بازدید 6867
۶

بستری‌های کرونا در آمریکا رکورد زد

با تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، موارد بستری بیماران مبتلا به این ویروس در آمریکا برای اولین بار در سال جاری میلادی تاکنون از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 27 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی هیل گزارش کرد، طبق تحلیل‌های روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، تعداد مبتلایان جدید به کرونا نیز به بیشترین رقم خود در هشت ماه اخیر رسیده است به طوری که روز چهارشنبه هفته گذشته ظرف ۲۴ ساعت، دست‌کم ۱۴۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» در سراسر ایالات متحده به ثبت رسید.

از طرف دیگر، آن طور که تحلیل‌های واشنگتن پست نشان می‌دهد، آمار مرگ و میر روزانه مرتبط با کرونا نیز بار دیگر در ایالات متحده روندی صعودی در پیش گرفته است و متوسط مرگ و میر روزانه در ایالات متحده تا روز چهارشنبه هفته جاری، تقریباً یکهزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

این آمار و ارقام و روند صعودی موارد ابتلا و فوتی مرتبط با کرونا در آمریکا در حالی اعلام شده است که «فرانسیس کالینز» مدیر مؤسسه ملی بهداشت آمریکا اوایل ماه آگوست (ماه جاری میلادی) ابراز نگرانی کرده بود که احتمالاً به زودی تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به بیش از ۲۰۰ هزار مورد در روز خواهد رسید.

وی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرده بود: «اگر در دو هفته آینده، از آمار روزانه ۲۰۰ هزار ابتلا عبور نکنیم، جای تعجب است و این بسیار دلخراش است زیرا ما هرگز فکر نمی‌کردیم که بار دیگر به این سرعت بازگردیم».

این مقام بهداشت آمریکا ادامه داد: «این آمار (۲۰۰ هزار ابتلا به کرونا در روز) برای ژانویه-فوریه بود نباید در ماه آگوست این طور می‌شد اما ما در این جا گونه دلتا را داریم که بسیار مسری است و این وضعیت دلخراش که هنوز ۹۰ میلیون نفر واکسینه نشده‌اند و در مقابل این ویروس در معرض خطر قرار دارند و این وضعیت آشفته‌ای است که در آن قرار گرفته‌ایم».

وی سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «ما در جهانی از آسیب‌ها قرار داریم و یک مقطع حساسی است که باید تلاش کنیم تا هر آن چه می‌توانیم برای تغییر اوضاع انجام دهیم.»

تحلیل‌های واشنگتن‌پست حاکی از آن است که میزان بستری‌های مرتبط با کرونا در جنوب ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده است و این آمار در فلوریدا و تگزاس روندی کاملاً صعودی را در پیش گرفته است به طوریکه بیش از ۱۷ هزار نفر در فلوریدا و بیش از ۱۴ هزار نفر در تگزاس بستری شده‌اند.

طبق این گزارش، هر دو ایالت فلوریدا و تگزاس در خصوص اجرای دستورات فدرال برای تزریق واکسن و استفاده از ماسک مانع‌تراشی‌هایی را به وجود آورده‌اند و کار به جایی رسیده است که «گرگ ابوت» فرماندار ایالت تگزاس روز چهارشنبه هفته گذشته با صدور یک فرمان اجرایی نهادهای ایالتی را از درخواست واکسن کرونا منع کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در مدارس ایالت فلوریدا و تگزاس الزامی برای استفاده از ماسک وجود ندارد و در ایالت تگزاس، آن دسته از اساتیدی که دانشجویان واکسینه نشده را به استفاده از واکسن وادار کنند، با پرداخت جریمه روبرو هستند.

وبگاه هیل گزارش کرده است که طبق آمار و ارقام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تقریباً ۵۲ درصد از مجموع جمعیت ایالات متحده آمریکا به طور کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و این در حالی است که ۶۱ درصد یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۴۸ هزار و ۱۴۳ مورد جدید مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۸ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است و در شبانه روز گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۴۵۶ آمریکایی مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۶۳۳ هزار و ۵۶۴ نفر رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
با امریکا چی کار دارید ما خودمون خط شکنیم
مشکل داخلی داریم چرا جای دیگه رو بولد می کنید

شما خبرنگار ها جیره خور شدید
می خوام فریاد بزنم از این همه ظلم
اخی الهی... قاطع سریع انقلابی جهادی کار کنن خب
۱۱۰۰ نفر مرگ روزانه پس چی شد تاثیر واکسن فایزر و مدورنا
جالبه که قبلا همنبجا، نوشته بودید مهار کامل کرونا در آمریکا!!!
اگر همینجور پیش بره و (واکسیناسیون + کنترلهای رفت و آمد) در ایران تا یکی دوماه دیگه جواب بده، و اوضاع آمریکا هم همینطور بدتر بشه، باز این ایرانه که باید به آمریکا برای کرونا کمک کنه.
اینا که سه دوز واکسن زدن.
خاک بر سرت که عقده امریکا تو رو‌ کشت اگه راست میگی از اوضاع لبنان و سوریه و یمن تعریف کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر