بازدید 5027

پوتین و عمران‌خان درباره افغانستان گفتگو کردند

سران پاکستان و فدراسیون روسیه طی گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت افغانستان و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 26 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» چهارشنبه شب در تماس تلفن از جانب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه پیرامون روابط فی مابین، آخرین تحولات مرتبط با افغانستان و مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای به نقل از اظهارات عمران‌خان اعلام کرد: افغانستان صلح آمیز، امن و باثبات برای پاکستان و ثبات منطقه از اهمیت حیاتی برخوردار است. همچنین در کنار تأمین امنیت و حمایت از حقوق مردم افغانستان، حل و فصل سیاسی و راهکار فراگیر بهترین راه پیش رو برای حل بحران خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا برای حمایت از مردم افغانستان، رفع نیاز‌های بشردوستانه آنان و تأمین معیشت اقتصادی این کشور مشارکت مثبتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت رویکرد‌های هماهنگ در پرداختن به وضعیت افغانستان: خاطرنشان کرد که اسلام‌آباد اهمیت زیادی برای نقش و چارچوب همکاری‌های چندجانبه در قالب تروئیکای توسعه یافته قائل است.

عمران‌خان در این گفت‌وگوی تلفنی از پوتین برای سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد و افزود: روند صعودی روابط پاکستان و روسیه با افزایش تبادل هیات‌های بلندپایه و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف رضایت بخش است.

نخست وزیر پاکستان بر عزم دولت این کشور برای تقویت روابط تجاری و همچنین همکاری‌های دوجانبه با فدراسیون روسیه در بخش انرژی از جمله تحقق زودهنگام پروژه خط لوله گاز پاکستان تاکید کرد.

سران پاکستان و روسیه توافق کردند که در راستای ارتقای صلح و امنیت منطقه‌ای همکاری‌های نزدیک در سازمان همکاری شانگ‌های را گسترش دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز شنبه گذشته در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره افغانستان و روابط دوجانبه گفتگو کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر