بازدید 5064

نصرالله: قطعا از ایران بنزین و گازوئیل وارد می‌کنیم

دبیر کل جنبش حزب الله گفت که باید از حوادث عکار عبرت گرفت تا از تکرار آن در سایر مناطق جلوگیری شود، ولی مسئولان در حال اتهام‌پراکنی، دشنام و بهره‌برداری سیاسی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹ 16 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب الله تأکید کرد که آنچه در شهر «عکار» واقع در «التلیل» در شمال لبنان رخ داد، اندوهبار و دردناک است.

شبکه خبری المیادین به نقل از نصرالله گزارش داد، باید درباره این حادثه تحقیق شود، ولی «ما خود، مؤسسات و امکانات حزب الله را در خدمت مردم خود در عکار قرار می‌دهیم».

وی تصریح کرد، باید از آنچه رخ داده، عبرت گرفت تا از تکرار آن در سایر مناطق جلوگیری شود، ولی «مسئولان سیاسی به جای اینکه مرهمی بر زخم بگذارند، در حال اتهام‌پراکنی، دشنام و بهره‌برداری سیاسی هستند».

کابینه هر چه سریعتر تشکیل شود

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد، این حادثه باید عامل مهمی برای تشکیل کابینه شود؛ زیرا لبنان دیگر بیش از این تحمل ندارد؛ لذا پیام «خون شهدا و خانواده‌هایشان این است که کابینه طی دو یا سه روز تشکیل شود».

نصرالله با بیان اینکه ممکن است هرج‌ومرج گسترده در لبنان شکل بگیرد، تأکید کرد که باید به هر قیمتی، دولت تشکیل شود و بازی زمان به پایان رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تشکیل کابینه تسهیلات مطلوب را ارائه کنند، درباره بحران سوخت در لبنان خاطر نشان کرد، بسیاری از شرکتها، سوخت را احتکار و آن را برای فروش در بازار سیاه، انبار می‌کنند.

قطعا از ایران، سوخت وارد خواهیم کرد

دبیر کل حزب الله درباره بحران سوخت در لبنان و نقش واشنگتن در این مسئله گفت: «در ایران به اندازه‌ای سوخت وجود دارد که کشتی‌ها پر بوده و منتظر خریدار هستند... آمریکایی‌ها مسئول حوادث کشور هستند. آنان از سفارت خود، هرج‌ومرج را مدیریت می‌کنند».

نصرالله با تأکید مجدد بر اینکه قطعا بنزین و گازوئیل از ایران وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد، این واردات نه در تاریکی شب بلکه در روشنای روز و به‌صورت علنی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که یک اتاق عملیات مخصوص وجود دارد که مراکز برق را در عراق و لبنان هدف قرار می‌دهد و این مسئله اتفاقی نیست.

آمریکا در افغانستان به دوستان خود خیانت کرد

دبیر کل حزب الله در بخش دیگر اظهارات خود به تحولات افغانستان پرداخت و گفت: «اگر توافق با طالبان صحت داشته باشد، به این معنی است که واشنگتن به دوستان خود خیانت کرده و به آنان خنجر زده است».

وی همچنین تصریح کرد: «هرکس در لبنان بر روی تضمین‌های آمریکا حساب باز کرده است باید تصویر افغانستان را پیش روی چشم خود ببیند... آمریکا میلیون‌ها افغان را گرسنه، تشنه و آواره به حال خود رها کرده است».

انفجار یک مخزن سوخت حاوی بنزین امروز در التلیل منجر به کشته شدن ۲۸ نفر شد. شمار زخمی‌ها دست‌کم به حدود ۸۰ نفر می‌رسد و حال برخی نیز وخیم است.

هنوز علل این حادثه روشن نیست. اما گزارش‌های مطبوعاتی نشان می‌دهد، یک مخزن (تانکر) سوخت پنهان که عصر دیروز کشف شده، منفجر شده و همه کسانی که اطراف آن بودند کشته یا زخمی و به بیمارستان‌های عکار و بیروت منتقل شده‌اند.

تعدادی از اهالی عصبانی منطقه کامیون‌های موجود در ایستگاه سوخت «الرمل و البحص» را که انفجار در آنجا رخ داد، سوزاندند. یکی از این کامیون‌ها متعلق به صاحب این ایستگاه سوخت بوده و اهالی منطقه تهدید به سوزاندن خانه وی کردند.

ارتش لبنان اعلام کرد، تانکری که منفجر شده را مصادره کرده بوده تا سوخت داخل آن را میان مردم توزیع کند. همچنین خبر داد که پسر صاحب زمینی که انفجار در آنجا رخ داده را بازداشت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل