بازدید 14023
۴

چرا ۵۰ میلیون دز واکسن برکت تولید نشد؟

رئیس گروه دارویی برکت درباره چرایی محقق نشدن ۵۰ میلیون دوز واکسن توضیح داد.این در حالی است که بسیاری انتظار داشتند تا اواسط تابستان سهم زیادی از سبد واکسیناسیون کشور را واکسن داخلی تشکیل بدهد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 18 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که قرار بود تا پایان شهریور ۵۰ میلیون واکسن برکت در اختیار مردم قرار گیرد و تزریق شود، چرا این ۵۰ میلیون محقق نشد؟ اظهار کرد: روزی که بحث واکسن شروع شد، نیاز کشور عددی بود و فرض کنید این نیاز ۱۵۰ میلیون دوز بود و اگر بخواهیم سه دوز حساب کنیم، بیش از ۲۰۰ میلیون دوز نیاز کشور بود. ستاد اعلام کرد که ما تلاش می‌کنیم ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور تولید کنیم. شرایط را در نظر بگیرید؛ پنج الی شش کشور واکسن تولید کردند که تقریباً همه زیرساخت‌ها را داشتند.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت گفت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که فاز یک ۳.۵ تا ۴ میلیون تولید می‌کند. فاز ۲، ۷ تا ۸ میلیون ظرفیت تولید دارد که صد در صد این فاز آماده است و از دو سه روز گذشته تزریق واکسن را در این فاز شروع کردیم و شب گذشته تولید و کشت سلول در بیوراکتورهای بزرگ انجام شد و فکر می‌کنم تا چند روز آینده اولین تولید فاز ۲ را نیز بتوانیم انجام دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۴
چون سینوفارم چینی رو میارن برچسب برکت میزنن. از اونجایی که واردات سینوفارم به مشکل خورده، تولید برکت متوقف شده!!!
ارزش ساخت واکسن را با این وعده سرخرمن و معطل کردن واردات واکسن و بطبع واکسیناسیون عمومی به بدی تمام از بین بردید. جواب جان هایی که نباید تلف می شدند را چه کسی می دهد؟
این هم شد توجیه؟ مگر شما موقع شروع نمیدانستید که زیر ساخت ندارید؟ واقعا اینقدر بی برنامه شروع کردید و بعد از یکسال و از دست رفتن جان خیلی از هموطنان تازه فهمیدید که برا ساخت واکسن زیرساخت لازمه؟؟؟
یکی بگوید نخستین واکسن مطرح دنیا یعنی اسپوتنیک وی روسیه چرا نتوانستن به وعده خودش در دنیا و ایران عمل کند
از 60 ملیون وعده داده شده به ایران تنها 1 ملیون داده است
آیا آنجا خرابکاری سازمان سیا بوده است؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر