بازدید 12009
۲

پیکر زنده‌یاد ارشا اقدسی به خاک سپرده شد

مدیرعامل خانه سینما در مراسم خاکسپاری ارشا اقدسی بیان کرد که او و علی سلیمانی هم محبوب مردم و هم محبوب جامعه سینما و اهل فرهنگ بودند.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 13 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، پیکر زنده یاد ارشا اقدسی امروز صبح ۲۲ مرداد ساعت ۱۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. این مراسم به صورت مستقیم از طریق صفحات مجازی پوشش داده شد و جمعیت زیادی در مراسم حضور داشتند.

مراسم با کلامی از قرآن مجید آغاز شد و پس از آن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در ابتدای این مراسم در سخنانی بیان کرد: در چنین لحظاتی دشوارترین سخن وقتی است که مادر همکار ما در جمع باشد، لطف و محبت مادر و غصه‌ای که دارد هیچکس ندارد. این غم با او خواهد ماند تا انتهای جهان.

وی ادامه داد: تا ساعاتی دیگر باید علی سلیمانی عزیز را هم به خاک برسانیم. جواد هاشمی که در این روزها زحمات زیادی کشید و سخنی گفت که جالب توجه بود. برخی از هنرمندان در بین مردم محبوبیت دارند و باید گفت خدا را شکر و برخی از آنها هم بین مردم هم بین اهالی فرهنگ و سینما محبوبیت دارند که مثل ارشا و علی سلیمانی هستند و توانستند این محبت را بین هر دو به وجود آوردند.

شاهسواری اضافه کرد: ما گرفتار کرونا هستیم و الان ایام سختی است. رعایت فاصله‌ها را بکنید چراکه طاقت اینکه یکی دیگر از همکارانمان یا هرکسی که اینجاست دچار بیماری شود نداریم.

وی با بیان اینکه حرفه سینما به گونه‌ای است که باید کار کرد و نیازمند تولید است، عنوان کرد: با این حال این حرفه همچنان در بین مدیران، حرفه پرخطری شمرده نمی‌شود و برای واکسیناسیون هنرمندان همچنان گرفتاریم امیدواریم این حرف به گوش کسانی که باید برسد هرچند همه مکاتبات انجام شده است اما همچنان گرفتاریم. یک بار دیگر به مادرش تسلیت می‌گویم و امیدوارم این روزهای تلخ بگذرد.

مادر ارشا اقدسی نیز در ابتدای سخنانش با یادی از زنده یاد پیمان ابدی دیگر بدلکار کشورمان عنوان کرد: تقدیر پسر شجاعم را بر سر راه پیمان ابدی قرار داد. ارشای شجاع من که اینک ملتی او را قهرمان و شجاع می‌خوانند در راه آرمان بلندش جان خود را پیشکش کرد و شگفتا که جهانی او را تقدیر کرد.

سیدجواد هاشمی با خواندن دعا و سخن گفتن از ارشا اقدسی این مراسم را پایان داد.

خاکسپاری پیکر ارشا اقدسی با سنج زنی همراه بود و جمعیت زیادی در این مراسم حضور پیدا کرده بودند به گونه‌ای که جواد هاشمی مجری مراسم بارها از مردم خواست از هم فاصله بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خدا رحمتش کند
حیف و صد حیف .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل