بازدید 55851
پیمانه اقتصادی

معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است؛ ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم/ عقب‌نشینی دلا‌ر با دو سیگنال/ چرا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند نزولی بورس در معاملات امروز، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در ٣ و نیم هفته اخیر رسید، قیمت نفت خام رشد کرد / برنت ۷۳ دلاری شد، اوپک افزایش تولید جدید خود را لغو می‌کند، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و رشد ترافیک عبوری از بنادر مهم چین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 30 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند نزولی بورس در معاملات امروز، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در ٣ و نیم هفته اخیر رسید، قیمت نفت خام رشد کرد / برنت ۷۳ دلاری شد، اوپک افزایش تولید جدید خود را لغو می‌کند، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و رشد ترافیک عبوری از بنادر مهم چین را در بر دارد.

روند نزولی بورس در معاملات امروز

در حالی که در پایان بازار دیروز، شاخص کل بورس اوراق بهادار بر خلاف روزهای گذشته با کاهش ۲۳۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۰۶ واحد رسید، امروز نیز افت نماگر را شاهد هستیم. به گونه ای که در لحظه انتشار این پیمانه، شاخص کل بورس با افت بیش از 37 هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است؛ ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم/ عقب‌نشینی دلا‌ر با دو سیگنال/ چرا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافت؟

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۵ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۱ درصد معادل ۲۶ هزار و ۸۸۹ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۱۷ تومان رسیده است.

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در ٣ و نیم هفته‌ اخیر رسید

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه در حالی رشد کرد که در سخنان جمعه شب رئیس بانک مرکزی آمریکا خبری از افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره نبود. جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی روز جمعه خود هیچ زمان‌بندی مشخصی هم در مورد برنامه بانک مرکزی برای کاهش ماهانه خرید اوراق قرضه و تزریق پول به اقتصاد ارائه نداد. تا ساعت ۸:۳۸ به وقت تهران قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱,۸۱۹.۷۱ دلار رسید. قیمت این شاخص صبح امروز تا ۱,۸۲۰.۵۰ دلار هم بالا رفته بود که بالاترین قیمت از ۴ آگوست تا کنون است. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱,۸۲۳.۱۰ دلار رسید. قیمت جهانی طلا بسیار به بالا رفتن نرخ بهره آمریکا حساس است و با نبود نشانه‌هایی از این اتفاق در سخنرانی پاول، راه برای بالا رفتن قیمت طلا هموار شد. سخنان پاول شاخص دلار را به پایین‌ترین سطح ۲ هفته اخیر فرستاد.

قیمت نفت خام رشد کرد / برنت ۷۳ دلاری شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر طوفان آیدا که باعث شد اسکله‌های نفتی آمریکا تعطیل شوند، رشد کرد. تا ساعت ۷:۱۷ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۶۳ درصد رشد کرد و به ۷۳.۱۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا این لحظه ۰.۱۸ دلار رشد کرد و به ۶۸.۹۰ دلار رسید. رشد قیمت‌های نفت خام در حالی اتفاق افتاد که طوفان سهمگین رده ۴ آیدا باعث شد ۹۱ درصد از تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک تعطیل شود. هر دو شاخص قیمت نفت در معاملات روز جمعه ۲ درصد و در کل معاملات هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد جهش کرده بودند. امیدها به اینکه واکسیناسیون گسترده باعث خواهد شد کرونای دلتا روند بازگشت اقتصادی جهان را مختل نکند و تقاضای نفت افت نکند، قیمت‌های نفت خام را تقویت کرده است.

اوپک افزایش تولید جدید خود را لغو می‌کند

وزیر نفت کویت خبر داد احتمالاً اوپک پلاس افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای ماه‌های آینده که چندی پیش مورد توافق قرار گرفته بود، را لغو خواهد کرد. محمد عبدالطیف الفارس، وزیر نفت کویت در گفتگو با رویترز اعلام کرد: از آنجایی که کووید ۱۹ موج چهارم خود را در برخی مناطق جهان آغاز کرده است بازارهای نفت در حال آرام شدن هستند. ما باید با در نظر گرفتن این در مورد افزایش تولید خود محتاطانه عمل کنیم و احتمال آن وجود دارد که افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز فعلاً انجام نشود. الفارس تاکید کرد که کشورهای آسیای شرقی و چین هنوز به علت بازگشت کرونا چشم‌انداز اقتصادی مبهمی دارند و با مشکلاتی مواجه هستند و اوپک پلاس باید گام‌های جدید خود در مورد تولید نفت خام را با احتیاط بر دارد. طبق زمان‌بندی قبلی اعضای اوپک پلاس هفته آینده اجلاس خواهند داشت و افزایش تولید توافق شده در ماه گذشته را بررسی خواهند کرد. ماه گذشته پس از چندین بار اختلاف نظر اعضای اوپک پلاس بالاخره توافق کردند تولید خود را از ماه آگوست هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز بالا ببرند و این کار را تا ۲۰۲۲ ادامه دهند و تولید خود را به سطح قبل از پاندمی بازگردانند.

معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است

مسعود میرکاظمی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه همسان سازی حقوق معلمان را خلاف قانون اعلام و اظهار کرد: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود و ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم من خودم معلم هستم و خیلی علاقه مندم که معلمان را حمایت کنم، ما یک تعهدی داریم، باید جلوی بی‌انضباطی را بگیریم، اگر موضوع را مدیریت نکنیم، فشار اصلی به بخش ضعیف از جمله معلمان می‌آید. وی خاطرنشان کرد: دوستان ما در آموزش و پرورش با مجوزی که مغایر با قوانین بود لذا جلسه گذاشتیم تا راه‌حل پیدا کنیم و گفته شد که پرداخت صورت می گیرد اما سه روز طول می‌کشد تا احکام اصلاح و مطابق با قانون شود، برای اینکه در این مسیر دچار مشکل نشویم، فایل های ماه های قبل را آماده داشتند و بلافاصله فایل های ماه های قبل را پرداخت کردیم تا فاصله ایجاد نشود ولی باید آن را در دولت ببریم اگر قرار است تغییراتی اتفاق بیفتد باید منبع برای آن در نظر گرفته شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه از وزیر محترم آموزش و پرورش قبلی درخواست کردیم تا احکام را اصلاح کند که گفتند طول می کشد گفت: برخی از اتفاقات در روزهای آخر دولت افتاد که اخلاق مدارانه نبوده است.

معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است؛ ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم/ عقب‌نشینی دلا‌ر با دو سیگنال/ چرا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافت؟

میرکاظمی با اشاره به اینکه امروز ما در تنگنا قرار گرفته ایم و احساس می‌کنیم که نباید این امر صورت می‌گیرد ادامه داد: انضباط مالی تاکید مقام معظم رهبری است . ما پاداش بازنشستگی را دنبال خواهیم کرد البته کار سختی است، با توجه به کسری ها و خلق پول کار سخت می‌شود اما امیدواریم با انقباضی کردن برخی از هزینه‌ها که می‌توانیم آن را کنترل و مدیریت کنیم و بتوانیم امسال را بگذرانیم تا وارد برنامه ۱۴۰۱ شویم تا اتفاقات اساسی بیفتد.

زمان واریز یارانه معیشتی شهریورماه اعلام شد

بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۶/۱۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

عقب‌نشینی دلا‌ر با دو سیگنال

مرز ۲۸ هزار تومانی دلار از دست رفت. فرمان رئیس‌جمهور برای مدیریت بازار ارز و کنترل تورم در کنار کاهش معنادار آمار واردات موجب شد که روز یکشنبه دلار ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست بدهد و در محدوده ۲۷هزار و ۵۵۰تومان قرار بگیرد. افزون بر این، برخی فعالان باور داشتند که شماری از معامله‌گران از خریدهای پیشین خود سودگیری کردند و این عامل نیز در افت کانالی دلار اثر داشت. برخی تحلیلگران نیز افزایش عرضه ارز توسط بازارساز را در افت قیمت اسکناس آمریکایی موثر دانستند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در روز افت قیمت دلار، سکه نیز نتوانست کانال ۱۲میلیون تومانی را حفظ کند. فلز گران‌بهای داخلی در روز یکشنبه ۲۴۰‌هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید.

معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است؛ ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم/ عقب‌نشینی دلا‌ر با دو سیگنال/ چرا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافت؟

به گفته فعالان، در صورتی که بهای دلار به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی برگردد، خریداران نیز به بازار سکه بازخواهند گشت. در صورت ادامه افت دلار، سکه کار دشواری برای حفظ حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی خواهد داشت.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

کوبا که در سال های اخیر تحت تاثیر تحریم های آمریکا با مشکلات اقتصادی گسترده ای مواجه شده، پس از السالوادور به دومین کشور جهان تبدیل می شود که به طور رسمی ارزهای دیجیتالی را به رسمیت شناخته است. از مدت ها پیش این گمانه زنی وجود داشت که کوبا پس از ممنوع اعلام کردن دلار در این کشور، برای انجام تبادلات ارزی خود و برقرای جریان سرمایه ورودی جدید از ظرفیت ارزهای دیجیتالی بهره گیرد.  

بانک مرکزی چین یک بار دیگر علیه ارزهای دیجیتالی موضع گرفته و با صدور بیانیه ای از شهروندان این کشور خواسته است تا از بازار رمزارزها دوری کنند. این نهاد با تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن رمزارزها در این کشور گفته است هیچ حمایت قانونی از کسانی که در این بازار دچار ضرر شوند، صورت نخواهد گرفت. به گفته بانک مرکزی چین، بیتکوین و سایر رمزارزها دارای ارزش ذاتی نیستند و قیمت آن ها حباب است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

تورم آمریکا به بالاترین سطح ۳۰ ساله رسید

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ تورم آمریکا دوباره در ماه جولای رشد کرد و به بالاترین سطح در ۳۰ سال اخیر رسید تا فشارها به مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی در روند ریکاوری از پاندمی کرونا افزایش یابد. داده‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد شاخص قیمت مصرف شخصی، پی‌سی‌ای، ۰.۴ درصد در ماه جولای رشد کرد تا پنجمین رشد بزرگ متوالی ماهانه خود را ثبت کند. نرخ تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه جولای به ۴.۲ درصد رسید که این بالاترین نرخ تورم آمریکا از اولین جنگ خلیج فارس در ۱۹۹۱ تا کنون است. با وجود این گزارش رؤسای فدرال‌رزرو اصرار دارند که نرخ تورم بالا زودگذر بوده و با برطرف شدن کمبود مواد اولیه و نیروی کار و بازگشت اقتصاد به وضعیت نرمال، دوباره نرخ تورم به سمت ۲ درصد باز خواهد گشت. با این همه آنها تأیید کردند که احتمالاً نرخ تورم بالا کمی بیش از آن‌چه آنها قبلاً تخمین زده بودند طول خواهد کشید. نرخ تورم اصلی آمریکا که قیمت‌های پرنوسان انرژی و مواد غذایی را در نظر نمی‌گیرد در ماه جولای ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۳.۶ درصد رسید که این بالاترین نرخ این شاخص در ۳۰ سال اخیر است.

چرا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافت؟

صدیق پور دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه در پاسخ به دلیل افزایش قیمت جوجه گفت: قیمت افزایش یافته اما قیمت های 10 هزار تومان و حتی بیشتر که الان در فضای مجازی مطرح است و یا رسانه ها می گویند نیست، هر قطعه جوجه یک روزه بسته به نژادشان که عملکرد آنها را تعیین می کند از 6 هزار تا 7500 تومان است. وی با بیان اینکه جوجه یک روزه را خیلی وقت است قیمت گذاری نکرده اند، گفت: ستاد تنظیم بازار در آذر99 قیمت مرغ و نهاده ها را اعلام کرد اما آن زمان قیمتی برای جوجه یک روزه تعیین نکرد این در حالی است که از آن زمان نرخ خوراک طیور بالا رفته و هزینه تولید کنندگان جوجه را افزایش داده است. درباره آنچه که مرغداران درباره تاثیر جوجه یک روزه در گرانی مرغ می گویند باید بگویم این تاثیر تنها 2200 تومان در هر کیلوگرم است یعنی جوجه یک روزه تنها 14 درصد در قیمت تمام شده مرغ تاثیر دارد.

معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است؛ ۱۸۰۰ میلیارد کسری بودجه آوردیم/ عقب‌نشینی دلا‌ر با دو سیگنال/ چرا قیمت جوجه یک روزه افزایش یافت؟

وی بالا بودن تقاضا را عامل دیگری برای گرانی جوجه یک روزه در بازار عنوان کرد و گفت: تولید جوجه یک روزه نسبت به پارسال 10 تا 12 درصد افزایش یافته اما همچنان تقاضا بالاست و مرغداری ها مرتب جوجه ریزی می کنند به طوری که ماهانه 120 میلیون جوجه تولید می شود اما این رقم سال گذشته 114 میلیون قطعه در ماه بود. صدیق پور در پاسخ به اینکه مرغداران می گویند ضرر می کنند پس دلیل این همه رغبت برای تولید در مرغداری ها و تقاضا برای جوجه چیست؟ گفت: اگر ضرر می کردند که این همه جوجه ریزی نمی کردند؛ قیمت مرغ در بازار  نزدیک به 40 هزارتومان رسیده در حالی که نرخ دولتی 24900 تومان است اما در بازار پیدا نمی شود. میزان تولید جوجه یک روزه در مهر و آبان به 130 میلیون قطعه در ماه افزایش خواهیم داد. صدیق پور گفت: ستاد تنظیم بازار در آخرین جلسه خود تصمیم گرفت که  تعیین قیمت جوجه به بعد موکول شود، یعنی قرار است از آنجایی که قیمت جهانی خوراک دام افزایش یافته، قیمت نهاده های سویا و ذرت را برای تولیدکنندگان داخل افزایش دهند و پس از آن قیمت مرغ و در نهایت جوجه یک روزه افزایش قیمت خواهد داشت. در جلسه ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کردم که خوراک طیور دولتی که برای تولید کنندگان می دهند را حذف کنند و جوجه یک روزه را هر قطعه 11500 تومان در نظر بگیرند که با این نظر مخالفت شد. وی در پاسخ به اینکه فکر می کنید ستاد تنظیم بازار چه قیمتی را برای مرغ جوجه یک روزه تعیین کند، گفت: اگر با نهاده دولتی محاسبه کنید هر قطعه 6000 تومان احتمالا تعیین می کند که باید قیمت ها بسته به نژاد جوجه متفاوت باشد. /فارس

ترافیک عبوری از بنادر مهم چین رشد کرد

داده‌های اتحادیه صنعتی بنادر چین نشان می‌دهد ترافیک عبوری از بنادر مهم چین در اواسط ماه آگوست رشد کرده است. طبق گزارش این اتحادیه از ۱۱ تا ۲۰ آگوست میزان کانتینر عبوری از ۸ بندر کلیدی چین ۲.۷ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته جهش کرده است. به ویژه در این گزارش تاکید شده است که ترافیک عبور کانتینرهای خارجی در این بازه با جهشی ۵.۳ درصدی همراه بوده است. این اتحادیه اعلام کرد ترافیک عبوری کانتینرهای مربوط به تجارت خارجی در ۲ بندر مهم ژیامن و گوانژو در این بازه با جهشی بیش از ۲۰ درصد روبرو شده است. در این گزارش رشد سریع صادرات چین عامل افزایش ترافیک عبوری کانتینرها اعلام شده است. طبق داده‌های اداره گمرک در ۷ ماه ابتدایی امسال صادرات چین ۲۴.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۱.۶۶ تریلیون یوآن (معادل ۱.۸ تریلیون دلار) رسیده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۷
بلاخره ایشان پذیرفته معلمان جزو قشر ضعیف جامعه هستند پس لطف برای کلاسهای مجازی به معلمان اینترنت رایگان تبلت رایگان بدهید چون هیچ کارمندی از وسایل شخصی خود برای کارهای اداری استفاده نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
هیچ کارمندی هم راحت مثل شما نشسته در خانه و زیر کولر کار انجام نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
ناشناس 44: 16 کارمندهای دیگه از کولر بیت المال استفاده می‌کنند در صورتی که قشر ضعیف معلم از امکانات شخصی
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
یک کاری می کنند که هر روز بیست بار به روحانی و تیم اش درود و صلوات می فرستید.
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
بابت ؟ ماه کارچقدر حقوق میخای
شماتوشرکتهای خصوصی کارنکردی بدونی کجا چه خبره
تعطیلات عیدنوروز10+13
تعطیلات تابستان 93+15+15
تعطیلات آلودگی هوا آلودکی زمین برف وسرما الی ماشااله
تورم آمریکا رکورد زد و 0.4 درصد افزایش یافت.......!!!!! حالا میخواهیم آمریکا را زیر پا له کنیم....
بوووووووررررررسسسسس ۴۳۰۰۰-
خسته نباشند
پراید ارزون شد؟؟؟؟؟
دلااااااااااااار پانصد توممممااااااااااااانننننننننش افتاد منتهی پراید چیزی اش نیافتاد و این است تکنیک بازار دستوری که متاسفانه دولت جدید هم ان را پی گرفته.
اقایونی که ۵۰۰ تومان دلار وقتی می افتد فکر کردید همه چیز ارزان میشود کجایند؟؟؟؟
نه اصلا ۵۰۰۰ تومان دلار بیفتد منتهی لبنیات ،خودرو ، مرکبات ارزان میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟هرگز.
دلار طبق تورم سالانه کشور قیمتش باید بالا برود منتهی اقایون پول تو بانک میگذارند سود بگیرند دلار ارزان بخرند منتهی خود دلار را میگویند نباید گران شود طبق تورم!!!!!!!
مشکل کشور عدم شفافیت است و نرخهای فیک.
اقایون دولت جدید ،همتی و نوبخت انواع کارها را با بازارهای اقتصادی انجام داده اند و به انواع مختلف جیب مردم را خالی کردند با بورس
و ... مردم پولی برایشان نمانده و جو ارزی بیخود ندهید و ارزپاشی مفت نکنید که هیچ اثری ندارد .
بازارهای دستوری = ورشکستکی اقتصادی
تولید به صرفه نمیشود چوک قیمتها واقعی نیست
جمعی از مهندسان در شرکتی که من هستم قرار گذاشته اند دلار که افتاد همگی نفری ۳۰۰۰ دلار بخرند!!!حالا ایا کسان دیگری هم از این نقشه ها ندارند؟؟
مشکلی نیست ارز را مصنوعی ارزان کنید ولی تجربه زندگی ام در ایران نشان میدهد این کارها فایده ای ندارد .(ارز با افزایش صادرات و نبود تحریمهای نفتی و گردش روان اقتصادی و تجاری بانکی بین المللی میتواند مقداری واقعی ارزان شود)
مقام معظم رهبری می فرمایند که اعتماد مردم را ترمیم کنیم و آنوقت ایشون می گوید ترمیم حقوق معلمان که باید قسمتی از آن در پایان دولت قبل صورت می گرفت غیر قانونی بوده. مگر دولت قبل هم دولت جمهوری اسلامی نبوده. اینطوری یعنی اینکه ما نباید به دولتها اعتماد داشته باشیم ؟ برادر ما پیرو مقام معظم رهبری هستیم و با این کارها نمی توانید اعتماد ما به نظام را خدشه دار کنید.
ماشالله قرمزی بورس امروز و دیروز جبران این چند روز سبز بودن را کرد... خدا قوت پهلوانان!!!
دولت قبلی ویرانه ای تحویل داد
هنوز نیامده داره چوب لای چرخ معلمان میگذاره
جناب آقای میر کاظمی.گویا در این کشور برای پرداخت های بالای 59 میلیون تومان وپاداش های میلیاردی بودجه وجود دارد ولی برای اضافه شدن 200 هزار تومان به فیش حقوقی یک معلم کسری بودجه پیش می آید.با همین اقدام معلمان فهمیدن قرار نیست اتفاقی بیفتد وهمچنان در بر همان پاشنه ای می چرخد که در دولت اصلاحات.سازندگی..بهار.وتدبیر وامید می چرخید.یعنی حذف تدریجی معلمان و با سابقه از آموزش وپرورش ودر نهایت انحلال این وزارتخانه که آقایان فکر می کنند اضافه است.
بالاترین نرخ تورمشون در30 سال آخی 3/6هست بعد شبکه ی خبر 10 ساله جنبش وال استریت رو بولد کرده که ایهاالناس اقتصاد آمریکا درحال فرپاشیه و جدیدا با اتفاقات انتخابات بین بایدن و ترامپ میگفتن کار آمریکا تمومه، تا بگی آمریکا قدر ت اول اقتصاد دنیاست و روسای جمهور زیادی رو دیده و از فروپاشی خبری نیست یه برچسب از جیبشون در میارن و میزنن به پیشونیت و میگن شما غربگرا و خودباخته هستین
پس چرا قول دادین؟...
وقتی به فرهنگیان که جزو کم درآمدترین کارمندان دولت محسوب میشن میرسه، باید انقباضی عمل کرد! ولی جاهای دیگه هزاران میلیارد تومان ریخت و پاش بشه، اشکال نداره، بلکه مستحب هم هست که جلوی کشورهای همسایه کم نیاریم یه وقت!
اقای رییس برنامه و بودجه لطفا به تبعیض میان حداقل و حداکثر حقوق کارمندان دولت با اختلاف بیش از 20 برابر به شکل قانونی پایان دهید. در نظام هماهنگ پیش بینی شده بود که اختلاف هفت برابر باشد اما مدیران دولتی و نمایندگان مجلس که همانند مدیران ارشد حقوق می گیرند این اختلاف را که در دنیا کم نظیر است بوجود اوردند. مگر یک مدیر چه کار می کند که بتواند تا 20 برابر کارمند جقوق بگیرد تازه این حقوق رسمی است و مدیران حاشیه های زیادی مانند خانه سازمانی حق ماموریت گاه همیشگی و ... نیز دارند. اگر این اختلاف از بین برود انوقت با همین اعتبار حقوقو دستمزد می توان سطح عمومی حقوق کارمندان را افزایش داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
اون ۷برابر هم زیاد و تبعیض آمیز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
درود
مسخره ترین حرفی که این ها می زنند ، همین من خودم معلم و دانشگاهیم هستش ! شما از 10 ، 15 سال پیش به این ور کجا معلم بودی ؟
هر کیم فعلا جای سیاسی نداره ، یه مدت میره دانشگاه ...
آقای میر کاظمی اگر نوبخت کار غیر قانونی کرده مشخص کن اگر نه که هیچ...
معلمهای شغل انبیا همیشه منکوب شده اند
از 27 درصد 21 درصد اجراشده قرار بود 50 باشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
فوق العاده شغل 21 درصد را اعمال اعمال نکردند می گویند بودجه نداریم ضمن اینکه زحمت کشیدند و حدود 200 تا 300 هزار تومان را هم از حقوق کسر کردند
نوبت به معلمان که رسید آسمان تپید!!!
نجومی بگیران راحت بخورند.
بیچاره امریکایی ها که بلد نیستند تورم 40 درصدی را تحمل کنند و مثل سوسول ها با چهار درصد تورم نگران می شوند . مقاومت را از ما ملت ایران یاد بگیرید که سالی بیش از صددرصد تورم واقعی داریم وامارهای رسمی مان نیز بالای 40 درصد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
چهار دهم درصد نه 4 درصدیعنی کمتر از نیم درصد. البته تورم است و بعد کم میشه و متناسب میشه ولی برای ایران فقط گرانی است و تورم نیست و قیمت ها شیب نزولی ندارند
200 هزار تومان افزایش ارزش این حرفها رو نداره آقای معاون وزیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
معاون وزیر نیس رئیس سازمان برنامه وبودجه ومعاون رئیس جمهور
انقدر جوجه های یک روزه را کشتند که حالاحالاها باید بدویم تا جبران شود وقتی مسئولی نباشد ومرغ را دولت با نشان دادن فیلم دیشب که دلال بجای دولت می خره کشتار میکنه ومچپانه به ملت ببخشید بزور ملت را وادار به خرید میکنه همین میشه کو صاحب مملکت کی اونو جمع کنه ؟...!..
"بتوانیم امسال را بگذرانیم تا وارد برنامه ۱۴۰۱ شویم تا اتفاقات اساسی بیفتد" یعنی چی ؟ باز وعده سال آینده میدهید؟ از همین الان با شجاعت بودجه را اصلاح کنید. مثلا سال آینده قرار است چه اتفاقی بیافتد که الان نمیافتد؟ سال آینده هم وضع به همین منوال است. هزینه ها را کم کنید و از خلق پول جلوگیری کنید. سریع و انقلابی و از واکنشها هم نترسید. هیچ افزایش حقوقی در شرایط فعلی امکان پذیر نیست مگر با خلق پول بی پشتوانه.
دولت با دستکاری نرخ ارز در صدد جبران کسری بودجه می باشد
امسال فوق العاده ویژه برای همه کارکنان دولت 50 درصد اعمال شد بدون سر و صدا، برای فرهنگیان سروصدا شد اما اجرا نشد، برای بقیه 50 درصد برای فرهنگیان 21 الی 27 درصد، برای بقیه از اول فروردین برای فرهنگیان خدا می داند، برای فرهنگیان بار مالی دارد اما خوشبختانه بقیه ارگان ها و کارمندان این مبلغ اصلا بار مالی ندارد، رتبه بندی هم یک آب روش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
خودم کارمند یه ارگان دیگه هستم و پدرم معلمه، حرفتون کاملا درسته
مرغ با نهاده دولتی و نرخ دولتی و یارنه ای تولید وقاچاق و صادرات می شود
حضرت عباسی خدائی پیغمبری تورابه هردینی که هستید دستمزد کارکنان شرکتهای خصوصی رابالاببرید
25درصداول سال اضافه شده الان شده 4.300
تورم در آمریکا حساب شده و برای افزایش نرخ تولید است اما در ایران افسار گسیخته و در راستای سودآوری بی حصر و حد عده ای سودجو و یا ناشی از بی سوادی اقتصادی که کشور از آن رنج می برد
کسر بودجه با فشار بر جیب مردم تامین میشود
فقط کافیه بخشش و کرم از کیسه خزانه ملت به کشورهای دیگر قطع شود تا نه تنها ۱۸۰۰ میلیارد اعتبار برای همسان سازی معلمان تامین شود بلکه می توان واکسن های معتبر وارد کرد و این کشتار را تمام کرو
همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه چطور؟ چون مجلسی ها و دولتی ها ذینفع هستند حتما قانونی است.
پاسخ ها
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
نگران نباش دایم التعطیل اون موضوع هم از صدقه سری شما به طور ناقص و موقت اجرا شد و البته بار تکلیفی سالانه که برای همون ناقص از اساتید امضا گرفتند برای اجرای آن، معادل پنجاه سال کارکرد یکی از پرکارترین همکاران جنابعالی است.
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
بله ذینفع هستند چون از رانتشان استفاده کرده و خود را به هر شکلی شده به عضویت در هیات علمی دانشگاهها درآورده اند بنابراین در آن خصوص لام تا کام حرفی نمیزنند تا مبادا در وقت پیری شان جیره و مواجبشان کم شود
نوشتید: تورم آمریکا 4درصد که به مصرف کنندگان آمریکایی فشار وارد میشه... عجب!! پس ما با تورم 400 درصد چه میکنیم؟!
ولی همسان سازی هیات علمی های وزارت علوم با بهداشت که بین 6 تا 14 میلیون به حقوقشون اضافه شده اصلا خلاف نبوده؟!!! زور شما به معلما رسیده. از هرکدوم دویست هزار تومن از حقوق مرداد برداشتید چی؟ قانونی بوده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
سلام، می بخشید اشتباهی منفی دادم
اول مهر که کلاسها بی معلم ماند بهت میگیم آقای میر کاظمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
جوان تحصیلکرده بیکار آنقدر زیاد است که به راحتی جایگزین شما خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
دلت خوشه ها.آنقدر بیکار هست که جایگزین کنند برای مسئولین کیفیت هم که مهم نیست
عدم پرداخت حق و حقوق کارکنان بدلیل کسری ها و خلق پول و کسری بودجه دلیل نمی شود
بورس منفی ۵۰۰۰۰
خسته نباشند تیم جدید اقتصادی
اصلا هم این سقوط سهمگین بورس ربطی به بازار ارز و سقوط دستوری نرخ های ان ندارد!!!!
با سلام
جناب آقای میرکاظمی
این فوق العاده ویژه همسان سازی نیست. چون به وزرات بهداشت، قوه قضاییه، وزرات علوم و.... 50 درصد بدون مصوبه دولت اضافه شده در حالیکه برای معلمین که کمترین حقوق را دریافت می کنن قرار بوده فقط با میانگین 22 درصد اضافه شود. اگر میخواهید انضباط مالی را برقرار کنید اول جلوی این تبعیض را بگیرید. نه اینکه فشار را بر قشر محروم و زحمت کش فرهنگیان مانند تمام دولتهای پیشین وارد کنید ولی بقیه حقوق بگیران دولت بدون ضابطه حقوقی بسیار بالاتر از معلمین بگیرند.
فرق مدیریت اینجا خودش را نشون میده
در حالی که بزرگترین نرخ تورم سی ساله امریکا شده 4 درصد(که اون را هم خودشون وبرای رشد اقتصادی ایجاد می کنن)در ایران تورم 4 درصدی یک نرخ یک روزه هستش نه یکساله!!!!
وقتی که حداکثر حقوق 7 برابر حداقل حقوق بود و یکباره نمایندگان و دولت نشستند و 21 برابرش کردن هیچ بی عدالتی و بی قانونی نبود ولی این چندرغاز برای معلم مخالف قانون است مبلغ 400 تومان هم پولی است که اینقدر جر وبحث داشته باشد حداقل حقوق 2200 است و 21 برابرش میشه 33 ملیون تازه همین هم رعایت نمیشه و مزایا را جزوش حساب نمی کنند در صورتی که در دنیا حداکثر حقوق 2 برابر و نهایتش 3 برابر حداقل حقوق است
تورم آمریکا به بالاترین سطح ۳۰ ساله رسید
نرخ تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه جولای به ۴.۲ درصد رسید
مردم آمریکا بیجاره ها خیلی سختی می کشند پیشنهاد می کنم یکی از مقامات کشور ما برای کمک بفرستیم آمریکا
موقع ای نوبت میرسه به فرهنگیان هرجناحی که میاداحساس عجزوناتوانی بی برنامه گی می کنند...
دولت قبل برای نمایش و نه حمایت معلمان افزایش حقوقی را قرار داده که منابع آن را پیش بینی نکرده است و عملاً می خواسته دامنه اعتراضات در دولت جدید را افزایش و سنگ اندازی کند و تمام حقوق بگیران هم بخوبی می دانند که افزایش دستمزد تا وقتی خوب است که دنبال آن چاپ پول و تورمی صورت نگیرد و از چاله وارد چاه شوند.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
درست می گی برادر روی سطج درک توده های معمولی مردم که نمی خواهند از عقل استفاده کنند حساب کرده اند حالا هی استدلال کن ۱۰۰ درصد افزایش حقوق از محل پول بی پشتوانه هم دوماهه مثل امسال و گرانی هایش دود میشه میره هوا باز نمی فهمند چون نرود میخ آهنین در سنگ
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چیزی رو که ازش اطلاع نداری و حتی درکش هم نمیکنی چرا اظهار فضل و نظر میکنی؟!
بودجه امسال مملکت اواخر سال گذشته بصورت لایحه بهمجلس انقلابی رفته و تصویب شده پس برای همه موضوعات بودجه تعیین شده س
افزایش حقوق معلمان و کارگران و همه اقشار جامعه را برگردانید به سال ۹۲ و همه قیمت ها و هزینه های زندگی را هم برگردانید به همون زمان.
شما ها فقط حرف میزنید . تا حکومت دست روحانی و دار دسته ایشون بود یک چیزی میگفتید حالا که دست شما افتاده یک چیز دیگه .
این مبلغ حتی یک میلیارد دلار هم نیست ولی مانند اسلاف خودتون مصیبت عظما گرفته اید....
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
برادرناراضی هستی که هستی میتونی بری دنبال کار غیر کارمندی اگر هنری داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
آخه مگه کار غیرکارمندی هم مونده؟؟؟؟
وقتی اینقدر بی رویه و بدون حساب کتاب حقوق بعضی از کارمندان از جمله معلمین را اضافه کردن معلومه این اتفاق ها می افتد
اگر میبینید همین دو زار حقوق فرهنگیان هم فشار میاره بهتون اصلا نمیخواد برید جیب اون اساتیدی رو پر کنید که مقاله هاشون رو دانشجوهای بیچاره مینویسن و ..
سلام چی شد پاداش بازنشستگی آموزش و پرورش هر سال در مرداد پرداخت می شدیکسال و نیم تاخیر داشته اید.صورت مالی آنها به وزارتخونه هم ارسال شده بیشتر ادارات دیگرسال پیش پرداخت کرده اند پاداشی که قرار بوده سال قبل بدهیدآیا ارزش آن با امسال برابر است
همسان سازی معلمها خلاف قانونه ولی بقیه کارمندان دولت که تا 100یا 150درصد حقوقهایشان اضافه شده خلاف نبوده
روند نزولی بورس در معاملات امروز


بورس امروز حال اساسی به تمام افراد صاحب سهام داد
خسته نباشند
جناب مدیر که افتخاری نام معلم را یدک می کشید ما معلما ن با این حقوق فقط زنده ایم می خواهید دستور بدهید نباشیم حتما صر فه جویی می شود وااینقدر باعث قصه وغصه شما نشویم بخدا دیگر کار ما از دلسوزی گذشته ،حداقل شما را خوشحال کنیم چه عیبی دارد خوشحال کردن مومن ثواب دارد دنیوی که در عذاب بودیم حداقل پا داش اخروی نصیبمان شود خدایا مارا ببخش که عدالت خواستیم الهی،
تابناک برات متاسفم خبری به این مهمی در باره پاداش را انتشار نمی دهی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاداشهای میلیاردی و اختلاسهای روزانه خلاف قانون نیست.
تا کی با این ادبیات می خواهید حکومت کنید
معاون رئیس جمهور: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون است و باید انضباط مالی داشته باشیم !
اما پرداخت حقوق های سوپر نجومی ماهیانه 100 میلیون تومانی مدیران اصلاً خلاف قانون نیست و صد در صد اخلاقی و با انضباط است تازه داریم فکر میکنیم چوری میتونیم زحمت طفلکی مدیران را طور دیگری هم جبران کنیم ، گناه دارند
آقای رئیسی ، آقای مسول برنامه و بودجه و آقایون دیگر در مرحله اول رای ها، بودجه و هزینه کرد را پشت ویترین بیارید بقیش خودش درست میشه بدون این کار بقیه حرفها خودنمایی بیشتر نیست
اقتصاد یک علم است. آدم نیست که بهش دستور بدهیم و او هم از فردا بگوید چشم! و دیگر خبری از تورم و گرانی نباشد. اقتصاد راه خودش را می‌رود و به حرف و دستور هیچکسی گوش نمی‌کند. نقدینگی به طور سرسام‌آوری در حال افزایش است و کاهش نرخ ارز فقط یک توهم است و کاری غیرممکن.
قیمت فعلی دلار غیرواقعی است و قیمت‌های واقعی بسیار بالاتر است. این یعنی اینکه در ماه‌های آینده افزایش قیمت‌ها را خواهیم داشت و دولت جدید هم نمی‌تونه جلویش را بگیرد.
باید دیوان عدالت نظر دهد یا مجلس تفسیر قانون با شما نیست
بازم کسری بودجه برای معلمان شروع شد و فقط پول برای یقه سفید وکارکنان بانک و برق ونفت هست
فوق العاده ویژه فقط برای معلمان غیر قانونی است؟!
پس مابقی کارمندان دولت که سالهاست ۵۰ درصد فوق العاده ویژه می گیرند چی؟آنها برای دولت بار مالی ندارند؟
عدالت کجاست؟!
من در مرز زندگی میکنم و دارم میبینم که ۱۰ روز کار یک کولبر از حقوق یک ماه یک معلم فوق لیسانس با ۲۰ سال سابقه بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
استعفا بده برو کولبری کن
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
معلم عزیز من هم کارمند دولت هستم با مدرک لیسانس 25سال سابقه کار در اداره میراث فرهنگی و گردشگری حقوق من ته حکمم 6800هزار تومان هست فقط بعضی از کارمندان نور چشمی بعضی از ارگانها 50درصد رو گرفتن چرا الکی شلوغ می کنین
با سلام فوق‌العاده ویژه فرهنگیان چی هم غیر قانونی هست ام برای کارکنان دولت اجرا شد غیر قانونی نبود و بار مالی نداشت وباعث تورم نشد فقط حالا که نوبت به فرهنگیان رسید بودجه تمام شد بار مالی وتورم هم پیدا کرد واقعآ متاسفم چیزی جدید بگویید که فرهنگیان قبول کنند
در این مورد حق با دکتر میرکاظمی است. ضمناً الان 2 سال است که معلمین گرامی در خانه مشغول استراحت هستند و حقوق دریافت می کنند. گذشته از اینکه خود این حقوق درست نیست، افزایش آن نیز درست نخواهد بود. انصافاً معلمین در برابر کاری که "انجام نمی دهند" حقوق می گیرند و این خود یکی از عوامل کمبود بودجه و منابع مالی است. اگر قرار است اقتصاد این کشور درست شود حقوق معلمین باید کاهش یابد، نه افزایش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
معلمها نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر آزادی بیان نسبت به دیگر گروه های شاغل بشدت تحت فشار هستند.
عادل
| United States of America |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
ببخشيد سال تحصيلي رو كي جمع وجوركرد؟ كي به ١٢ ميليون دانش آموز درس داد و با وسايل شخصي كلاس ها رو برگزاركرد؟
نرخ تورم ۴درصدتیترزدن داره!؟این رابدانیدکه درامریکامثل ژاپن موادغذایی درسو‌رمارکتهابخاطررقابت درفروش وفراوانی هیچوقت گران نمیشودودرخیلی ازجاهاحتی ارزانترهم هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
میدونستیم ازاین دولت هم کاری ساخته نیست برای کمبود بودجه به جای ارایه راهکار ازجیب معلما می زند تا بودجه شون را تامین کنند
کسری‌‌بودجه‌ات‌رابروازدزدای‌گردن‌کلفتی‌که‌ملیاردملیاردمیبرن‌اونورآب‌بگیرنه‌ازچهارتا‌معلمی‌که‌توپول‌نونش‌مونده‌
بسم الله انضباط مالی را لطفا از خودتان شروع کنید تا باور کنیم اینکاره اید
همسان سازی خلاف قانونه؟؟؟؟؟؟؟

اینم دولتی که وعده دادند همه مشکلات را حل می کند حالا دو روز نگذشته داره می گه همسان سازی خلاف قانونه اون هم برای بازنشستگان که حقوقشان زیر خط فقره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
حودت هم می گی وعده!
همش حقوق معلمها،پس حقوق بقيه کارمندان چی
متاسفانه شروع شد همه فکر دولتها فقط معلم ها بودن بقیه کارمندا هیچ. عدالت را رعایت کنید بقیه کارمندان هم تو این مملکت زحمت میکشن
قرار بود با دولت جدید از بازار بورس حمایت شود اما گویا همان بنداز بندازهای دولت سابق دوباره تکرار شد.
قرار بود از سهام های عمومی و معتبر که مردم عادی آنها را خریده اند حمایت شود مثل دارا یکم پالایش برکت شستا و عرضه های اولیه اما باز همه اینها را بشدت منفی کردند.پس کجاست مسئولان دولت جدید بیایند پاسخگو باشند.
بازار دستوری منفی میکنید مگه جنگ شده همه سهم های بورس را از 7 شهریور هر روز با هم بی حساب منفی 5 و منفی 10 میکنید.
مجلس و دولت جدید کجایند ؟ پس کجاست اون وعده های وزیران جدید اقتصادی؟حمایت از بورس این بود؟
حمایت از سهامدار خرد این بود؟
وزیر جدید اقتصاد و رئیس سازمان بورس و مجلس انقلابی چرا پاسخگو مردم نیستن؟
لطفا یک نگاهی به بازار بورس داشته باشید تا بفهمید همه وعده های حمایت از بورس فقط تبلیغات بود.
همان روش دولت سابق دوباره در دولت جدید شروع شده و کسری بودجه را از جیب سهامداران عادی تامین میکنند.
همان 200 شرکت حقوقی شروع به فروش سهام خود به مردم و منفی کردن کل بازار شدن.
حداقل اجازه بدید سهامداران عدالت فروش بزنند مردم مشکل مالی دارند.نه اینکه حقوقی ها فکر سود خودشون باشند.
ناظر بورس و سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اقتصادی مجلس چرا بر بازار بورس و فروش های دولتی ها نظارت نمیکنند؟
سرمایه مردم دوباره در بورس دارد نابود میشود.لطفا پیگیری کنید.
باتشکر
معلم ها یک سال و نیمه که مفت حقوق گرفتند و درسی هم تدریس نکردند وآلان هم زمان گرفتن پاداشهایشان است
آفرین بر این عدالت
بقیه کارمند ها در روزهای کرونایی شب و روز جان کندند پاداشش باید معلم ها بگیرند
خیلی هم عالی
دستتون درد نکنه
انگار تو این مملکت سنگ معلمانو کارگزان و هیات علمی روی سر خیلیها سنگینی میکنه!!!!
بیایید فیش همه کارکنان دولت را در رسانه ملی برای همه شفاف سازی
کنید ببینیم کدام یک از ادارات بیشترین حقوقها را میگیرند دلتها همیشه بفکر آموزش و پرورش است دیگر کارمندان مگر برای این کشور کار نمی کنند باید عدالت بر قرار بشه الان دوسال میخوابن تو خونه این همه طلبکار هم هستند ما در این کرونا هرروز سر کار حقوقمان هم از شما پایین تر بنده اینرا دیدم که میگویم چند نفری از معلما فامیل هستند مدرک تحصیلی بنده از ایشان بالاتر وسابقه کاری هم دوسال از اونها بیشتر ولی نزدیک ۲ میلیون از من بیشتر میگیره چ ا اینهمه دادو
فریاد راه انداختین دولت روحانی میخواست این دولت را در منگنه قرار دهد اومد اینکار را کرد چرا دوماه قبل از اون اجرا نکرد
این دولت دولت کاری نخواهد بود و مشکل کارمندان و مردم زیاد تر و پیچیده خواهد شد قشر صعیف و متوسط عداب خواهند کشسد و ثروتمندان کیف خواهند کرد
معلمین محترم اگر ناراحت هستند، میتوانند استعفا بدهند تا دهها و بلکه صدها هزار جوان باهوش تر، باانگیزه تر و تحصیلکرده تر از آنها اما بیکار، جایگزین آنها شوند. این معنی عدالت است. آیا برای عدالت آماده هستید؟
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
چه اشکالی داره ما استعفا میدیم به شرطی که عمر هدر رفته ی ما رو برگردونید.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
این جوانان باهوشتر و باسوادتر توی آزمون استخدامی شرکت کنند حتما قبول میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
این معنی عدالت نیست
این فقر فرهنگی و عدم درک شرایط سخت یک طبقه از هوطنانتان است
امیدوارم حتماً معلم شوی و از صمیم قلب آرزو می کنم که معنای واقعی عدالتی که فکر می کنی را بچشی!
پارسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
من 2سال تربیت معلم و 2 دو سال دانشگاه فرهنگیان دوره دیده ام استعفا بدم بعد تو باهوش همین جوری استخدام بشی و بری سر کلاس درس بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
آقای باهوش!معلمی که رانندگی تاکسی نیست که فقط سوار و پیاده کنی و پول بگیری!معلمی تخصص لازم داره تجربه لازم داره.من که الآن 29 ساله معلم است از فیلتر هسته گزینش رد شدم.4 سال دانشگاه فرهنگیان درس .حالا این همه معلم تحصیل کرده و متخصص و باتجربه استعفا بدن تا چند تا مهندس و دکتر و خلبان و پرستار و فوق لیسانس ادبیات بیان به بچه 6 ساله خواندن و نوشتن یاد بدن؟معلمی شغل نیست که برای فرار از بیکاری انتخابش کنی.دبیرستان و راهنمایی که همه میتونن درس بدن اونو شاید .ولی آموزگاری تخصص و تجربه لازم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
درسی که من الان به فرزندم میدهم، بهتر از درس معلمش هست. باز هم میگویم، معلمین محترم اگر ناراحت هستید استعفا بدهید تضمینی قول میدهم که جوانان تحصیلکرده دانشگاه بازدهی به مراتب بیشتری هم به لحاظ آموزشی و هم پرورشی نسبت به بی انگیزه ها داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
جناب پارسافر شما اگر به جای 4 سال 40 سال هم در دانشگاه فرهنگیان و غیره درس بخوانی یک صدم من هم دانش نخواهی داشت. میلیاردها انسان عالم شدند فقط یک نفر انیشتین شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
جناب ناشناس به نظر من معلمی برای یک تحصیلکرده دانشگاه دولتی هیچ تخصصی لازم نداره و بازدهیش قطعا از کسانی که دانش آموزانی بی سواد بار می آورند بیشتر است
قیمت جوجه الان از 9500تا 10500 تومان داره به فروش میرسه اینها از فرصت تعویض دولت سو استفاده کردن
فقط زورشان به معلمهای بیچاره میرسه
چرا مالیات قضات و اعضای هیئت علمی را ثابت نگه داشتید و حداکثر 10 درصد گذاشتید. اگر کسری دارید انرا اقزایش دهید
آیا فقط همسان سازی حقوق معلمان مملکت را فلج خواهد کرد. اعضای هیئت علمی دانشگاهها را فراموش کردید یا آنها خودی هستند. جالبه هر وقت روز معلم میشود و یا نیازی به ظاهر سازی هست معلم میشوند ولی هر وقت نیاز به رشد و ارتقاء می باشد مدرس دانشگاهند الان یک استادیار صفر کیلومتر حدود 20 میلیون تومان دریافتی دارد. حاضرید در مورد دانشگاهها تجدید نظر کنید؟
ریالی اگه تو مملکت هست بدین معلم ها بخورن
اصلا این دو سال و سال آینده معلم در برابر کدام آموزش حقوق گرفت و می گیره؟
تمام زحمات که با مادران و پدران بیچاره دانش آموزان بود
مگه تو مملکت قانون وجود داره
دلار ۵۰۰ تومان ارزان میشه همچین شلوغ میکنن اما وقتی میری خرید
می بینی همه چیز گران شده.
و معلمی که عصر مجبور به کارگری و مسافرکشی شد فردا صبح برای دانش آموز هرچه باشه معلم نخواهد بود .
از سايت تابناك درخواست ميشود اين نطرات كاربران را بصورت يكجا براي دفتر رءئيس سازمان برنامه و بودجه ارسال نماييد شايد حداقل ملاحظه شود و رونوشت ان را براي مسئولان ديربط با تشكر
امسال فوق العاده ویژه برای همه کارکنان دولت 50 درصد اعمال شد بدون سر و صدا، برای فرهنگیان سروصدا شد اما اجرا نشد، برای بقیه 50 درصد برای فرهنگیان 21 الی 27 درصد، برای بقیه از اول فروردین برای فرهنگیان خدا می داند، برای فرهنگیان بار مالی دارد اما خوشبختانه بقیه ارگان ها و کارمندان این مبلغ اصلا بار مالی ندارد، رتبه بندی هم یک آب روش...
چطور برای همسان سازی هیات علمی دانشگاه‌ها که سالانه مبلغ 3500 میلیارد تومان هزینه دارد پول هست ولی برای معلمان عزیز که همسان‌سازی حقوق هزینه سالانه 1800 میلیارد تومان هزینه دارد پول نیست
برای حقوق های ۳۰_۴۰ تومانی شرکت نفت و پتروشیمی بانک ها اداره دارایی و...........کسری بودجه نیست ولی برای افزایش ۳۰۰ تومانی معلما کسری بودجه هست واقعا متاسفم
پاداش میلیاردی مدیران قانونی است.اما 300 هزار تومنی که به حقوق من اضافه شده غیر قانونی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورم 50 درصدی قانونی است؟ پراید 150 میلیون تومن قانونی است؟دلار 30 هزار تومنی قانونی است؟یارانه 20 سال فقط 45 هزار تومنی قانونی است؟سکه 12 میلیون تومنی قانونی است؟
آقای میر کاظمی
دریافت حقوق های نجومی در شرکت نفت و سایر ادارات توسط مدیران غیر قانونی نیست و همسان سازی خیلی ناجیز حقوق معلمان غیر قانونی هست؟ سالی که نیکوست از بهارش پیداست . هر دولتی سرکار آمده همیشه حقوق قشر فرهنگی را پایمال کرده . دست شما هم دردنکند
واقعا براي كساني كه بدون در نظر گرفتن جايگاه معلم حرف هاي نادرست وغير منصفانه مي زنند متاسفم ما معلمان دوساله كه با وسايل شخصي مدرسه رو داير نگه داشتيم نه امكاناتداشتيم نه آموزش خاصي ديده بوديم ولي يك روز كلاس رو تعطيل نكرديم تعداد زيادي از همكاران ماجان خودشون رو دادند وتا آخرين لحظه به تدريس ادامه دادند اما اينهمه زحمت ديده نشد وديده هم نميشه چون نظام حكومتي در اين كشور بناي ارزشمند دانستن مقام معلم رو نداره من ٢٧ ساله كه دار م در دبيرستان تدريس مي كنم هميشه به شغلم افتخارمي كردم اما امروز به شدت به حال خودم تاسف خوردم كه معلم فرزندان كساني بودم كه درك درستي از جايگاه معلم ندارن
اگه. اینطور باشه خیلی ها از این کارهای شما عیررقانونیه
شغل مشابه معلمی در کشور استادی دانشگاه میباشد.
افزایش 60 درصدی اعضاء هیئت علمی دانشگاهها باعث کسری بودجه نشده؟
البته بینی و بین الله دولت قبلی مقصر اصلی است ولی اینکه معلم زیر خط فقر زندگی کند آسیب های جبران ناپذیری بر کشور وارد خواهد ساخت. در شرایط فعلی تبعیض بین معلمان بیداد میکند عده قلیلی همراهان مافیای کنکور و تیزهوشان هستند و خیل عظیم زحمتکش در انتظار نگاه دولت .
این حقیر خود هیئت علمی دانشگاه هستم ولی باور بفرامیید از آینده این تبعیض بشدت نگرانم.
الان شغل معلمی دیگه جوابگوییه خانواده 4 نفره نیست من که قبل معلمی کارازاد میکردم الان هم انجام میدم و مشکل ندارم ولی کسی که فقط معلم هست واقعا زندگی نمیگرده
اینم بگم چندسال باانرژی کارازاد ر ول کردم و باعشق چشبیدم به معلمی ولی همین حرف رو اولیا بهم تو روم زد دیگه باخودم گفتم پول که نیست احترام هم نیست
مثل غالب هموطن های عزیز گفتم ول کن بزار هرچی شد من فقط درحد انجام وظیفه سازمانی
حقوق های نجومی خلاف قانون نیست فقط همسان سازی فرهنگیان اشکال دارد ؟! تاسف .
خیلی ساده. هرکسی ناراضیه استعفا بده بره دنبال یک شغل بادرآمدتر و عادلانه تر. اینقدر بحث هم نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
عمر، تجربه و مهارتی که سالهای سال کسب شده چطور جبران می شود.
این معاون ضمن داشتن تفکر احدی نژادی،می خواهد بگوید کار بلداست آنهم علیه معلمین.
اقای میرکاظمی بهتره جلوسلطانهای اختلاس روبگیری زورت به ادمهای ضعیف جامعه رسیده؟
آقای میر کاظمی جباب عالی هیات علمی دانشگاه هستی چطور همسانسازی حقوق جنابعالی و همکادانتون که بصورت عیر قانونی وبر خلاف مصوبه مجلس مجلس انجام شده و چندین میلیون به حقوقتون اضافه شده ودیوان محاسبات هم اون رو خلاف قانون دونسته چون ذینفع هستین اشکال نداره و لیبرای معلمان اشکال داره .
در سال ۱۴۰۱ قار است چ اتفاق خاصی روی دهد،
دوباره دست می کنید تو جیب ملت تا کمبود های خود راجبران
کنید ،مانند بورس ،افزایش قیمت خودرو، ماليات الکی و صدها مورد دیگر، ،،،،،وعده سر خرمن ندهيد، ،،،،،،
فوق العاده ویژه که برای معلمها غیر قانونی شد رتبه بندی هم که بودجه ندارید آخه مگه صندوق بازنشستگی به همون نسبت که از حقوق سایر کارکنان دولت کم میکنه از حقوق معلم بدبخت این مملکت کم نمیکنه پس چرا سایر کارکنان تا بازنشسته میشن پاداش پایان خدمتشون رو دریافت می کنند هیچ مسئولی و هیچ خبرگزاری هم تیترش نمیکنه ولی معلم بیچاره تازه دوسال بعداز بازنشستگی قراره پاداش پایان کارش رو بدن همه مسئولین وهمه خبرگزاری ها باید اعلام کنند واقعا خجالت هم خوب چیزیه.
آقای میرکاظمی حرف تو غیر قانونی است به معلمان که رسید آسمان تپید.همسان سازی برای دیگر وزارتخانه‌ها قانونی است برای وزارت آپ غیرقانونی است.هر چه زودتر از قشر فرهنگی عذرخواهی کن.
آدم متن بعضی ها را میخواند ‌متاسف می شود که‌ چقدر از لحاظ فرهنگی عقب مانده هستیم! کار کردن را بیل زدن میدانند . معلم که با هرینه ی شخصی اش به بچه های مردم آموزش مجازی میدهد را بیکار میداند !!! جامعه ایی که نمیداند جایگاه و مقام معلم‌ چیست و‌ او را موجود اضافی که بیخودی بهش حقوق میدهند حساب میکند! مستحق شرایط بدتر از اینی که الان‌ توش هستیم است. خلایق هر چه لایق!
سانسور نکن لطفا.
واقعیت اینجاست که مجموعه ی حکومت معلمان را تولید کننده نمی داند و پرداختها را دور ریزی بودجه حساب می کند برای همین هنگام افزایش حقوق که زمینه ی قانونی دارد دچار مشکل می شوند .
الحق و الانصاف اول کارشان بخوبی حق و حقوق قشر فرهیخته جامعه را کف دستشان گذاشتند .
هزاران هزار رحمت به دولت روحانی
خودتان معلم هستید ولی حقوق نجومی مدیریت را دریافت می کنید ونه حقوق 4میلیونی معلمی را .آیا آنها قانونی هستند که صحبتی از آن نمیکنید
شما کجا معلم هستید ؟آیا حقوق 4میلیونی مدیریت می گیرید ویا حقوق نجومی مدیریتی ؟شما 40سال پیش معلم بودید واین موضوع چه ربطی به الان دارد ؟
معلما دو ساله تو خونه ن . پولشو بقيه در ميارن ولي اينا هيچ
قشر مظلوم کارمند و معلم به این دولت رای دادند، ایا این است جواب اعتماد حقوق بگیران به دولت جدید؟؟ فقط زورشان به قشر کارمندان حقوق بگیر و معلمان می رسد.
در شرایطی که میلیون ها نفر بیکار ، دستفروش و زباله جمع کن وجود دارد ، دولت نباید به هیچ کارمندی بیش از 10 میلیون تومان پرداخت کند . در ادارات دولتی به کارمندان اضافه کاری های غیر واقعی پرداخت می کنند که وافعا خلاف عدالت است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر