بازدید 8076
۲
نقدعلی در صحن علنی:

کمیسیون‌ها نباید وزرای پیشنهادی را رد یا تایید کنند

نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: کمیسیون های مربوط تنها باید انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت را با اسناد بالادستی اعلام کنند نه اینکه موضوع قبولی و مردودی آنها را بیان کنند.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 23 August 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: درست است که آقای عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم از سال ۸۴ موضوع طب سنتی را کلید زد و در برنامه‌هایش انصافاً سرفصل خوبی برای آن اختصاص داده است، اما باز هم بر آن اشکال وارد بود.

در این هنگام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که مدیریت نشست را بر عهده داشت، به این نماینده تذکر داد که اگر اخطار به هیئت رئیسه را ثبت کرده است نمی تواند چیزی خارج از چهارچوب آن بگوید.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: درباره طب سنتی باید زمان و کمیت به برنامه آن داد.

این نماینده درباره اخطارش گفت: بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه، کمیسیون های مربوط تنها باید انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت را با اسناد بالادستی اعلام کنند نه اینکه موضوع قبولی و مردودی آنها را بیان کنند. به نظر می رسد در گزارش کمیسیون ها این مسئله به چشم می خورد و مخالف آیین نامه است.

حجت الاسلام نقدعلی یادآور شد که با در نظر گرفتن اصل ۸۵ قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت واگذاری وظیفه نمایندگی به دیگری، یک نوع تفویض در ارائه گزارش کمیسیون ها به چشم می خورد و در ذهن نمایندگان القا می‌شود که برخی وزرا قبول یا رد شده اند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: کمیسیون ها در مورد صلاحیت و انطباق و سوابق وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی بحث و بررسی می‌کنند و آن گزارش در سامانه ها قرار دارد. گزارش کمیسیون ها مبنی بر تصمیم گیری جای نمایندگان نباید باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
این صحبتها باید قبل از شروع بررسی صلاحیت کابینه مطرح میشد و نه الان که سه روز از بررسی کابینه گذشته است

این گونه اظهار نظرها شائبه های دیگری دارد
نقد علي
بابا كوتاه بيا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل