بازدید 6347

کشف ۳ کانتینر حامل بار قاچاق با ارزش ۶۰ میلیارد تومان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری قاچاقچیان کالاهای فاقد بارنامه و قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 30 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در سومین مرحله از طرح «کاشف»، اقلام قابل توجهی در حوزه پارچه، لاستیک، خودروی قاچاق، ماینر و دیگر کالاها کشف و ضبط شد که ارزش مالی این اموال مکشوفه بیش از ۶۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در بررسی یکی از پرونده‌ها مشخص شد که ۳ کانتینر از جنوب کشور بارگیری کرده و به سمت استان خراسان رضوی در حرکت است. در تحقیقات دریافتیم افراد در این محل اقدام به تنظیم بارنامه‌های غیرمجاز برای کالاهای خود کرده‌اند و پس از آن قصد ورود به پایتخت و توزیع کالاهای قاچاق را داشتند که توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت تصریح کرد: ۵۸ نفر از متهمان به دلیل قاچاق اقلام دستگیر شدند که در این بین دو مورد داریم که پرونده‌هایشان مربوط به سال‌های قبل و در حوزه فعالیت‌های غیر مجاز در بحث دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

وی افزود: ۷۰ شرکت تاکنون شناسایی شده اند که به ازای وارد کالای اساسی ارز دولتی دریافت کرده، اما هیچ‌گونه کالایی وارد کشور نکردند. لذا تمام اموال این افراد شناسایی و توقیف شده است و قوه قضائیه برای این افراد بازپرس ویژه تعیین کرده و در ادامه نیز برای همه افرادی که دستگیر شده‌اند، بازداشت موقت صادر شده و تا اتمام تحقیقات همه این افراد در اختیار پلیس و مقام قضایی هستند.

سرهنگ ولیپور گودرزی با بیان اینکه این افراد به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر شدند، گفت: این امکان نیز وجود دارد که به دلیل افساد فی‌الارض دستگیر شده باشند و باید اموالی که به ناحق غصب کرده اند، به قیمت روز برگردانند. بنابراین به طور حتم مجازات‌های بسیار سنگینی در انتظار این افراد است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، بازار ارز و سکه به صورت ویژه تحت نظر پلیس است و در صورت مشاهده کوچک‌ترین مورد بلافاصله به موضوع ورود خواهیم کرد. شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده مواردی که باعث برهم زدن نظم بازار می‌شود، به پلیس امنیت اقتصادی گزارش دهند تا با اخلالگران بازار برخورد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل