بازدید 6538
دیدار سفیر تهران با نخست وزیر سوریه؛

تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکار‌ی ةای مشترک

مهدی سبحانی سفیر ایران در دمشق و هیات همراه عصر یکشنبه در دیدار با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه بر اهمیت افزایش راه‌های همکاری همه جانبه و اجرای پروژه‌های مشترک تأکید کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 22 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار دو طرف همچنین درباره اجرای توافقنامه‌ها و پروژه‌های همکاری مشترک بین دو کشور گفتگو کردند.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت افزایش راه‌های همکاری و اقدام مشترک در بخش‌های صنعت، انرژی، سرمایه گذاری، تجارت، بنادر، حمل و نقل، ارتباطات، کشاورزی، صنایع دارویی و سایر موضوعات همکاری مشترک و رفع موانع اجرای پروژه‌های مشترک و تسریع در اجرای آن تاکید کردند.

عرنوس و سبحانی در این دیدار همچنین پروژه‌های مشترک در دست ساخت که به افزایش تولید و تامین کالا‌ها و مواد اولیه مختلف مورد نیاز بازار سوریه کمک می‌کند و بازسازی تعدادی از کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر سوریه بر اهمیت افزایش پروژه‌های همکاری دوجانبه و گشودن افق‌های جدید برای همکاری میان دو کشور دوست در همه سطوح و آمادگی دولت دمشق برای ارائه تمام امکانات برای اجرای پروژه‌های مشترک حیاتی و توسعه به نحوی که کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و دستیابی به توسعه اقتصادی در سوریه باشد، تاکید کرد.

وی از رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران برای ایستادن در کنار مردم سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

سبحانی نیز در این دیدار گفت که ایران به حمایت از مردم سوریه برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه علیه دمشق و در مرحله بازسازی سوریه ادامه می‌دهد.

وی بر اهمیت به کار گرفتن تمام تلاش‌ها برای ارتقاء روابط و همکاری‌های دو جانبه و پیشبرد اجرای تمام پروژه‌های مشترک که در راستای منافع هر دو کشور است، تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر