بازدید 7059
۲

دیه و زندان مجازات قتل هوو

کد خبر: ۱۰۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ 08 August 2021

زنی که به اتهام قتل هوویش در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود، از سوی قضات شعبه دوم به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با گزارش قتل زن جوانی به‌نام سیما در یکی از محله‌های جنوب تهران آغاز شد. پس از تحقیقات اولیه، مأموران احتمال دادند که مقتول توسط هوویش شراره به قتل رسیده. جسد سیما با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و محمود همسر آنها مورد بازجویی قرار گرفت.

محمود در بازجویی‌ها به مأموران گفت: من و شراره چند سال قبل با هم ازدواج کردیم تا اینکه با سیما آشنا شدم و او را به عقد خودم درآوردم. از همان ابتدا شراره و سیما با هم اختلاف داشتند و مطمئن هستم که شراره زن دومم را به قتل رسانده است. با اطلاعاتی که این مرد به مأموران داد، شراره که به خانه برادرش در اصفهان رفته بود بازداشت شد و همان ابتدا هم به قتل هوویش اعتراف کرد.پس از تکمیل تحقیقات و اعتراف صریح متهم، پرونده او به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه منکر اتهامش شد و ادعا کرد؛ از نحوه کشته شدن سیما اطلاعی ندارد. اما رئیس دادگاه به او گفت حالا که رئیس قوه قضائیه از طرف فرزند صغیر قربانی درخواست دیه را مطرح کرده بهتر است حقیقت را بگوید؛ در غیر این صورت تا افشای حقیقت در زندان خواهد ماند.

صحبت‌های رئیس دادگاه و تشویق وی به بیان حقیقت موجب شد زن ۳۰ ساله به تشریح جزئیات ماجرا بپردازد. شراره مدعی شد به خاطر اینکه سیما پسرش را کتک زده بود عصبانی شده و او را خفه کرده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست رئیس قوه قضائیه، وی را به پرداخت دیه و زندان با توجه به ایام بازداشت محکوم کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اون بچه مگه وارث نیست -چرا به جاش تصمیم گرفتند؟
خدا لعنت کنه آن مرد را
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر