بازدید 14879

وزیر پیشنهادی نفت: اگر مازاراتی را ببینم نمی‌شناسم

اوجی وزیر پیشنهادی نفت در دفاع از برنامه‌های خود گفت: صنعت نفت در عرصه تمام عیار اقتصادی در بخش های مختلف دچار چالش ها و آسیب‌هایی شده است که این مهم به علت مشکلات مزمن ساختاری، بی تدبیری ها، ناکارآمدی ها و فشارهای تحریم های ظالمانه دشمن بوده است که از حالت متعارف خارج شده، لذا بازگرداندن لکوموتیو صنعت نفت به ریل مناسب، نیازمند "جراحی" در سطوح مختلف صنعت نفت است.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 25 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، جواد اوجی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: برادر عزیزم جناب آقای نادران به مسئله ای درخصوص اموال شخصی اینجانب اشاره کردند که لازم است توضیحاتی را مطرح کنم، نمایندگان عزیز در پیشگاه خداوند متعال و شما نمایندگان بیان می کنم؛ بنده آنچه به عنوان دارایی خود خدمت آقای رئیسی مطرح کردم صحت داشته و هرگونه دارایی که در فضای مجازی به من منصوب شده را به نام خودشان خواهم زد.

وی ادامه داد: اینجانب در جریان فعالیت ۳۵ ساله خود در وزارت نفت تاکنون که در بنیاد مستضعفان فعال هستم با پاکدستی خدمت کرده و فردی فسادستیز هستم، همچنین قصد غربت کرده ام که با کمک شما نمایندگان فساد را از وزارتخانه نفت جمع کنم، لذا تاکید می کنم؛ هرگونه اموال که در فضای مجازی به من نسبت داده شده را به کسی که مدعی چنین چیزی است می بخشم و همچنین همینجا به نام او سند می زنم.

اوجی تصریح کرد: لحظاتی که در خانه ملت گفت وگو می کنم را توفیق الهی می دانم، همچنین از جناب آقای دکتر رئیسی که به اینجانب اعتماد کرده و بنده را به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به محضر شما نمایندگان محترم معرفی کرد، تشکر و قدردانی می کنم.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است یک بار دیگر در خصوص منابع و دارایی های خود شفاف اعلام کنم من خودروی شخصی خود را اعلام کرده ام و خدا شاهد است اگر خود مازراتی را ببینم تشخیص نمی دهم چیست چون نمی دانم و هرگز نداشته ام.

لوکوموتیو صنعت نفت باید به ریل بازگردد

وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم با بیان اینکه صنعت نفت یکی از اصلی ترین مزیت های اقتصادی کشور ما است، افزود: این صنعت با دارا بودن سهم بیش از ۹۵ درصدی در تامین انرژی کشور و سهمی مهم در تولید ناخالصی ملی، نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند، این در حالی است که در شرایط تحریمی کشور، صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارد.

وی اضافه کرد: عرصه های فروش نفت، فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی، تامین کالاهای خارجی و جذب سرمایه گذاری خارجی در این صنعت، عرصه های جهاد روزمره ما با استکبار جهانی است، البته این صنعت در عرصه تمام عیار اقتصادی در بخش های مختلف دچار چالش ها و آسیب هایی شده است که این مهم به علت مشکلات مزمن ساختاری، بی تدبیری ها، ناکارآمدی ها و فشارهای تحریم های ظالمانه دشمن بوده است که از حالت متعارف خارج شده، لذا بازگرداندن لکوموتیو صنعت نفت به ریل مناسب نیازمند تحول از طریق اتخاذ تصمیمات جهادی و اعمال جراحی در سطوح مختلف است.

اوجی با تاکید بر اینکه به غیر از مسیر تحول راهکار دیگری برای برون رفت از وضعیت موجود باقی نمانده است، گفت: دست ملت بزرگ ایران هیچگاه از ابزار جهادی و راهکارها خالی نبوده است و در برابر مشکلات و چالش ها، امید و توکل ما در ابتدا به فضل و رحمت الهی است و بعد به مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل "ما می توانیم" همچنین ظرفیت فراوان کشور، جوانان انقلابی و استفاده از توان بخش خصوصی و حمایت شما نمایندگان محترم است.

وی افزود: در این روزها که خداوند متعال به بنده توفیق داد، برنامه های خود را خدمت شما نمایندگان محترم در جلسات کمیسیون ها، فراکسیون ها، اجتماعات و نشست ها ارائه کنم، از سویی بیان دغدغه ها و مشکلات از سوی شما عزیزان دقیقاً وجه مشترک چالش های فراروی این صنعت است، مشکلاتی که شما عزیزان در جلسات با بنده مطرح کردید، چالش ها و مشکلات همین صنعت است، این مشکلات عبارتند از؛ فروش نفت خام و میعانات که به دلیل تحریم های ظالمانه به شدت کاهش پیدا کرده است که البته در برنامه ها اعلام کرده ام چه راهکاری برای برون رفت از این مشکل دارم.

وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم افزود: توسعه میادین مشترک و بهره برداری حداکثری از این میادین از چالش ها و مشکلات امروز صنعت نفت است، سرمایه گذاری در صنعت نفت که در این چند سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده، حفظ و نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز، بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور و ناترازی گاز از دیگر مشکلات است، همچنین پرهیز از خام فروشی و توسعه زنجیره ارزش به خصوص در صنایع تکمیلی پتروشیمی، بازسازی و نوسازی تاسیسات و تجهیزات صنعت نفت که عمری بالاتر از ۵۰ سال دارد، ساماندهی یارانه پنهان حامل های انرژی و... را باید به این مشکلات افزود.

وی اضافه کرد: توجه جدی به نیروهای انسانی و ساماندهی آنها و نیروهای ارکان ثالث یکی دیگر از مشکلات این صنعت است، پیگیری گازرسانی به روستاها، توجه جدی به مسئولیت اجتماعی به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار را باید به این مشکلات افزود. توسعه صنعت نفت به صورت همه جانبه، متوازن و پایدار، مبارزه با فساد که عمده موضوع مطرح شده در جلسات بود، مورد توجه بنده است که ان شالله به کمک شما ریشه فساد را از این وزارتخانه خواهیم کند.

وی ادامه داد: استفاده از مدیران کارآمد، انقلابی و فسادستیز، حمایت از ساخت داخل، ارتقاء و اثربخشی دانشکده صنعت نفت، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و دیپلماسی قوی انرژی از جمله مواردی است که دغدغه نمایندگان بوده و چالش‌های اصلی امروز صنعت نفت است و رویکرد اصلی در برنامه پیشنهادی در صورتی که رأی اعتماد را اخذ کنم توجه به همین دغدغه‌ها و مشکلات و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

اوجی افزود: هر چند که دستاوردها و زحمات پرنسل خدوم صنعت نفت طی سال ها برای تأمین انرژی کشور، توسعه گازرسانی و تولید محصولات پتروشیمی را در بحران جنگ اقتصادی نباید نادیده بگیریم.

تحریم‌ها را بی‌اثر میکنم

وزیر پیشنهادی نفت در تشریح اهداف برنامه‌های خود در وزارت نفت گفت: تلاش برای مقابله با تحریم و فروش حداکثری نفت خام و میعانات؛ پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران، میزان صادرات نفت و گاز و میعانات گازی، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و رقبا بخشی از بازارهای صادراتی ما را تصاحب کردند و برون رفت از تحریم‌ها و احیای بازارهای از دست رفته مستلزم اقدامات جهادی و حرفه‌ای است که با حمایت و پشتیبانی دولت، مجلس انقلابی و شورای عالی امنیت ملی عبور از این شرایط سخت امکان‌پذیر خواهد بود و وزیر نفت برای مقابله با تحریم‌ها باید رویکرد فعال در پیش بگیرد یا موضع انفعالی و منتظر اقدامات محافل سیاسی و بین‌المللی باشد و روی دشمن برای رفع تحریم ها حساب باز کند و یا به توانمندی جوانان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها تکیه کنیم؟

وی یادآور شد: اطمینان می‌دهم که با عنایت خداوند و با استفاده از نیروهای متخصص و توانمند و پتانسیل همه نیروهای خدوم کشور رویکرد فعال برای دور زدن و بی‌اثر کردن تحریم‌ها را در پیش بگیرم و با استفاده از روش‌های موجود، تجربیات گذشته و سایر روش‌ها که به دلیل سوء استفاده دشمن ، امکان بازگو ندارند اقدامات مهمی را برای فروش نفت در پیش بگیرم و از ظرفیت بخش خصوصی و تمام دستگاه‌های اجرایی در تحقق این مهم استفاده خواهم کرد.

اوجی ادامه داد: در رابطه با روش تهاتر نفت با کالا یا تهاتر نفت با سرمایه‌گذاری در کشور؛ در زمان فعالیتم در گاز، این صنعت تحریم شد و واردات و فروش فرآورده‌های گاز به لطف الهی با تهاتر کالا با گاز وارداتی تحریم‌ها را دور زدیم و بهترین روابط را با ترکمنستان داشتیم و هیچ مشکلی در واردات گاز و همین طور فروش نفت نداشتیم.

وزیر پیشنهادی نفت با تأکید بر اینکه بازارهای جدید نفت را شناسایی خواهم کرد، گفت: برای انجام و تحقق این مهم نیاز به اصلاح بودجه ۱۴۰۰ است که آن را به صورت متمم در اسرع وقت تقدیم مجلس خواهیم کرد البته در بحث فروش نفت که دغدغه نمایندگان است با اراده جدی برای فروش و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها این مهم را انجام خواهیم داد؛ دومین اقدامی که در دستور کار قرار خواهم داد و به رئیس جمهور قول دادم توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک نفت و گاز است، به طور کامل بر قراردادها اشراف دارم، منابع و ذخایر زیرزمینی، نفت و گاز جزو انفال و متعلق به تمامی مردم است بنابراین از انجام هر اقدامی که منجر به افزایش ظرفیت تولید صیانت شده نفت و متناسب با ذخایر موجود کشور است، دریغ نخواهم کرد.

وی یکی از برنامه‌های خود را جمع‌آوری گازهای همراه میادین نفتی، جلوگیری از گازسوزی و استفاده بهینه از آن دانست و افزود: پایداری سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های کشور و تأمین سوخت مورد نیاز با همکاری وزارت نفت و پیگیری گازرسانی به مناطق روستایی که دغدغه بخشی از نمایندگان است را مورد توجه قرار خواهم داد. در زمان فعالیتم در شرکت گاز به بیش از ۱۵ هزار روستا گازرسانی شد و ۴۰ هزار روستا را هم در دستور کار داشتم، در زمینه تأمین سوخت مورد نیاز، افزایش ذخیره سازی گاز در مخازن طبیعی که متأسفانه مغفول مانده است، تنها دو میلیارد به دو مخزن گازی، ذخیره سازی انجام شده و شرکت ملی گاز در طول ۵۰ سال عمر خود به لطف الهی و همکاران در همان زمان فعالیتم، تکمیل طرح‌های پالایش گاز، احداث خطوط انتقال گازرسانی به صنایع جدید و تعیین تکلیف قرارداد واردات گاز از کشور ترکمنستان، اصلاح الگوی مصرف و کاهش شدت انرژی از جمله مواردی خواهد بود که در دستور کار قرار خواهم داد؛ در حال حاضر به اصلاح الگوی مصرف توجه نمی‌شود و همچنین اصلاح نظام تعرفه‌گذاری پلکانی افزایشی پرمصرف را در پیش خواهم گرفت.

وی افزود: یکی از راهکارهای دور زدن تحریم ها کاهش خام فروشی و تبدیل نفت به فرآورده است که در این مسیر برنامه های ویژه ای در وزارتخانه تدوین شده و قانون حمایت از صنایع پایین دستی مصوب مجلس می تواند ما را در حمایت از زنجیره تولید در این حوزه کمک کند.

اوجی ادامه داد: توسعه پترو پالایشگاه ها و تامین منابع مالی برای توسعه در صنعت نفت و صنعت تامین و سرمایه گذاری ساختارمند برای جذب و تشویق سرمایه گذاران مردمی و مردمی سازی اقتصاد نفت و گاز و محقق شدن تهاتر نفت خام و میعانات با پیمانکاران و همچنین تامین مالی از محل سپرده های صندوق توسعه ملی و پارک ها و بنگاه ها از دیگر برنامه های راهبردی پس از تصدی وزارت نفت است.

وزیر پیشنهادی نفت خاطرنشان کرد: استفاده از توافق جامع با کشورهای همسو و حفظ سرمایه انسانی موجود در صنعت نفت و مهندسان و کارکنان متخصص و توانمندی که در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و شاهد خروج آن ها بودیم بخش دیگری از برنامه های آتی من در وزارت نفت خواهد بود. ضمن آنکه توجه ویژه به ارکان وزارت نفت نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

ضرورت مبارزه با فساد

وی با بیان اینکه شفافیت و مبارزه با فساد در وزارت نفت که گلوگاه سرمایه ها در کشور است بسیار مهم و حیاتی است، گفت: برخورد با فساد و مدیریت تعارض منافع و تقویت شفافیت در قراردادها و استقرار تجهیزات شفاف سازی و اندازه گیری و جایگزین کردن مقررات و به روزرسانی سامانه هوشمند کارت سوخت بخشی از برنامه ها در جهت ارتقاء شاخص های شفاف سازی و توسعه فساد ستیزی است.

اوجی توجه به مسئولیت های اجتماعی و محرومیت زدایی را یکی دیگر از رسالت های صنعت نفت دانست وگفت: من خود را نماینده مناطق محروم می دانم و مسئولیت اجتماعی و توجه به محرومان در برنامه های خود قرار دادم و اختصاص بخشی از درآمدهای صنعت نفت به اجرای پروژه های محرومیت زدایی و تامین قیر برای راه های روستایی را در دستورکار قرار داده ام.

وی با بیان اینکه ارتقاء فناوری و توجه به دانش بومی اولویت وزارت نفت در دوره جدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و خرید تضمینی کالاهای استراتژیک صنعت نفت در دستورکار وزارت نفت قرار خواهد گرفت و در همین راستا دستورالعمل هایی برای حمایت از دانشمندان جوان و علوم نوین بومی و داخلی تدوین خواهد شد، همچنین رونق دیپلماسی انرژی و نقش آفرینی موثر در مجامع بین المللی نفت، گاز و انرژی و روابط سازنده با کشورهای همسایه در بهره برداری از میادین مشترک یکی دیگر از راهبردهای کشور در دور جدید وزارت نفت خواهد بود.

وزیر پیشنهادی نفت تصریح کرد: تنظیم سازمان های نفتی زیرمجموعه و تنظیم اساسنامه شرکت صنایع پتروشیمی و تعیین تکلیف نقش دولت در سازمان های تابعه نفت و اصل مالکیت بر شرکت های نفت و شفاف سازی رابطه مالی دولت نیز در برنامه ها به طور جدی و دقیق تدوین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
نترس تا چهار سال دیگه همه ماشینا رو میشناسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
من هم نفتی هستم باور کنید منهم نمی شناسم نفتی ها شدند در حد حداقل حقوق بگیران این کشور با 25 سال سابقه کار پر خطر و مرگ زا باید از حداقل زندگی بی بهره باشیم در سخت ترین شرایط کار بکنی و حقوق کارمندان دیگر را نداشته باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
نگران نباش پشتش رو خوب دقت کنی به خط خوانای انگلیسی نوشته مازراتی. در ضمن خیلی از افراد اموال خود را به نام اعضای دیگر خانواده میزنند و حساب اجاره ای هم دارند برای تجارت لازم نیست مثل آقای احمدی نژاد حرف تکراری بزنید که هرچی به نام شما هست میزنید به نام کس دیگری
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
خودش دروغ بزرگیه که مازوراتی رو نمیشناسه حداقل عکسش رو که دیده... پس ریگی در کفش هست
ای کاش مازراتی داشتی
شاید در آن صورت دیگر چشم به....
اینکه مازراتی ببینید و نشناسید شاهکار و امتیاز محسوب نمی شه.
برگردید به شعار مهندس موووووسسسسوی نفت موتور صنعت --- میفهمید منظورش چیه ؟
وزیر پیشنهادی نفت: اگر مازاراتی را ببینم نمی‌شناسم
نگران نباش اقا همه که همه چیز و نمی شناسن انشاا.. میبینی و میشناسی و میخر هم خودت و خانواده محترم
درود بر مدیران پاک دست و متخصص / حال می خواهد اصولگرا باشند یا اصلاح طلب.
کم کم میشناسیش!!!
اولا نشناختن مازراتی دلیل و افتخار نیست چرا که بخشی از اطلاعات عمومی است ، ثانیا باید دید موقع خداحافظی از وزارت ؛ با چند تا مازراتی خواهی رفت!
وزیری که مازوراتی رو ببینه تشخیص نده چیه ! وای به حال اون وزارت خونه ای که وزیرشه …
ایشون فقط پراید رو میشناسه
اقا کی جمع میکنین این بندو بساط معرفی رو ؟ به فکر واکسن کی میفتین ؟
انشالله زود میشناسی...
اینکه مازراتی را نمی شناسید حسن است؟؟؟ مهم این است که بعداً ها دلتان مازراتی نخواهد.
نوش جونتون بخورید و خودروها هم سوار شوید ملت در فقر و فساد ناشی از دروغها و وفرافکنیهای عده ای غوطه ورند.
این که خیلی بد اگر معاونت سوارشد وکفت ژیانه این که خیلی بد
به نظر یک وزیر باید قوه تشخیص داشته باشد .
انشالله وزیر نفت شدی کارخانه مازراتی رو می خری
احتمالاً اقازاده تون خوب بلدن مازراتی کدومه.
بذبخت شذیم وزیر نغت دلش مازراتی می خواد
اونم همینطور
الان نميشناسه چند ماه بعد فروش در ايران كاملا انحصاري ايشون ميشه
خودش شاید مازراتی را نشناسه ولی بچهاش سوار میشن
آقای وزیر این عرضه یک وزیر را می رساند که هم خودش مازراتی سوار شود و با تصمیمات درست و عاقلانه باعث شود تا مردم کشورش بتوانند مازراتی سوار شوند. یک نگاهی به امارات بیندازید در سال 2 تا بشکه نفت هم ندارد
یک وزیر همه چیز را باید بشناسد ولی نفسش را از وسوسه شیطان درونی خلاص کند
آقا بهش یه مازارتی نشون بدین... پس فردا که یه مازاراتی بهش هدیه دادن دوستان اقای طبری نگه فکر کردم مدل جدید پرایده !
ولی مازاراتی گفت که شما رو میشناسه !!! خخخخخخخ
آقا زادتون چطور؟
آن وزیر لامبورگینی تولید می کند
این وزیر مازراتی نشناس است
و من در حسرت خرید یک دوچرخه خوب
اصلا مازارتی چیه ؟؟؟؟؟؟؟
فکر کنم برای وزارت خوبم
راست میگه مازراتی نمیشناسه چون یه ماشین لوکس دیگه داره
در عوضش فرزندانتون خیلی خوب مازاراتی و پورشه و لامبورگینی و ... را می شناسن!!!!!
وزیر پیشنهادی نفت: من مازراتی را نمی شناسم.
ترجمه ۱: آخه مازراتی هم شد ماشین؟ من به کمتر از لامبورگینی و فراری و بوگاتی راضی نمیشم.

ترجمه ۲: خب همیشه راانده ام در ماشین رو برام باز کرده و من سوار ماشین شده ام. اگر تو ماشین بشینم مازراتی رو می شناسم.

ترجمه ۳: مگه با وجود هواپیمای شخصی، کسی به ماشین زیر پاش اهمیت میده؟
اصلا مازراتی نمندی؟
اسمشو از کجا میدونی شیطون؟
همون مثل ما زاقارتی میمونه
این که نشد حرف اگر اموالی به نام من پیدا شد مصادره کنید ..بالاخره همسر وفرزند وخواهر برادر وپدر ومادر وکلی خویشاوند هستند که بشه مصلحتی به نامشون باشه ویک وکالت بلاعزل از طرف اونا به شما ...........به همین راحتی.....حالا بیا قسم خدا بخور به نام من چیزی نیست!!!!!
ولی مازراتی تو رو خوب میشناسه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار