بازدید 7155
۱

دنیا حداقل ۳ تا ۵ سال با پدیده کرونا درگیر است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح تحول شامل ۴ بخش واکسیناسیون، بازبینی شیوه نامه‌های بهداشتی، فرماندهی و نحوه عملکرد و تصمیم گیری و همچنین بسته اقتصادی، امنیتی و سیاسی است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 08 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در استودیوی خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما درباره طرح تحول با رویکرد فعال در موضوع کرونا افزود: رئیس جمهور به دنبال حل و فصل مشکلات جدی کشور از جمله موضوع کرونا البته با تمرکز بر توسعه واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: باید بر اساس ظرفیت‌های موجود روشی را پیش بینی کنیم که مسائلی که پیرامون شیوع کرونا وجود دارد کمتر شود و تعداد مرگ و میر کاهش پیدا کند و زندگی اقتصادی مردم، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها تا حد امکان به وضع طبیعی خود بازگردد.

قاضی زاده هاشمی گفت: در این ایام کار مفصلی در ۴ بخش انجام شده که یک بخش واکسیناسیون است و نحوه چگونگی تأمین واکسن از قبیل واردات، تولید داخلی، نحوه تزریق و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون را شامل می‌شود به طوری که تمامی جمعیت هدف که در گام اول جمعیت بالای ۱۸ سال می‌باشد واکسینه شوند؛ دوم بازبینی شیوه نامه‌های بهداشتی، قرنطینه، تردد مردم در داخل کشور، مشاغل حساس و رنگ بند‌ها می‌باشد؛ سوم فرماندهی و نحوه عملکرد و تصمیم گیری در این حوزه است و چهارم بسته اقتصادی، امنیتی و سیاسی می‌باشد که در حوزه کرونا اتفاق می‌افتد، چون بعضی از مشاغل از کرونا صدمه دیدند و یکسری مشاغل جدید ایجاد می‌شود و همچنین تغییرات در سبک زندگی بررسی خواهد شد.

وی افزود: بعضی از این بخش‌ها در گروهی تهیه شده است و رئیس جمهور آن را بررسی کرده است و دستور داد کارگروهی در وزارت کشور ایجاد و از تجارب همگان استفاده شود تا بتوانیم از هفته آینده رفتارمان در حوزه کرونا را تغییر دهیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این طرح در چه بازه زمانی به فضای بحرانی کرونا سامان می‌دهد؟ گفت: کرونا یک پدیده عالم گیر است و باید زنجیره انتقال بیماری در تمام کشور‌ها قطع شود یعنی حداقل شش و نیم تا هفت میلیارد نفر از جمعیت دنیا واکسینه شوند و دنیا حداقل ۳ تا ۵ سال با این پدیده درگیر است، ولی ما به دنبال این هستیم که مرگ و میر را به شدت کاهش دهیم و زندگی عادی مردم ساماندهی شود.

قاضی زاده هاشمی درباره موضوع ضمانت اجرایی تصمیم‌ها هم گفت: یکی از موضوع ها، بازبینی نحوه مدیریت و فرماندهی ستاد ملی مقابله با کروناست یعنی یک بخشی از این طرح کارآمدسازی ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات آن است که مصوبات باید واقعی و دقیق متناسب با امکانات و الزامات اجتماعی انجام شود، ولی زمانی که مصوب شد ساز و کار اعمال نظارت میدانی درست بر آن وجود داشته باشد و اگر کار دستگاهی به درستی انجام نمی‌شود توسط دبیرخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش می‌شود و برخورد لازم از سوی رئیس جمهور با آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: در این طرح سه مرحله برای واکسیناسیون پیش بینی شده است و در بخش بسته اقتصادی کرونا هم برنامه ریزی شده و در موضوع شیوه نامه‌ها هم اقداماتی را وزارت بهداشت از قبل شروع کرده بود و البته در این طرح‌ها هدف گذاری‌های مشخص صورت می‌پذیرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با اجماع نظر‌های کارشناسی، بلافاصله در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا هر بخشی از این اقدامات که به تصویب برسد اجرا خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
این طرح را هم برید ببینیم رکورد کشته ها را می زنید یا نه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر