بازدید 6555
۲

سفیر آمریکا:از افغانستان نرفته‌ام

سفیر آمریکا:از افغانستان نرفته‌ام/درخواست صریح بوش از بایدن ایسنا نوشت: سفیر آمریکا در افغانستان با انتشار پیامی تاکید کرد که بر خلاف گزارش‌ها کابل را ترک نکرده و برای کمک به شهروندان کشورش و افغان‌های در معرض خطر کار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 17 August 2021

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با ورود اولین موج از شبه نظامیان طالبان به کابل، آمریکا به طور کامل سفارتخانه خودش را در کابل تخلیه کرد و بعد "راس ویلسون"، سفیر آمریکا و تعدادی از دیپلماتهای دیگر در فرودگاه مستقر شدند و از آنجا به کارشان ادامه دادند.

راس ویلسون امروز سه شنبه با انتشار پیامی توییتری تاکید کرد: برخلاف گزارش‌های نادرست، کارکنان سفارت آمریکا در کابل و من همچنان در کابل مانده‌ایم و با تمرکز روی کمک به ۱۰۰۰ شهروند آمریکا و افغان‌های در معرض خطر کار میکنیم و همچنان در اینجا مشغولیم. تعهد ما به مردم افغانستان پای بر جاست.

روز یکشنبه ایالات متحده پرچم نصب شده روی سفارتش در کابل را تقریبا پایین آورد و تقریبا تمام کارکنانش را در فرودگاه مستقر کرد و در آنجا نیروهای آمریکا کنترل ترافیک هوایی را در دست گرفتند. پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در بیانیه مشترکی گفتند: ما در حال تکمیل یک سری اقدامات برای ایمن سازی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای هستیم تا خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش از افغانستان از طریق پروازهای غیرنظامی و نظامی امکان پذیر شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت، تقریبا همه پرسنل سفارتخانه به این فرودگاه منتقل شده‌اند و این شامل راس ویلسون سفیر هم میشود و او تماس نزدیکی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
"راس ویلسون امروز سه شنبه با انتشار پیامی توییتری تاکید کرد: برخلاف گزارش‌های نادرست، کارکنان سفارت آمریکا در کابل و من همچنان در کابل مانده‌ایم و با تمرکز روی کمک به ۱۰۰۰ شهروند آمریکا و افغان‌های در معرض خطر کار میکنیم و همچنان در اینجا مشغولیم. تعهد ما به مردم افغانستان پای بر جاست."
خیلی بی شرفید
بنـــــــــــــــــــــــــــازم مردم ایران را
در حمله عراق به ایران
ارتش مجهز عراق با نیروهای زمینی ، هوایی ، زرهی ، 40 روز طول کشید خرمشهر را تصرف کند
مردم شجاع خوزستان و نیروهای داوطلب و اندک نیروهای مسلح با دستان خالی ، با کلاشینکف و ژ3 ، 40روز جلوی ارتش مجهز مقاوت کردند.
و حالا
در افغانستان ، طالبان با 75 هزار نیروی پیاده ، نه لشگر زرهی داره نه نیروی هوایی ، 10 روزه کل کشور را تصرف کرد.
حالا بماند که شاید مردم ، حکومت را همراهی نکردند.
ولی 300 هزار ارتش آموزش دیده توسط آمریکاییها ، با امکانات زرهی و نیروی هوایی (هرچند مبتدی) ، حتی نتوانست چند روز مقاومت کنند.
عجب ارتشی آمریکاییها تربیت کردند!!!!!

البته اشکال از مردم غیور افغانستان نیست.
آب و نان آمریکاییها ، لعنتی مشکل داره!!!!

وگرنه
نیروهای فاطمی افغان ، نشان دادند که مردم افغانستان ، دیندار ، شجاع ، وطن دوست، و دارای ارزشهای والای انسانی هستند.
انشااله که عموم مردم افغانستان از درد و رنج طالبان و آمریکا و جهل و نادانی عده ای ، رهایی یابند. انشااله.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر