اعزام شدند و عملیات مهار و کنترل این آتش سوزی را آغاز کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد یادآور شد: شیب منطقه به حدی زیاد است که آتش به سرعت از قله به پایین دست سرایت کرده و درختان با ارزش بید حاشیه رودخانه را نیز طعمه حریق کرد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی سخت ترین آتش سوزی تاریخ منابع طبیعی سروآباد بود اضافه کرد:‌ با تلاش شبانه روزی و مستمر نیروهای ادارات منابع طبیعی شهرستان سنندج، سروآباد، دیواندره، کامیاران، یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کردستان، انجمن های زیست محیطی و اهالی روستاهای اطراف این آتش سوزی بعد از ۵۴ ساعت در ساعت ۲۲ شامگاه جمعه مهار و کنترل شد.

مرادی افزود: باتوجه به وسعت زیاد آتش سوزی بین ۲ شهرستان سروآباد و سنندج برآورد میزان خسارات امکان پذیر نیست و باید با استفاده از نقشه های هوایی و ماهواره ایی بررسی و برآورد شود.

۵۷ هزار هکتار از مساحت ۱۲۰ هزار کیلومتری شهرستان سروآباد را منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی ملی و ۵۱ هزار هکتار را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل