بازدید 8734

۱۴ حمله اسرائیل به کشتی‌های ایران در ۲ سال

این برای نخستین بار است که این اطلاعات و آمار از حمله به کشتی‌های ایرانی از طریق منابع داخلی منتشر می‌شود. سایت نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با انتشار گزارشی اعلام کرده است تاکنون ۱۴ مرتبه به کشتی‌های ایرانی حمله شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 12 August 2021

 

به گزارش تابناک، سایت "نورنیوز" نوشته است "از حدود ۲ سال قبل تاکنون، مجموعا ۱۲ کشتی ایران در ۱۴ نوبت در آب‌های دریای سرخ و دریای مدیترانه هدف اقدامات تروریستی قرار گرفته است".

همه این کشتی‌ها در دریای سرخ و مدیترانه، مورد حمله قرار گرفته اند. اکثر این کشتی ها، نفتکش و بقیه، کشتی‌های حمل کالا هستند.

این برای نخستین بار است که این اطلاعات و آمار از حمله به کشتی‌های ایرانی از طریق منابع داخلی منتشر می‌شود.

قبلا سفیر ایران در لندن هم گفته بود در یک سال اخیر، ۱۱ حمله به کشتی‌های ایرانی در منطقه و از جمله خلیج فارس صورت گرفته است. همچنین در یکی از حملات، از زیردریایی استفاده شده است.

در این مطلب سایت نورنیوز، از اینکه کشور‌های غربی و سازمان‌های بین المللی نسبت به حملات به کشتی‌های ایرانی "سکوت" کرده اند و "واکنشی نداشته اند" از یک سو و اعتراض و انتقادات کشور‌های غربی نسبت به حمله به کشتی اسرائیلی در دریایی عمان و متهم شدن ایران در این حمله انتقاد شده است.

۱۴ حمله اسرائیل به کشتی‌های ایران در ۲ سال

ایران دخالت در این حمله را رد می‌کند، اما طرف‌های غربی بر این موضوع تاکید دارند. در حمله پهپادی به کشتی تجاری اسرائیل در دریای عمان، دو خدمه انگلیسی و رومانیایی هم کشته شدند.

در متن منتشر شده در سایت نورنیوز هشدار داده شده است: "طبعا در چنین فضایی نباید انتظار داشت که اگر به منافع دیگران صدمه وارد شد، طرف مقابل دست بسته مانده و هیچ اقدامی انجام ندهد. به بیان صریح‌تر؛ امنیت یا برای همه هست یا برای هیچ‌کس نیست. غرب باید متوجه این مسئله باشد که دنیای امروز با گذشته تفاوت پیدا کرده و ملت‌ها و دولت‌های مستقل قرار نیست زیر بار تجاوز، وحشی‌گری و البته پروپاگاندای شدید آن‌ها ساکت بمانند و با وجود همه رفتار‌های غیر قانونی و قلدرمآبانه آن‌ها هیچ واکنشی از خود نشان ندهد. بر این اساس؛ ایالات متحده و متحدینش در سراسر دنیا باید بدانند که نقشه‌های نخ‌نمای آن‌ها در گروکشی از طریق اقدامات تروریستی نه تنها اقناعی در افکار عمومی جهان به دنبال نخواهد داشت، بلکه حتما با پاسخ قاطع و محکم مواجه خواهد شد".

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر