بازدید 4845
۱

تاثیر حجامت بر درمان کرونا شایعه‌ای بی‌اساس است

رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه به نشر شایعه‌ای بی‌اساس با هدف ترغیب مردم به حجامت یا طب سوزنی برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: چنین شیوه‌هایی نه تنها تاثیری بر درمان بیماری کووید- ۱۹ ندارند بلکه از لحاظ بهداشتی عواقب وخیمی در پی دارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 11 August 2021

به گزارش «تابناک»، علیرضا علاقه‌مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین عوام تفکری رایج بود مبنی بر این که حجامت موجب خروج خون آلوده از بدن می‌شود و حال آن که چنین تفکری مبتنی بر یافته‌های علمی نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چون در قدیم سازمانی به نام انتقال خون وجود نداشت مردم به سمت حجامت می‌رفتند و حال آن که اکنون می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون و با شرایط کاملا بهداشتی، خون خود را اهدا و از خروج بدون هدف آن جلوگیری کنند تا با این اقدام به فرد بیمار، حیات دوباره ببخشند.

رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت: ایراد دیگر حجامت آن است که فرد حجامت شده تا یک سال نمی‌تواند خون خود را اهدا کند و این در حالی است که اکنون به تمامی گروه‌های خونی و به خصوص گروه‌های منفی نیاز مبرم داریم.
علاقه‌مند افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم از تمامی شهروندان درخواست می کنیم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به احترام خون حضرت سیدالشهدا(ع) در پویش "نذر خون مهر حسینی" که از ابتدای محرم تا پایان صفر ادامه خواهد داشت شرکت کرده و اهدای خون خود را محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا نکنند.

گذشته از چند نوع واکسن که ظرف ماههای اخیر برای ایمن‌سازی نسبی انسان در مقابل ویروس کرونا در سطح جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند تاکنون با وجود تلاشهای گسترده زبده‌ترین متخصصان و شرکتهای معتبر دارویی در کشورهای مختلف، هیچ نوع دارو و یا روش معتبر علمی با تاثیر درمانی در برابر این ویروس همه‌گیر شناسایی، کشف، ابداع و یا ساخته نشده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه که از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برد در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روند روزافزون شیوع ویروس کرونا در محدوده جغرافیایی زیر پوشش این دانشگاه در جنوب میانی خراسان رضوی موجب اعلام وضعیت آماده‌باش به همه بیمارستانها و مراکز درمانی شده است و تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ شهروند جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی و بستری شده‌ و سه تن جان باخته‌اند.

روند فزاینده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است. تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد فشار زیادی را بر خراسان رضوی وارد کرده است که همچنان ادامه دارد. ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بر اساس توصیه موکد متخصصان، عبور از این بحران سخت تنها با همراهی عمومی در رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه و تعهد عملی یکایک شهروندان به ایفای مسوولیت اجتماعی خود میسر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ايشان از نابغه اي مثل ابن سينا بيشتر مي فهمه؟ ابن سينا مي گه اگر كسي مشرف به مرگ باشه با حجامت ممكنه دوباره به زنگي برگرده. حجامت يا Cupping يك روش اثبات شده خروج مواد زايد و سموم (حتي انواع ويروس و باكتري) است كه در جريان خون وجود داره...مكاتب طب سنتي در چين و ايران و اروپا همه مويد اين موضوعند...شما هم وقتي دانش نداري يك موضوع رو منتشر نكن...سلامت افراد شوخي بردار نيست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر