بازدید 4173

مرگ‌ومیر کرونا در خراسان‌رضوی بالاتر از میانگین کشوری

در گزارش وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان‌ها با اشاره به این‌که روند بستری و فوت در خراسان رضوی در هفته گذشته افزایش بارزی داشته، تأکید شده که میزان مرگ‌ومیر در استان با صعود بیشتر از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۱ 16 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه، ۲۴ مرداد ماه، در گزارشی که در اختیار ایسنا قرار گرفته به بررسی آخرین وضعیت کووید ۱۹ در ایران و جهان پرداخته و ضمن آن، آخرین آمار بستری و فوتی‌های کرونا در استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون بیش از ۲۰۶ میلیون مبتلا به کرونا در سطح جهان شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۱۸۵ میلیون نفر بهبود یافته و بیش از ۴ میلیون نفر جان باخته‌اند. در ایران نیز تاکنون ابتلای بیش از ۴ میلیون و ۳۵۹ هزار نفر به کووید ۱۹ تأیید شده که از این میان بیش از ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار نفر بهبود یافته و بیش از ۹۶ هزار نفر بر اثر این بیماری درگذشته‌اند.

بر اساس این اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون در کشور ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار ندارد و تحلیل آمار‌های موارد کرونا مثبت، بستری‌های جدید در بیمارستان‌ها و موارد سرپایی کرونا مثبت نشان‌دهنده ادامه روند به سرعت افزایشی این بیماری در سطح کشور است.

همزمان با موج پنجم کرونا در سطح کشور تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در سطح کشور جهش پیدا کرده است. با ادامه روند صعودی بیماری در سطح کشور تعداد بستری‌های کرونا در هفته سوم مرداد ماه به ۳۱ هزار و ۷۰۸ نفر و فوتی‌ها به ۳۵۸۵ نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین در هفته سوم مرداد ماه تعداد موارد سرپایی مثبت در کل کشور به ۲۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

این آمار نشان‌دهنده افزایش ۱۲.۵ درصدی موارد سرپایی کرونا مثبت، افزایش ۱۸ درصدی موارد بستری کرونا مثبت و افزایش ۴۱.۴ درصدی تعداد فوت‌شدگان بیماری در مقسیه ماقبل است.

گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان‌دهنده روند افزایشی کووید۱۹ در تمامی استان‌های کشور است. با این حال در خصوص استان خراسان رضوی تأکید شده است که «روند بستری افزایش و روند فوت در هفته اخیر افزایش بارز نشان می‌دهد». با این وجود اعلام شده که «بروز موارد بستری استان از متوسط کشور کم‌تر، اما میزان مرگ‌ومیر با صعود بیشتر از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است».

بر این اساس موارد بستری در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی در هفته سوم مرداد ماه با میزان ۳۶.۱۰ پایین‌تر از میانگین کل کشور با میزان ۳۸.۱۵ اعلام شده است. همچنین موارد مرگ و میر در یک میلیون نفر جمعیت در خراسان رضوی در این هفته با میزان ۶۷.۲۵ بسیار بالاتر از میانگین کل کشور با میزان ۴۳.۱۳ اعلام شده است.

در اعلام روند بستری و فوت در خراسان رضوی نیز مشاهده می‌شود در حالی که روند بستری‌ها تا هفته اول تیرماه ماه ۱۴۰۰ به کمتر از ۵۰۰ نفر در هفته رسیده بود با جهشی ناگهانی در هفته سوم مرداد ماه ۱۴۰۰ به ۲۴۱۶ نفر در هفته رسیده و همچنان با سرعت در حال افزایش است. همچنین در حالی که تعداد هفتگی فوتی‌ها تا هفته سوم تیر ماه ۱۴۰۰ کاهشی بود، در روندی افزایشی در هفته سوم مرداد ماه ۱۴۰۰ به ۴۵۰ نفر در هفته رسیده است.
مرگ‌ومیر کرونا در خراسان‌رضوی بالاتر از میانگین کشوری
مرگ‌ومیر کرونا در خراسان‌رضوی بالاتر از میانگین کشوری
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار