بازدید 15329
۴
کیوسک بین الملل تابناک

ادعای خبرنگار غربی درباره ازسرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا / درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

ادعای خبرنگار غربی درباره ازسرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر، دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب، اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن و تنظیم سازوکار عقب‌نشینی نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ 07 August 2021

ادعای خبرنگار غربی درباره از سرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا/ درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

کیوسک بین الملل تابناک: ادعای خبرنگار غربی درباره ازسرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر، دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب، اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن و تنظیم سازوکار عقب‌نشینی نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای خبرنگار غربی درباره ازسرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر

لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا نوشت که مذاکرات هسته‌ای ایران از آغاز ماه سپتامبر (دهم شهریور ماه) در وین از سرگرفته خواهد شد.

 لارنس نورمن در توئیتر به نقل از این مقام که نامش آورده نشده تاکید کرد، این پیش بینی از بهترین حالت ممکن با این امیدواری است که با تشکیل کامل دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و تصویب آن در مجلس، رخ دهد.

ادعای خبرنگار غربی درباره از سرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا/ درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

نورمن در ادامه افزود: این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفته که مقام‌های ایران در گفت‌وگوهای مقدماتی با ازسرگیری و ادامه این مذاکرات از نقطه‌ای که در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ماه) قطع شده، مخالفتی نکرده‌اند و هیچ گونه طرح تازه یا تغییری در موضع مذاکرات پیشنهاد نداده و ازسرگیری آن را منتفی ندانسته‌اند.

خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا افزوده است: مقام‌های ایران گفته‌اند که نمی‌دانند، باز هم وزارت امور خارجه مسئول مذاکرات هسته‌ای خواهد بود یا مسئولیت آن به نهاد دیگری واگذار خواهد شد؟!

دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب

یک منبع سازمان ملل اعلام کرد، برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات ادعایی انگلیس علیه ایران درباره نفتکش اسرائیلی حمایت نکردند و تحقیقات مستقل و کاملی را برای روشن شدن درستی و نادرستی این ادعا خواستار شدند.

به گزارش راشاتودی، این اعضا تاکید دارند که باید تحقیقات مستقلی درباره این ادعا انجام شود.

انگلیس به دنبال جوسازی رسانه ای و طرح اتهام های بی اساس در زمینه حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان، خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته شد.

این منبع افزود: بدیهی است که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل، آماده حمایت از اتهامات شرکای غربی نبودند، در حالی که نتایج تحقیقات مستقل و بی طرف بین المللی فراهم نشده است.

ادعای خبرنگار غربی درباره از سرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا/ درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

مسکو پیشتر خواستار اطلاعات بیشتر قبل از نتیجه گیری در مورد این حادثه شد. «دمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که کشورش تحلیل انگلیس را رد می کند.

وی گفت: ما نیاز به اثبات حقایق داریم و نباید بدون اثبات آنچه اتفاق افتاده است، شتابزده نتیجه گیری یا اقدام کنیم.

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی به نام "عملیات‌ تجاری دریایی" در بیانیه‌ای مدعی شد، یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه شرکت "زودیاک ماریتایم" که متعلق به "ایال عوفر" میلیاردر صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد: دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام "مرسر استریت" در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک متقن و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس است، سخنان تحریک‌آمیز و هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلیس و آمریکا را محکوم و تصریح کرد: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. وی هشدار داد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

رئیس جمهور سابق آمریکا بر اساس اعلام دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید قصد دارد برای ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این تاییدیه ظاهری نامزدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ در حالی مطرح می‌شود که او پس از باختش در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن، به تبلیغ و مانور روی کمپین دیگری برای دور دوم ریاست جمهوری خود پرداخت.

شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید دونالد ترامپ به روزنامه واشنگتن اگزماینر در ضمن مصاحبه از بابت کتاب جدیدش در تایید نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اظهار کرد: او این کار را می‌کند.

ترامپ هنوز رسما تایید نکرده که آیا مجددا برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود یا خیر؛ اما گفته شده که اخیرا با مارک میدوز، رئیس دفتر سابقش و مقام های کابینه سابقش در محل باشگاه گلفش در بدمینستر، نیوجرسی ملاقات کرده است.

ادعای خبرنگار غربی درباره از سرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا/ درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

اسپایسر به واشنگتن اگزماینر تصریح کرد که ترامپ از بابت ناخرسندی از مواضع دولت بایدن تشویق به نامزدی مجدد برای انتخابات ریاست جمهوری شده است. او بیان داشت، ترامپ ظاهرا مبلغ ۱۰۲ میلیون دلار به عنوان اعتبارات مربوط به کمپین در اختیار دارد و تلاش کرده تا در آستانه سومین نامزدی بالقوه‌اش برای ریاست جمهوری وزنش را کم کرده و میزان محبوبیت پسا ریاست جمهوری‌اش را بالا نگه دارد.

جان مک لافلین، یک عامل نظرسنجی ترامپ، به نشریه مذکور گفت که "هر چه بایدن بیشتر شکست بخورد، دونالد ترامپ بهتر به نظر می‌رسد."

اسپایسر اضافه کرد که ترامپ برنامه دارد برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ۲۰۲۲ "تعیین کننده" باشد و قبل از شروع آن رقابتها از چند کاندیدا حمایت کرده است.

او قبلا گفته است که "۱۰۰ درصد" نامزدی مجددش برای ریاست جمهوری را در نظر دارد اما تا بعد از انتخابات میان دوره‌ای آتی به منظور اعلام تصمیم نهایی در این زمینه صبر خواهد کرد. ترامپ در سال ۲۰۲۴، ۷۸ سال خواهد داشت و در صورت پیروز شدنش در انتخابات آن سال، به پیرترین رئیس جمهوری که تا کنون برگزیده شده، تبدیل خواهد شد.

هم اکنون بایدن مسن‌ترین فردی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است. او در زمان شرکت در انتخابات ۲۰۲۰، ۷۷ سال داشت. او در صورتی که در سال ۲۰۲۴ مجددا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود ۸۱ ساله خواهد بود.

نیوزویک گزارش داد، اخیرا یک نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک نشان داد اکثر آمریکایی‌ها معتقدند نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری برای آمریکا بد خواهد بود.

این نظرسنجی نشان داد ۶۰ درصد آمریکایی با این صحبت که "این اتفاق برای کشور بد خواهد بود" موافق بودند، در حالی که تنها ۳۰ درصد با این موضع ابراز مخالفت کردند.

درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

وب‌سایت «الخبر الیمنی» اظهارات امروز «تیم لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن را نشان دهنده درخواست کمک عربستان سعودی از آمریکا برای حل درگیری ریاض با امارات در یمن دانست.

بر اساس این گزارش، تیم لندرکینگ گفت، با «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه صحبت و بر ضرورت توقف همه اقدامات تنش‌زا در جنوب یمن از سوی تمام طرف‌ها با هدف بازگشت دولت مستعفی (متحد ریاض) به عدن تأکید کرده است.

ادعای خبرنگار غربی درباره از سرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا/ درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

بنا به گفته منابع آگاه، در دیدار مذکور مقام آمریکایی، طرف اماراتی را به توقف تنش در جنوب یمن تشویق و درباره تشدید تنش میان نیروهای متحد امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» و نیروهای متحد سعودی هشدار داده است.

همچنین لندرکینگ گفته، واشنگتن از طرح ریاض برای جنوب یمن حمایت می‌کند تا اینگونه پیامی مستقیم به امارات و متحدان آن داده باشد.

تنظیم سازوکار عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا از عراق

منابع آگاه نظامی عراقی از نزدیک بودن آغاز فعالیت کمیته نظامی فنی مشترک عراقی - آمریکایی برای تدوین سازوکار اجرای دستاوردهای دور اخیر گفت‌وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن که ژوئیه گذشته برگزار شد، خبر می‌دهند.

در آخرین دور گفت‌وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن، بر سر عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا در ۳۱ دسامبر و تغییر حضور نظامی آمریکا در عراق به حضور استشاری و آموزشی توافق شد و مقامات نظامی عراقی رسما بار دیگر تاکید کردند که مسئولیت حمایت از پایگاه‌های نظامی که نیروهای خارجی در آن به سر می‌برند، بر گردن نیروهای عراقی است.

یک ژنرال ارشد در فرماندهی عملیات مشترک عراق، دیروز (جمعه - ۶ آگوست)، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» تصریح کرد: انتظار می‌رود به زودی نظامیان آمریکایی به بغداد بیایند تا فعالیت و همکاری با طرف عراقی برای تدوین یک سازوکار برای اجرای توافق در خصوص عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا از کشور تا پایان سال میلادی جاری را آغاز کنند.

این مقام ارشد نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت، توافق شده بود که یک کمیته نظامی و امنیتی مشترک میان دو طرف، فعالسازی مفاد بند‌های نظامی مربوط به گفت‌وگوی راهبردی اخیر میان دو کشور و سازوکار عقب‌نشینی نیروهای رزمی که قرار است طی چند مرحله صورت گیرد و شامل تجهیزات و تسلیحات نظامی است، بر عهده گیرد، به ویژه که واشنگتن در عراق دارای خودروهای زرهی، بالگردهای جنگی و ..است که زمان آن به پیش از تدارک آمریکا برای نبرد آزادسازی موصل بازمی‌گردد.

به گفته این مقام مسئول، کشورش به سازوکارهای توافق در تامین امنیت خروج کامل نیروها و تأمین امنیت پایگاه ها و اردوگاه ها پایبند خواهد ماند. نقشه استقرار نظامی نیروهای ائتلاف و نیروهای ناتو تغییر نخواهد کرد، آن‌چنان که برخی سیاستمداران و کارشناسان امنیتی آن را ترویج می‌کنند، زیرا دو پایگاه عین الاسد و حریر در الانبار و اربیل، علاوه بر پایگاه ویکتوریا، در غرب بغداد به برنامه‌های حمایت، پشتیبانی و آموزش نیروهای عراقی و دادن اطلاعات هوای و دریافت درخواست‌های پشتیبانی مربوط به حمل و نقل هوایی ائتلاف ادامه خواهند داد.

به گفته این مقام ارشد نظامی، مسئولیت طرف عراقی این کمیته بر عهده ژنرال «عبدالامیر الشمری» فرماندهی عملیات مشترک و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق است؛ دو نفری که مذاکرات دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن را اداره کردند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود به زودی «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، در حاشیه بررسی سازوکار عقب‌نشینی نیروهای رزمی از عراق به این کشور سفر کند.

ادعای خبرنگار غربی درباره از سرگیری مذاکرات وین از ابتدای سپتامبر/ دست رد اعضای شورای امنیت به اتهامات ضد ایرانی غرب/ اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا/ درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای مقابله با امارات در یمن

در همین راستا، سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی رسمی و نظامی عراق گفت که مسئولیت حمایت از جان مستشاران و مربی‌های نظامی آمریکایی بر عهده نیروهای مسلح عراقی است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از الخفاجی اعلام کرد: مدت زمانی که مستشاران و مربی‌های نظامی خارجی پس از خروج نیروهای رزمی آمریکایی از خاک عراق، در این کشور باقی می‌مانند، اهمیتی ندارد، بلکه مهم، تداوم آموزش و دریافت اطلاعات از نهادهای نظامی و امنیتی بین‌المللی است.

وی افزود که پایگاه‌های نظامی و اماکن اختصاصی و ویژه این نیروهای خارجی وجود ندارد، بلکه این نیروها در داخل پایگاه‌های نظامی مشترک با عراق حضور دارند. در مرحله پیش نیز نیروهای ائتلاف، تجهیزات نظامی به ارزش بالغ بر ۶۰ میلیون دلار را در اختیار ارتش، سروس مبارزه با تروریسم و نیروهای پیشمرگه قرار دادند.

از سوی دیگر، «مجاهد الطائی» تحلیلگر امور سیاسی و امنیتی عراق می‌گوید که واشنگتن در خصوص سازوکار عقب‌نشینی نیروهایش شرط خواهد گذاشت و شرط آن، عدم هرگونه تعدی از سوی شبه‌نظامیان به این نیروها و الزام دولت به این امر خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید گفت: «ورود کمیته آمریکایی برای اجرای سازوکار توافق صورت گرفته، احتمالا به دولت الکاظمی کمک خواهد کرد تا افرادی را که در خصوص دستاوردهای این گفت‌و‌گو تردید دارند، با خود همراه سازد و آن‌ها را متقاعد کند. اما ورودی‌ها و راه‌های بازگشت نیروهای رزمی آمریکا به عراق یکی نیست و ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی واشنگتن و ناتو در عراق حضور دارند، علاوه بر آن، نیروی هوایی آمریکا نیز کاملا کنترل آسمان عراق را در دست دارد و ایالات متحده می تواند در این زمینه مانور بدهد.»

الطائی تصریح کرد: «لذا می‌توان گفت که نیروهای رزمی آمریکا از در خارج می‌شوند و از پنجره بازمی ‌گردند؛ این به آن معناست که در حال حاضر تغییری در نقشه حضور آمریکا در عراق حاصل نمی‌شود، زیرا کلیه نیروهای خارجی حاضر در عراق به حضور آمریکا متکی هستند و خروج نیروهای آمریکایی به معنای ضرورت عقب‌نشینی تدریجی باقی نیروهاست.».

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌ رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌ نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مذاکره با آمریکا شرعا حرام نیست
اگر از طرف رئیسی به برجام بروند و ان را سریع امضاه کنند نشان می دهد که انها بودن که نمی گذاشتن برجام به نفع اصلاح طلبان به نتیجه برسد و مسئول این همه بدبختی که به مردم وارد شده کار اینها بوده است؟؟؟؟؟؟؟
بدوید وبرویدامضاکنیدکه ترامپ داردمیاید!!
چرا درخواست بررسی حمله به کشتی های ایرانی داده نمی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار