بازدید 5125
سناتور روس:

آمریکا نمی‌تواند مدعی رهبری حل مساله افغانستان شود

«کنستانتین کاساچوف» معاون شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) خواستار کمک به مردم افغانستان بدون هرگونه مداخله خارجی شد و گفت: آمریکا دلیلی ندارد که مدعی رهبری در روند حل و فصل مساله افغانستان شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 17 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کاساچوف روز سه شنبه در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: صرف نظر از ماهیت حکومت آینده افغانستان، در این کشور ممکن است جنگ داخلی آغاز شود و به همین دلیل باید به این کشور کمک کرد، اما نباید مداخله خارجی صورت گیرد.

معاون شورای فدراسیون هشدار داد باتوجه به تجربه تلخ امپراتوری‌های انگلیس و آمریکا و حضور شوروی در افغانستان، مداخله در امور این کشور را به هیچ کسی توصیه نمی‌کنم.

وی با این حال معتقد است: باید به مردم افغانستان کمک کرد و با وجود وضعیت دشواری که آمریکا و افراد دست نشانده‌اش در این کشور بوجود آورده‌اند، همه کشور‌های جهان باید در کمک به مردم افغانستان مشارکت کنند.

کاساچوف خاطرنشان کرد که تنها خبر خوب در تراژدی افغانستان را می‌توان این واقعیت دانست که آمریکا دلیلی ندارد تا مدعی رهبری در روند حل و فصل مساله افغانستان شود.

وی افزود: موضع روسیه در مساله افغانستان از دورنمای بهتری برخورداری است.

معاون شورای فدراسیون گفت: از هم اکنون اقدامات برای نزدیک‌سازی مواضع طرف‌های ذینفع در مساله افغانستان ازجمله شرکای ما در سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگ‌های و نیز اتحادیه اروپا در صورتی که این اتحادیه نخواهد اشتباهات آمریکا را تکرار کند، آغاز شده است.

کاساچوف معتقد است که امریکا در چنین ائتلافی باید قرار گیرد، اما نمی‌تواند نقش پیشرو داشته باشد بویژه اینکه افغان‌ها هیچ اعتمادی به واشنگتن ندارند.

نیرو‌های طالبان روز یکشنبه وارد کابل شدند و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در اولین واکنش به سقوط دولت کابل طی سخنانی در کاخ سفید، اشتباهات متعدد در افغانستان در طول دو دهه حضور نظامی ایالات متحده در این کشور را پذیرفت و مسئولیت وضعیت فعلی را که در افغانستان حکمفرما است، به عهده گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل