بازدید 11429
۱
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

تمرکز کاربران اینترنتی روی مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور/ شوک فضای مجازی بخاطر درگذشت ارشا اقدسی/ سارا بهمنیار مدال نگرفت ولی ترند گوگل شد/ چرا کشور سن مارینو ترند گوگل شده است؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «دلیل مرگ ارشا اقدسی چیست؟»، «پیمان ابدی»، « بدلکاری چیست؟»، «تحلیف چیست؟»، «سارا بهمنیار»، « حسن یزدانی و دیوید تیلور»، « کشور سن مارینو» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 06 August 2021

تمرکز کاربران اینترنتی روی مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور/ شوک فضای مجازی بخاطر درگذشت ارشا اقدسی/ سارا بهمنیار مدال نگرفت ولی ترند گوگل شد/ چرا کشور سن مارینو ترند گوگل شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «دلیل مرگ ارشا اقدسی چیست؟»، «پیمان ابدی»، « بدلکاری چیست؟»، «تحلیف چیست؟»، «سارا بهمنیار»، « حسن یزدانی و دیوید تیلور»، « کشور سن مارینو» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

دلیل مرگ ارشا اقدسی چیست؟

ارشا اقدسی، بدلکار مشهور ایرانی بود که در بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی ایران و دیگر کشورها هنرنمایی کرده بود.

او در روزهای اخیر و به واسطه حادثه ای که در یکی از تله فیلم ها در کشور لبنان برایش رخ داد، به شدت مصدوم شد و در نهایت علی رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست داد. این موضوع سبب شد تا بسیاری از کاربران اینترنتی در پی یافتن اطلاعاتی در مورد او در فضای مجازی باشند و پس از شنیدن خبر فوتش در شوک فرو بروند.

                                                   تکذیب به کما رفتن بدلکار ایرانی

بر اساس اطلاع خانواده او و به واسطه وصیتی که کرده بود، اعضای بدنش به نیازمندان اهدا شد.

اقدسی در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر جراحات وارده ناشی از حادثه چپ کردن ماشین در بیروت، لبنان درگذشت.

توضیح بیشتر در مورد ارشا اقدسی اینکه او او در ورزش‌های همچون کاراته، رشته رزمی آی کیدو، و نیز اسب سواری، کمانگیری روی اسب، چتربازی، سقوط آزاد، بیس جامپینگ، کار با طناب، پارکور و ورزشهای رزمی سینمایی فعالیت داشت.

پیمان ابدی

پیمان ابدی، یکی از بدلکاران معروف ایرانی در سطح جهان بود که در سال 1388 و به واسطه حادثه ای که در فیلم چشم های نامحسوس برایش رخ داد، جان خود را از دست داد.

در حین تصویربرداری آخرین سکانس فیلم چشم های نامحسوس، پیمان ابدی ( سرپرست بدلکاران این فیلم ) بر اثر یک حادثه، جان خود را از دست داد. او در اتوبوس بود و قرار بود روی سطحی که مشخص بود بپرد، ولی وقتی پرید روی آن لیز خورد و اتوبوس آن را زیر می‌کند و اینطور می‌شود که پیمان ابدی در این فیلم جان خود را از دست می‌دهد.

از آنجایی که پیمان ابدی یکی از اصلی ترین مربیان و نیز همکاران ارشا اقدسی بود، پس از وقوع حادثه برای ارشا اقدسی، همزمان نام او نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

این موضوع به ویژه به این دلیل رخ داد که مقرر شد پیکر مرحوم اقدسی در کنار قبر مرحوم ابدی به خاک سپرده شود.

بدلکاری چیست؟

مرگ ناگهانی و ناراحت کننده ارشا اقدسی و تصمیم بر به خاک سپردن پیکر او در کنار قبر پیمان ابدی که هر دو از بدلکاران معروف ایران و جهان بودند، سبب شد تا در کنار نام این دو ورزشکار و هنرمند، حرفه بدلکاری نیز به یکی از ترندهای گوگل در روزهای اخیر تبدیل شود.

در مورد بدلکاری توضیح اینکه بدلکاری شامل کارهایی مانند پریدن از دیوار، هواپیما و جز اینها، بازی کردن نقش کسی که در بدنش در حال سوختن است، نمایش‌های ورزش رزمی و غیره می‌شود.

پیش از به وجود آمدن جلوه‌های ویژهٔ رایانه‌ای راهی بجز استفاده از افراد واقعی برای فیلمبرداری چنین صحنه‌هایی وجود نداشت. کسی که پیشه اش بدلکاری است، بدلکار نام دارد. اصولاً ورزش‌های نمایشی پر هیجان در فعالیت بدلکاری اثر مستقیم دارد.

تحلیف چیست؟

برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران، حجه الاسلام و المسلمین رئیسی در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه، سبب شد تا عبارت «تحلیف چیست؟» نیز به یکی از ترندهای داغ گوگل در روزهای اخیر تبدیل شود.

در مورد تحلیف و جزئیات آن توضیح اینکه  در مراسم تحلیف که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، رئیس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

 تاکنون سیزده دوره مراسم تحلیف رؤسای جمهور منتخب برگزار شده‌ است.

 سارا بهمنیار

سارا بهمنیار متولد ۱۳۷۸ در شهرستان آستانه اشرفیه و کاراته‌کار اهل ایران است.  او روز گذشته مسابقات خود را در میدان المپیک برگزار کرد و با اینکه شانس کسب مدال داشت، به واسطه دو شکست پیاپی در بازی های پایانی خود از رسیدن به مدال باز ماند. با این همه به یکی از ترندهای داغ گوگل تبدیل شد.

بهمنیار در مسابقات لیگ جهانی کاراته ۲۰۱۹ که در توکیو برگزار شده بود، موفق به کسب مدال طلا شد.

شاهکار ثانیه آخری سارا بهمنیار در کاراته المپیک+عکس

وی همچنین در مسابقات لیگ جهانی کاراته ۲۰۱۹ که در مسکو برگزار شده بود، موفق به کسب مدال طلا شد. در رنکینگ المپیکی اعلام شده در تاریخ ۱ می ۲۰۲۱ در رده ۶ وزن ۵۵ -کیلو گرم قرار گرفت.

سارا بهمنیار در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۲۱ در استانبول ترکیه، با پیروزی در برابر نماینده اوکراین توانست خودش را یک قدم به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نزدیک کند.

بهمنیار در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در لیسبون پرتغال، که آخرین شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ به شمار می‌رفت، با راهیابی به دیدار رده بندی، موفق شد، دومین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ کاراته ایران را در بخش زنان را برای خود قطعی کند.

بیشتر بخوانید 

حسن یزدانی و دیوید تیلور

حسن یزدانی قهرمان مثال زدنی و بی نظیر ایران در رشته ورزشی کشتی آزاد است که در المپیک دوره گذشته موفق به کسب مدال طلا شد. در این دوره از مسابقات المپیک نیز او یکی از شانس های اصلی کسب مدال طلای ایران بود ولی در بازی پایانی و در ثانیه های پایانی به رقیب قدرتمند و آمریکایی خود دیوید تیلور باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

در مورد حسن یزدانی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

مسابقه یزدانی و تیلور از ساعت ها قبل به عنوان یکی از هیجان برانگیزترین مسابقات المپیک مطرح بود و در ایران نیز بسیاری پیگیر این مسابقه بودند.

بر همین اساس این مسابقه و نام حسن یزدانی و دیوید تیلور به ترندهای داغ گوگل تبدیل شد.

کشور سن مارینو

کشور سن مارینو کشوری بسیار کوچک با جمعیت چندهزار نفری در جنوب اروپاست که در روزهای اخیر بارها و کرات از سوی کاربران ایرانی در اینترنت جست و جو می شود.

دو دلیل برای این اتفاق قابل حدس است. یکی اینکه رقیب حسن یزدانی در مسیر رسیدن به بازی فینال ابتدا موفق به شکست یکی از رقبای خود از کشور سن مارینو شد.

توضیح اینکه تیلور پیش از فینال با حسن یزدانی در مبارزه نخست مقابل علی شعبان‌اف از بلاروس با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل مایلس آمینه از سن مارینو با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

دلیل دیگر نیز اینکه پس از دریافت مدال برنز بازی های المپیک توسط یکی از ورزشکاران این کشور، حالا سن مارینو کوچک ترین کشوری است که در مسابقات المپیک صاحب مدال برنز شده است.

الساندرو پیریلی موفق شد مدال برنز تراپ را برای این کشور به دست آورد تا سن‌مارینو جایگزین برمودا شود. این کشور ۳۴ هزار نفر جمعیت دارد. پیریلی در بازی‌های المپیک لندن به عنوان چهارمی رسیده بود.

پیش از این فلورا دافی نخستین مدال طلای برمودا را کسب کرده بود تا این کشور به عنوان کوچکترین کشور المپیکی صاحب مدال شود. با نتیجه کسب شده در تراپ، حالا این رکورد در اختیار سن‌مارینو قرار گرفته است.

بر این اساس سن‌مارینو که کشوری کوچک در شمال ایتالیاست، کوچکترین کشوری است که صاحب مدال در بازی‌های المپیک می‌شود.

موقعیت جغرافیایی سن مارینو روی نقشه جهان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اولا که سن‌مارینو در این وزن برنز گرفته.
دوما علت ترند شدن کلمه «سن‌مارینو» بیشتر بخاطر این بود که گزارشگر آقای عامل به جای سن‌مارینو بارها گفت «سن‌ماریو» که چون اشتباه بود مردم رفتن چک کردن ببینن درستش چیه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار