بازدید 25038
آخرین تحولات خاورمیانه

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صد‌ها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی، اعزام فوری صد‌ها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان، حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق، درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام و درخواست عبدالله برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 13 August 2021

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی، اعزام فوری صد‌ها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان، حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق، درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام و درخواست عبدالله برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که وزیران خارجه و دفاع آمریکا در تماس تلفنی با محمداشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور از وی خواست برای رسیدن به صلح استعفا دهد.

روزنامه «ماندگار» افغانستان بامداد روز جمعه نوشت که آنتونی بلینکن و لوید آستین پنجشنبه شب با محمداشرف غنی تماس تلفی برقرار کرده و از وی خواسته است که برای تشکیل دولت انتقالی استعفا کند.

تماس تلفنی وزیران خارجه و دفاع آمریکا در حالی با رئیس جمهوری افغانستان صورت می گیرد که شب گذشته استان هرات یکی از شهرهای بزرگ و استراتژیک این کشور به دست طالبان سقوط کرد و طالبان مقر استانداری، فرماندهی پلیس و زندان این شهر را تصرف کردند.

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

براساس گزارش محمداسماعیل خان، فرمانده مردمی این استان با مقامات ارتش به یک پایگاه ارتش در این استان رفته اند و طالبان منزل شخصی اسماعیل خان را نیز در کنترول خود آوردند.

بشیراحمدقاسانی خبرنگار تلویزیون یک افغانستان نیز لحظات پیش در صفحه فیسبوک نوشت: استان های هلمند و قندهار را نیز به طالبان سپردند اما تاکنون جزئیاتی از وضعیت هلمند قندهار افغانستان در دست نیست، ولی برخی منابع نوشته اند که حامد کرزی، رئیس جمهوری سابق افغانستان دیروز کابل را به مقصد قندهار ترک کرده است؛ اما دلیل و جزئیات سفر حامد کرزی به قندهار روشن نیست.

اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان

انگلیس روز پنجشنبه همزمان با پیشروی گسترده نیروهای طالبان در سراسر افغانستان، اعلام کرد که برای تضمین خروج امن دیپلمات ها، نظامیان، شهروندان و تا چهار هزار تن از کارکنان افغان انگلیس از افغانستان، فوری ۶۰۰ نظامی دیگر به این کشور اعزام خواهد کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین؛ بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت که کشورش قصد دارد مکان سفارتخانه اش را در کابل از حومه منطقه سبز به محل بالقوه امن تری نزدیک به مرکز پایتخت انتقال دهد.

قرار است تا دویست دیپلمات و نظامی انگلیس از افغانستان تخلیه شوند، اما شمار دقیق آنها اعلان نشده است.

همزمان با نگرانی ها از پیشروی های گسترده طالبان در سراسر افغانستان و تصرف قندهار و هرات، دومین و سومین شهر بزرگ این کشور، ایالات متحده و دیگر دولت های غربی، اجرای طرح های بیرون بردن کارکنان سفارتخانه هایشان از افغانستان را تسریع می کنند.

گاردین افزود: طالبان همراه با سقوط پی در پی مراکز استان های افغانستان در هفت روز گذشته، با تشکیل سرپلی در فاصله ۱۵۰ کیلومتری کابل و پیشروی سریع به سوی این شهر، آن را از بقیه افغانستان جدا کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، واشنگتن برای خروج برخی از کارکنان سفارتش در کابل نیرو به افغانستان اعزام می کند.

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

ند پرایس، روز پنجشنبه به وقت محلی در واشنگتن همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان اضافه کرد کارکنانی را که قصد داریم از افغانستان خارج کنیم، از افرادی هستند که به تداوم ماموریتشان در آنجا نیازی نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال گفت: سفارت آمریکا در افغانستان، همچنان باز است و ما به حضور دیپلماتیک خود در افغانستان ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل برای تخلیه کارمندان سفارت و مترجمان مستقر خواهند شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز بلافاصله پس از سخنان ند پرایس اعلام کرد که آمریکا سه هزار نیرو برای کمک به خروج مقامات آمریکایی به افغانستان اعزام می کند.

سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی افزود که نیروهای بیشتر برای محافظت از کارکنان سفارت آمریکا در کابل ظرف ۴۸ ساعت دیگر به کابل می رسند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، افراد سفارت خود را در کابل از طریق هوایی به فرودگاه منتقل خواهیم کردیم.

به گفته وی، آمریکا هزار تن را به قطر منتقل می‌کند تا در آنجا برای بررسی درخواست‌های مهاجرتی افغان‌ها و ویزای کسانی بپردازند که در زمان حضور آمریکا در افغانستان به آمریکایی‌ها کمک کردند و اکنون تمایل دارند به خاطر ترس از انتقام طالبان کشورشان را به مقصد واشنگتن ترک کنند.

خبرگزاری آسوشتیدپرس گزارش داد، جان کربی تاکید کرده است، استقرار این نیروها موقت خواهد بود و ماموریت آنها تنها بر کمک به کاهش نیروهای سفارت و تسریع روند صدور روادید برای مترجمان افغانستانی و دیگران متمرکز خواهد بود و واشنگتن قصد ندارد بار دیگر در جنگ مداخله کند.

حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق

پایگاه زلیکان ترکیه در استان نینوا و نزدیکی موصل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت.

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

 برخی رسانه های عراقی از اصابت چند موشک به پایگاه زلیکان خبر دادند؛ جایی نزدیک شیخان واقع در شمال شرق موصل که نیروهای ترکیه و نیز شبه نظامیان وابسته به اثیل النجیفی استاندار پیشین نینوا در آن مستقرند؛ فردی که گفته می شود از عاملان سقوط موصل به دست داعش بوده است؛ هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «ویلیام برنز»، رئیس سیا گفته که آمریکا و اسرائیل باید تلاش‌ها برای تدوین راهبردی مشترک در حالت فرضی عدم توافق با ایران بر سر برجام را آغاز کنند.

«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه با ویلیام برنز دیدار کرد که در رأس هیأتی از واشنگتن به فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند، نفتالی بنت، خواستار همکاری آمریکا برای تدوین راهبردی مشترک در خصوص حالتی شوند که ایران تصمیم بگیرد بر سر برجام توافق نکند.

طبق گزارش آکسیوس، برآورد جامعه اطلاعاتی اسرائیل، وزارت خارجه و نهادهای امنیتی این رژیم این است که احتمال توافق ایران بر سر برجام، بعد از روی کار آمدن «ابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران کاهش یافته است.

ادعای آکسیوس در حالی مطرح شده که آیت‌الله رئیسی در چندین اظهارنظر درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم تصریح کرده چنانچه طرف‌های مقابل تعهداتشان را اجرا کنند، ایران به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.

در جریان جلسه روز چهارشنبه، نفتالی بنت، ارزیابی خود از برنامه هسته‌ای ایران و سیاست کابینه‌اش در این خصوص را به ویلیام برنز اعلام کرده است. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند به نظر می‌رسد، ویلیام برنز هم درباره اینکه ایران آماده توافق بر سر برجام باشد، مردد بوده است.

ساعاتی قبل‌تر «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به مراکش سفر کرده، تصریح نمود که توافق هسته‌ای برجام جایگزین دیگری ندارد.

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

لاپید که در مراکش حضور داشت، گفت: «من جزو طرفداران این توافق (برجام) نیستم و فکر می‌کنم که توافق صحیحی نیست. همواره این را گفته‌ام و اینجا هم می‌گویم که مساله فقط این است که من جایگزینی برای آن نمی‌بینم.»

اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اینکه برجام جایگزین ندارد، احتمالاً از سوی برخی از تحلیلگران تازه‌ترین نشانه از تغییر خط مشی تل‌آویو با واشنگتن در خصوص پرونده برنامه هسته‌ای ایران دیده خواهد شد.

این دسته از تحلیلگران معتقدند، کابینه جدید رژیم صهیونیستی قصد دارد بر خلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم از علنی کردن اختلافات با آمریکا در خصوص ایران بپرهیزد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در زمانی که در قدرت بود تلاش‌های زیادی برای بر هم زدن برجام انجام داد و از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خروج از آن ترغیب و بارها تأکید کرد که ترامپ با تشویق وی از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند فشار حداکثری بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند؛ این سیاست، به شکست منجر شد.

این در حالی است که گروه دیگری از تحلیلگران پیش از این اختلافات ابرازشده از سوی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص ایران را بخشی از تقسیم کار میان دو طرف در راستای بازی «پلیس خوب-پلیس بد» برای گرفتن امتیازات حداکثری از ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم روز پنجشنبه به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرده بود اعضای هیأت آمریکایی به ریاست «ویلیام برنز»، رئیس سازمان سیا در دیدار با همتایان صهیونیست خود گفته‌اند که فکر نمی‌کنند برجام احیا شود.

اخیراً اخباری از برخی توافقات پشت‌پرده بین مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای همکاری علیه ایران به رسانه‌ها درز کرده است.

به عنوان مثال، چند ماه پیش، رویترز به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد دولت آمریکا به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر با رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات وین، به دنبال به تأخیر انداختن زمان برگزاری دور هفتم این مذاکرات است.

رویترز نوشته بود کابینه جدید اسرائیل قصد دارد برای رایزنی درباره روش‌های اجرای بهتر «برنامه جامع اقدام مشترک» و تحریم‌هایی که بایستی علیه ایران حفظ شوند، گروهی از متخصصان مسائل تحریمی را روانه واشنگتن کند.

علاوه بر این، پایگاه «اکسیوس» به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، تل‌آویو قصد دارد از طریق دیپلماسی بر رویکرد دولت آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته، ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند؛ اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافق با کشورها گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ یکجانبه از این توافق خارج شد.

درخواست عبدالله برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد افغانستان

«عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان شد.

عبدالله روز پنج‌شنبه (۲۱ مرداد) در نشست منطقه‌ای در مورد افغانستان در دوحه، گفت که وضعیت در این کشور بحرانی است و دستاوردهای شهروندان افغانستان در معرض تهدید قرار دارد.

وی افزود، در نتیجه‌ حملات اخیر طالبان بر کلانشهرهای افغانستان، هزاران تن کشته و زخمی شده و صدها هزار تن دیگر از خانه‌های خود آواره شده اند.

درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی/ اعزام فوری صدها نظامی آمریکا و انگلیس به افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق/ درخواست اسرائیل برای تدوین راهبرد مشترک با آمریکا درباره برجام

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان با اشاره به درگیری‌های اخیر در افغانستان، به نمایندگی از این کشور، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان شد.

عبدالله گفت:‌‌ «وقت آن رسیده که شورای امنیت در نشست اضطراری خود، موضوع افغانستان و عواقب امنیتی-بشری آن را به بحث بگیرد و در مورد رسیدگی به بحران این کشور تصمیم فوری و قاطع بگیرد.» این در حالی است که پیش از این نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال افزایش درگیری‌ها در افغانستان، نشست فوق‌العاده‌ای را روز جمعه در مورد این کشور برگزار کرد.

هرچند از برگزاری این نشست، حدود یک هفته گذشته، تاکنون نتیجه‌ نهایی آن اعلام نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
اشرف غنی باید ببیند که با لجبازی و خودخواهی و توهم بیمار گونه اش نتوانست کشورش را حفط کند

و چنانچه خودش اجازه میداد تا منتخبین واقعی مردم برای اداره کشور و نطارت بر کار مسولان دزد و فاسد و ریا کار، وارد دولت شوند

الان کشورش ظرف تنها دو هفته پس از رفتن امریکاییان به اسعال دوباره مشتی تروریست متجاوز خونخوار وحشی در نمی امد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
.این پیشروی طالبان 100%با چراغ سبز امریکاست
بزودی کابل به تصرف طالبان درمیاد و اشرف غنی هم رفتنیه
بدبخت رییس جمهوران افعانستان که یکیش شب دستور استعفا از مقامات امریکا می گیره ودومیش به بیانیه شورای امنیت دل خوش داشته.قدر استقلال خود را بدانیم
"درخواست وزیران دفاع و خارجه آمریکا برای استعفای اشرف غنی"
بله دیگه ، یه ماجرای انفجار برجهای دوقلو ساختند، بجای عربستان که منشا اصلی بقول خودشون تروریست ها بود، لشکر کشیدند به افغانستان، توی این چند سال سودشو بردند و به اهدافشون رسیدند الانم که میرن و دودستی کشور رو پس میدن به همون طالبانی که خودشون ساخته بودندش و مثلا اومده بودند سرکوب و نابودش کنند.
صدور دموکراسی به اقصی نقاط دنیا!!! بهمین سادگی بهمین خوشمزگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
طالبان برای بک درگیری طولانی مدت با ایران مجددا قدرت پیدا کرده حالا ببینید کی گفتم تابی جان تاریخش رو یاد داشت کن .
جهان سوم یعنی رنج و درد، جهان غرب یعنی بی تفاوتی و شاید هم‌خوشنودی پنهان از این اوضاع نابسامان. چگونه وقتی خواستند صدام و قذافی و طالبان را چشم به هم زدنی جمع کردند، اما حالا بی تفاوت از رنج مردم افغان تماشاگر شده اند؟
شرم آور است که صنعت و دانش کشور را به خاطر دشمنان بتن ریخته شد
آقای رئیسی که حجه الاسلام بود!شد آیت الله؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
از این به بعد به تو هم می گیم ، پروفسور . خوبه پروفسور ؟ راضی شدی پروفسور ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
سلام, هم دکتر و هم آیت الله هر کی هم نمی بینه یا نمی تونه ببینه چشمشو بیشتر بازکنه یا بره دکتر
عاقبت کسانی که به فریب های شیطان بزرگ و خیر خواهی او دل خوش کرده بودند.
رفیق همون شیطانی که برای آدم قسم خورد که خیر خواه اوست و کاری کرد که از بهشت رانده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
امریکا ۲۰ سال برای افغانستان هزینه کرد و ۲۰۰۰ میلیارد دلار و ۳۵۰۰ سرباز کشته داد

وای مسولان افغانستان فقط به دزدی از مردم و خوردن بودجه های خارجی و دعواهای جناحی سیاسی سرگرم شدند
و حالا طالبان در افغانستان دارد جواب مسولان بی کفایت و دزد را میدهد
اگر مسولان افغانستان لیاقت داشتند دراین ۲۰ سال کشورشان را ساخته بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
خوب جوابش را دادی.
مثل فنر میمونه هر چه هم بکشیش تا ولش کنی بر میگرده به حالت اولش
افغانستان هیچ وقت آباد نمیشه چون خیلی از مردمش عقاید تند اسلامی دارن
تا نگرش دینی مردم افغانستان عوض نشه همینه
یا باید مذهبشان عوض بشه
یا باید نگرششان نسبت به اسلام تغییر کنه . مثل مردم نرکیه
چیزی که قطعاًبه فکرمدیران کشورمان رسیده ومطمئناً بشدت جدی خواهندگرفت خطری است که ازناامنی هائی که بعدازاین
درکشورهمسایه وبیخ گوش ما بوجودخواهدآمدکه برایمان دردسر
سازوپرهزینه است ومتوجه هستندکه هرج ومرج درکشوری دیگر
مجاورمرزهای ما میتواندمخل امنیت ماهم گردد
با عرض سلام ... در حقیقت همان سیناریو که امریکا با داعش سر عراق اوردند

اکنون نوبت رسید به افغانستان . یک مشت افسران اموزش دیده در پادگانهای

امریکا وبا دستور امریکا از شهر موصل وغرب عراق با تمامی تانک های مدرن

وتجهیزات خریدار شده از امریکا تحویل یک مشت داعشی که فقط کلاشنکوف

در دست داشتند دادن وبه سمت کردستان عراق فرار کردند . اکنون این

سیناریو در افغانستان رخ داد یک مشت طالبان با سلاح سبک وبا دستور امریکا

افسران خیانت کار اموزش دیده در پادگانهای امریکا با یک تماس فرار وعقب

نشینی کردند وتمامی تشکیلات نظامی خود تحویل طالبان دادند والان امریکا به

اشرف غنی می گوید تسلیم طالبان شود واقعا کشور قطر خوب با امریکا نسخه افغانستان را بیچاند .
تروریسم از افغانستان به کشورهای اطراف کشیده خواهد شد. و افغانستان پایگاه گروهی خونریزتر داعش و القاعده خواهد بود که از سراسر جهان تروریست ها به این خلافت کشیده خواهند شد.
بدبختی این هست که عراق و سوریه بیابان هستند ولی افغانستان کوهستانی هست.
خداحافظی با امنیت در اسیای مرکزی!
پارسال می گفتند طالبان بدنبال صلح هست و القاعده جایی ندارد.
چهارماه پیش می گفتند افغانستان ممکنه ظرف دو سال دست طالبان بیفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
در اینصورت ممکنه روسیه و چین دخالت کنند
آمریکا 20 سال خواست سیستم و سبک زندگی خودش رو به مردم افغانستان تحمیل کنه. با یک پف همه این سیستم فروپاشید!
سلام مسئولین به فکر شرق کشور باشند
در افغانستان ملت افغان نداریم تا وقتی خود افغانها متحد نشن و براشون تصمیم بگیرن چهل سال که سهله چهارصد سال هم بگذره همین اشه و همین کاسه
مسلم است که غربیها می خواهند توجه ایران را از غرب خاورمیانه به شرق آن معطوف سازند.
این قدرت مال طالبان نیست بلکه مربوط به پولهای فراوان وهابیون عربستان است
واقعا برکت از همه چیز رفته کلاس شیش قدیم از دکترای امروز هم بالاتره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر