بازدید 5364
۲

رعایت ۶۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور

تابستان سیاهپوش شده، مرگ های ۶۰۰ تایی و ۷۰۰ تایی داغ بر دل ایران و ایرانی گذاشته است، اما عده ای چشم بر این سوگ ها بسته و برای جان خود و مردم ارزشی قائل نیستند، پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و بستری برای جولان بیشتر دلتا کرونا شده اند...
کد خبر: ۱۰۷۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 29 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دلتا کرونا همچنان می تازد، جان می گیرد و عزادار می کند، اما بسیاری از ما با بیخیالی هنوز بیرون می رویم، سفر می کنیم، ماسک نمی زنیم، دورهمی برگزار می کنیم و...، کرونا سیطره اش را گسترش می دهد و هر روز صدها تن از ما را در سیاه چاله مرگ می کشاند، اما باز هم گویا ما را از این عادی انگاری ها گریزی نیست.

البته در هفته اخیر افزایش چشمگیری در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به چشم می خورد و بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل ها در کشور به ۶۵.۵۱ درصد رسیده است، اما این درصد رعایت با در نظر گرفتن اعمال تعطیلی و محدودیت فعالیت اماکن در ایام تاسوعا و عاشورا بوده و البته همانطور که بارها و بارها از سوی وزارت بهداشتی ها اعلام شده، رعایت بیش از ۸۰ درصدی پروتکل ها می تواند در کنترل بیماری راهگشا باشد.

در نقشه زیر می‌توانید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف را تا سوم شهریور ماه مشاهده کنید. استان‌های با رنگ نارنجی با رعایت ۶۵ تا ۷۲ درصدی بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین استان‌های با رنگ قرمز دارای ۳۵ تا ۶۴ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی هستند. در عین حال استان های با رنگ قهوه ای نیز با میزان رعایت ۳۴ درصد دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها هستند که شامل استان ایلام است.

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان های کشور از ۲۷ مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۵.۵۱ درصد بوده است. البته بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، با توجه به اینکه تاریخ گزارش مربوط به زمان اعمال تعطیلی و محدودیت ها در کشور بوده، تعطیل بودن اماکن به عنوان رعایت پروتکل در نظر گرفته شده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور، در این مدت ۷۰.۸۹ درصد بوده است.

در عین حال میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور در این تاریخ ۸۱.۸۷ درصد بوده است.

میانگین درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۷ مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۰، ۶۶.۷۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور در این تاریخ ۶۵.۵۱ درصد بوده است.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۷ مرداد ماه تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۰، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، ۲۵۵۷۱۷ مرکز مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

همچنین طی این مدت، تعداد ۳۳۹۴۴ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۷۳۳۲ مرکز از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

باید توجه کرد که از ۲۷ مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ به ترتیب سوپرمارکت و خواروبار فروشی، اماکن متبرکه و مساجد و نانوایی‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای، آرامستان ها، پاساژها، بانک ها، مطب ها، مراکز ورزشی، ادارات و سازمان ها، پایانه‌های مسافربری درون شهری، داروخانه ها، پیشخوان و پلیس+۱۰ و پایانه های مسافربری برون شهری قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی و سایر، مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی و صنایع ساخت و ساز بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت ۲۷ مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
آمارها غلط میباشد.رعایت پروتکل در کشور 25 درصد میباشد.متشکرم
این که همش مقصر مردم بودن پس بی عرضگی مسوولین توو تولید واکسن و ممنوع کردن واردات واکسن معتبر چی؟اونا هیچ تاثیری نداشته؟ اگه واکسیناسیون شش ماه پیش سریع و با تعداد بالا انجام میشد هم روزی ۷۰۰ نفر میمردن؟ چرا هیچکس از مخبر بازخواست نمیکنه که اون ۵۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریور چی شد؟ چرا بخاطر منافع جناحی توو کار تولید واکسن مراکز دیگه کارشکنی شده؟ فقط بلدین بگین مردم مقصرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر