بازدید 29838
۱

حذف سیستان و بلوچستان از پروژه‌های انتقال آب دریا

سیستان و بلوچستان عملاً از پروژه‌های انتقال آب دریا خط خورده و صنایع خراسان قرار است آب مورد نیازشان را از خلیج فارس تامین کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 30 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم ازسواحل مکران؛ آذرماه ۹۸ تفاهم نامه انتقال آب عمان به شرق شامل استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در چابهار امضا شد؛ سرمایه‌گذار عمده طرح معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی و جنوبی به ویژه سنگ آهن خواف-سنگان بودند.

در اسفند ۹۹ همزمان با افتتاح فاز اول خط انتقال آب خلیج فارس به سیرجان و فلات مرکزی ایران، وزارت صنعت اعلام کرد: صنایع خرسان با خط انتقال دوم از خلیج فارس آب موردنیازشان را تامین کنند؛ این یعنی عملاً سیستان و بلوچستان و عمان از طرح انتقال آب حذف شد.

همان اسفند ۹۹ هم یک پروژه به زعم بسیاری نمایشی برای انتقال آب عمان به صنایع سیستان و بلوچستان کلنگ‌زنی شد؛ صنایعی که نه توان و نه پول اجرای چنین پروژه عظیمی را دارند چراکه سیستان وبلوچستان اصلا صنعت درست و درمانی ندارد.

سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب در میان ۳۱ استان ایران را دارد و سال‌هاست از یک آبی فراگیر رنج می‌برد، شرکت آب و فاضلاب می‌گوید ۲۵۰ هزار از مردمان منطقه بلوچستان این استان را سقایی آبرسانی می‌کند و آب زاهدان و سیستان با نیم میلیون نفر جمعیت وابسته به چاه نیمه‌های هیرمند است که تا دو سال آینده تمام می‌شود اگر حق آبه افغانستان نیاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱
انتقال آب دریا احمقانه ترین روش تامین آب است. راه حل های بسیار ارزانتر و پایدارتری وجود دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل